Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:10

[quote="RusselNuwell"]
Ik ken anders iemand die haar pony's geleerd heeft te plassen op commando, bij binnenkomen van de stal laat ze de dieren plassen in een emmer, zodat ze niet zo veel hoeft uit te mesten. Vond het wel een creatieve oplossing.[/quote=''RusselNuwell'']

Geweldig _/-\o_

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:16

Daan2207 schreef:
Tari_42 schreef:
Eentje van mezelf: Op de manège waar ik rijd, zag ik een paard met een brandmerk dat ik niet kende. ik vroeg aan de manègehouder wat voor ras hij was. Een Hannoveraan kreeg ik als antwoord. En ik tegen het paard: "oh, dan moet ik Engels tegen jou praten" 8)7

Dus je begrijpt nu dat Hannoveranen uit Hannover komen en dus duits spreken :') 8)7

:j :j

Mieke_Cunna

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:20

prachtig topic, heb hem helemaal doorgelezen. ik heb zelf niks geks, de meeste die ik meemaak zijn de meesten die hier voorkomen. Lekker standaard dus en niks toevoegend.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:32

Jannepauli schreef:
Iemand heeft mij eens diepbeledigd door mijn 1.80m bonte merrie Esther ( in wedstrijdconditie) een 'leuke Tinker' te noemen. Met alle respect voor Tinkers, maar dat ging me te ver! :+

dat hoor ik iedere week wel een keer: mevrouw, die Tinker is veel te vet...... klopt, als het een Tinker zou zijn, zou ie te vet zijn *zucht*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:42

"Goh het is net een manegepaard"

Aldus de kids (6 en 7) van vriendlief. Nee het heet een goed opgevoede pony, waar ik altijd streng en consuquent mee ben, die scherp aan de hulpen staat en weet dat ze lief voor kindjes moet zijn. >;)

Maar het was lief bedoeld... :+:

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:04

haha als ik zoiets zou zeggen zou het geen compliment zijn :+ heb niks tegen manegepaarden, maar dat zijn toch meestal niet de meest 'makkelijke' (of juist te makkelijke) paarden, zijn niet zo fijn aan de hulpen als privépaarden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:10

Nee dat dacht ik ook al. Maargoed, die kinderen vergelijken het met in een rijtje rijden. Als je pony gewoon de kont voor hem volgt, dan lijkt het ook allemaal heel makkelijk te gaan hahaha.

Ik vind het wel leuk dat ze zo braaf zijn, betekend toch dat ze goed opgevoed zijn.

Lanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:16

Mijn moeder vindt het zielig als ik mijn paard met een harde borstel of een metalen borstel poets, omdat dat veel te hard voor haar was.
Of dat mijn pony te dik is..(haflinger) want die andere pony's zijn veel dunner (van die slank gebouwde pony's)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:24

Mijn paard liep een keer los door het bos. Toen een groep kinderen mijn paard zag rennen riep er 1: "Oh kijk, een echt wild paard!"

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:54

Vooral op wedstrijd;
'zo jou paard is zeker al oud?'

Nou nee, hij is gewoon stekelharige vos dus vos met witte haartjes door heen, niks ouderdom

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:05

Ja mijn Haflinger is ook oud, nee hoor zo is ze geboren :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:38

Werk in een agrarisch team...Mn collega van de week, jij hebt vast ook wel een zitmaaier thuis (zo'n grasmaaier waar je op kan zitten) Ik zo ja dat klopt, ik rij er elke dag mee. Hij me heel raar aankijken. Ik zo van ja mn paard eet gras.... Mn andere collega's hadden het niet meer.. En hij maar dom kijken

Andere collega noemt paarden grasdiesels.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:37

Geniaal topic dit! Wat ik toch vanmiddag hoorde bij ons op stal:

Er is niet echt een passend zadel voor dat paard, misschien is het een idee om met een bodemloos zadel te gaan rijden?

_/-\o_

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:43

Ik kwam bij de fysio met een overbelaste onderarm en vertelde dat ik daar ook last van had met paardrijden . Hij vond dat niet vreemd want je moet toch flink aan die teugels trekken?
Kreeg hem niet aan het verstand gebracht dat het niet door het paardrijden kwam...

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:54

@Illusion1990 , bodemloos lijkt me niet zo'n goed idee, naar mijn idee moet je toch echt op een bodem rijden en heeft dat niks met zadels te maken... :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:14

@MarjanB: Bij een zitmaaier denk ik eigenlijk direct al aan een paard :') (al weet ik wat voor een dingen het zijn, zitmaaiers), sowieso bij allerhande maaimachines eigenlijk := .
*Totáál off topic maar over maaimachines...tijdens ons vast rondje buitenrijden komen we altijd langs een dure wijk waar een man zo'n 'robotmaaier' heeft, jeweetwel, zo'n buikschuiver die uit zichzelf maait, en werkelijk waar elke keer hobbelt dat ding over het gazon met die vent er achteraan om te kijken of het wel goed gaat. En nog steeds snappen wij dan niet waarom de beste man niet een gewone maaier koopt als ie er toch de hele tijd achteraan drentelt :') *

O, bij de fysio, leuk _O- . Moest ik op een bal zitten en dat ging niet helemaal zoals het hoorde.
-'Ja, maar op een paard zit je ook zo en dan blijf je toch ook zitten?'
-'Uh...verschil tussen bal en paard? Pootjes bijvoorbeeld?'.

Dat ik best wel sterk ben komt idd ook door al dat getrek aan de teugels. :j

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:22

Grappige dingen komen hier voorbij :D

Ik kwam met mijn NRPS merrie bij een DA om te scannen (niet mijn vaste DA en ga er ook niet meer naartoe :o ) en die zei ohw dit is wel een goed en fijn gebouwde quarter :') Dus ik vraag hoezo? Nou zegt ie normaal zijn ze allemaal zo gigantisch op de voorhand en dat heeft de jouwe helemaal niet! Ik zo uhhhh het is een nrpser :Y) Man fokt notabene zelf al jarenlang met kwpners :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:23

dochter van een kennis zei vandaag

Lindia ( is paard ) is vast blij met haar nieuwe hoeven ( paardje heeft nu rondom ijzers) haha :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:26

lonimma schreef:
lang geleden reed mijn moeder in een les, toen kwam haar lesgenootje alleen kijken, want rijden kon ze die dag niet..
ze zág eruit.. bont en blauw... niet normaal, op krukken, blauw oog, gekneusde ribben... heel sneu...

toen we vroegen wat er gebeurd was, vertelde ze dat ze op haar 3 jarige was gaan rijden, want ja, hij was 3 geworden, en dan kon je erop rijden... eeeh... het hele verhaal over dat paarden beleerd moesten worden, had ze gemist! hoe ze er in hemelsnaam op gekomen is..... maar goed, ze had wel wat geleerd... :+

Jeetje hoe gek moet je zijn om serieus te denken opstappen en weg rijden.
Al zou dat natuurlijk geweldig zijn paard wordt 3 en is direct volledig geleerd!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:27

Tigra_ schreef:
Al zou dat natuurlijk geweldig zijn paard wordt 3 en is direct volledig geleerd!

Dat zou bij vele een hoop ellende schelen :j

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:27

En het zou veel geld schelen :+

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:43

Als je met een ezel voor de wagen rijdt zijn er altijd mensen die toch moeten opmerken dat het wel een erg typisch gebouwde pony is. Dat een ezel ook voor de wagen kan lopen gaat er vaak echt niet in. Mensen geloven echt niet dat hij een hele echte ezel is, inclusief lange oren, schattig puppiesnoetje, piekmaantjes en pluimstaartje. Het MOET wel een muildier of zo zijn want ezels zijn toch voor de sier? Totdat ie z'n waffel open trekt, dan is het wel meteen duidelijk. (meneer de apetrotse, superarrogante en driftige ezel lijkt te begrijpen dat hij voor muildier wordt uitgemaakt, want zodra een discussie over wat voor soort hij is uitbreekt zet hij het meteen op een brullen. Als er een andere discussie of gesprek plaats heeft neemt hij vaak de moeite niet zich ermee te bemoeien).

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:03

Carmy81 schreef:
TinePine schreef:
Nu het weer kouder wordt en de Sint volgend weekend aankomt kan ik er weer op wachten dat iemand dit weekend tegen mij begint over het paard van Sinterklaas. Heb een witte anda! Dit gaat door tot februari!

yep bij mij ook :)
En ik heb ook nog een knalrode uitrijdeken, dat maakt het paard van Sinterklaas natuurlijk compleet :')

Vandaag wel geteld twee keer weer deze opmerking gehad. Ik zit er nu echt aan te denken om een rood dekje te kopen en om rode bandages om te doen! HAHA. Nog een paar weken, dan vind ik het niet meer grappig.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:04

het is gelukkig maar ongeveer 3 weken dat die beste man in het land is ;)

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:08

gister ook een leuke

''huh paard scheren? dat doe je tog alleen maar met schapen? :+ ''