De Haf waar Monty op reed is beslist geen kouwe kikker,maar gewoon anders opgevoed...:ho=ho.
http://fr.youtube.com/watch?v=yTlKW63x7JQ
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
mensen die een salinero met de haf van de buurman vergelijken......
maar ik heb er dan altijd wel wat moeite mee als deze mensen mij gaan willen bekeren met nikszeggende, niettoedenende suggestieve argumenten........ Zo als zeggen dat het paard van Imke niet opgevoed is en de haf van Monty wel
Totaal een scheve verhouding, totaal andere paarden, totaal anders
Niet te vergelijken.
heeft niks met bit of bitloos te maken

dat je dit als uiterst redmiddel toepast zit een logica in, maar om nou altijd zo te stoppen..... das wat dramatisch 
zag ik alsnog alle hoeken van de baan
Dat dier was gewoon zo lenig en had zoveel kracht, dat hij het ook dubbelgevouwen kon doen
Citaat:Verder heeft een flegmatieke KWPNer die op een stamboekkeuring komt, geen schijn van kans om in de hogere regionen te belanden.
jodi schreef:Citaat:Verder heeft een flegmatieke KWPNer die op een stamboekkeuring komt, geen schijn van kans om in de hogere regionen te belanden.
Mensen willen dus gewoon geen brave paarden?
alsof paarden in de hogere regionen niet braaf zijn
superbraaf zelfs, alleen niet flegmatiek nee
jodi schreef:Maar volgens mij hoeft een paard niet 'flegmatiek' te zijn om gewoon te stoppen als hem dat gevraagd wordt....
en bij de toppaarden is die standaard al heel hoog
suleilitha schreef:En echt, een Gribaldi wordt niet koest als je die bitloos gaat rijden, die zal net zo knetter zijn dan met bit.
en dat is er echt een van het formaat "ontplof als ze bang is".....maar ik voel me met bit niet veiliger. Heb haar bitloos ingereden daarna ben ik met bit gaan rijden (en mijn hand gebroken tijdens een ontplof momentje
) een klein half jaartje met een bit gereden, maar voel me zonder bit op haar veel veiliger. Ze is super licht te sturen en te rijden....wedstrijd terreinen wagen we ons alleen nog niet aan, da's de volgende stap want mevrouw is op vreemd terrein nog steeds een beetje heet. Maar ook vreemd terrein wennen ga ik zonder bit doen.....IK voel dat gewoon als veiliger.
).

Citaat:Verder wordt de markt in het hogere segment niet bepaald door de door de weekse ruiters. Veel fokprodukten van Nederlandse bodem gaan over de grenzen.

suleilitha schreef:Maar ze vinden in het buitenland nog altijd gretig aftrek en veel mensen realiseren zich niet dat ons sportpaard weliswaar kleinschalig is als exportprodukt maar wel het duurste exportprodukt van ons land.