Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:31

Owww wat een snoepie Joycela, heel veel plezier met je blonde schoonheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:12

JoyceLa schreef:
Mijn blonde vriendje is er eindelijk! Hier een foto van de aankomst. Hij is zo gaaf en lief!

Nu zag ik ergens een link voorbij komen van een topic met nieuwe aanwinsten. Zou iemand die link nog een keer willen delen? Ik kan hem niet meer terug vinden.. Ook met de zoekfunctie niet..

Iedereen nog veel succes en plezier met de zoektocht! [ [url=m/xwSVEy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd, wat een leukerd!

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:06

Lavitabella schreef:
Ik kan me nu ook echt officieel melden.. Merk nu al dat het een speld in een flinke hooiberg gaat worden. Komt ook door mijn budget :+
Hier even wat ik zoek:

- Tussen de 3 ( goed zadelmak ) en 8 jaar.
- Vanaf 1.64
- Geen spooky paarden of gemeen dus een fijn karakter.
- Geen gebreken
- Liefste PRE / Andalusier. Hoeft dus geen vol papier te hebben.
- Ruin ( voorkeur ) of merrie
- Rond de 6500 euro

Nu op 2 paarden gereageerd. De eerste was binnen 1 dag verkocht en bij de andere krijg ik helaas op geen enkele manier contact met de eigenaar :(

Mocht iemand wat weten :Y)

Ik begon mijn zoektocht met dit budget, maar ik heb nu een budget van 11000 pas wat kunnen vinden. Hou er aub rekening mee dat er weinig paarden te koop zijn van die stokmaat + leeftijd in dit ras. Hou er aub ook rekening mee dat zonder Carta je niet de officieële eigenaar bent. Dus zonder papier kan betekenen dat er officieel wel een paspoort of carta bijhoort en het paard dus nooit op je naam gezet kan worden. Ook kan een vervangend paspoort niet aangevraagd worden mocht deze er wel bij zitten. Ik begon namelijk ook aan de zoektocht zonder papier, maar het brengt wel veel onzekerheid met zich mee waardoor ik besloten heb door te sparen.

Maar in deze categorie zou ik dus sowieso alles maximaal rond om laten keuren. Er komt heel import binnen wat eigenlijk de afdankertjes zijn.. Maar wellicht kan je je speld wel gewoon vinden! Zal je via DM nog doorverwijzen aan iemand die er 2 heeft staan. Maar volgens mij nog niet eerder RX gekeurd.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:17

ittakesmore schreef:
Lavitabella schreef:
Ik kan me nu ook echt officieel melden.. Merk nu al dat het een speld in een flinke hooiberg gaat worden. Komt ook door mijn budget :+
Hier even wat ik zoek:

- Tussen de 3 ( goed zadelmak ) en 8 jaar.
- Vanaf 1.64
- Geen spooky paarden of gemeen dus een fijn karakter.
- Geen gebreken
- Liefste PRE / Andalusier. Hoeft dus geen vol papier te hebben.
- Ruin ( voorkeur ) of merrie
- Rond de 6500 euro

Nu op 2 paarden gereageerd. De eerste was binnen 1 dag verkocht en bij de andere krijg ik helaas op geen enkele manier contact met de eigenaar :(

Mocht iemand wat weten :Y)

Ik begon mijn zoektocht met dit budget, maar ik heb nu een budget van 11000 pas wat kunnen vinden. Hou er aub rekening mee dat er weinig paarden te koop zijn van die stokmaat + leeftijd in dit ras. Hou er aub ook rekening mee dat zonder Carta je niet de officieële eigenaar bent. Dus zonder papier kan betekenen dat er officieel wel een paspoort of carta bijhoort en het paard dus nooit op je naam gezet kan worden. Ook kan een vervangend paspoort niet aangevraagd worden mocht deze er wel bij zitten. Ik begon namelijk ook aan de zoektocht zonder papier, maar het brengt wel veel onzekerheid met zich mee waardoor ik besloten heb door te sparen.

Maar in deze categorie zou ik dus sowieso alles maximaal rond om laten keuren. Er komt heel import binnen wat eigenlijk de afdankertjes zijn.. Maar wellicht kan je je speld wel gewoon vinden! Zal je via DM nog doorverwijzen aan iemand die er 2 heeft staan. Maar volgens mij nog niet eerder RX gekeurd.

Gefelicteerd Joycela!

Bedankt voor je bericht. Ik snap precies wat je bedoelt.. budget ga ik helaas niet omhoog doen.

Carta is inderdaad een dingetje.. dit zou ik dan echt moeten uitzoeken mocht ik tegen een paard aanlopen.. ik zit ook niet op extra kosten te wachten, mocht er ineens een oude eigenaar om de hoek komen kijken.

Keuren ben ik inderdaad van plan. Zowel Klinisch als RX ookal zijn ze al eerder gekeurd geweest. Daarom is mijn budget ook wat lager omdat dit ook nog moet.Ik ga even de paarden doorkijken die je hebt doorgestuurd. Thanks !

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:27

Ik ben vandaag voor de 2e keer bij een super leuke merrie wezen kijken. Mijn gevoel zegt doen. Ze is super braaf, maar zit wel uitdaging in rij technisch. Ga er nog even een nacht over slapen. Maar voelt toch wel heel goed, overal de kriebels.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:19

N0a schreef:
Ik ben vandaag voor de 2e keer bij een super leuke merrie wezen kijken. Mijn gevoel zegt doen. Ze is super braaf, maar zit wel uitdaging in rij technisch. Ga er nog even een nacht over slapen. Maar voelt toch wel heel goed, overal de kriebels.

Kriebels zijn een goed teken!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:21

JoyceLa schreef:
Mijn blonde vriendje is er eindelijk! Hier een foto van de aankomst. Hij is zo gaaf en lief!

Nu zag ik ergens een link voorbij komen van een topic met nieuwe aanwinsten. Zou iemand die link nog een keer willen delen? Ik kan hem niet meer terug vinden.. Ook met de zoekfunctie niet..

Iedereen nog veel succes en plezier met de zoektocht! [ [url=m/xwSVEy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd,veel plezier en geluk samen!

[PP] Show je nieuwe paard/pony topic!?! ,maar die inderdaad gesloten en verwijst naar topics zoals deze over de aankoop van een paard, dus dan weet ik het ook niet eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 30-08-20 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:22

N0a schreef:

Ik vind dat super braaf toch wel heel belangrijk hoor. Dat rijtechnische vind ik bijzaak.

Mijn pas gekochte merrie was de laatste 4 jaar niet meer dressuurmatig gereden.
Liep af en toe voor de koets, werd af en toe een buitenrit meegereden en er reden vrij jonge kinderen op.

Daarvoor had ze M dressuur gelopen.
En daar was tijdens het proefrijden niks meer van te merken. Ze kende amper nog normale hulpen, ging plat door de bocht en liep gewoon een beetje hoe het haar uitkwam.

Gekocht op karakter. Ik heb haar nu 2.5 maand. Wat een heerlijk dier! Alleen te laden op de trailer, super braaf in het bos en op de weg.
Een 8 jarige stuurt haar leuk rond, maar ikzelf heb er een heel ijverig dressuurpaard aan en wil haar ook gaan starten in het L1 of L2.

Ik zou er dus mooi voor gaan :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:24

Ik ga het topic verlaten :) . Ik heb vanmorgen namelijk een tweede ponyveulen gekocht in Duitsland.
Zeer happy met beide veulens die ik gekocht heb. Het was de lange rit naar Duitsland zeker waard.

Alle zoekers veel succes met zoeken van jullie droompaarden!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:13

boemel schreef:
N0a schreef:

Ik vind dat super braaf toch wel heel belangrijk hoor. Dat rijtechnische vind ik bijzaak.

Liep af en toe voor de koets, werd af en toe een buitenrit meegereden en er reden vrij jonge kinderen op.

En daar was tijdens het proefrijden niks meer van te merken. Ze kende amper nog normale hulpen, ging plat door de bocht en liep gewoon een beetje hoe het haar uitkwam.

Gekocht op karakter. Ik heb haar nu 2.5 maand. Wat een heerlijk dier! Alleen te laden op de trailer, super braaf in het bos en op de weg.
Een 8 jarige stuurt haar leuk rond, maar ikzelf heb er een heel ijverig dressuurpaard aan en wil haar ook gaan starten in het L1 of L2.

Leuk om te lezen! Ze heeft inderdaad veel gezien en gedaan. Is nu 10, dus mooie leeftijd. Loopt M dressuur is alleen zo scheef haha. Dus daar gaat nog wel werk in zitten. Maar de stukken dat ze op 2 teugels loopt, loopt ze ook echt mega fijn.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:30

Gefeliciteerd LDRD !

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:40

[HK] Show je (nieuwe) trots topic!!! #1

N0a schreef:
boemel schreef:

Leuk om te lezen! Ze heeft inderdaad veel gezien en gedaan. Is nu 10, dus mooie leeftijd. Loopt M dressuur is alleen zo scheef haha. Dus daar gaat nog wel werk in zitten. Maar de stukken dat ze op 2 teugels loopt, loopt ze ook echt mega fijn.

Dat scheef zijn is rijtechnisch op te lossen. Als dat alles is waarom je twijfelt.. zou ik niet te lang meer wachten in deze tijd :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:45

LDRD schreef:
Ik ga het topic verlaten :) . Ik heb vanmorgen namelijk een tweede ponyveulen gekocht in Duitsland.
Zeer happy met beide veulens die ik gekocht heb. Het was de lange rit naar Duitsland zeker waard.

Alle zoekers veel succes met zoeken van jullie droompaarden!

Leuk joh. Gefeliciteerd. Plaats je nog een fotootje? Ben wel benieuwd namelijk. Je hoeft niet per se weg he? Ben ook een beetje blijven hangen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:33

eigenlijk ben ik al verliefd geworden op een superleuk paardje. Ik zocht alleen een betrouwbare voor buitenritten en deze is net 2 weken onder het zadel. Wel super karakter en heel braaf. Ze rijden de paarden daar wel buiten in dus hij went er meteen aan. Zaterdag ga ik nog eens bij hem langs kijken of de klik er ook onder het zadel is

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:14

Spannend Noa en Esther, ik hoop dat het wat wordt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:38

Ik blijf ook wel meelezen hoor Babootje en als ik toevallig iets leuks te koop weet, zal ik het ook zeker hier laten weten.

Helaas heb ik nog niet de allermooiste foto's, maar deze twee veulens heb ik gekocht.

Afbeelding Het is het valkje van Cassanova du Bois uit een topmerrie. Erg blij mee.

Afbeelding En een bruine merrie van Hesselteichs Don't Forget me, ook uit een sterk doorgefokte merriestam. De hengst zelf is (nog) niet zo bekend. Hij is na goedkeuring aan Landesgestüt Dillenburg verkocht, maar de Duitse staat heeft besloten om Dillenburg te sluiten. Hij is nu weer terug bij zijn fokster en gaat daar verder in de dekdienst. Een hele speciale beweger dit veulen.

De komende jaren mogen ze onder leiding van oppasmoeder Bravoure (Bon Coeur x Weltmeyer) opgroeien. Planning is om 3 jarig naar de keuring te gaan, veulentje te fokken en wellicht één van beide de sport in. Maar dat is allemaal nog ver weg. Eerst maar even genieten van de ontwikkelingen tijdens het opgroeien de komende jaren.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:06

Wowww mooi veulen LDRD, wat zal je daar van gaan genieten.
En dromen over de toekomst is altijd leuk toch?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:12

Zeker gaan we dromen over de toekomst, maar mijn ervaring is dat de weg naar successen toe vele malen leuker is dan het succes zelf :') :j .
Dacht voorheen altijd dat het andersom was, maar als je een paar uurtjes na je succes al weer stront staat te scheppen en verder iedereen ook al weer doorrrrr is, dan besef je ineens dat het anders is :D .
Wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen :o .

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:11

Nou werd net gebeld door de verkoper. Dat ze mij wel zien zitten, maar een röntgenkeuring niet. Want paard heeft nog nooit iets gehad. Ja sorry, ik ga niet voor 6500 een paard kopen die röntgen niet oké blijkt. Ik snap dat er op 10 jarige leeftijd slijtage is, maar ik zoek alleen grote dingen.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:16

Leuke veulens zeg! Ben benieuwd hoe die uitgroeien.

@Noa: Oei, dat zou mij persoonlijk wel heel erg afschrikken. Wat ga je hiermee doen?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:57

Ja ik ben echt enorm teleurgesteld. Ik had een hele goede klik met paard en de eigenaren. Ze hebben nog even overlegd met een kenner. Die had aangegeven dat er te veel heibel komt van röntgen keuren. Dus daarom durven ze het niet aan. Zeker omdat ze al 6 jaar goed loopt.

Heb ook aangegeven dat ik niet afhaak bij een klein vlekje. Maar echt de grote dingen eruit probeer te filteren. Ga voor dit bedrag het risico niet nemen dat ik straks met een paard zit wat hoefkatrol heeft oid.

Heel erg jammer en heel erg pijnlijk. Maar het is niet anders.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:00

Naja zeg N0a, inderdaad doodzonde! Ik zou ook afhaken als ik niet zou mogen keuren. :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:15

Wat onwijs balen Noa ;( ik snap goed dat je het risico niet wilt nemen. Hopelijk bedenken ze zich nog.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:26

Wat raar zeg! Verstandig dat je afhaakt Alarmbellen gaan gelijk af

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:32

Al je niet mag keuren dan zal dat zijn omdat zij weten dat er iets mee is.