Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:41

Wow heel mooi paard! Maar ik geef je groot gelijk, ik begin er ook niet aan. Je kunt je geld maar 1x uitgeven. :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:43

Precies, was heel blij met mijn paard Andres, heb destijds 6 mnd gezocht maar kon hem na 1,5 jaar alweer in laten slapen, wil graag een gezond nieuw paard.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:57

@Adin

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/48 ... -play.html

Let bij deze op t linkervoorbeen. Lijkt alsof de voorknie wat gezwollen is. Standfoto vanaf de rechterkant laat zien dat de rechtervoorknie wel mooi "vlak" is. En dat lijkt op de foto's van af de linkerzijde niet t geval bij de linkervoorknie.

Succes met t zoeken van een paard. Valt idd niet mee. Er zijn er heul veel waar wat aan mankeert.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:01

Dat is heel begrijpelijk Adin, ik zou alleen als je voor een jonkie gaat de maat bijstellen dus naar iets kleiners op zoek ze groeieb nl nog. Wat ik op dit moment aan groot heb gezien voor normale prijsklasse is toch niet je van het, ik vindt het te riskant. Zou voor iets rond de 168m gaan. M'n oudje was op z'n 4e 161m en op z'n 6e was hij 174m.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:07

nou je het zegt, ik zie het ook!

1/68 is echt te klein.
Niet alle paarden groeien ook nog flink dus zou zonde zijn als ik met eentje blijf zitten die te klein is.

edit: bericht aangepast, niet goed gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:45

Adin schreef:
Ik weet dat het paard van Aimee te koop staat, ik vind hem erg mooi maar zie het niet zitten.

Die heb ik vorig jaar live gezien en ik zou hem ook niet willen hebben (ben ook niet op zoek), maar wat doet jullie afhaken?

Op SH zag ik van de week nog een leuke flemmingh, even de advertentie zoeken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 06:59

De bemerking Lovely.
Ik vind het een erg mooi paard. Ik heb er een keer op gezeten en hij zit als een huis.
Dat je hem laat staan op een bemerking kan ik voorstellen Adin. Ik wist niet van de bemerking.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:25

Die van Aimee vind ik helemaal niks maar ik zie gelijk gelders en dat vind ik al gelijk soort van tuigersbloed terwijl dat heel anders is.

Tja ik heb me toch laten vertellen dat bemerking niet perse slecht hoeft te zijn. Ligt aan type bemerking

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:09

Het ligt inderdaad aan het type bemerking. Heb een paar grote paarden bekeken op het net zag een Florencio en een Lord Leatherdale staan maar het viel me op dat ze er erg slap uit zien. Ik ben toch altijd bang bij zulke grote paarden dat de gewrichten het niet aankunnen. Daarom mijn keus om niet voor een hele grote te gaan.
Had de prijs van de Gribaldi nog nagevraagd voor je Adin maar het was ver boven je prijsklasse.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:38

Lovely schreef:
Adin schreef:
Ik weet dat het paard van Aimee te koop staat, ik vind hem erg mooi maar zie het niet zitten.

Die heb ik vorig jaar live gezien en ik zou hem ook niet willen hebben (ben ook niet op zoek), maar wat doet jullie afhaken?

Op SH zag ik van de week nog een leuke flemmingh, even de advertentie zoeken.

Ik heb haar een tijdje terug gemaild, begreep uit het antwoord dat ze nog wel twijfelt over de verkoop en evt. zelf weer gaat starten. Prachtig paard op de foto's, weet niet precies wat de bemerking is.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:43

Ik denk dat ik eerder via connecties dan via advertentiesites een nieuw paard zou kopen.

Het is het handigst als je goed contact hebt met een handelaar (liefst eentje die paarden rechtstreeks van de fokker heeft en zadelmak maakt). Dan kan je bij hem je wensen kenbaar maken en kan hij voor je rondkijken. Er is zoveel meer te koop dan wat er op internet staat.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:57

idd! Heb vorige week ook allemaal fokkers gecontacteerd waarvan ik dacht dat ze niets in mijn prijscategorie gingen hebben.
Ben nu toch al bij 2 fokkers gaan kijken! Aleja naar de 2de ga ik zaterdag :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:09

Ik zou het zeker proberen ja. De markt is slecht, en de paarden eten maar door, dus soms is voor fokkers (goedkoop) van de hand doen toch ook de beste optie.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:33

paard staat wel weer te koop hoor, ik weet de bemerking wel maar vind het niet aan mij dit openbaar neer te zetten.

Er staat idd een mooie vos van florencio op maar die is 5 en nog heel iel en rank, en onbeleerd dus heb ik ook niets aan.
ik vind zo'n gelderse wel mooi

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:34

ik heb wel de indruk dat die grote paarden sneller problemen hebben.
Meer kans op cornage, te snelle groei toen ze jong waren, te snel en te veel belast in hun groei...

niet simpel :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:37

is ook zo hoor Nathe, maar ja ben 1.80m en wat steviger dan gemiddeld, ik pas gewoon niet mooi op een paard van 1.68.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:45

ben ook 1m77 en redelijk grof gebouwd :)
Mijn vorig paard was 1m60 dus ik ben met 1m70 al tevreden :D

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:50

Soms moet je je eisen wat bijstellen, paarden kosten tegenwoordig helemaal niets meer. Ga goed na of ze met hun gebrek goed kunnen leven. Zo heb ik pas (onverwachts) een hele leuke 8 jarige ruin gekocht van een meisje hier op bokt. Ook met bemerking :) Maar wat een klik! Heb er 4 vcltes op gezeten, 1 in draf en de rest in stap ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:54

hoe hoog moet het paard zijn en in welke prijsklasse? want op sporthorses staan er verschillend

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:59

ik heb een afgekeurde ruin staan en net 2 mnd geleden een laten inslapen, ik heb teveel slechte ervaringen.
Bovendien heb ik dan ook weer last met de verzkering, als ze toch kreupel raken daaraan dan keert die weer niet uit. Allemaal gedoe.
Of ik moet echt helemaal verliefd zijn op een paard maar anders zoek ik liever iets langer.
Sporthorses en marktplaats ken ik uit mijn hoofd, kijk meerdere keren per dag.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:03

ik kom ook even binnenvallen. ben niet op zoek.
maar ik ben 1.83m en rijd een paard van 1.60m is niet mooi maar ze is wel breed dus toont daardoor wel beter! tevens heb ik een houston merrie van +1.66m die veel front heeft en zich in beweging groot maakt daardoor zou ze onder een lang iemand goed staan!(is niet onder het zadel ze heeft hier carriere als fokmerrie)
bovenste foto 3 jaar.
Afbeelding
Afbeelding
haar halfbroer ook 1.66m (3 jaar op deze foto eas goedgekeurd)
Afbeelding

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:06

ja een breed paard maar wel wat kleiner gaat ook goed hoor!
Sommige paarden van 1m70 lijk ik een reus en bij sommigen pas ik goed op!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:07

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:23

Ik zou zeggen: Ga ook kijken bij paarden die buiten je prijsklasse liggen. Met mijn paard heb ik heel veel geluk gehad dat we het over de prijs eens zijn geworden. Ze willen juist van de paarden af, dus doe een gek bod en wie weet heb je je paard gevonden!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:24

Lady_melissa schreef:
Ik zou zeggen: Ga ook kijken bij paarden die buiten je prijsklasse liggen. Met mijn paard heb ik heel veel geluk gehad dat we het over de prijs eens zijn geworden. Ze willen juist van de paarden af, dus doe een gek bod en wie weet heb je je paard gevonden!

ik ga niet kijken maar probeer via de mail of telefonishc altijd wel al te kijken wat de mogelijkheden zijn mbt de prijs.

ik sta echt niet mooi op een klein paard, dus ik zoek echt vanaf 173 ongeveer