nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:12

rockwitch : Idd zijn oer strerke pony's, en waarom zouden wij er niet mee kunnen fokken :o? :?
Vindt het helemaal geen troep, en over troep gesproken dan vindt ik met het doorfokken van sommige mensen hier :(
Wel off topic maar wou het ff zeggen.

rockwitch

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 12:49

ja idd, ze zijn sterker en gezonder als veel doorgefokte rassen hier hoor.
Ik zal nog eens foto's plaatsen van een rottweiler die ze in Turkije (wel niet roemenie, maar ook een land waar ik me mee bezig hou) hebben gevonden, hoe ze er toen uitzag en nu, nu ze verhuisd is naar Duitsland. Maar die moet ik eerst nog uploaden enzo.

Romhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:19

Ik wil iedereen aanraden dit topic een beetje door te lezen voordat men ongefundeerd commentaar levert op deze reddingsactie. Ik zal het toch maar nog een keertje uitleggen voor degenen die geen zin hebben het topic door te lopen. Deze tekst heb ik eerder op een nieuwstopic geplaatst.

Wat betreft het hierheen halen van paarden en/of honden. Het probleem dient bij de wortel te worden aangepakt. De oplossing ligt in Brussel en Straatsburg. De Roemeense organisatie waar ik voor werk is zeer bedreven in het oplossen van straathondenproblemen op humane wijze. In de stad Oradea hebben wij het aantal straathonden in 4 jaar tijd gereduceerd tot 10 procent van het aanvangsaantal. De oplossing ligt er. Nog een feit: Nederland kent het op één na hoogste herplaatsingcijfer ter wereld wat honden betreft. Negentig procent van de honden in onze herplaatscentra (beter woord dan asiel) wordt herplaatst. Nederland heeft (nog) geen hondenoverschot.

Ik heb de oplossing niet voor de meer dan 1 miljoen zwerfpaarden in Roemenië. Een opvang bouwen heeft geen zin, want die barst in een mum van tijd uit zijn voegen, omdat je met dumpingen te maken krijgt. Met de reddingsacties probeer ik aandacht van de media te krijgen en daarmee aandacht van de politici. Uiteraard benader ik de politici ook op andere wijzen. Daarnaast laat ik de Roemenen hiermee zien dat het ook anders kan. Armoede is overigens geen reden om een dier opzettelijk te mishandelen.

Degenen die dus ongefundeerd commentaar leveren zou ik willen aanraden vandaag te stemmen op de Partij voor de Dieren, zodat de dieren ook een stem krijgen in het Europees Parlement.

Dan wil ik terugkomen op het uiteindelijke doel van dit topic, de vooruitgang van de paarden.

Ik heb net weer zitten genieten van alle foto's en de verhalen. Het is onwaarschijnlijk wat liefde en een goede verzorging kunnen doen voor een paard. Sommigen zijn nauwelijks te herkennen. De verhalen en foto's spreken voor zich, daar kan geen negatieve uiting tegenop. De vorige keer heb ik wat foto's doorgestuurd aan mijn collega-dierenwelzijnswerkers in verschillende andere landen.

Een selectie uit de vele reacties die ik graag met jullie wil delen:
Uit Nederland:
* Geweldig, Nathalie!
Mijn bewondering voor jou en de anderen die hebben meegeholpen dit (weer) te bereiken.
* Dag Nathalie,
Wat een fantastische aktie weer. Het valt me nu weer op dat er zoveel mensen bij betrokken zijn en het blijkt weer dat je met zijn allen (= gelijkdenkende mensen) toch weer veel voor elkaar krijgt. Er zullen er vast nog wel meer volgen.
Uit België:
* Amaai hier kreeg ik de tranen van in mijn ogen..
Het zal allemaal wel verschrikkelijk stressen zijn geweest..maar als je dan het resultaat bekijkt..dan was het dit zeker waard! Chapeau hoor! Jullie hebben het toch maar voor elkaar gekregen!
Uit Amerika:
* These photos are so wonderful Nathalie!
* Hi Natalie,
Thanks so much for these smashing pictures - they all look so very happy now thanks to you and your team.
* Wonderful! Thank you so much!
* Fantastic work, really wonderful! X
* Hi Nathalie,
Many congratulations to you and to your Team for this outstanding rescue of these lovely horses.
Uit Engeland:
* Oh Nathalie, that is wonderful. Moved to tears reading this. What a nightmare operation that seemed to be, and so many obstacles you had to overcome. I didn’t realise that horse-drawn carriages were no longer allowed on main roads. Blimey, that must have had a bit impact in Romania. I know it was ‘only’ six horses rescued at the end of all this effort, but if everybody said ‘only six horses’ / only one lion / only 2 dogs, nothing would ever get rescued. Lots of people are rescuing ‘only’ a few animals, and it draws attention to the bigger issues. Good on you all.
* This is wonderful Nathalie but we must find a solution I agree for the horses in Romania.
Uit Duitsland:
* Dear Natalie, Very good news. You did wonderfull work. Of course, if it is forbidden to drive with horses on the roads (as we often haven seen it in Romania) , people will decide to get rid of their horses. One should find some ha in Romania where the horses could survive with additional food and an open air shelter. I remember that in Turkey there exists an Island where they bring their dunkeys when they don't need them any longer. And such they can have a good life.
* Thanks for these wonderful news.
Uit Roemenië:
* Dear Natalie,
is soooo nice to see the horses enjoy a brand new life in Holland >thank you for sending those pictures and please send more when possible.
* Dear Nathalie,
I was very happy to receive the e-mail and the great story attached. Please keep sending them when you have more.
* Hi Nathalie,
it is great, congratulations!!!! Do you think you can help some of the horses from Bucharest? Some of them are in so bad condition as you saw on the presentation, that the vets suggested euthanasia (too many treatments, medical care as they said...).please let me know if you could help us do anything for them! Thank you very much!!!!
* Dear Nathalie,
keep up the great work! If you can tell me what are the costs involved and how much we need to pay for one horse (if someone decides to adopt), we can also look for donation. If that helps, please let me know.
* Dear Nathalie,
It/s so amazing to watch your hard work and I am full of admiration, you did so much for romanian animals and still to come. The people are not realizing that the animals have souls and hearts and that they are twice smarter than people. If only they could speak...amazing stories should be told. It/s hard to fight with romanian authorities and to plan such a long journey. All my admiration for you dear friends.
Uit Turkije:
* Dear Nathalie,
It is a wonderful story, I am very happy for the horses.
* Dear Nathalie,
My husband and I we read your report and watch the pictures together. It was so touchy, especially when we saw the dutch horse car, we got rainy eyes. We are so happy for the poor but now lucky horses. We congratulate every person who got involved in this rescue operation and thank you as an animal protector.

Een reddingsactie als deze houdt ook een beetje de moed erin bij de mensen die dagelijks geconfronteerd worden met het ergste dierenleed. Vaak worden mijn collega's in Roemenië en Turkije in hun eigen omgeving gezien als een stelletje malloten maar voelen zich gesteund vanuit het buitenland.

Groetjes,
Nathalie
http://www.sosdogs.ro

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:25

Prisca schreef:
Dat weet ik maar moeten we dat ons probleem maken?.

Ga naar een paardenmarkt in nl ergens en haal daar een paard vandaag die anders naar de slecht gaat. Ipv dit.

dat is pas slim ja :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:26

Het probleem moet daar worden aangepakt maar ja hoe doe je dat?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 12:31

Het probleem is ontstaan doordat Roemenie deel werd van de EU en er dus nieuwe regels kwamen. Daardoor mochten de paarden met wagens niet meer op de openbare weg komen en werden de paarden dus nutteloos voor de mensen die ermee werkten.
Hoe het daar opgelost moet worden, tja lastig zeker nu met die EU regels, maar als iemand nog goeie suggesties heeft wil ik ze erg graag horen, want tuurlijk is het beter om het probleem daar op te lossen, dat weten we allemaal, maar ja soms kiezen we ervoor om de paarden toch hierheen te halen en ze hier te helpen. En ik vind het elke keer weer geweldig dat er toch zoveel mensen zijn die achter ons staan.

Nathalie wat een leuke reacties van iedereen zeg. Maarre wat is dat nou met die paarden in Boekarest?? Weer een actie?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:55

Echt leuk om de reakties te lezen Nathalie! Maarre zij schrijven allemaal zonder uitzondering dat ze het zo fantastisch vinden wat er gebeurd is..ik wil even zeggen dat ik hen OOK FANTASTISCH vind, want ga er maar aan staan..al dat leed en ellende iedere dag onder ogen zien!

Wat is je prive-mail ook alweer? Kan ik je zo nu en dan fotos en updates sturen.

Vandaag trouwens...tataa...de eerste appeltjes op Vodka's vacht gespot..de zon scheen fel op haar en we stonden echt te kijken van: zien we dat nou goed??? Jawel hoor, de eerste welvaartstekenen hahahaha!! :+
valt ook op dat ze zo zacht is, een hele mooie zijde-achtige vacht.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 12:56

waaaauw tosa, dat is nog eens mooi, de eerste appeltjes.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:02

Brainless schreef:
Dit was mijn paardje zoals zij voor de kar liep in Roemenië.
Afbeelding

En vorig jaar winter.
Afbeelding
Hier is ze nog lang niet in goede conditie.
Ik zal vanavond nieuwe zomer foto's maken.
Ze is nu prachtig glimmend zwart en weer helemaal in goede verhouding.

Wat een kleurverschil!!
Hoe is het mogelijk dat ze van best wel "licht" bruin naar zwart is gekleurd!

Wauwie, heb alle foto's weer even gezien. Paardjes zien er allemaal schitterend uit! Petje af voor degenen die het aangedurfd hebben om ze op te vangen! +:)+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:05

op de bovenste foto had ze zowiezo heel weinig haar, maar hoe het kan, tja het scheelde bij haar al dat het oude haar eraf kwam geloof ik, daaronder zat een schitterend zwart vachtje. Maar ze kon eerst niet van haar oude haar af doordat ze zo slecht gevoed was. Tenminste dat denk ik.

Als je Roiba ziet, die was vos, is nu Roan. Het zijn gewoon toverballen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:14

tosadog appeltjes super!

Hier gaat het ook goed met de paardjes.
Soare is met een inhaal beurt bezig en die is nu gigantisch overbouwd ze groeid heel goed op het moment meer in de lengte dan in de omvang, maar ook daar heeft ze de nodige energie voor nodig.
Ze begint een echt dametje te worden, met der nukjes als ze het ergens niet mee eens is kijkt ze je erg boos aan verder doet ze niks echt zo'n chagie kop erg lachwekkend om te zien.

Liber is een echte knuffelkont, maar staat ook duidelijk op z'n strepen. Hij heeft de shet inmiddels geaccepteerd en die mag binnen een straal van 5 meter bij hem in de buurd komen ook spelen en ravotten ze samen. totdat! de emmer met slobber eraan komt dan veranderd de lieve schattige knuffelkont in een heus draakje voor zijn doen chagie kijken en de rest uit de buurd houden.
Hij krijgt tegenwoordig zijn slobber net als de andere 2 in de wei omdat ze langer buiten staan.
over een kleine maand gaan ze naar de grote wei als die weer wat aangesterkt is (is gehooid dinsdag). ze hebben er vanochtend even in gestaan even een rondje langs de afscheiding en kijken wat ze doen op de andere paarden die in de wei ernaast staan.

de jolly en de skippybal is wel erg interessant voor ze en als ze s'ochtends in de wei komen rennen ze met z'n allen af op die vreemde dingen in HUN land schoppen ze een paar keer in de ronde en dan direct de kop naar beneden om zoveel mogelijk grasjes binnen te krijgen.
Ze zijn afgelopen weekend overgegaan van hooi van afgelopen jaar (om aan hooi te wennen niet zo voedingsrijk) en nu staan ze in combinatie van hooi en kuil een klein beetje kuil en de rest hooi. Ze doen het daar bijzonder goed op, maar uiteraard blijven we voorzichtig met het kuil voeren en bouwen het zo langzaam op zodat ze van de winter op alleen kuil kunnen staan. omdat wij eigenlijk nooi hooi voeren en speciaal voor hun gekocht hebben.

Liber begint ook mooi in z'n vacht te komen en heeft al enige tijd wat appeltjes en als de zon weg is zie je zelfs zijn ribben niet meer (totdat de zon weer te voorschijn komt dan zie je ze wel weer).

Soare blijft nog een beetje in der vacht zitten die gebruikt momenteel al haar energie om te groeien maar ook dit komt vanzelf wel.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:53

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Romhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:17

Rockwitch: ik krijg allerlei verzoeken om paarden te komen redden in Roemenië, Bulgarije en Roemenië. Zo ook leeuwen en andere dierentuindieren naast alle verzoeken om honden en katten te plaatsen.

Het paardenprobleem in Roemenië en Bulgarije is maar op één manier op te lossen. Alle paarden euthanaseren op een humane wijze, bij voorkeur door West-Europese dierenartsen. Ook al zou het Europees parlement een uitzondering maken voor Roemenië en Bulgarije wat betreft het toestaan van paard en wagen op hoofdwegen, dan zal het aantal zwerfpaarden niet meer afnemen. Economisch gezien heeft het land een spurt gemaakt, hoewel deze nu weer stil gevallen is, maar auto's worden niet ingeleverd om er paard en wagen voor terug te nemen.

Waarschijnlijk krijg ik nu heel veel negatieve reacties, maar dood zijn de dieren beter af dan jaren lang lijden waarna een langzame dood alsnog volgt.

Als er ergens een paar miljoen euro beschikbaar komt, dan is opvang uiteraard een beter alternatief.

Ik heb een filmpje ontvangen waarop te zien is hoe in de dierentuin van Braila (Roemenië) een paard af en toe met een mes in de nek gestoken wordt door één van de medewerkers van de dierentuin. De sukkel draagt een T-shirt met het logo van de dierentuin, dus het bewijs is overduidelijk. Na heel veel messteken stort het paard uiteindelijk in en wordt gevoerd aan de leeuwen. Dit soort dingen gebeuren dagelijks. Dit is Roemenië, dat deel uitmaakt van de Europese Unie, maar de politiek is niet geïnteresseerd. Dus iedereen zal begrijpen dat de negatieve reacties van sommigen op dit forum mij bijzonder raken. Juist de ongeïnteresseerdheid en passiviteit van de Europeanen zorgen er voor dat dit maar door blijft gaan.

Voor wie 's-nachts wakker wil liggen: hier is de link naar het filmpje:
http://stirileprotv.ro/exclusiv/stirile ... -leii.html

WAARSCHUWING: niet kijken als je er niet tegen kan, het is echt vreselijk om te zien!!!!!!!

Groetjes,
Nathalie
www.sosdogs.ro

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:49

:oo ik heb een stukje gekeken ,maar kon het niet aanzien, wat afschuwelijk zeg! :r :r

waarom laten ze dit niet door iemand doen die weet wat hij moet doen?AFSCHUWELIJK!!!!!!!!!!!!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:45

Romhorses schreef:
Rockwitch: ik krijg allerlei verzoeken om paarden te komen redden in Roemenië, Bulgarije en Roemenië. Zo ook leeuwen en andere dierentuindieren naast alle verzoeken om honden en katten te plaatsen.

Het paardenprobleem in Roemenië en Bulgarije is maar op één manier op te lossen. Alle paarden euthanaseren op een humane wijze, bij voorkeur door West-Europese dierenartsen. Ook al zou het Europees parlement een uitzondering maken voor Roemenië en Bulgarije wat betreft het toestaan van paard en wagen op hoofdwegen, dan zal het aantal zwerfpaarden niet meer afnemen. Economisch gezien heeft het land een spurt gemaakt, hoewel deze nu weer stil gevallen is, maar auto's worden niet ingeleverd om er paard en wagen voor terug te nemen.

Waarschijnlijk krijg ik nu heel veel negatieve reacties, maar dood zijn de dieren beter af dan jaren lang lijden waarna een langzame dood alsnog volgt.

Als er ergens een paar miljoen euro beschikbaar komt, dan is opvang uiteraard een beter alternatief.

Ik heb een filmpje ontvangen waarop te zien is hoe in de dierentuin van Braila (Roemenië) een paard af en toe met een mes in de nek gestoken wordt door één van de medewerkers van de dierentuin. De sukkel draagt een T-shirt met het logo van de dierentuin, dus het bewijs is overduidelijk. Na heel veel messteken stort het paard uiteindelijk in en wordt gevoerd aan de leeuwen. Dit soort dingen gebeuren dagelijks. Dit is Roemenië, dat deel uitmaakt van de Europese Unie, maar de politiek is niet geïnteresseerd. Dus iedereen zal begrijpen dat de negatieve reacties van sommigen op dit forum mij bijzonder raken. Juist de ongeïnteresseerdheid en passiviteit van de Europeanen zorgen er voor dat dit maar door blijft gaan.

Voor wie 's-nachts wakker wil liggen: hier is de link naar het filmpje:
http://stirileprotv.ro/exclusiv/stirile ... -leii.html

WAARSCHUWING: niet kijken als je er niet tegen kan, het is echt vreselijk om te zien!!!!!!!

Groetjes,
Nathalie
http://www.sosdogs.ro

....

Natuurlijk kan ik hier niet tegen en moet ik het toch weer helemaal afkijken. Het is echt te walgelijk en afschuwelijk voor woorden! Die (ernstig woord) lui lachen ook nog op het moment dat het arme beest volledig in paniek letterlijk doodbloed!!!!

Kunnen ze dit niet gewoon uitzenden op tv? Met een gironummer ebrij waar je op kunt storten. Dan doen mensen er tenminste wat aan!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:06

even een korte update

vanavond is de tandarts geweest, en hij vond het niet nodig om ze te behandelen. de tanden waren in goede staat!

Liber is 12 jaar volgens de tandjes en Soare 1 jaar.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:47

@Romhorses: Wat een afschuwelijk filmpje! Arm dier.. En je hoort ze ook nog lachen. Echt triets gewoon, ze moeten daar echt gauw wat gaan doen aan voorlichting e.d voor die mensen. Want zo ze met dieren omgaan dat zijn echt geen woorden voor! Ik moet er niet aan denken wat deze 6 paardjes die nu hier in NL zijn al allemaal meegemaakt hebben.
Romanov staat nu trouwens lekker op de weide, en snachts nog wel op stal anders eet hij zich helemaal uit elkaar. Zijn buikje was straks mooi vol, hij heeft zich goed gehad vanmiddag in de wei met zn vriendjes.
Gisteren is de hoefsmid geweest, hij had harde en goede hoeven, en er is heel wat vanaf gekomen.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:57

Dat filmpje..
Heb me echt zitten verbijten je ziet het dier gewoon lijden maar hoort ze duidelijk lachen.
Dat mensen zoiets kunnen doen ;(.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 01:00

dat filmpje geeft duidelijk aan, de mentaliteit van bepaalde mensen in land met omgang met dieren , daar is armoede geen excuus aan en ook geen, ze weten niet beter
arm paard ;(

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:44

dit is echt afschuwelijk die mensen moeten leren hoe ze een dier op humane wijze kunnen doden vreselijk
wat zal dat paard geleden hebben

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:55

ik kan het niet aanzien . |(
ik heb het geprobeerd maar toen ik de messen hoorde slijpen en het paard hinniken kon ik niet meer .
wat afschuwelijk wat zijn dat voor mensen . :(
laat het dan door een profesional doen zodat het arme dier niet hoeft te lijden .

wat ben ik blij dat chessy en de andere dit allemaal gespaard is gebleven .
bah :(

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:47

Ik heb m ook uitgezet toen ik de messen hoorden. Hopelijk blijven jullie dit doen en worden er steeds meer paarden van dit leed gered!

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:31

Ik krijg gewoon kotsneigingen van dat filmpje.
Mij hoor je niet zeuren over wat jullie doen, ga vooral zo door.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:54

Hoort dit land tot de EU? Nou goed bezig zijn we dan! Chapeau voor de politiek. Hoe stom kan je zijn.
Deze mensen weten echt wel hoeveel pijn het doet hoor, "ze weten niet beter", dat klopt niet. Ze weten heus wel hoe je een paard in 1 keer kan doden.

Het zijn gewoon sadisten die dringend een moeten bijgetimmerd worden. Mijn hartslag is nu verdubbeld door dat filmpje, vandaar waarschijnlijk ook mijn uitspraken!

Sorry maar hier kan ik gewoon niet mee om, uitzenden die troep!! in alle EU landen op de nationale tv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:56

wat een verschrikkelijk filmpje...

kan wel janken als ik dat zie!

lees al heel wat topics mee en wil jullie zeggen dat ik het goed werk vind wat jullie doen!!!

succes met alles!!!!