Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Abeltje77 schreef:randalinpony schreef:
Ik denk dat het welzijn van paarden op heel veel punten is verbeterd nu het een hobbydier is, maar op sommige punten was het vroeger echt wel beter... dan ging een paard met klachten (=pijn) gewoon de worst in.
Ik moest het even drie keer lezen, maar nu snap ik het denk ik (ligt aan mij hoor, tis nog vroeg).
Je bedoelt te zeggen dat er nu teveel wordt doorgegaan met een paard dat pijn heeft, en dat het vroeger veel sneller einde oefening was. Ben ik het mee eens. Het hele inslapen/slachten is voor de eigenaar heel vervelend, maar wat weet een paard er nou van? Die weet toch niet wat er gebeurd. Dus in sommige gevallen zou voor paardlief veel sneller voor de dood mogen worden gekozen.
elvirah schreef:tjonge, daar heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht, dat de slager beter zou zijn![]()
mijn gevoel zegt toch een spuitje, ik wil niet dat mijn paarden in de frikandellen terechtkomen![]()
ben wel heel benieuwd hoe anderen daar over denken!!
Asjemenauw schreef:Ik heb beide manieren -spuit en slager- ervaren.
Mocht ik ooit weer voor de keus komen te staan dan kies ik zonder enige vorm van twijfel voor de slager.
Gaat snel, paard is dood voor het de grond raakt, pijnloos, en het word daarna nog 'besteed'
Groot nadeel van het spuitje:
Vechten tegen de narcose en als alles dan gebeurd is ... met de traktor uit de stal/bak/weiland slepen ... langs de kant van de weg 'dumpen' voor de mensen die 'het' dan komen ophalen. Grote vrachtwagen met een enorme grijptang die dan het paard oppakt en in de laadbak kiepert ... dat hoef ik echt nooit meer te zien! Verschrikkelijk!
Asjemenauw schreef:Ik heb beide manieren -spuit en slager- ervaren.
Mocht ik ooit weer voor de keus komen te staan dan kies ik zonder enige vorm van twijfel voor de slager.
Gaat snel, paard is dood voor het de grond raakt, pijnloos, en het word daarna nog 'besteed'
Groot nadeel van het spuitje:
Vechten tegen de narcose en als alles dan gebeurd is ... met de traktor uit de stal/bak/weiland slepen ... langs de kant van de weg 'dumpen' voor de mensen die 'het' dan komen ophalen. Grote vrachtwagen met een enorme grijptang die dan het paard oppakt en in de laadbak kiepert ... dat hoef ik echt nooit meer te zien! Verschrikkelijk!