Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:50

femkesofie schreef:
Ik heb toen ik 8/9/10 was op shetlanders van 80/85 cm gereden met de voeten slepend over de grond in galop over een dijkje heen!

Oh oh oh wat erg....

Ik ook :')
EN ik heb 1 x op [naam] en Funny gehobbeld.
Maar dat was 1 rondje waarvan 2 pasjes stap (oke bij [naam] galop die schrok weer is ergens van, teugels los, manen vast en ze stond meteen stil :') )

terpentijn

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:24

Nou, Dames, dit alles gelezen hebbende: ik zou er toch niet zo erg hard om kunnen lachen als een paar kinderen/jonge dametjes bij mijn paarden in het weiland zouden gaan lopen rond-rommelen. ONGEVRAAGD .

Dat zou in eerste instantie ook niet bepaald ongevaarlijk zijn, ook!

Kwam mij laatst bij toeval ter ore dat een paar jonge meiden mijn 2 bonte paarden wel eens hapjes e.d. gaven (die staan met z'n tweetjes in de wei, ruin en merrie). Vind ik al niet in de haak, aangezien ik erg beducht ben op hoefbevangenheid , en vooral mijn ruin, de Tinker x Fries daarvoor op sober zonder poespas staat. Dit ging nam ik aan over de draad/hek heen.
Maar toen hoorde ik dat ze ze ook wel eens gepoetst hadden!
Ja zeg, ben je nou helemaal, mijn ruin heeft een niet misselijke reputatie van vrij link intimiderend gedrag en ook nog eens ernstige jaloezie/beschermingsdrang jegens het merrietje sedert die er bij staat. Ook jegens volwassen, ervaren, doch vreemde paardenmensen!

Overigens heb ik nooit iets GEMERKT van enig gepoets, misschien was het ook wel wat geaai (hopenlijk over draad/hek heen!) met een borsteltje, anders had ik wel iets aan mijn paarden gezien, en ik ben er elke dag, maar dit is gewoon totaal onwenselijk.

Het idee alleen al dat jonge mensen/kinderen zo maar die wei in gaan, daar schrik ik heel behoorlijk van.
Daar kan heel gemakkelijk een ongeluk van komen (geplet worden tussen de 2 paarden, paard-hek, en vul verder zo maar wat in).

Begrijp heus wel dat die 2 bontjes er leukknuffelbaar uit zien, en reuze lief en aardig lijken, maar de ene is 8,5 (de ruin) en de ander een jonge merrie van 2,5, dat kan uiteraard onvoorspelbaar reageren (zij is halve warmbloed.. tuiger).

Moet er niet aan DENKEN dat een van die meiden iets overkomen was, het is geen speelgoed!
En al helemaal geen spul voor kinderen.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:28

helmaal met je een s

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:36

Yup, 100% eens, daarom was ik ook niet blij dat het bij mij gebeurde!

Maar probeer dat een échte Penny maar eens duidelijk te maken. Hoe harder je roept dat het gevaarlijk is, hoe meer ze het willen (en zullen) doen.

Hoe vaak zien we op het nieuws berichten dat er een meisje doodgetrapt/geplet/anders is toen ze ongevraagd in een weiland was bij een vreemd paard? Nooit eigenlijk (correct me if I'm wrong). Hiermee praat of keur ik het absoluut niet goed, maar helemaal tegenhouden zullen we het niet kunnen.

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:42

Wat een grappige dingen kom je tegen zeg!!
Ik was vroeger ook een rasechte penny, heb wel van jongs af aan al eigen pony's gehad dus ben nooit andermans weilanden ingesneakt!
Maar wat hebben wij toen onverantwoorde dingen gedaan zeg! Ik heb een keer met mn zusje een bolderkar achter mn a-pony gebonden := Gewoon met halstertouwen, echt heel erg! Gelukkig was dat beestje bomproef en stapje gewoon weg met dan ding :Y) Daar hebben we toen zoveel geluk mee gehad, want wat had er veel fout kunnen gaan! 2 halstertouwen langs de pony afgebonden aan een karretje, schandalig eigelijk! Toen kwam mama toch maar even naar buiten om te vertellen dat we dat NIET mochten doen!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:52

Ik ben eigenlijk geen penny misdadiger geweest maar wel een echte penny penny :')

De ''heldhaftige'' verhalen in de kantine van de manege weet ik maar al te goed... 5 penny's bij mekaar die allemaal mekaar proberen te overtuigen dat:
Emmy vandaag toch echt drukker was dan Stuif! (ja zo heette ie echt!) ,maar eigenlijk vond penny 2 dat Iris toch heel wat meer bokte dan*naam vul maar in*

Oh vreselijk := En discussie voeren dat slachten ZOO zielug was en dat die jongen die dat vond zelf maar is geslacht moest worden ,kijken hoe hij het vond om geschoten te worden 8)7

En natuurlijk het zielige shetlandertje in de kale wei handjes gras geven (gelukkig noooit veel! dat durfde ik natuurlijk weer niet := ) ,later bij de eigenaar een verzorgpaard gehad.

En het paardje spelen.. goh geweldige bezigheid voor manegemeiden :# Het paardje spelen duurde nog langer dan dat uurtje dat we op de zaterdag les hadden.
En lol dat we dan hadden! =:)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:12

terpentijn schreef:
''Nou, Dames, dit alles gelezen hebbende: ik zou er toch niet zo erg hard om kunnen lachen als een paar kinderen/jonge dametjes bij mijn paarden in het weiland zouden gaan lopen rond-rommelen. ONGEVRAAGD .

Dat zou in eerste instantie ook niet bepaald ongevaarlijk zijn, ook!

Kwam mij laatst bij toeval ter ore dat een paar jonge meiden mijn 2 bonte paarden wel eens hapjes e.d. gaven (die staan met z'n tweetjes in de wei, ruin en merrie). Vind ik al niet in de haak, aangezien ik erg beducht ben op hoefbevangenheid , en vooral mijn ruin, de Tinker x Fries daarvoor op sober zonder ................................''

Dat ís inderdaad zo! Kan overal erg om lachen in dit toppic zelfs om de penny actie van TS die zadels etc gestolen heeft, maar als het je zelf gebeurd op dat moment .. Ik zou dan echt verdrietig zijn hoor! als mijn zadel weg was en zoals in 1 geval > in de sloot gegooid (:= klinkt wel grappig)
Mijn pony staat oook nooit qua weide aan het deel wat aan de weg ligt.. veulste bang dat mensen gaan voeren e.d!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:35

Haha, wat een heerlijk topic. Gelukkig ben ik zelf nooit zo erg geweest, daar was ik absoluut niet brutaal genoeg voor. Ik was eerder enorm verlegen. Uiteraard wel meer dan genoeg paarden geaaid en ook wel eens handjes gras gegeven. Ook heb ik veel paardje gespeeld (niet alleen op de manege, de schoolpauzes moesten er ook aan geloven :)) ), maar nee, ik was niet echt een penny-misdadiger.

Ik had overigens wel mijn domme pennymomentjes in de tijd van mijn eerste verzorgpony. Zo wilde ik bijvoorbeeld mijn zit verbeteren en daar had ik de perfecte oplossing voor. Zonder singel springen, duh :D Ging uiteraard niet goed en bij de 3e sprong (daar verbaas ik me nog steeds over, zaten geen bochten in de route, dat zal gescheeld hebben) gleed ik er dan ook netjes met zadel en al af. Pony stond meteen stil gelukkig :+ En ik herinner me nu nog wat, ik had zonder zadel, met halster gereden in de 'rijwei' en wilde terug naar stal stappen (op de pony). Echter had de pony veel meer zin in een hard galopje (rennen kon hij wel, hebben ooit nog een ponyrace gewonnen, dat voldeed wel aan mijn pennywensen :P ) en de pony was compleet onstuurbaar geworden, dus ik dacht laat ik maar afstappen, voor ik met mijn benen tegen een deur aanklap oid. Ging uiteraard ook niet volgens plan en ben vervolgens 5 meter vooruit gesleurd, loslaten kwam niet in me op :Y)

Oh en een vriendin had me geleerd slobbersnoepjes te maken. Slobber met weinig water zodat je er bolletjes van kon draaien. Vrolijk aan de manegepaarden lopen voeren tot de pony waar ik op mocht rijden die les het hele zakje uit mijn poetskist viste en met zakje en al naar binnen werkte. Toen werd me verteld dat niet alleen het zakje schadelijk kon zijn, maar dat de slobbersnoepjes ook groeien in de maag, dus dat die dingen eigenlijk ook helemaal niet zo goed zijn. Wat schaamde ik me toen :(:)
En ook ik heb inderdaad wel eens pogingen gedaan tot in de stal op pony's springen, nooit gelukt overigens, ik was niet zo'n goede springer :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:36

vriendinnen ( 21 en 24 ) spelen als we met de honden gaan wandelen paardje _O-
men nemen een groot plein en 2 honden.
men nemen 2 riemen en klik die vast als teugels.
en dan natuurlijk wissels springen, van hand veranderen, wijken enz....

Rianne_Tuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:54

Weet nog wel dat ik altijd droomde over een eigen paard... Tja moet je terug fietsen van de manege en dan ga je lichtrijden op de fiets en in de verlichte zit voor een hobbeltje... En vooral je fiets aanmoedigen om in galop te gaan :+ En altijd je cap op :)

Verder heb ik nooit echt penny dingen gedaan... Had al vrij snel door dat het totaal niet klopte wat er in de penny stond /3
Wel hebben we onze sulky roze gespoten voor onze shet, maar dit ziet er dan ook gewoon te hip uit 8-)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:36

wat een gweweldig topic dit!! Ik ben nu bij pagina 4, maar ga later zeker verder lezen!

Ik was vrij laat toen ik eindelijk mocht gaan lessen, maar liep wel al ff rond op de manege, en was helemaal verlieft op Moonlight, toen ik hoorde dat ie te koop was besloot ik dat hij wel bij ons in de tuin kon, dan maakte we daar een paddock van, en dan zou mn vriendin me les geven, (ik had nog nooit een rijles gehad, en moonlight was niet de makkelijkste). al met vriendin besproken enzo, maar ouders gingen daar natuurlijk niet mee accoord.. Huilen!

en een keer toen mijn buren op vakantie waren, en ik voor hun shet mocht zorgen, (ik wist dat ik er niet op mocht!) wou ik het eigenlijk toch proberen.. maar verder dan mijn been over haar rug ben ik niet gegaan! toch heb ik te horen gekregen dat ik erop gezeten zou hebben! ik had zon spijt dat ik alleen al mijn been erop lag! terwijl ik toch zo verstandig was niet te gaan zitten..

verder heb ik echt niets gedaan geloof ik.. braaf dat ik was! :o

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:40

Heb het héle topic doorgelezen. Geweldig!

Zelf was ik eigenlijk helemaal niet zo penny, ik ben op mijn 9e begonnen op een manege, altijd braaf mijn lesje hobbelen en dan weer naar huis. Kreeg op mijn 13e mijn eerste verzorgpony, die nu nog steeds mijn verzorgpony is.

Vond het wel superleuk om met een ander verzorgponytje, waar ik alleen mee kon wandelen omdat ze veel te oud en te klein was, te troetelen enzo. Manen invlechten, mooi versieren met roze strikjes en lintjes enzo. Maar dat doe ik nu ook nog bij mn verzorgFjord. In haar manenkam ja. (:

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:21

Ik ben nu (denk ik) net over de leeftijd van een pennymeisje heen, al ben ik er nooit echt zo één geweest (ik was gwn te bang :+)... Wel een heftig verhaal ElineS! Lijkt me toch verschrikkelijk als er van die roekeloze types zomaar bovenop je paard springen - en dan ook nog jan en alleman meenemen!
Maar goed, wat gebeurd is is gebeurd, en je hebt er iig spijt van. Ik hoop echt dat dit niet heel veel gebeurt... En superdapper dat je behalve dat eerste ook nog van je inbraak verteld hebt! Dus niemand is erachter gekomen? En al die zadels gewoon weggegooid... Sowee.
Weet ff niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wel dat ik het heel knap van je vind dat je dit zegt.

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:11

Mijn vriendin verzorgde een shetlander, en ik ging heel vaak mee, we waren toen 10 ofzo en we vonden dat we wel een rondje met de kar konden gaan, dus zo gezegd zo gedaan! wij gingen op pad met de kar! levensgevaarlijk natuurlijk als ik er nu aan terug denk, maar op dat moment hadden we daar helemaal niet bij stil gestaan!

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:31

Mitchall schreef:
Jeetje, wat was ìk braaf! :oo
Het ergste wat ik ooit heb gedaan is via het weiland van mijn buurmeisje naar Mitch (wie toen nog
niet mijn verzorg/eigen pony was) zitten kijken. Ik heb 1keer een appeltje gegooid, daarna ben
ik naar de eigenaresse gegaan om te vragen of ik Mitch mocht verzorgen. Ik was 10.
Ik had zijn manen ook geknipt, maar dit vond de eigenaar geen probleem, helaas zag het er écht niet uit..
Op eigen risico: http://94.100.114.121/482850001-4829000 ... _AYXo.jpeg

edit; ik heb ooit op een manege een pony hooi gegeven, ik was 6(?).. Er stond nergens een waarschuwing oid,
dus gaf ik het beestje een handje hooi. Maar deze bleek er dus allergisch voor te zijn, hij was 2 dagen ziek..
Pff, nooit verteld dat ik het was :o

ah die manen :')

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:25

Geweldige verhalen komen hier voorbij _O-

Ik was en ben soms ook een echte penny, maar ik durfde niet veel. Dus echt erge dingen heb ik niet gedaan.
Ik weet wel nog dat ik van mijn verzorgshet (die ik nog steeds verzorg) een echte dressuurpony wou maken en dus leerde ik hem galopwissels (hij heeft 1x gewisseld en daarna nooit meer, tot grote ergernis van mij :') )
Ook heb ik een paar keer een join up uitgevoerd met hem, uiteraard allemaal mislukt :=
En ik ging hem eens longeren, mijn buurman zei dat ik hem eens met dubbele longe moest longeren.
Ik wist ongeveer wel hoe het werkte maar in de longeercirkel aangekomen ging alles mis, pony begon direct te draven dus ik kreeg de tijd niet om de longeercirkel dicht te doen.
Ik dacht dat ik met de dubbele longe wel genoeg controle had om hem in de cirkel te houden :j
Eenmaal dat ik hem liet draven draaide hij zich plots om en dus draaide die longe rond zijn nek en borst.
Ik kon hem natuurlijk niet houden maar toch trok ik aan de longe :=
Pony begon te steigeren en klapte bijna achterover :\
Ik voel mij zo schuldig nu ik eraan terugdenk.

En nog een verhaal, het heeft niet echt te maken met paarden, maar penny's houden van alle dieren en willen alle dieren redden :j
Ik dus ook :')
Vlakbij mijn school stond een verlaten boerderij met een schuurtje dat gemaakt was voor kippen en erond een kippendraad. Ik en iemand van mijn klas (was in de lagere school) gingen er vaak naar toe en we noemden het 'ons clubkrot' _O-
En hij wist dat er ergens aan een verlaten huis een kip was die in een zeer klein hok zat, superzielig!
Dus wij zijn naar die kip gegaan (we moesten wel door sloten en over hekken klimmen ) en vonden we in dat huis een kartonnen doos waar we de kip in konden steken, want dat arme beest moest gered worden.
Dus we namen dat beest uit zijn hok (was nog geen m² groot) en staken hem in de doos, we hebben de doos dinchtgebonden en we maakten dat we weg waren, wat niet zo vlot ging met zo'n zware kip in een doos :+
Onderweg zakte de kip half door de doos, haar ene poot stak eruit :=
We waren onderweg verschillende smoezen aan het verzinnen waarom we een doos vasthadden, want we moesten langs de school gaan en hoewel het vakantie was, was de onderhoudsman er wel bezig.
De smoes: we moeten een servies van mijn oma naar mijn huis brengen, logisch toch _O-
Maar gelukkig heeft hij ons niet gezien, maar we waren dus bijna bij ons 'clubkrot' toen we er een auto zagen staan.
Wij helemaal in paniek en we zochten snel een schuilplaats voor de kip, er was een afgelegen weg met een grote boom en we hebben de doos daar onder de boom gezet en bedekt met bladeren.
De doos was echt niet zichtbaar.
We spraken af dat we binnen een uurtje zouden terugkomen.
Dus binnen een uurtje stonden we daar terug en de doos was er nog steeds.
We brachten de kip naar haar nieuwe hok en lieten haar los.
We hadden ook water bij en kippeneten, dus we voerden haar ook direct.
Dat beestje heeft er een paar maanden rondgelopen en was echt wel gelukkig :P
Mijn vriendin nam altijd kippeneten in haar brooddoos mee voor Freddie(na) :')
Maar na een paar maanden kwam er plots een boze boer terwijl we de kip aan het voeren waren, en hij zei dat we weg moesten want het was ons huis niet enz.
We zijn een paar dagen later nog gaan kijken maar de kip was weg ;( :')

Ik schaam mij hier toch best voor :o

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:40

Wat een leuke verhalen allemaal zeg :)
Maar je moet er inderdaad niet aan denken dat die dingen met je eigen paard zouden gebeuren...

Ik was geen hele erge penny, al heb ik toch ook wel een stomme dingen gedaan.
Als peuter was ik al gek van paardjes, dus toen ik als drie jarige op vakantie in Italië een paar paarden in een wei zag staan, wist ik wat me te doen stond. Ben onder het prikkeldraad door gekropen en vrolijk op de paardjes afgestapt om ze te aaien. Gelukkig bleven de paardjes rustig staan en had m'n moeder het op tijd in de gaten. Die heeft zo hard naar me geroepen dat ik onmiddellijk terug moest komen dat ik huilend terug gehold ben.
Moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn, een drie jarige uk tussen die grote paarden!

Later op de manege ook wel wat penny dingen gedaan.
Uren bij de liefste fjord in de stal gezeten met een vriendin, lekker tegen hem aan leunen en ook wel eens op z'n rug geklommen.
Eindeloos paardje gespeeld /3
En toen ik een jaar of dertien was heb ik me wel eens door twee vriendinnen laten opjutten. Gingen we na de les ('s avonds) de paarden nog even extra uitstappen... Zonder zadel over de parkeerplaats gestapt in het donker. En in de zomer moesten de paarden na de les terug naar het weiland, een stuk lopen over zandpaadjes. Dat mocht niet zonder begeleiding van iemand van boven de 16, maar onze instructrice vertrouwde ons wel... Dus wij na de les met z'n drieën naar het weiland. Het eerste stukje er gewoon naast, maar zodra we uit zicht waren maakten we teugels van het halstertouw en klommen er zonder cap op. En de eerste keer bleven we rustig stappen, maar later ook draven en galopperen. We mogen van geluk spreken dat die paarden echt nergens heen konden en uit zichzelf wel naar het weiland renden!
Het was echter uit met de pret toen we besloten dat we op het weiland ook nog wel even rond konden rijden. De andere paarden raakten helemaal opgefokt en we hebben lekker heen en weer gegaloppeerd. Ging allemaal prima, maar we bleven zo lang hangen dat de les na ons hun paarden al terug kwamen brengen, mét de instructrice. Die was boos! Het was namelijk al donker en er zat onweer in de lucht, had dus flink fout kunnen aflopen.
Het enige wat er verder gebeurd is is dat we een donderpreek hebben gekregen. De week daarop mochten we alweer alleen naar het weiland, al zou je toch denken dat we het vertrouwen van de instructrice flink geschaad hadden.
We hebben daarna nooit meer in ons hoofd gehaald dat te proberen.

(god, als m'n moeder dit zou lezen :') )

romyjacinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:56

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik had wel zoiets bij mijn buurhond Tosca. Niets erg of zo, maar ik wou altijd met hem wandelen,
en zei altijd maar dat ik dat kon. Helaas was dat niet zo ;) Nu laat ik Tosca wel uit en we doen leuke dingen samen. Zwemmen en zo :)

En nu nog een verhaal. Ik heb het niet gedaan, maar twee kleine jongetjes. Grrrr wat was ik boos :( !
Ik was vrolijk aan het springen met mijn welsh Charly toen mijn vriendin ontdekte dat mijn Shet Bassie voor het erf aan het grazen was. Dat was natuurlijk heel raar, want Bassie stond in een weiland verderop! Ach, het gras was hier veel groener :o !! We hebben Bas gevangen en op stal gezet en gingen daarna op onderzoek uit naar die verschrikkelijke mensen die de deur open hadden gemaakt. Mijn vriendin vond Gabriello en Rafael, twee jongen op mijn school, 2 jaar jonger, die achter het bruggetje zaten. Het was nu wel duidelijk, ze plaagde me toch altijd met die pony's van me.

Ja, ik heb nog een appeltje te schillen met hun! -:(- -O-

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:38

Ik was vroeger rond een jaar of 10 ook wel erg penny
Verzorgpony moest telkens met met vlecht in de manen lopen of overal roze. :o
Ook vooral steeds dat galopperen heen en weer.
Gelukkig ben ik nu wel wijzer.
Sta soms wel een paard te aaien en soms in een weiland :+
Maar heb wel eens wat erger dingen gedaan niet waar paarden ofzo echt last van haden maar ieder ik.
Maar die dat zet ik liever niet niet op bokt :o
Maar wat een erge dingen staan hier zeg soms :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:40

Ik was vrij braaf, verder dan de ponytjes aaien of een plukje gras geven kwam ik niet :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:10

shetties schreef:
TessaVB schreef:
Ja ik was erg. Ik heb een hele boel gedaan. _O- Kwam dit filmpje net tegen, ik was 15. :') _O-

_O-

"Ooh daar komt de leider, oh wat gaat hij hard, oh wat gaat hij hard, jongens hij is er bij... oh hij staat stil :+ "

Dat was geniaal :') _/-\o_

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:16

Heb er gisteren nog een begaan geloof ik, zie os. :o
Zo hopeloos verdwalen op buitenrit dat de eigenaar van je vzpony je met de trailer op moet komen halen. := Ik heb wat goed te maken.

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:28

een pony helemaal inzepen met shampoo en daarna door de eigenaresse naar binnen worden geroepen om te eten, en zo die pony terug in de wei zetten met het idee "ohh droogt wel"..

en idd de manen van mn zusje dr pony helemaal kortgeknipt.
en mijn zusje zelf was ook wel eens de pineut.
de laatste keer was ik 19 haha..

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:06

Elin_ schreef:
shetties schreef:

_O-

"Ooh daar komt de leider, oh wat gaat hij hard, oh wat gaat hij hard, jongens hij is er bij... oh hij staat stil :+ "

Dat was geniaal :') _/-\o_

Jeetje, ik schaam me echt dood nu ik 'm weer zie. :')

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:04

haha geniaal topic