Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:04

Damariis schreef:
zo zie je maar weer wat mensen over hebben voor geld.

Dat is een erg flauwe opmerking. Alsof je als mens slechts ethisch handelt als je paard het belangrijkste in je leven is. Dat is voor jou misschien zo, en dat is prima, maar anderen hebben een ander leven. En dat betekent niet dat ze dan alle moraal verloren hebben.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:07

Zeker weten, voor een goed bod is alles te koop :j

Djaleesa

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:17

Zou een heel aantrekkelijke bod zijn! Maar nee ik zal hem toch niet verkopen misschien wel als ik meerdere paarden had gehad en een mindere band. Maar dit paard blijft!

Monica14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:18

Never never never.

Ik wil niet banketstaaf doen maar snap niet hoe sommige gwn kunnen dat ze hun paardje zo weg kunnen doen.
Mijn paardje is alles voor me maar die gaat niet weg nog voor geen 10 miljoen!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:19

No way dat mijn paard weg gaat voor een miljoen. Zou ik nog geen seconde over na hoeven te denken. Mijn paard is me veel meer waard dan dat. (en nee, daar bedoel ik niet mee dat hij wel weg zou gaan voor 10 miljoen ;) )

Ik kan best een paar leuke dingen bedenken die ik met een miljoen zou kunnen doen, maar mijn paard geeft me zoveel meer dan dat. :+:

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:22

Die van mij zijn ook niet te koop. Ik ben er veel teveel aan gehecht. Maar voor 1 miljoen durf ik gerust te zeggen dat er een mooi strikje omheen gaat.

*met de wetenschap dat dit toch nooit zal gebeuren*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:43

Moeten de mensen die hun paard niet zouden verkopen zelf voor hun paard betalen of doen de ouders dat?
Gewoon ff nieuwsgierig...
Eerder had ik ook gezegd niet verkopen, maar nu ik de paarden zelf moet onderhouden wordt er gewoon verkocht zodat ik voor de rest kan betalen. Vind het leuk een jong paard op te leiden maar heb niet het talent om hoger op te komen, paard met kwaliteit mag dus naar een ruiter die er verder mee kan komen, en al helemaal voor een miljoen :D

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:05

ik zal mijn paardje nooit verkopen ook niet voor die 1miljoen.

ik koop wel elke maand trouw een staatslot in de hoop dat er een keer een leuk bedrag op valt(A)
Laatst bijgewerkt door Wendy1989 op 15-09-09 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:08

Tsja..als je een miljoen geboden krijgt (onrealistisch bedrag trouwens) laat ik het niet aan mn neus voorbij gaan.
Dan verkoop ik m.

Het wordt al anders als er bijv. 25.000 euro wordt geboden terwijl hij 10.000 euro waard zou zijn. Met die paar euro schiet ik niet veel op, dus blijft hij lekker waar hij is, dus bij mij!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:13

Als ik die beslissing mocht nemen:
Dan zou Jana ondanks dat riante bod wel blijven maar tjitske konden ze dan met een mooie strik krijgen, mits een goed tehuis...
waarom? met jana heb ik zo'n goede en hechte band, die kan ik niet meer missen...
Tjitske is 17 papierloos (niet dat dat wat uitmaakt verder) en heb ik een mindere band mee, ondanks dat ik haar al ruim 8 jaar heb en jana nog minder dan een jaar...Jana is gewoon echt mijn maatje en mijn alles...
Tjitske is een leuke pony, maar minder knuffelig en afstandelijker...

18292melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:30

Hm.... Ik denk dat ik daar alleen antwoord op kan geven als het zover is. Nu zeg ik NEEEE absoluut niet!! Maarja.... een miljoen euro... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:09

@ mizzmontana ik onderhoud mijn paarden zelf, en dan nog gaan ze niet weg voor een miljoen, geld maakt niet gelukkig, mn paarden wel. Als ik me rot voel kan ik geen troost zoeken in geld, in mn paarden wel....geld is voor mij alles behalve belangrijk. Zolang ik er van kan leven en mn dieren kan onderhouden etc is t genoeg, hoef niet meer te hebben, Niet nodig ook, dan word je lui :P en kan mn baantje niet missen haha dies veels te leuk

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:13

Laura_Robin schreef:
Damariis schreef:
zo zie je maar weer wat mensen over hebben voor geld.

Dat is een erg flauwe opmerking. Alsof je als mens slechts ethisch handelt als je paard het belangrijkste in je leven is. Dat is voor jou misschien zo, en dat is prima, maar anderen hebben een ander leven. En dat betekent niet dat ze dan alle moraal verloren hebben.

nee zo bedoel ik het niet, maar zo kan je wel zien wat sommige mensen over hebben .. kijk iedereen denk er anders over. als ik een goede band heb met mijn paard, zou ik hem neven verkopen. ik steek in mijn paarden ook al mijn tijd en liefde. sommige mensen zien het als gebruiksvoorwerp. en zo zie ik het niet.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:15

Oh dus omdat ik mijn paard wel zou verkopen, mits een goede eigenaar natuurlijk, is mijn paard voor mij een gebruiksvoorwerp, let even op alsjeblieft wat je zegt!!

Ik zit ook elke dag door weer en wind bij mijn paard 4uur!!

edit: typo
edit 2: dit bericht, vergat te quoten is voor Damaris ofzoiets :P
Laatst bijgewerkt door klomp op 15-09-09 13:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:16

MizzMontana schreef:
Moeten de mensen die hun paard niet zouden verkopen zelf voor hun paard betalen of doen de ouders dat?
Gewoon ff nieuwsgierig...
Eerder had ik ook gezegd niet verkopen, maar nu ik de paarden zelf moet onderhouden wordt er gewoon verkocht zodat ik voor de rest kan betalen. Vind het leuk een jong paard op te leiden maar heb niet het talent om hoger op te komen, paard met kwaliteit mag dus naar een ruiter die er verder mee kan komen, en al helemaal voor een miljoen :D

ik ben 17 jaar en hoest elke maand even bijna 300 euro op. nee dus :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:21

paard is eigendom van mijn vader maar ik betaal het onderhoud... hoefsmid, dierenarts en dergelijke delen we door 2...

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:54

Ik zou geen van beide paarden verkopen voor een miljoen...
Mijn fries is met pensioen en ik weet dat ze bij mij ook echt met pensioen si, maar hoe is dat bij een ander?? Nee die blijft bij mij.

Mijn andere heb ik gekocht van de erfenis van mijn vader, daar zit dus ook een stuk emotionele waarde aan vast, dat kan een miljoen nooit vervangen

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:08

aerdenhout1 schreef:
Een grote gouden strik zoeken! Voor 1 miljoen zal hij vast wel een goed huis krijgen.
Mijn honden zou ik zelfs voor 10 miljoen niet verkopen.

Geldt voor ons precies hetzelfde!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:36

Ik heb dan wel geen eigen pony/paard. :) Maar... Als... Dan zeg ik ja hoor! Hoeveel ik ook van het beestje hou, als die daar gewoon een goed tehuis krijgt, dan gaat ie weg. 1 miljoen is veuuul! :) :P

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:40

Me kindjes verkopen dat nooit.
Leuke andere vraag zou je je kind verkopen voor een miljoen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:41

bolletje schreef:

Daar is al over gesproken. De 1 vergelijkt zijn paard met een kind, ik dus ECHT NIET. Een mensenleven is me wel wat meer waard dan een paardenleven, hoe hard het ook klinkt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:42

mijn kind? oh.. die zou ik ook ruilen tegen een paard }>

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:17

MizzMontana schreef:

_O-

Achter het behang plakken!! ~~}>

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:18

bolletje schreef:

Ook leuke andere vraag voor jou, heb je dit topic wel doorgelezen? :+

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:24

MizzMontana schreef:

Zeker weten! :+
Maar zoals alweer zo veel vaker gezegd: je eigen kind is niet te vergelijken met je paard..