Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Adil18 schreef:KiWiKo schreef:I Hear
mensen schijnen van mij ook te denken dat ik een of ander paardenmishandelend iemand ben gewoon weg omdat ik wel eens zeg "als het MOET dan pak ik er een eind hout bij" wat men dan niet wil lezen is het woordje MOETen men denkt dan al snel dat het eind hout standaard al overal klaar staat
![]()
Nou, zo is het dus niet![]()
maar als het gevaarlijk word, en alle andere meer vreedzame oplossing resulteren in een dikke vinger van een paard, dan vind ik het OK om wat zwaarder geschut in te zetten. Daar wint de functionaliteit van de emotie.
Als het moet, maar zoals hierboven: De mensen die zich niet voor zulke methoden schuwen hebben ze haast nooit nodig, grappig he
Adil18 schreef:KiWiKo schreef:I Hear
mensen schijnen van mij ook te denken dat ik een of ander paardenmishandelend iemand ben gewoon weg omdat ik wel eens zeg "als het MOET dan pak ik er een eind hout bij" wat men dan niet wil lezen is het woordje MOETen men denkt dan al snel dat het eind hout standaard al overal klaar staat
![]()
Nou, zo is het dus niet![]()
maar als het gevaarlijk word, en alle andere meer vreedzame oplossing resulteren in een dikke vinger van een paard, dan vind ik het OK om wat zwaarder geschut in te zetten. Daar wint de functionaliteit van de emotie.
Als het moet, maar zoals hierboven: De mensen die zich niet voor zulke methoden schuwen hebben ze haast nooit nodig, grappig he
Cassidy schreef:Maar op het moment dat ze het wel nodig hebben, en er open voor uitkomen, krijg je heel bokkend paardenminnend Nederlandse mensen-met-paarden-met-weinig-tot-geen-kennis over je heen, en moet je dat geneuzel aan gaan horen dat het toch echt anders kan, moet en hoort.
KiWiKo schreef:ik heb in heel mijn werkzame carriere, met alle paarden die ik onder mijn hoede had......... gelukkig maar 3 keer een paard zo op zn flikker moeten geven, en het was jammer dat de eigenaar er niet bij was..... want die had hem nog veel harder gekregen......... alledrie het gevolg van acties van de mens.
Adil18 schreef:Cassidy schreef:Maar op het moment dat ze het wel nodig hebben, en er open voor uitkomen, krijg je heel bokkend paardenminnend Nederlandse mensen-met-paarden-met-weinig-tot-geen-kennis over je heen, en moet je dat geneuzel aan gaan horen dat het toch echt anders kan, moet en hoort.
Ja, inderdaad....
En zouden die mensen zichzelf als paardenmensen zien...? Ik denk heel veel wel. Dan ga je je te afvragen hoeveel waarde het begrip 'paardenmens' heeft...
Cassidy schreef:De hele manier waarop er in dit topic met het begrip omgegaan wordt (inclusief de poll) vind ik een inflatie van het begrip "paardenmens". Ja, ik heb ze op een voetstuk staan, en van mij mogen ze daar blijven staan, ondanks de excessen en de wat mindere vertegenwoordigers van dat begrip die sommigen zijn tegengekomen. Van mij hoeft die hele nieuwe definitie ook niet.
Paardenmensen, daar zijn er heel weinig van, en die mag je gerust respecteren.
En ik respecteer de mensen-met-paarden-met-weinig-kennis-maar-bereid-om-te-leren eveneens.
Mensen-met-paarden-met-weinig-kennis-maar-niet-bereid-om-te-leren.....tja, daar zijn er naar mijn mening veel te veel van. En de Mensen-met-paarden-met-veel-kennis-maar-niet-bereid-om-te-leren, ik durf te beweren dat bokt daarvan overloopt.
druppeltje schreef:Ik denk dat veel mensen die zichzelf als paardenmens bestempeld hebben hier, neerkijken op de mens-met-paard.
Cassidy schreef:@Anya: voor mij hoeft een paardenmens absoluut geen goeroe te zijn, of goed te zijn in omgang met mensen. Ik heb er zo drie in mijn lijstje staan waar jij nooit van gehoord hebt.
En ik heb er ook een aantal goeroes in mijn lijstje staan die ik beslist niet als paardenmens bestempel. Je hoeft mijn topics op bokt maar na te lezen en je krijgt een indruk wie ik bedoel.