Het grote taxatietopic...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:56

Loolapelooza schreef:
What the f*ck? 13.000$ voor een gewone Tinker???? (en al was het een "ongewone" ...)
Afbeelding

Sommige kosten er zelfs 30.000 of meer!!!
Een hengst voor 46.000!
Hoe halen ze het in hun hoofd???

dit is trouwens een hele ongewone Tinker, die kleur zie je praktisch nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:58

draumpje schreef:
rydar kan ondanks zijn fjord zijn (prijzen voor fjorden zijn niet zo skyhigh als bij andere rassen) nog een beste cent opleveren
qua bouw is hij heel mooi , hij is nog lang niet oud, heel veelzijdig en voor zover ik weet doet ie wat ie doet ook vrij goed
karakter heeft ie geloof ik ook mee
absoluut minstens 3500 euro
maar door al zijn kunnen en capacirteiten als showpaard zou hij ook best richting de 4000 kunnen

hehe eindelijk iemand die meer ziet als alleen "fjord" al vind ik dit wel erg hoog , maar welgaaf wahahaha

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 17:59

Pfff, geef mij een stel maflingeners pleur er een bonte hengst bij en wie weet heb je er dan ook wel zoeen bijzitten...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:00

Sjuimpje schreef:
Pfff, geef mij een stel maflingeners pleur er een bonte hengst bij en wie weet heb je er dan ook wel zoeen bijzitten...

Zeker weten niet met deze bouw en beharing

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:01

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 22-02-22 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:01

Debo"]
[quote="draumpje schreef:
rydar kan ondanks zijn fjord zijn (prijzen voor fjorden zijn niet zo skyhigh als bij andere rassen) nog een beste cent opleveren
qua bouw is hij heel mooi , hij is nog lang niet oud, heel veelzijdig en voor zover ik weet doet ie wat ie doet ook vrij goed
karakter heeft ie geloof ik ook mee
absoluut minstens 3500 euro
maar door al zijn kunnen en capacirteiten als showpaard zou hij ook best richting de 4000 kunnen

hehe eindelijk iemand die meer ziet als alleen "fjord" al vind ik dit wel erg hoog , maar welgaaf wahahaha
[/quote]

Zie je wel dat ik niet de enige ben die €4000 voor Rydar geeft hahahaha

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:02

Ok Esme, deze dan-->

http://www.gypsyhorses.com/uksale4/trojan.htm

Gewoon bont en 24.000 dollar. Das nog meer dan die Palomino terwijl hij een heel gewone kleur heeft.
Ik vind 13.000 euro voor een Tinker gewoon veel teveel geld, hij ziet er geeneens bijzonder uit. Je betaalt in wezen 13.000 dollar voor een "lelijk" gebouwd paard omdat ie palo is.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:05

Loolapelooza schreef:
Ok Esme, deze dan-->

http://www.gypsyhorses.com/uksale4/trojan.htm

Gewoon bont en 24.000 dollar. Das nog meer dan die Palomino terwijl hij een heel gewone kleur heeft.
Ik vind 13.000 euro voor een Tinker gewoon veel teveel geld, hij ziet er geeneens bijzonder uit. Je betaalt in wezen 13.000 dollar voor een "lelijk" gebouwd paard omdat ie palo is.

Lelijk??? Whahahahaa dít vind ik dus prachtig!! al vind ik de tinker die op die foto staat niet spectaculair en ook véél te duur!!! Maar als mensen het er voor geven...

In de US betalen ze ook achterlijk veel voor KWPN-ers en Friezen, ik heb daar KWNP-ers zien weggaan voor €50.000,- en die hadden echt geen spectaculaire papieren enzo (en het was een ruin trouwens)

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:06

Oke sjuimpje wat denk jij van amber blz 10 dan?.Is ook een kruising tinker.Maar beloofd een leuke sport pony te worden.Lijkt trouwens niet op een tinker.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:09

Voor mij is Gate gewoon een zwarte shet. (ik ken nix van Shetland fokkerij Tong uitsteken )
Ze is zwart (komt veel voor) heeft nog niets gepresteerd op keuring ofzo, staat bovendien nog ingeschreven in de veulenboek en heeft nog nooit een veulen gehad.
Ze is niet volledig verkeersmak (probleem, want een Shet is toch een "kinderpony") maar ze is wel betuigd, bereden etc.
Ik denk dat na wat jij neergeschreven hebt dat €800 voor mij reeël lijkt.

Maar ik kan me voorstellen dan kenners er meer voor over hebben.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:09

Goed onze kwpn merrie ook nog even

afstamming

Merrie: 5 jarige merrie, dit jaar voor de stamboek opname!
Wedstrijd klaar, we starten ook binnenkort, op een paar minipuntjes na.
Kan ook zeer goed springen!!
Afbeelding

Ik ben wel benieuwd wat jullie taxeren op haar, Ik heb een verschrikkelijk goed bod gehad, toen ze 1 jaar was, maar goed dat ik er bij was, men vader die wou haar wel kwijt toen voor dat geld *LOL*
Ze heeft een ontzettend lief karakter!
Wel een klein heethoofdje, maar wel vrij braaf Haha!
Ook mooi beengebruik Pling
-------------------------------------------------------------------------------------

Dan hebben we nog een 2 jarige die pas in juli 3 word, ik zet haar hier op, omdat als zij de 1.60 niet haalt,weg gaat, en ben ik benieuwd op wat voor bod we ongeveer haar moeten verkopen(al hoewel we al een leuke prijs in het hoofd hebben Knipoog )

2 jaar dus, evengroot als haar moeder.
Dus ze is 1.56/1.57
Ontzettende stress kikker!!
Wel een eigewijze tante,die doet wat ze zelf wil!
Kan erg mooi lopen, Superr draf!
Kan erg goed zien dat ze arabisch is en minder kwpn!
Haar moeder is dus 75 % arabische en haar vader is nrps.
Ik ga binnenkort bezig met haar te longeren, en als ze goed gespierd is kan ze misschien dit jaar mee voor de stamboek opname!

Hieronder haar afstamming:
Afstamming Shiwabel ( alles in shiwabel der stamboom is bekend, behalve haar moeders moeder)
Afbeelding

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:12

Persoonlijk zou ik nog wel meer betalen voor Melano dan E2500,- volgens mij is er heel wat uit te halen, en is ze heel veelzijdig (of heb ik dat verkeerd opgemaakt uit al je foto's en verhalen enzo?)
Voorderest is het ook mijn type pony dus dat speelt natuurlijk ook wel mee Knipoog

Zijn er nog mensen die Jamy willen taxeren trouwens (ze staat op pagina 2)?

Voorderest ga ik maar geen prijzen noemen want heb er totaal geen verstand van Schijnheilig

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:14

Esme, ik had het met "lelijk" over die Palo. Die heeft een korte dikke nek, kort ruggetje en een magere achterhand. Die hengst van de 2e link is idd veel knapper maar volgens mij nog steeds z'n prijs niet waard. Scheve mond

Ach Amerikanen leven met dollartekens in hun ogen Haha! (nee tuurlijk ook niet allemaal Clown )
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 01-04-03 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:17

Hoogte : Die op driejarige leeftijd een stokmaat hebben van minimaal 135 cm en maximaal 170 cm. De Tinkers worden gemeten van de schoft tot de grond, door een meetlat te gebruiken die voorzien is van een waterpas. De meting dient plaats te vinden op een harde horizontale ondergrond zonder hoefijzers gemeten.

Kleur : Bont gekleurd. Echter ook andere, bij pony‘s/paarden, bekende kleuren zijn toegestaan.

Beharing : De beharing verandert naargelang het seizoen. Tijdens de winter een dikke beharing, die bescherming geeft tegen regen en kou, zodat de huid geheel droog blijft. De zomervacht is kort met een prachtige zijden glans. De manen en de staart zijn gedurende het gehele jaar lang, recht of krullend en overvloedig. Aan de onderbenen zit een dicht zijdeachtig behang.

Hoofd : Het hoofd heeft goede verhoudingen. De oren staan rechtop en wijzen naar voren.Het voorhoofd moet breed zijn met vrijmoedige intelligente ogen, gehele dan wel gedeeltelijke maanogen zijn toegestaan. De tanden en de kaakstanden moeten correct zijn.

Voorbenen : De voorbenen zijn hard en gespierd. Ze moeten goed geplaatst zijn met een goede ligging van de schouder.

Achterbenen : De dijbenen moeten sterk en gespierd zijn met goed gevormde brede platte spronggewrichten, niet te hoekig maar ook niet te recht. Van achteren bekeken moet de Tinker niet te nauw en niet te wijd lopen.

Hoeven : De hoeven moeten hard zijn - niet kort, smal of dun.

Beweging : De bewegingen zijn actief en functioneel, waarbij elk gewricht voldoende goed gebruikt wordt.

Algemeen : Een essentieel kenmerk van de Tinker is zijn/haar goede karakter, robuustheid, rustige aard en uithoudingsvermogen

Copyright www.tinkerstamboek.nl

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:18

dank je wel

Nou weet ik hoe een goeie Tinker er ongeveer uit hoort te zien. (zoals elk paard maar dan met veel beharing Haha! )

(heb overigens mijn bovenstaand bericht aangepast want ik vond hem niet erg duidelijk Haha! )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:41

hmm... dan nog maar een keer meron:

meron is een bijna 6 jarige arabisch volbloed ruin. met papieren, zijn vader is spartak een russische arabier.
heeft op de baan gelopen ook een aantal keer met winst.
toen hij bijna 5 was stond hij bij mij en ik heb hem getraind in de dressuur en het springen. hij zit ongeveer op Mniveau qua dressuur. niet uitgebracht.
stokmaat 1.53, lichte bruinschimmel met donkere manen (zie foto's)
ook leuk voor endurance.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Liselot op 01-04-03 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:59

esmee wat vind jij van sya dan? oke ze is niet ont maar ik vraag me echt af wat je van haar vind (heb nog mooiere foto's in mijn profiel staan)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:00

Ik denk dat Sya voor €2500 verkocht zou kunnen worden, maar verzekerd voor €3500

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:01

Afbeelding

Okee Trefeas Bunny Pling Een welsh A stermerrie, met (heel) goed bloed. ze is 15 jaar en 1.19 meter.
Ze kan aangespannen, onder het zadel, springt 50 cm en ontzettend braaf in de omgang, 100% verkeersmak maar ze is niet voor beginners. Loopt ook men wedstrijden geen idee welk niveau.
Ze zal niet in een manege kunnen staan vanwege haat longen en moet buiten staan.

Nou ben beneiwud hoeveel ze kan kosten Haha!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:06

Is er iemand die Jaike nog wil taxeren op blz. 15? Schijnheilig

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:17

Voor sya zou ik 2000 euro geven. oudere merrie niet echt groot en ook nog effenkleurig.
Nuala zou ik zonder veulen 3500 voor bieden. Met het veulen erbij kan je denk ik zo 5000Euro krijgen gezamenlijk. maar ligt er ook aan wat voor veulen eruit komt.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:37

Bunny denk rond de € 1000 ..misschien wel meer omdat ingereden is maar de welsh handel zit nu in een diep dal volgens mn vader

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:38

Okej na dit topic een tijdje gevolgd te hebben ben ik toch ook wel benieuwd geworden naar een taxatie van de mijne.

Naam: Suevo, (Giraldillo XIV op papier)
Ras: PRE
Kleur: castaño (komt niet vaak voor bij PRE) met druipkol, sneb, achter witte sokjes
Hoogte: 1.64
Geboren: 26-01-1998
APTO ggk dekhengst met papieren, middellange manen en voorpluk.
Dressuurmatig aangereden sinds zijn 4,5de, zeer gevoelig op de hulpen, normale gangen maar zeker wel aanleg voor de dressuursport.

Afbeelding
Afbeelding

Nou, kom maar op Haha!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:41

Laat ik Dusty en Bacardi er maar eens een keer op zetten..

Laat ik maar eens beginnen met mijn oogappeltje Bacardi

Beau Bacardi
.. Vader: Bachelor NH (prest.sport) Moeder: Dusty van Vreeburch(keur preferent)
geb: 02-06-2002..
Zeer mooi gebouwde hengst..kan super lopen! Heeft veel aanleg voor Dressuurpaard.. Is bij de Provincalekeuring.. Veulenkampioen van de E-pony's geworden..Bij de nationale keuring Hengstveulenkampioen van de E-pony's

Afbeelding
Op Foto is hij net een kleine 2 maanden oud..Hij is nu denk ongeveer 1.40
Ik heb helaas geen nieuwe foto's van hem!

Dusty:

Dusty van Vreeburch (keur, preferent)
Vader: Mufaq (preferent)
Moeder: Tiara van Vreeburch (keur)
Super fok merrie, heeft een heleboel keuringen gelopen en is op allemaal kampioen geworden. Heeft 2 goedkeurde zonen.
Is verkeersmak, en loopt nu ongv B/L Dressuur (kan ook enkele M & Z oefeningen, maar omdat wij nog niet zo ver zijn laten we die nog links leggen) Springen gaat nu ook aardig ( Is ze aan het leren).

Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/DUSTY6(1).jpg[/img]
Laatst bijgewerkt door rooslover op 01-04-03 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:56

nu ff mijn mening over de prijs van Rydar.
Een ruin,geen betekenis voor de fok dusz...
Geen ruime gangen,niet officieel gekwalificeerd.
Niet het makkelijkste karakter en ja die kunstjes..wat de gek ervoor geeft.
1600 euro.

En Cheyenne waar blijft ze?