Vindt het helemaal geen troep, en over troep gesproken dan vindt ik met het doorfokken van sommige mensen hier

Wel off topic maar wou het ff zeggen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brainless schreef:Dit was mijn paardje zoals zij voor de kar liep in Roemenië.
En vorig jaar winter.
Hier is ze nog lang niet in goede conditie.
Ik zal vanavond nieuwe zomer foto's maken.
Ze is nu prachtig glimmend zwart en weer helemaal in goede verhouding.
Romhorses schreef:Rockwitch: ik krijg allerlei verzoeken om paarden te komen redden in Roemenië, Bulgarije en Roemenië. Zo ook leeuwen en andere dierentuindieren naast alle verzoeken om honden en katten te plaatsen.
Het paardenprobleem in Roemenië en Bulgarije is maar op één manier op te lossen. Alle paarden euthanaseren op een humane wijze, bij voorkeur door West-Europese dierenartsen. Ook al zou het Europees parlement een uitzondering maken voor Roemenië en Bulgarije wat betreft het toestaan van paard en wagen op hoofdwegen, dan zal het aantal zwerfpaarden niet meer afnemen. Economisch gezien heeft het land een spurt gemaakt, hoewel deze nu weer stil gevallen is, maar auto's worden niet ingeleverd om er paard en wagen voor terug te nemen.
Waarschijnlijk krijg ik nu heel veel negatieve reacties, maar dood zijn de dieren beter af dan jaren lang lijden waarna een langzame dood alsnog volgt.
Als er ergens een paar miljoen euro beschikbaar komt, dan is opvang uiteraard een beter alternatief.
Ik heb een filmpje ontvangen waarop te zien is hoe in de dierentuin van Braila (Roemenië) een paard af en toe met een mes in de nek gestoken wordt door één van de medewerkers van de dierentuin. De sukkel draagt een T-shirt met het logo van de dierentuin, dus het bewijs is overduidelijk. Na heel veel messteken stort het paard uiteindelijk in en wordt gevoerd aan de leeuwen. Dit soort dingen gebeuren dagelijks. Dit is Roemenië, dat deel uitmaakt van de Europese Unie, maar de politiek is niet geïnteresseerd. Dus iedereen zal begrijpen dat de negatieve reacties van sommigen op dit forum mij bijzonder raken. Juist de ongeïnteresseerdheid en passiviteit van de Europeanen zorgen er voor dat dit maar door blijft gaan.
Voor wie 's-nachts wakker wil liggen: hier is de link naar het filmpje:
http://stirileprotv.ro/exclusiv/stirile ... -leii.html
WAARSCHUWING: niet kijken als je er niet tegen kan, het is echt vreselijk om te zien!!!!!!!
Groetjes,
Nathalie
http://www.sosdogs.ro