Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:20

Ik zwelg ook zo nu en dan in zelfmedelijden haha _O-
Wat fijn dat andere mensen dit ook hebben!

Ik krijg ook inderdaad vaak te horen dat ik 'dan maar een verzorgpaard moet zoeken', maar verzorgen is toch anders dan er zelf een hebben. Wat jij al zegt, die beslissingen zijn daar al belangrijk in. Ik had een heel leuk bijrijdpaard (gestopt omdat ik met rijden geen klik met hem had) waar ik ook bijna alles mee mocht, maar toch moet je overleggen, kan je niet bepalen waar hij staat, hoe je traint etc. etc. Daarbij reed er nog iemand op, plus de eigenaar zelf af en toe, dus een eenduidige training wordt dan ook lastig.

Helemaal mee eens Alice13! Er zijn veel teveel mensen die er te licht over denken. Maar af en toe steekt het wel dat ik, met mijn ervaring, mijn voorbereidingen en mijn overwegingen qua geld etc. nog steeds mijn droompaard niet kan kopen, terwijl mensen die bulken van het geld 'even' een paard aanschaffen alsof het een speeltje is.. (daar ga ik weer: zelfmedelijden!! Heb tentamens, dan heb ik er altijd iets meer moeite mee :'))

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:26

Ja mijn zelfmedelijde groeit volgens mij met de dag dat ik weer naar marktplaats surf :P Ik doe het mezelf aan, haha
Ik heb ook tentamens en begin mij examens, dus ben ook al heel erg gestresst dus alles is nog erger en dan vind ik opeens dat ik een paard MOET en dan denk ik weer heel wijs, het kan gewoon nog niet. Niet jezelf voor het paard stellen, dat is zielig. En dan vind ik mezelf zielig omdat het niet kan. Heerlijk cirkeltje niet :P

Ach soms valt het ook wel mee, maar soms is het lekker om je zelf even zielig te vinden :P

EDIT:
Het is inderdaad waar dat sommige mensen heel snel een paard nemen.
Neem nu een oude vriendin van mij. Dat was groep vijf. Meisje was al aan de grote kant en krijgt een pony. Een shetlander van 1.10. Twee jaar later was ze er ruim vanaf gegroeid... En dan wilde ze wel groeien met wedstrijden enzo. Pony is verkocht en nu heeft ze een ijslander veulen ofzo. Nouja is ook geen veulen meer. Maar dat duurde ook wel langer, denk dat er een lichtje ging branden. Vond het sneu voor het paard maar voor zo'n jong kind is het ook niet leuk dat je lieve pony weg moet omdat je er niet meer op past.

Een shetje kopen voor een vier-zes jarige vind ik niet gek. Of voor kinderen die gewoon klein zijn en nog jong. Maar anders is een b pony toch een slimmere keuze... Vind het altijd zo sneu

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:51

Saar88 schreef:
Helemaal mee eens Alice13! Er zijn veel teveel mensen die er te licht over denken. Maar af en toe steekt het wel dat ik, met mijn ervaring, mijn voorbereidingen en mijn overwegingen qua geld etc. nog steeds mijn droompaard niet kan kopen, terwijl mensen die bulken van het geld 'even' een paard aanschaffen alsof het een speeltje is.. (daar ga ik weer: zelfmedelijden!! Heb tentamens, dan heb ik er altijd iets meer moeite mee :'))

hahaha ik leef mee. Nu Orthopedie aan het leren en morgen neuro Kan me er niet op consentreren. Ik weet precies wat je bedoelt. Belangelijk als weer zo'n verwend kreng op de manege een paard krijgt! En dan zeggen dat hij het niet doet! ooh pissig!!!

Eigenpaard en een verzorgpaard is totaal wat anders, maar probeer ze dat maar eens duidelijk te maken, dat snappen allen de gene die een eigenpaard hebben of willen!

Even een rondje zelfmedelijden!
Wie heeft er last van?!

IKKUH WEL HOOR

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:54

ik snap ook helemaal wat jullie zeggen ik zelf sta al 10 jaar op dezelfde stal,
dat is echt een rijkeluistal (kralingen voor degene die het wat zegt),
zijn heel veel kinderen/families die eigen paarden nemen en totaal geen verstand van hebben of gewoon niet kunnen rijden..
heb ik zelf nog gehad met een verzorgpony meisje was 11/12 en kreeg een zwarte 3 jarige net zadelmakke net geruinde gribraldi sportpaardje...
eerst ging het goed had haar heel veel geholpen toen kregen we ruzie ben ik gestopt toen heeft ze echt 1 1/2 jaar aan lopen kl ote, paardje zelfs technische rijprobleem gehad en nu sinds een jaar gaat het pas de goede kant op is echt zonde..

en over verzekering; als het paard al in de verzekering staat dan nemen we die wel over maar bij mijn vorige pony ook geen verzekering gehad, ons budget is 6-8.000 maar ik weet niet zeker of we een verzekering gaan afsluiten als er nog geen is voor het paard. als er iets betaald me vader dat maarja daar moeten we nog over spreken

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:04

Jeej, eindelijk mensen gevonden die me begrijpen! Mijn familie is helemaal niet 'into' de paarden dus ze snappen mij nooit zo goed.

Hier ook Twilight, ik ken een meisje die van haar ouders een paard had gekregen. Na een half jaar was het arme beestje kreupel en moest er een nieuwe komen. En ja hoor, die kwam ook nog :? Wat er met het eerste paardje is gebeurd weet ik niet, maar het zal niet veel goeds zijn..
Het meisje kon trouwens wel rijden, maar zag haar paarden als voorwerpen. Dat snap ik oprecht niet. Je gaat je toch hechten aan zo'n beest?!

Edit: las net mijn vorige post en had daar neergezet 'met mijn ervaring'. Klinkt een beetje arrogant, en zo bedoelde ik het niet. Ik heb nog bergen te leren hoor haha! Ik bedoelde meer mijn ervaringen wat betreft sparen, verstandig met geld omgaan e.d. Want daar ben ik dan wel weer goed in :P

Edit2: ik ben bezig met economie en sociologie. En ik studeer geschiedenis 8)7

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:08

Misschien een rare vraag maar ik ben denk ik al wat ouder ten opzichte van jullie. Krijgen jullie je paard of moeten jullie hem zelf betalen? en hoe hebben jullie het geregeld betreft stalling en verder onderhoud?
Toen ik 16 was deelde ik de stalkosten met mijn moeder

@ saar ik had van van ervaring niet zo gelezen hoor(niet arrogant bedoel ik)

Mijn moeder zei (omdat ik nog niet zo lang een hond heb, zie profiel) Ga je toch op misty ( de hond) rijden! ze zei het voor de grap maar echt niet om te lachen!

Twilight1

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:10

mijn vader betaald alles, ik woon midden in rotterdam dus is hier allemaal onbetaalbaar voor mij.
Ik betaal wel mee aan de spullen mijn zus en ik maken een potje met geld.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:11

idd niet leuk maar misty is wel echt super mooi zeg en ziet er echt speels en lief uit :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:13

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:15

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:17

Hoe oud ben je dan Alice? Ik moet alles zelf betalen, alhoewel ik wel denk dat mijn ouders me financieel zouden bijstaan als dat nodig zou zijn. Helaas hebben zij ook geen bergen met geld, op dit moment hebben we 4 studerenden in het gezin :=
Ik ben nu aan het kijken of ik de maandelijkse kosten kan ophoesten en of ik dit ook kan blijven doen. Heb een heel uitgebreide begroting gemaakt en de meeste dingen iets aan de hoge kant genomen, plus zo'n 100 euro sparen in de maand meegerekend. Tot nu toe red ik dat (redelijk makkelijk, mijn bijbaan betaalt heel redelijk), maar volgend jaar krijg ik geen stufi meer dus dat moet ik nog even aanzien..
:~ : http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... k/palomino
Jammer dat hij zo 'klein' is..

Mooi paard Twilight! Jammer dat ze nog zo jong is. Ik heb zelf (heel apart) helemaal niets met zwarte paarden, daar heb ik altijd ruzie mee op de een of andere manier. Braafste paard van stal, zwart, en ik krijg het voor elkaar om al bokkend de buitenbak door te vliegen en ernaast te belanden. Verzorgpaard, schat van een beest, zwart, zware communicatiestoornissen als ik erop ging zitten. Ik snap het niet..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:22

@ twillight, beide zijn mooi ik vind de onderste het mooiste om te zien, verder niet gelezen ofzo.

@ saar88 ik ben 23 ahh wordt oud! mijn ouders zullen mij ook financieel bijstaan als ik het niet kan betalen. Jammer genoeg studeer ik ook nog, en blijft ik dat voorlopig ook nog doen :) dat maakt mijn butget tamelijk klein.

oh die palomino is om te smelten! echt jammie! Hij is nog 3 dus kan nog groeien :D

Ben trouwens ook geen zwart fan ik denk dat ik ze te intimiderend vind.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:23

ff naar schotland saar :P
en dat heb ik juist totaal niet, ik moet zwart!
mijn eigen pony was zwart mijn vorige 3 verzorgpony's zijn zwart.
ik word altijd verliefd op zwart of in ieder geval donker, donkerschimmel vind ik heel mooi tot ze lichter worden..
en met wit heb ik totaal niets :P

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:25

Ik ben nog steeds opzoek naar een fjord, maar staat echt niks leuks bij! :(
iemand tips??

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:28

fjordenstamboek zit vlakbij de veluwe misschien kan je via dat op google zoeken

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:28

ik heb de mevrouw/meneer van die 7 jarige merrie maar even gemaild ben erg benieuwd naar de vraagprijs denk dat die net boven ons budget zit..

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:29

Twilight1 schreef:
fjordenstamboek zit vlakbij de veluwe misschien kan je via dat op google zoeken

Dankje voor je tip! :j

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:30

Twilight1 schreef:
ff naar schotland saar :P
en dat heb ik juist totaal niet, ik moet zwart!
mijn eigen pony was zwart mijn vorige 3 verzorgpony's zijn zwart.
ik word altijd verliefd op zwart of in ieder geval donker, donkerschimmel vind ik heel mooi tot ze lichter worden..
en met wit heb ik totaal niets :P

Verkoop je hem toch weer als ie lichter wordt! hahaah

Ik zag trouwens een schitterende zwarte hier op bokt, was mij boven butget. maar geloof dat jij hem/haar kan betalen. Heel mooi koppie met wit neusje!
(zoek ik even voor je op!)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:30

Wat zoek je precies Jasmijn?

Ik ga met alle liefde naar Schotland voor zo'n paard haha! Wel jammer dat ik totaal geen ervaring heb met inrijden, maar daar zou nog wel een mouw aan te passen zijn natuurlijk.

Over Schotland gesproken, lijkt een Highland Pony niemand iets (even promoten :D)? Ik weet een hele leuke, kleinschalige fokkerij. Wel in the middle of nowhere (lees: 5 uur met de bus over Schotse wegen..). Verder helemaal de moeite waard haha!

Hier nog een oudje , ik ben 22. Hopelijk hebben we nog even tot de dementie toeslaat, al verdenk ik mezelf ervan er al last van te hebben :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:38

Dementie welnee!
Morgen tijdens m'n tentamen denk ik: waar gaat dit over! hahaha ECHT TE ERG!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:38

Ik zoek een fjord, ouder dan 3, maar niet ouder dan 8... zo rond de 5/6 jaar.
moet ingereden zijn, verkeersmak, gewoon een leuk paardje! ik hoef er niet verder mee in de sport te komen, want ik ben niet van plan wedstrijden te rijden. wel af en toe een keertje springen en 1 keer in de week gewoon les. :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:39

haha dat heb ik ook al hoor saar met mijn bijna 18de al bijna dement soms :P

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:40

en alice ben benieuwd meeste paardjes op bokt wel gezien , ik zoek trouwens iets tussen de 1.63 en 1.68 niet groter

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:45

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:48

Jasmijn, misschien kan je iets vinden via het fjordenforum? http://www.fjordenforum.nl/index.php?PH ... board=37.0 (meteen gelinkt naar het te koop gedeelte)
Koop je liever van een particulier? Anders zou je ook nog even wat fokkerijen kunnen bekijken, volgens mij zit in Drenthe ergens een grote. Hier staat een lijst van fokkers: [FJ] [Centraal] Fjorden fokkers

Wie wilde er trouwens ook alweer een opknappaardje? Ik ken een hele lieve merrie die een fijne kans verdient, ben alleen bang dat de eigenaar er nog de hoofdprijs voor durft te vragen ook.

Ik denk dat het selectieve dementie is, paardgewijs vergeet ik niet zoveel, maar studiegewijs wil het niet altijd even vlotten :P

Dat is een plaatje zeg! Ze lijkt alleen behoorlijk aan de kleine kant, maar dat kan aan de ruiter liggen.