Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

suleilitha schreef:Amanda, je bent een vrouw en voor het gemak ga ik er van uit dat je geen 1.90 bent dus zal het met je gewicht ook wel wat meevallen
Tessa, Friezen kunnen wel wát hebben maar al zien ze er vaak wat steviger uit, dit is niet de garantie dat ze extra gewicht kunnen dragen. In dit kader vergelijk ik een Fries doorgaans met de gemiddelde KWPNer.
Nog een vraagje, waarom noem je de Fries in één adem met Haflingers, Tinkers en Fjorden?
Maritdegroot schreef:maar ik zat zo eens te denken nadat een vriendin van mij het ook al zei!
Bij voltige zitten er toch ook wel eens 3 personen op een paard.
Ze wegen dan wel niet veel, maar als je alles bij elkaar op telt is et ook nog wel aardig wat gewicht, of zie ik dat nu verkeerd???
Marijuhhhhh schreef:Ik vind mensen op hun paarden er wel vaker apart uit zien, maar dat heeft niks met hun gewicht te maken. Ik vind dat paardrijden voor iedereen moet kunnen, ook voor iedereen die niet het perfecte gewicht heeft. Sommige mensen kunnen er niks aan doen dat ze zwaarder zijn en het kunnen paardrijden moet hun dan ook niet afgenomen worden.
Mocht je wel kunnen afvallen is dat natuurlijk beter, als je eerste voor jezelf en ten tweede voor je paard. Paarden worden wat mij betreft al te snel als mietjes beschouwd en dat is denk ik niet de bedoeling. Je merkt het snel genoeg, wanneer je pony het moeilijk heeft met je gewicht.
Jasmijnntje schreef:Ik zou in ieder geval haar aanraden 10 kilo af te vallen want als je 90 kilo weegt, zijn er al een stuk meer rassen voor haar geschikt, ik zou zelf zeggen een koudbloed, maar wel goed opletten met een korte rug, die zijn wat steviger, met koudbloed bedoel ik niet een fries, maar een belgisch trekpaard of Shire die kunnen alles hebben !![]()
Succes
amanda1980 schreef:Nou ben ik erg beniewd naar jullie mening. Er word hier erg veel over bmi gesproken. ( ben gestopt met lezen bij 10). Ik heb een fjord gekocht van zo'n 148 niet het oude type maar ook niet ielig. Ik heb een bmi van 25,5. Nou geen commentaar van je heb overgewicht je moet afvallen, dat weet ik zelf ook al en ben al 15 kilo afgevallen en nog bezig. Zou ik nu dan te zwaar zijn voor mijn fjord?