Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:27

Ik las in het begin van het topic een verhaal over 'Cloud en Henri' 2 Friezen die gescheiden werden en weer terug kwamen bij elkaar.. Is deze ook niet verfilmd? Kan het me zo levendig voor de geest halen

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:58

Het was Nutmeg en de Olympische Spelen! *\%/*

Er was ook een boerenmeisje dat een paard vroeg voor haar verjaardag. Toen kreeg ze de witte knol van haar vader en die werd onbedoeld verkocht aan een hele dikke meneer. Paard bleef aan een hindernis hangen en die vent tilde hem er zo overheen!

Ja, dat waren nog eens tijden..... :P

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:20

amykimmie schreef:
Ja ligt me ook iets van bij naima!

Dat was zo leuk! waha dat ging volgensmij over een meisje Aurora die het dagboek vind van haar overgrootmoeder en dan blijkt die overgrootmoeder, Dawn heet ze lid te zijn van een groep ofzo. Die Dawn had een paard gekregen van haar dode moeder volgensmij en die heette Pegasus en dan moet ze verhuizen naar een dorp in Engeland en ze komt bij een meneer terecht die lid is van een verbond met magische krachten en als dat verbond bij elkaar is word Pegasus een echte pegasus! En dan gaan Dawn en Pegasus samen arme paarden helpen in nood!

Anoniem

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:22

en dan een meisje die een veulen wou , haar vriendin had een hengst en zij zette hem stiekum bij de merrie en bats een kampioensveulen :. Pa wou het niet en het gebeurde wel haha. En de steeplechaser ooh ik weet dat ik 1 vergeet weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:23

DolleBokker schreef:
_Summerly_ schreef:
Er was er ook eentje met een meisje die op een stoeterij met Arabische volbloeden woonde en haar vader wilde haar lievelingspaard verkopen omdat hij haar niet meer drachtig kreeg. Toen kreeg zij een ongeluk en kon tijdelijk niet meer lopen, maar omdat haar ouders hadden beloofd dat die merrie (Castilja of zo heette ze) mocht blijven zolang zij verlamd was deed ze nog veel langer alsof ze niet kon lopen. :=

Jaaa, die ken ik ook nog wel! Volgens mij viel ze door de mand toen ze uit haar rolstoel viel ofzo, maar toen mocht die merrie toch nog blijven!
Mag ik ook van iemand het verhaal van dancer en die van lavender, of me vertellen hoe ik hieraan kan komen?
Ik ga ook nog eens op zoek bij m'n ouders ik had nog een paar mooie verhalen bewaard, ik hoop dat m'n moeder ze niet heeft weggegooid...

Lavender <3 echt in love had hem altijd maar ben een hele zak kwijt (bedankt ma voor het weggooien |( )

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:24

pony33 schreef:
Hoe ging dat verhaal van Dancer ook alweer? hoor hem hier vaak voorbij komen

Over een meisje en haar vader is de baas van een renstal en op een dag krijgt een van hun beste merries een veulen, en dat veulen mag dat meisje dan hebben. En toen hij veulen was rende hij altijd met de wind, en toen hij ouder was en het ging waaien tijdens een race won hij altijd maar dan krijgt hij een ongeluk :O

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:45

Volgens mij heb ik ze weggegooid, ik kan ze niet vinden in de doos die ik in gedachten had....

xjamesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:58

Wauw klinkt als een heel mooi verhaal !

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:08

Heerlijk, oude pennyverhalen! Het valt me sowieso op dat ze veel verhalen nu herhalen.

Mijn verhalen die zo in mij opkomen:

* Zwerver. Een schimmeltje die samen met een vos ontsnapt waren en vanalles meemaakten. Was best zielig af en toe.
* King, de koning van de prairie. Wilde hengst werd gevangen door een meisje, maar toch weer vrijgelaten omdat hij op de prairie thuis zou horen. Later zijn er gemene mannen die hem toch vangen en dat meisje redt hem door samen met hem over een enorm hek te springen.
* Patchwork. Bonte pony, onhandelbaar, waar dat meisje mee ging springen. Deze weet ik niet meer precies.

En dan nog verhalen waarvan ik de titel niet meer weet.

* Meisje reed ontzettend leuk paard maar werd ongeneeslijk ziek. De dokter had tegen haar ouders gezegd dat zij dat niet hoefte te weten, terwijl zij dat dus hoorde. Zij wist dus dat ze dood zou gaan maar ze wilde per sé nog een wedstrijd winnen. Ik zie nu dat die al besproken is op bladzijde 13 :D
* Een meisje wordt wees, en komt bij een rijk gezin met een verwende dochter. Die verwende dochter heeft een pony waar ze niet mee overweg kan. Het meisje wat wees is, voedt samen met de tuinman o.i.d. die pony opnieuw op.
* Een circus gaat failliet en een meisje verliest daardoor haar voltigepaard. Op de een of andere manier spoort ze die weer op en komt dan op een boerderij waar 6 pony's staan en 6 meiden om deze te verzorgen. Voor een wedstrijd leert zij die meiden voltige met haar oude paard. Voltigegroep alfabet heette zij uiteindelijk.

Vroeger had ik er zo ontzettend veel, helaas zijn deze allemaal weggegooid (dat wilde ik echt niet).
Laatst bijgewerkt door druppeltje op 26-08-12 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:15

Die laatste, heette dat paard toevallig iets van Lady Fay of zo? Haar ouders waren acrobaten geloof ik. :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:22

ik heb een keer een verhaal gelezen over een meisje dat een ongeluk had gehad met haar paard waardoor ze in bed moest blijven liggen (??). ze miste haar paard en een kunstenaar ging alle mooie momenten op een muur schilderen tegenover haar kamer (??).

herkent iemand dit verhaal?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:24

_Summerly_ schreef:
Die laatste, heette dat paard toevallig iets van Lady Fay of zo? Haar ouders waren acrobaten geloof ik. :=

Ja, die inderdaad! En dat gemene blonde meisje trapte die schimmel :(

Oooow en nog eentje (ow jeetje, dit gaat de hele avond zo door denk ik). Vreselijke Freddy. Meisje valt van paard en paard gaat ervandoor in de bossen. Omdat hij vast komt te zitten met zijn bit moet hij zijn mond kapot trekken.
Paard wordt onhandelbaar omdat ze nooit naar zijn mond kijken en het meisje durft niet meer te rijden.

Een gehandicapt meisje wint een paard en gaat daarmee springen. Maar ze zijn ontzettend arm dus mensen willen dat paard afpakken ofzo...Heel wazig maar uiteindelijk winnen ze alles.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:08

Ja! Lady Fay en Vreselijke Fredje! *\o/*
Er komt steeds meer boven!

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:11

Weet iemand nog het verhaal van Cobalt, ik weet alleen nog de naam van het paard en dat het met een blond meisje was, ik dacht dat hij uiteindelijk werd vrijgelaten of hij ging dood, ik kan me herinneren dat het laatste plaatje heel zielig was omdat ze afscheid van Cobalt nam. De rest van het verhaal zou ik niet meer weten. (waarscheinlijk zo'n "o ja!" moment).

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:21

Ik heb er ook weer een!

Verwend meisje gaat een wedstrijd rijden met een mooi paard, maar er gebeurt iets waardoor dat dat paard gewond raakt. Daarom moet ze met een pony die ze altijd haarbal noemt, en waar ze niet lief tegen is, naar een een of ander land met een tovenaar ofzo. Onderweg vindt ze een ketting waarmee ze met de pony kan praten en daardoor leert ze veel over paarden en wordt ze ook veel aardiger. Bij de tovenaar krijgt ze een magisch ijzer waarmee het been van haar wedstrijdpaard beter moet worden.

Maar op de terugweg raakte 'haarbal' gewond, en gebruikte ze het magische ijzer voor die pony. Maar het ijzer werkte toen ook nog bij haar wedstrijdpaard.

En als we toch bezig zijn, weten jullie nog de leesverhalen?

* Een deftig paard. Duur paard werd gekocht maar omdat hij teveel voer kreeg en steeds minder uit stal kwam werd die onderhandelbaar. Eigenaren lieten zich niet meer zien en toen had ze rotstraal in allevier haar hoeven. Ik weet niet hoe die afliep.

* Een meisje haar pony wordt gejat en daar wordt ze heel verdrietig van. Uiteindelijk krijgt ze een nieuw paard en daarmee gaat ze op wedstrijd. Op die wedstrijd komt ze haar oude pony tegen en roept die. Meisje verprutst haar proef omdat die pony op haar reageert. Uiteindelijk zegt ze dat ze zich vergist heeft en neemt voorgoed afscheid van haar oude pony.

Deze schieten ook nog wel te binnen hoop ik!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:42

Muffin en Prince Charming heetten de pony's in dat verhaal van de halsketting waarmee dat meisje met paarden kon praten. :j Dat verhaal heb ik nog heel lang bewaard, want ik vond het zo mooi.

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:17

Naima_72 schreef:
pony33 schreef:
Hoe ging dat verhaal van Dancer ook alweer? hoor hem hier vaak voorbij komen

Over een meisje en haar vader is de baas van een renstal en op een dag krijgt een van hun beste merries een veulen, en dat veulen mag dat meisje dan hebben. En toen hij veulen was rende hij altijd met de wind, en toen hij ouder was en het ging waaien tijdens een race won hij altijd maar dan krijgt hij een ongeluk :P

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:24

En het verhaal over een Oma die 80 word verteld aan haar kleinkinderen dat ze vroeger met een vriendin is gevlucht in de 2de wereld oorlog. Samen met haar Ezeltje Perdo en haar paard Napoleon moesten ze naar Spanje vluchten.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:56

Heettie die ezel niet Horatio? Is hier al genoemd volgens mij met dat hoedje :j

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:59

Oja!!! Horatio! Fibbi en Angela ofzo

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:07

eclair98 schreef:
ik heb een keer een verhaal gelezen over een meisje dat een ongeluk had gehad met haar paard waardoor ze in bed moest blijven liggen (??). ze miste haar paard en een kunstenaar ging alle mooie momenten op een muur schilderen tegenover haar kamer (??).

herkent iemand dit verhaal?

Ja dat was een oude kozak die allemaal tekeningen uit zijn tijd en met dat meisje op een witte muur tekende die haar uitzicht waren, ze wilde niet weer naar die witte muur kijken en toen ze dan toch maar haar gordijnen opende zag ze de compleet veranderde muur. En dat hielp haar om beter te worden

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:31

das winddancer geloof ik :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:59

Ik was vroeger meer van de Ponyclub, vooral voor Malle. Prachtig!
Maar er zijn maar twee verhalen blijven hangen. Een over een groep vrienden die een stal runden (in mijn herinnering dan) en een meisje had een schimmel die Haiti of Tahiti heette, en van het andere verhaal weet ik niet meer in welk blad het stond. Ging over een meisje met een rijke vader die voor haar een robotpaard had laten bouwen. Kan me nog herinneren dat het beest ergens in zijn flank een kastje had zitten waar ze de beweging kon regelen met een knop. En verder weet ik alleen nog maar dat ze samen een avontuur beleefden waarin de zee voorkwam. Weet iemand dit nog?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:11

Herkent niemand dat verhaal met dat spookmeisje dat op iemands paard rijdt? En eentje van een meisje die moest kiezen tussen ballet en paardrijden?

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:21

Dat meisje dat moet kiezen tussen ballet en paardrijden ken ik idd :j
Dat komt uit een nog vrij nieuwe penny.