Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:38

Vandaag controlefoto's gemaakt en alles zit nog op zn plaats na het heftig ontwaken uit de narcose. De DA is tevreden. :D
Hij blijft nog een paard daagjes staan en bij het "groene licht" verhuist hij volgende week naar zijn revalidatieadres voor een "verwenvakantie".

Even een pennydingetje: Het ontwaken van History ging eigenlijk iets te snel. Normaal slapen ze een half uur uit en History was binnen een kwartier wakker. Maar dan doen zn benen het nog niet. Dus het opstaan lukt dan minder goed. Omvallen van links naar rechts met 4 man die een paard in paniek overeind proberen te houden. En die vervolgens de stem van mijn dochter hoort en rustig wordt. Die klik, daar hebben we hem om gekocht

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:38

Fijn dat het goed gegaan is Babootje. Succes met het verdere herstel!

Iedereen hier alvast hele fijne feestdagen!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:39

Babootje...Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan, op naar een goed herstel!

Hele fijne dagen iedereen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:08

Ik wil jullie hele fijne dagen wensen en een gelukkig , gezond en sportief 2017 {:)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:09

Pff zit weer op een moeilijk puntje met Hudson .. als iemand tips heeft hoor ik ze graag ;)
We zijn natuurlijk bezig met de wissels ( ik pak ze niet elke keer mee ) nu is het zo dat die naar links redelijk goed gaat , die naar recht vind ie echt moeilijk en tegenwoordig maakt hij steeds een soort van handstand als hij het idee heeft dat het gaat komen ..
ik heb vandaag alleen galop werk gedaan en ook natuurlijk de contragalop links mee gepakt .. MAAR .. als hij nu het idee heeft dat we die linker contra ingaan gaat ie al op zn voorbenen lopen ( en dat begint dan nadat we een wisseltje naar links meegepakt hebben .. ) ik wil dan om het allemaal weer wat tot rust te laten komen een klein stukje contra mee pakken en dan weer naar de gewone galop .. dit wordt nu dus wel erg moeilijk := als had ik het laatst stukje wel een redelijke contra maar dan moet ik echt elke sprong controleren ..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:14

Ik heb dat ook gehad met mijn oudje toen die vorig jaar de wissels leerde. Bij ons is het ongeveer vanzelf ook weer verdwenen. Lekker voorwaarts blijven rijden hielp. Ook in verlichte zit ging het veel soepeler. Dat samen met gewoon rustig blijven doen heeft er voor gezorgd dat het er nu uit is. Maar hij heeft het de hele tijd gedaan.

Maar hier ook een lastig puntje. Na veel oefenen ging hij nu ruim een half jaar goed mee op de trailer toen het ineens weer 'stuk' ging. Dikke stress weer met een sausje van koppig. Dat ik uit mijn slof schoot op een gegeven moment hielp ook niet echt. Nu zijn we al weer bijna een week 2 keer per dag aan het oefenen en lijkt er weer licht aan de horizon.
Dan vraagt hij wel het uiterste van mijn geduld en creativiteit hoor.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 02:53

Dank je pol , als ik nu terug denk wordt ik zelf waarschijnlijk wat afwachtend als ik naar de linker contra ga .. ik zal er eens opletten dat ik dan ook gewoon " door blijf rijden ipv afwachtend " kijken of dat beter gaat ;)
Lastig is dat idd .. Hudson heeft er ook een handje van de laatste paar keer .. pak gelijk een zweepje erbij en tik hem op zn kont en hup dan gaat ie , haha bij hem is het gewoon dwarsheid .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:09

Ik hoorde gister dat Mn bijrijdster er een goede wissel naar rechts uit heeft gekregen , jeey super blij mee.. nu ik nog ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:28

Dat moet goedkomen Moniek!
Wij hebben History vandaag verhuist naar zn revalidatieplekje. Volgens de DA moet het allemaal 100 prct goed kunnen komen. Dus dat is een goed einde van dit jaar!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:40

Dat is zeker goed nieuws, fijn dat hij daar nog voor einde van het jaar heen kan +:)+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:51

Fijn nieuws, babootje en Moniek ook!

Elmo gaat ook lekker. Het 'echte' trainen voor de endurance is begonnen. Tweede kerstdag 22 km gereden met 8,3 gemiddeld. Hebben denk ik al met al 16 of 17 km gedraafd.
Woensdag voor het eerst met de trailer meegeweest met een stalgenootje en een stap-heuveltjestraining in een groep van totaal 13 paarden gereden. Zeer leerzaam voor mn guppie!
Vandaag 7,5 km met hem door het bos gewandeld. Blij stuiterballetje. Aan een lang touw kun je prima bokkesprongen maken en een sprintje proberen te trekken :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:41

Wauw Marije wat klinkt dat super gaaf , dat moet idd een hele ervaring voor hem zijn met zoveel paarden op pad :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:55

Ja dat was idd wel indrukwekkend.
Al met al was hij best braaf, maar er zaten wel wat ondeugende momentjes van spanning ontladen tussen. Gelukkig kan ik hem tegenwoordig uitzitten, maar echt grappig vind ik het niet als hij zijn rug kromt en met 4 benen tegelijk de lucht in springt :')

Het is trouwens een vreselijk nieuwsgierig ding.
Op tweede kerstdag kwamen we een schotse hooglanderstier tegen die op het pad stond.
De 2 rijmaatjes gingen daar ruim om heen, maar Elmo dacht, ik ga hem even van dichtbij bekijken.
Afbeelding
De stier vond dat toch wel spannend en net na het nemen van de foto nam die de benen _O-

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:51

Gaat goed komen Moniek hij kan het iig

Wat fijn Babootje dat die al verhuisd is en het herstel er positief uitziet

Wow Marije dat is wel een beest zeg zou er ook met een boog om heen lopen := Braaf paard

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:33

Vandaag les gehad , hij deed het super Mn knappe puppy, we zijn bezig geweest met het doorzitten... pff wat een aanslag is dat toch weer, niet in het rustige draven want hij zit best lekker... nee het moest natuurlijk in de grote draf :') pff ik weet weer waar ik allemaal spieren heb hahaha.. toen de contra links... hij bokte weer zo hoog, nu moest ik hem aanpakken daarop stil zetten en een schop toe.. niet zo netjes maar het is nu wel over... hij heeft zelfs 3 keer gewisseld naar rechts... alleen achter weliswaar maar het begin is er ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:51

Bokken is niet fijn als ze dat doen.
Dan maar beter een keer goed streng zijn.
Haha, doorzitten, dat doe ik bijna nooit, lekker lichtrijden in het bos ;-)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:13

Hahaha dat vind ik ook het fijnst hoor .. maar er hangt weer een theorie aanvast dat ik moest doorzitten hahaha dus dan doen we dat braaf ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:07

Nu wordt ik weer nieuwsgierig naar de theorie erachter Moniek :o

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:22

dresjoepie schreef:
Nu wordt ik weer nieuwsgierig naar de theorie erachter Moniek :o

me 2

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:10

Hahaha de theorie erachter was dat als je lichtrij dat je toch steeds je handen wat naar voren steekt tijdens het sta moment waardoor ze met hun hoofd wat kunnen zakken .... als je doorzit ben je stabieler in je handen/armen en daardoor blijven ze stabieler in de aanleuning ... ik zelf heb daar nooit bij stil gestaan .. maar moest na testen toch concluderen dat het zo was ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:53

Dat is idd wel logisch Moniek Ik vind zelf ook altijd dat je ze vanuit je zit ook groter kan laten lopen en ze beter in hun tact/ritme kan houden

Dat zie je ook bij de toppers zodra die gaan zitten gaan ze lopen En dan idd ook echt ZITTEN die zitten er natuurlijk echt in! Vind het altijd gaaf om te zien iig

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:41

Precies dat Dress, ik had er nooit bij stil gestaan maar het is ook echt waar.. ik werd ook sommige stukken echt meegenomen . Nu werken aan mijn conditie daarin en dan gaan we knallen in 2017 ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:20

Hier ook weinig doorzitten maar heb alleen nog een springzadeltje.

Moniek: wat core stabiliteit oefeningen maken echt een wereld van verschil. Ik heb nu echt het gevoel dat ik mijn paarden mee kan nemen met mijn zit. En het doorzitten wordt er echt heel veel makkelijker van.

Maar lekker bezig zo te horen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:54

Oh dat is een hele goeie tip Pol thnx .. ik ga er eens naar kijken +:)+

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:15

De allerbeste wensen voor 2017!!

Moniek...klinkt als een logische theorie inderdaad!

Babootje....fijn dat hij al lekker op de revalidatie plek staat, op naar een goed herstel.