[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:10

Monique1963 schreef:
Hi Guys ('n dolls), wat lief! dank voor felicitaties. Voorzichtige felicitaties dan, want de notaris moet nog (2x). Ik ben al een jaar aan het kijken naar huizen en sinds een week dagelijks aan het bellen met makelaars. Eigenlijk komen we tot de conclusie dat we beter zelf een huis kunnen gaan bouwen. Dus een terrein kopen, stallen, rijbak, garage en huis van hout allemaal. Dus kijken we ook die kant op. We gaan het zien wat de toekomst gaat brengen!

Gefeliciteerd met de verkoop van je huis! Als je zelf een huis wilt gaan bouwen dan zal dat nooit voor juli\augustus af kunnen zijn. Dus je gaat nog heel wat avonturen tegemoet!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 16:38

anjali schreef:
Gefeliciteerd met de verkoop van je huis! Als je zelf een huis wilt gaan bouwen dan zal dat nooit voor juli\augustus af kunnen zijn. Dus je gaat nog heel wat avonturen tegemoet!

Het zal inderdaad niet zo snel gaan, Anjali, want wij willen een terrein van een aantal hectare en in frankrijk zit altijd de safer erop die sowieso 2 maanden erover doet om te beslissen, maar dat kun je officieel afkopen en schiet het sneller op. Maar dan moet je nog een bouwvergunning aan vragen, dat neemt ook wel een aantal maanden in beslag. Ik denk dat dat traject wel een maand of 4 duurt.

Het bouwen is zo gebeurd. Ik zit nu op sites te kijken die in een week tijd een geheel aangekleed houten huis incl badk en keuken bouwen!

Maar we kunnen wel een terrein kopen, afzetten met lint er met de camper op gaan wonen alvast en de paardjes en dieren meenemen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:39

Oh, wat zou dat mooi zijn als dat met de verkoop van jullie huis helemaal rond is!

En wat een fijne update van Callas, zo zie je maar weer, als je goed nadenkt, kom je er wel weer uit met haar!

En dan nog jezelf: ook goed nieuws. Die ribben zul je nog wel een paar weken blijven voelen, daar zal ook wel het een en ander gekneusd zijn, of misschien zit er een zenuw bekneld, ik zou als ik jou was en als je daar tijd voor vindt, als je voldoende opgeknapt bent een fysio of osteopaat voor jezelf opzoeken en bezoeken.

Ik duim voor je dat je een mooie nieuwe locatie gaat vinden voor jullie en jullie dierenbende, veel succes daarmee hoor!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:30

Monique1963 schreef:
anjali schreef:

Het zal inderdaad niet zo snel gaan, Anjali, want wij willen een terrein van een aantal hectare en in frankrijk zit altijd de safer erop die sowieso 2 maanden erover doet om te beslissen, maar dat kun je officieel afkopen en schiet het sneller op. Maar dan moet je nog een bouwvergunning aan vragen, dat neemt ook wel een aantal maanden in beslag. Ik denk dat dat traject wel een maand of 4 duurt.

Het bouwen is zo gebeurd. Ik zit nu op sites te kijken die in een week tijd een geheel aangekleed houten huis incl badk en keuken bouwen!

Maar we kunnen wel een terrein kopen, afzetten met lint er met de camper op gaan wonen alvast en de paardjes en dieren meenemen.

Maar het aanleggen van allerlei leidingen enzo, dat kan toch nooit in een week?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 18:12

anjali schreef:
Maar het aanleggen van allerlei leidingen enzo, dat kan toch nooit in een week?

binnenshuis wel.
Buitenshuis moet fundering gestort zijn met alle leidingen erin.

Maar als je het zelf doet, scheelt het de helft aan kosten alleen ben je langer aan het bouwen. We denken wel dat we het zelf gaan doen.

Sterker nog, ik heb net gebeld voor een stuk grond en we gaan maandag kijken. Whaaaaaaa!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:53

Spannend!!!

pien_2010

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:14

Ooooh wat leuk Mo...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:35

Gefeliciteerd Mo! *\o/* Wat een fijne berichten allemaal! +:)+

Callas is en blijft een echte (drama) queen! Ze vindt toch echt dat zij de onverdeelde aandacht verdiend!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:25

Gefeliciteerd Mo met de verkoop van jullie huis.

En wauw maandag al kijken naar een nieuw terrein.
Spannend voor jullie !

Echt zo blij voor jullie, op naar een nieuw avontuur .

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:25

Proficiat Monique met de verkoop van jullie huis. Leuk om weer uit te kunnen kijken naar nieuwe uitdagingen wat wonen betreft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:59

Spannend avontuur!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:20

Wat een goed nieuws en wat een leuke bezigheid om nu de plek van je dromen uit te gaan zoeken!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:45

Ohhhh, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Spannend om te gaan kijken waar jullie nu naartoe kunnen gaan *\o/* *\o/* *\o/*

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:18

Mooi vlak stuk grond? Niet teveel stenen?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:34

Veel geluk vandaag Mo. Ik hoop dat jullie snel je nieuw plekje gaan vinden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:35

Als het maar doorgaat vandaag nu men zo bezorgd is over het virus.
Fingers crossed...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 18:37

Hi allemaal sooooo sorry, dat ik niet gereageerd heb, en dat terwijl jullie zo lief meeleven, maar ik heb geen melding gekregen dat jullie gereageerd hadden. Misschien wel iets weggemikt, want ik krijg zoveel mails van alerts die ik opgegeven heb voor huizen.

Want helaas het gaat niet door het terrein. Het gaat helemaal geen terrein worden. Wat blijkt, in Frankrijk mag je alleen agrarische grond tot bouwgrond maken als het dichter dan 50m bij een ander huis ligt. En omdat er nuts-bedrijven aangelegd moeten worden, nou ja niet die bedrijven, maar elektriciteit en water en riool en zo, moet je dus dicht bij een ander zitten die dat al heeft. En dus ook dicht bij een weg. En we vinden dicht bij een weg al helemaal een no-go en buren willen we ook niet. We hebben nu buren op 100m en dat vinden we al te dicht bij. Een terrein vinden dat in the middle of nowhere ligt met bouwbestemming is een unicum want daar moet speciale vergunning voor afgegeven worden. Daarbij zijn de nutsvoorzieningen dan niet meer te betalen. Want de staat betaalt maar een stukje van de leidingen en de rest moet je zelf betalen. Ai, heel duur! Maar het grootste probleem is dat er buren altijd dichtbij zullen zijn en dan houdt het op voor ons wat het kopen van een terrein betreft om zelf te bouwen. Dus terug naar plan A en weer op zoek naar gewoon huizen. Is trouwens ook goedkoper ook althans omdat wij zoeken naar een boerderij met veel schuren, is dat goedkoper dan al die schuren erbij te laten bouwen. Maar idd door corona mogen we niet bezichtigen, dus alleen maar op internet huizen zoeken en makelaars bellen.

Maar vandaag zit ik op 6 weken. En ik vond dat ik nu wel goed genoeg was om weer te kunnen gaan grondwerken. Het is heerlijk weer, Callas is weer heel erg lief met knuffen, dus hop met de geit. Gisterenavond echt de liefste oorknuffel ever gedaan. Ze was zo knuf. Ze wilde ook netjes teruggroomen en ze vroeg lief om meer ipv te dwingen. Dan smelt ik echt helemaal weg. Ik moet het een keer filmen. Beloofd. Dus met het oog op grondwerken vanmorgen weer begonnen met magnesium bij te voeren, maar dat werkt denk ik nog niet helemaal, hhahaha.

Het was voor mij erg onwennig. Ik wil haar niet in mijn linkerhand vasthouden, links een ruk krijgen is niet grappig, maar ik kreeg het niet goed voor elkaar met rechts haar vast te houden. Superstom. Dus ik was weer aan het stuntelen. En 6 weken is lang. Ben gewoon alles van trt weer vergeten merkte ik. Althans het is geen automatisme, moet zo nadenken. O ja, niet belonen, ze moet zelf haar beloning vinden. Van die dingen.

Ik moest duidelijk weer even neerzetten hoe we samen lopen en dat ze uit mijn ruimte moet blijven. Ik loop wel iedere dag met alle drie naar het land, en dan loopt ze keurig achter de shetten, maar als ze alleen met mij is moet ik even bevestigen dat ik voorop loop en zij achter mij loopt en niet te dichtbij mag komen. Toen dat bevestigd was, was het ook weer ok.

Maar ik vond haar te laks reageren met halthouden achter mij, toch weer even dat ene voetje extra pikken, dus veel achterwaarts gezet. En daar was dan ook wel een kauwmomentje en ook een grote diepe zucht. Ze wilde ook een paar keer grazen, want ik was op het veldje waar ze al een hele poos niet meer geweest zijn, dus stonden daar grasjes, maar ik kon het voorkomen met een mopper-NEE.

Ik heb haar wel op zijn trt's in de klok laten werken en dat ging best goed al was het niet netjes ze luisterde wel. Maar Callas zou Callas niet zijn als we niet ergens van schrokken. Er was iets want Poupette keek ook op. Ik heb haar gelijk op de cirkel laten werken en toen was het ook weer vergeten en was ze met haar aandacht weer op de cirkel.

We hebben pret gehad, althans ik, om haar flemen. Ik herinnerde me dat ze dingen boven haar hoofd spannend vindt, dus maar eens met de stick boven haar hoofd klieren. Hoog boven haar hoofd. En ze wil het bekijken en dus moet ze met haar hoofd omhoog en vond ze dat ze de stick moest vastpakken met haar mond en dat is vies dus moet je flemen en blijven flemen. Zo grappig.

Ik heb het afgesloten met wat vrijheidsdressuurkunstjes, dus buigen, jambette en blok en haar daarvoor wel beloond met de tussen-uier-en-navel-knuffel. Nog even heerlijk in de zon naar ze zitten kijken en geluisterd naar hun gegraas. Lekker rustgevend. Mijn rug heeft het goed gedaan, dus tevreden over deze eerste grondwerksessie.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:15

Klinkt goed allemaal, fijn dat je weer kon genieten.
Dat huis komt vast op je pad, ik duim alvast voor je.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:01

Mooi dat ze zo knuffelig was en het zo goed deed.
Je zal wel blij zijn om weer wat met je paardje te kunnen doen.

Jammer dat jullie terug moeten gaan naar plan A. Maar ik weet zeker dat het huisje met stallen ergens op jullie staat te wachten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 11:19

Dank meisjes, Ja Sandra het is echt fijn weer wat meer met haar te gaan doen en vanmorgen weer genoten. Maar 5 minuutjes, maar alles ging goed en ik dacht meteen stoppen als het leuk is. Ze volgde netjes, lette beter op dan gisteren met het stoppen, ik heb weer met het stickje boven haar hoofd geklierd, moest ze weer van flemen en moest ik weer van lachen. Heel kort de klok gedaan en dat deed ze best goed en omdat ze erna meteen ging kauwen, vond ik dat een prima teken en ben gestopt. Morgen weer meer.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:50

Wat fijn dat ze het toch weer snel op lijkt te pakken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:10

Fijn Monique!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 15:11

dank meisje, morgen weer meer!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:12

Wat fijn dat ze het weer zo snel oppakt! Ik denk dat ze die duidelijkheid gemist heeft en dat ze daar weer graag naar terug wil. Ze is nog niet zo ver dat ze zelf de rust kan oproepen als ze het nodig heeft, maar bij jou en met wat je met haar doet lukt het haar wel en dat vindt ze fijn!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 18:16

Jeetje, Pien en Jet, ja ik hoop indd dat ze het fijn vindt en er zekerheid uithaalt. LOL, dit gaan we nog een maand doen eer ik weer kan rijden. Ga het uiteraard afwisselen met andere dingen vanaf de grond, maar we zijn weer bezig met elkaar en dat is fijn.