verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:49

Zo zeg! Ten eerste, wat ziet dat been er al goed uit!!! Super, dit ziet er beter uit dan ik had verwacht!
Ten tweede, wat ziet Auke er zelf kerngezond uit!
Joh, hier ga je een superdier aan krijgen, echt waar!!!!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:35

PPff Auke heeft de lente kriebels, hij krijgt praatjes voor 10 en hij weet van gekkigheid niet meer waar hij zich moet ophouden.
Zijn speelbal wordt agressief door de stal gemieterd hij wil iedereen proberen te happen en vreet als een hangbuikzwijn.
Hij staat bijna de hele dag op 5 benen en denkt ook nog eens charmant te zij zo hihi :+ .
Niks of niemand staat m in de weg of Kan hem in de weg staan, zo zelfverzekerd is meneer hij bokt stijgert en doet alsof hij stal eigenaar is .........mannennnnnnn paarden ppfff jemig.
Maaaar het doet me deugd dat hij er heel goed aan is.
Vandaag ben ik met mijn andere hengst ff naar huis gereden want was een lekker actief doe weertje dus ik dacht ga me eens bewegen met Winne tou.
Afbeelding
Ik hoop dat mijn auke dit over een paar jaar ook kan en er ook zo uit komt te zien als deze hengst!! groetjes sazzie

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:37

wow wat een heerlijke fries

fijn om te lezen dat hij weer praatjes voor 10 heeft beter dan een zielig hoopje ellende

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:01

Wauw super hoe het met hem gaat, begint al een echte vent te worden zo te horen.
Zijn been vind ik er trouwens netjes uitzien hoor! :D

miloutje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:28

hallo sazz

wat knap wat je met de fies hebt gedaan
ik heb ook een 4 jarige friese ruin van stal daimler
ik heb hem alleen niet van hun gekocht maar van een stoeterij
kun jij mij in een pb het mailadres e.d. van stal daimler doorgeven]
ik ben namijk wel benieuwd naar de moeder van mijn fries
nog heel veel succes met je friesje!!!
groetjes milou

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:50

Super dat je em gered hebt!
Sommige mensen...

Ik weet zelf ook niets van Friese paarden dus ik denk niet dat ik je verder kan helpen :)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:42

Is er alweer een update?

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:59

hoihoi mleeness , nee er is nog echt update nieuws , alleen dat auke met de dag gekker wordt en zich eigenlijk prima ontwikkeld.
Hij kreupeld nog steeds maar ik denk niet van de pijn , maar puur van zijn aanwenning van lopen en de stand van zijn voet/beentje momenteel want hij kan goed op zijn geblesseerde beentje staan als hij zijn ander been aan het krabben is met zijn mond.
Hij wordt een ontzettend mooie hengst en is zo gek als tien kamelen.( wel heel lief en aanhankelijk)
Ik ben aan t kijken of hij wat eerder naar buiten mag ( wel met een rustig makend middeltje pasta b.v.) zodat hij niet hoeft te hiphoppen hier op stal.
groetjes saskia

ouwerakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:10

wat fijn dat auke het zo goed doet:)

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 13:46

Hoihoi de laatste bewegende up date van auke nu op you tube!! :P
er komen ook beelden als hij eindelijk naar buiten mag, heb t geprobeerd met een ketting maar hij wil te graag spelen en huppelen dus eerst maar eens drogere grond en een kalmerend midddeltje!!
Dus kijk maar even naar zijn stal momentje met zijn speelbal!!
Hoop dat het een beetje duidelijk is voor jullie groetjes saskia en auke ;) :D !!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:54

Zou iemand even een korte samenvatting kunnen geven voor mij?
Anders moet ik 18 pagina's doorspitten. :o

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 14:04

hahaha tuurlijk hoor is lang verhaal anders. :D
Ik heb auke op een paardenmarkt gekocht puur van ellende want hij stond er meer dood dan levend en met nog lelijke ziektes ( lichte longontsteking schurft, schimmel wratten een eratische kies)en een flinke zware blessure aan zijn achterbeen.
Ik heb hem geprobeerd op te lappen en hij moet nu na 2 operatie`s revalideren na een operatie aan zijn achterbeen waarvan ze zijn kroonbotje hebben vastgezet met pinnen zodat hij hopelijk ooit kan functioneren in de recreatie onder het zadel zonder pijn natuurlijk.Hij staat nu 3 maanden binnen en verveeld zich een beetje en wil graag naar buiten, maar mag helaas nog niet van de dierenarts.Dus reageerd hij zich op zijn speelbal af hahaha groetjes sazz ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:08

Dank. :D
Het is wel wat allemaal... Duur grapje!
Gelukkig krijg je zo te lezen er heel veel liefde voor terug, en dat is onbetaalbaar.
Ga je hem houden of niet?
Nu maar hopen dat hij snel naar buiten mag.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 15:14

Ja zekers houden we hem *D , anders is het inderdaad een dure aangelegenheid als je hem alleen maar wil oplappen om hem weer weg te doen.( en dan? hoe gaat het verder met zijn blessure en ontwikkeling?)
Ik heb een speciale band met hem in die paar maanden gekregen en het is inderdaad geen teddy beertje dat je maar afdankt en weg doet als je er niks meer aan vind, als ik ergens voor kies dan ga ik er voor en zolang ik het geluk heb dat ik het kan betalen is het voor mij geen probleem maar een verrijking.
Maar helaas is het soms niet zo, en zijn er ook mensen die er niet naar om kijken en hem dumpen met een hoop ellende, anders was hij nu niet hier terecht gekomen.
Ik zou eigenlijk nooit voor een ziek/geblesseerd dier kiezen/gekozen hebben, maar hij was zo jong en ik had nog een sprankje hoop en een berg medelijden voor hem.
Je krijgt er NU ook inderdaad een hoop voor terug en ik hoop ook dat t allemaal positief verloopt.
Het is ondertussen een kostbaar paardje geworden, hij wordt heel knap en ik hoop ook dan zijn beentje verder goed ontwikkeld want dat is belangrijker dan een knap koppie uiteindelijk.........de tijd zal het leren.
Meer als ons best kunnen we niet doen en dat geld voor iedere dierenliefhebber!!
groetjes sazz
Laatst bijgewerkt door sazz op 30-03-09 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:21

Hij ziet er geweldig uit en .....hij heeft het helemaal gehad in zijn stal :D :(:)
Zou wel lekker zijn als hij wat eerder naar buiten mag. Top dat je dit allemaal voor hem doet!

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:57

pfoei spannend hoor. Ben benieuwd hoe dat gaat als hij naar buiten gaat, het is altijd spannend of hij dan alles heel houdt. Misschien een emmer-appelmoes-met? :=

wat zijn eenzaamheid betreft: misschien kun je proberen een (plastic!!) spiegel op te hangen, paarden herkennen hun eigen spiegelbeeld niet en denken dan dat ze een vriendje hebben. Wel achter de tralies hangen hoor, dan weet je zeker dat hij hem niet stuk kan maken.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:06

wauw ik heb echt super veel respect voor jou!
wat heb jij er een super paard van gemaakt
hij is echt mooi..!
super!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 21:48

yess!!De allerlaatste update van vandaag,en eindelijk mag hij naar buiten onze lieve ongeduldige hyperactieve auke kijk naar het filmpje en oordeel zelf hoe je denkt dat hij het vind!! groetjes en veel kijk plezier.
Trouwens hij is net gekapt door de hoefsmid en loopt redelijk goed voor zijn doen!!Gr sazz :D *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:52

wat een lieve hond :D

auke doet het echt goed :J

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:00

thnx hihi hij is alleen net zo ondeugend als auke maar in positieve zin gelukkig,mijn hond is gek op andere dieren, behalve honden daar heeft hij een trauma mee gehad, :( dus een leuk stoei partijtje met een hondje loopt op drama uit. :(:)
Geef hem maar zijn paarden :+ konijnen en katten dat vind ie toch zo leuk! }:0

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:10

*\o/* *\o/* AUKE!!! *\o/* *\o/*
Ik ben fan!!
Geweldig filmpje! Het is net een hond...:D Heerlijk om hem zo te zien genieten buiten.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:14

hij ziet er super uit en wat een lol met die hond en de bal geweldig.
hij geniet met volle tuigen en lekker bekvechten het gaat goed komen met hem bij jou :D

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:17

Zo wat ziet ie er goed uit! Wat moet dat heerlijk zijn om hem zo lekker buiten te kunnen hebben.
Mooi paar stelten heeft ie hoor, sowieso vind ik het een erg mooi type om te zien. Kan alleen maar mooier worden :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:18

Wat doet hij het goed zeg :+:

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:18

Wat geweldig om Auke zo te zien!
Lekker buiten met de hond en andere paarden naast hem!