Hoe oud was je toen je begon met rijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PRiNCE2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:00

Ik begon op de manege toen ik acht jaar was, nu indmiddels al 8 jaar ervaring rijker,
En heb maar 2 jaar op de manege gezeten daarna ben ik met verzorgen begonnen,
Nu had ik vorig jaar mn eerste paarsd gekocht die was dit jaar helaas overleden en
Nu heb ik 2 anderen :D

xR.

Notha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:15

Ik ben begonnen met rijden toen ik 10 was en ik rijd nu nog steeds

Anouskaa

Re: Hoe oud was je toen je begon met rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 09:04

Ik was 6 toen ik begon met rijden en kreeg op mijn 12e(volgens mij) een eigen pony.
Ik heb op mijn 16e mijn paard ingereden en ben op mijn 17e moeten stoppen met rijden.
Nu (op mijn 20e) probeer ik weer te beginnen.

Lievemensjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 09:08

1 toen ik bij mijn nichten begon te rijden. 4 toen ik mijn verzorgpony kreeg. 6 toen ik mijn eigen pony kreeg. 8 tot 10 toen ik een shetlander begon zadelmak te maken. Nu 12 en krijg weer een pony <3

Pixxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 09:08

Het lijkt wel alsof personen hier elkaar proberen te overtreffen met de tijd dat ze 'al' paardrijden. al begin je op je 80ste.. zolang je het maar met plezier doet. Ik ben 19 en begin nu 'pas' met paardrijden. Het mocht vroeger nooit omdat het te duur was. Vroeger wel af en toe gereden maar niet op wekelijkse basis :)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:35

Hahaha... Leuke vraag

Ik was 6 toen ik voor het eerst op een pony zat. Een zwarte shetlander op de kinderboerderij, was heel lief in de omgang.
Dus ik als kleine meid op die pony, zegt het meisje wat de pony vast hield. Je kan nu wel los, want je doet het zo goed.
Vliegt ie er niet met een rotgang vandoor. Ik stuiter eraf, met mijn korte broek midden in de poep.
Sinsdien ben ik begonnen met paardrijden:D

Af en toe wel periodes gehad dat ik helemaal niet meer reed. Momenteel rijd ik wel weer op een leuke fjord. Moet het wel rustig aan doen, want heb net een zware operatie gehad.
En elke keer als ik er kom, voel ik me zo ontspannen:D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:01

naja ik ben begonnen met 15 min. in 2 weken en nu rijd ik makkelijk 24 uur.
ik kan echt niet zonder paarden al ben ik soms echt een paar dagen zien na een les.
op mijn 2e liep ik je best een weiland in met paarden :P

julya1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:08

Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 7 was, bij een vrouw die een haflinger had. Dat vond ik heel leuk, tot ik MOEST galloppeeren, die merrie maakte een sprong voor ze in galop over ging en toen vloog ik eraf. Een paar maanden later ging ik naar een andere vrouw met een tinker merrie en een welsh ruin. Toen durfde ik ook nog niet in galop. Even later ben ik daar ook afgegaan en toen kwam ik bij Leny, een aardige vrouw met een Shet, 2 welshjes, een New Forsest, en een ijslander. Daar heb ik leren galloppeeren. Nu op die IJslander galloppeer ik zonder beugels en lekker hard!

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:22

Ik was 9 jaar toen ik begon op een manage, en ik was 12 jaar toen ik de eerste pony's/paarden zadelmak en of wedstrijd klaar maakte.

Nu 16 jaar later rijd ik nog steeds. ik heb in die periode voornamelijk groene paarden opgeleid. Ik zou wel eens graag met een paard willen rijden die ik verder kan opleiden dan L dressuur/springen, zonder dat ze verkocht worden.

Bella_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:10

Ik was 9 jaar, voor mijn 10de verjaardag kreeg ik een kaart voor een manege... <3

_Megann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:19

Ik ben op mijn 7e begonnen met pony rijden.
Thuis hebben we zelf paarden, maar mijn moeder wou eerst kijken of ik het wel leuk zou vinden, dus daarom begonnen op een manege.

Ik vond het zo leuk dat ik op mijn 9e mijn eerste eigen pony kreeg, die ik nu op wedstrijd uitbreng.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:24

Ik rijd al paard sinds ik 3 ben, altijd voorop bij mijn nicht op haar pony en later op haar paard.
Toen ik 6 werd kreeg ik mijn 1e les, op vroegere leeftijd kon niet, en toen ik 7 was ging naar de manege
waar ik nu nog steeds zit :)
Ik mijn 10e begon ik Mitch te verzorgen en op mijn 12e verjaardag werd hij officieel van mij.
Nu nog steeds met Mitch aan het rijden en we zijn van plan deze zomer naar een 2e paardje te kijken.

bud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:19

Ik was 5 toen ik begon met rijden op een manege het ging zo goed dat ik een super lieve eigenwijze newforest pony mocht rijden k'ben nu 12

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:29

leuk om yte lezen... veel mensen zijn echt jong begonnen met rijden...gaaf!!!

Ik was 4 toen ik stoekum op de buurpaardjes van mn opa klom...Paardje lokken met raas naar de watertrog.. Dan op de rand van de trog staan en zo op de rug glijden.. Had ik eens op tv gezien dat je op een paard kom zitten dus dat wilde ik ook....Gelukkig een kleine oude shet dus dat ging best goed... ;)

Tot de buurman mij betrapte en mij aan mijn kraag naar mn opa meenam ( haha) opa werkte altijd in de moestuin en ik hielp zogenaamd mee... ( stiekum achter de bonenstaken naar de wei glippen met pony's was leuker natuurlijk... ;).. )

Toen wilde ik gaan rijden, mocht niet van mams... opa en oma hebben toen stiekem een cap gekocht en een rijbroek... laarzen kreeg ik van mn vader.. ( haha, geweldig die laarsjes heb ik gewoon nog!) en ben begonnen met lessen toen ik 5 was...moet ergens nog een foto van zijn...

Verschillende verzorgpony's later kreeg ik een eigen paard op mn 13e... Niet ingereden vers gecastreerd beest van 5... dier had alleen op een wei gestaan, en wist verder niks..Zelfs hoefjes krabben kende hij niet.. ( was ook te zien die hoeven waren verschrikkkelijk...)

Heb hem zadelmak gemaakt, ingereden, verkeersmak gemaakt en na zn 7e begonnen de problemen... beest stuiterde met me door de bak van links naar rechts en ik ben misschien wel duizend keer van hem afgevlogen...na een jaar dit volgehouden te hebben was het klaar..ik wilde niet meer..

Dus paard met veel pijn in het hart geruild voor ons huidige paard... Niet lang daarna kregen we een pony van bekenden omdat onze wei toch wel heel fijn was en de pony hier een mooie oude dag kon krijgen...super beest is dit... is nu met pensioen..

Momenteel een engels volbloed ex renpaard aan het omscholen tot recreatie beest...binnenkort naar buiten...spannend!!!

Ach ja, ik hou me bezig... :)

Ellen91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:51

Ik was 11 toen ik begon met paardrijden en een jaar later kreeg ik mijn eigen paard.
Nu ben ik 19, maar heb nog nooit een paard hoeven inrijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:04

ik was 6 toen ik begon met rijden(inmiddels 24,in juni 25) en ik heb nog nooit een pony/paard ingereden(ik heb ook als 2 jarige wel voorop het paard gezeten,maar dat noem ik niet rijden,dus rijden vanaf 2 of 3 jaar kan niet,moet ik altijd wel om lachen als ik lees dat mensen al vanaf hun 3e rijden,haha)

mijn eerste kocht ik pas toen ik 21 was en die heb ik nog steeds

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:45

Ik was 5 toen ik mijn eerste pony kreeg. Daarvoor wel eerder op een paard gezeten, maar niet echt gereden. Toen ik 6/7 was deed ik mee aan me eerste wedstrijdje :j.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:04

ik was 4 bijna 5 scheelde een maand en ben nu 15. Heb ongeveer tot m'n 10e op een soort manege gereden en daarna verzorgpony's gehad. Vanaf mijn 13e heb ik eigen paarden :)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:53

ik was 7 en reed op me 14 me eerste paardje in ook gelijk de laatste omdat een paar jaar later het mannen virus insloeg. Nu ben ik toch weer aan het rijden geslagen .
hahahah

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:58

Ik begon met rijden toen ik 6 was en ben er nooit mee gestopt.. Inmiddels rijd ik dus bijna 40 jaar :o
Mijn eerste paard reed ik in toen ik 22 was en daarna heb ik er nog heel wat ingereden. Het is het mooiste wat er is, ik heb altijd wel een jong paard om mee te werken.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:00

Ik ben begonnen toen ik 13 was. Toen af en toe een maandje een pony geleasd. Toen ik 15 was ben ik een lease paard gaan verzorgen voor 4 dagen per week. Na een jaar heb ik hem overgenomen en zelf een jaar geleasd. En vorig jaar toen ik net 17 was hadden we besloten om een eigen paardje te gaan kopen en die heb ik in juli alweer een jaar :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:39

Ben in 2000 begonnen :) Was toen 9 jaar.

AsiaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:43

Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 9 was :)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:46

hoe oud was je toen je begon met rijden?
0 tot 1,zat altijd bij moeder voorop paard ;)
maar 3 toen reed ik zelf

En hoeveel jaar later had je eigen paard?

direct

En hoe lang reed je al toen je je 1e paardje inreed??

3 jaar

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:15

Ik was bijna 9 :D

Ik had eigen pony toen ik 12/13 was ofzo :+

ik heb ooit een super leuke fjord doorgereden, en een shetlander, dat was echt een geweldig beest :')