Anya schreef:Gast9373, met alle respect. Ik zie best leuke foto's in je profiel, maar ook een beetje een stevige Fjord (dus die kan best tanken als ie wil) met een ietsepietsie een onderhals. Nou heb ik veel koudbloeden gereden en ik weet dat als je bij dat soort typjes iets teveel gaat vragen ze nogal in protest kunnen gaan. Dat uit zich dan in boos kauwen, of hoofd schudden (ophoepelen met dat gezeur betekent dat) of gaan stilstaan (kwartje op vandaag) en zeker weten geen been voelen.
En dat kun je bitloos oplossen. Geen probleem. Pony happy, want hoeft niet dat te doen waar ie geen zin in heeft, en ruiter happy. Geen schudden met het hoofd. Maar in essentie is pony gewoon een beetje stout. En ben je naar mijn mening bezig het probleem te omzeilen. Dat wil niet persé zeggen dat ik je nu aanraad om niet bitloos te rijden. Maar wel om stout gedrag van pony toch wat duidelijker niet te tolereren.
Maar goed dat is mijn mening.
ik hou het ook bij jouw mening, want ze moet nu veel harder werken dan toen, ik heb nu les en toen niet
En jahoor dan wil ze wel eens protest geven jahoor 
Maar je kan t ook zien als de taal van je paard begrijpen, zij vind t niet fijn en vind een bitloze optoming fijner, en wat voor ruiter ben je als je de taal van je paard niet begrijpt en denkt dat ie stout is terwijl ie iets gewoon niet fijn vind?