Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:37

Arabiertje* schreef:
Is een lang verhaal Seven, helaas... Ik denk zelf's niet dat ik er over mag praten via Bokt. Maar inderdaad, ik moet opzoek. En helaas terug vanwaar ik kwam, dat is dan nog het ergste van allemaal.

jammer arabiertje ik wil geen zielige verhalen hier, je bent zovaak gewaarschuwd.

Krack C vind ik voor algemeen saaie paarden

Noeka

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:39

Verhaal is een maand of twee geleden in mijn profiel gezet Calypso. Helaas is het nu helemaal anders uit gedraaid, maar ga dat niet openbaar zetten.

Tita: Ik denk niet dat je hier zielige verhaal in vind. Alles is via Pb gebeurd, dus maak je niet druk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:41

Jij verslijt paarden bij het leven, dus......... en je was van te voren al gewaarschuwd..dus dat alles zo afgelopen is jammer maar dat kon ik al voorspellen.

Vind enkel weer frustie dat je opzoek gaat naar een paard...ook jouw volgende paard zal geen blijvertje zijn

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:43

Ik ga je reactie gewoon over me heen laten lopen, als jij dat vind is dat voor jou prima. Moest je van de situatie op de hoogte geweest zijn, zou je zo niet praten. Maar daar gaat het topic nu eenmaal niet over, hier is iedereen gelijk, dus ook ik mag hier in reageren. Jij mag denken wat je wil over me.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:45

Tita ik denk niet dat iemand hier in het topic beslist waar wel en niet over gepraat mag worden.
Wat arabiertje wel en niet doet is aan haar zelf, tis jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Laten we er vanuit dat de les is geleerd ga niet voor t mooie koppie maar voor het gezonde brave dier die bij je past.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:07

Arabiertje, ik ben erg benieuwd wat er met Warona is gebeurd! Zou je mij ook willen pb'en?

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:12

Ga je warona verkopen arbiertje? (lees al mee sinds jou zoektocht, deel 1 of was het deel 2?)
mag ook per pb.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:21

Arabiertje ook al vind ik dat je deels ook schuld hebt een het kopen van een paard (wat te mooi om waar te zijn was) ik vind het nog steeds sneu voor je.

En je wordt er ontzettend gepiepelt door Jvd...vraag mij dan ook af wat er juridisch mogelijk is...om te voorkomen dat jij weer bij die man een paard "moet"kopen omdat je anders nog meer geld kwijt bent.

Wellicht zijn er bokkers met verstand van zaken die je zouden willen helpen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:22

Ik denk niet dat het mogelijk is om Juridisch iets te winnen ervan. Daarvoor zijn ze dan te slim... En ik te jong en onervaren en te koppig daarvoor denk ik... Momenteel zit ik zelf met mijn handen in het haar, weet niet hoe ik hier uit ga komen. Maar ik hoop dat er een overeenkomst zal plaats vinden.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:24

zet je koppigheid aan de kant en laat je eens helpen door andere mensen:-). De mensen op bokt zijn heus niet zo erg als dat wij soms allemaal lijken.

Niemand vind het leuk ook al bern je 100x gewaarschuwd..dat je nu met de ellende zit. Iemands ellende daar kan ik tenminste nooit om lachen..

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:25

Recht op consumentenkoop, verborgen gebreken, kan je tot 6 maand na aankoop mee terug komen want zij zijn een handelsstal (dierenartsverklaringen ed moet je dan wel hebben) maar denk dat Jansen en van den Hout dondersgoed weten dat ze als zij hierover begint ze snel hun paard moeten terugnemen. Ik zou me iig als ik arabiertje was niet weer een paard van hen laten aansmeren maar zorgen dat ik geld kreeg en dan rustig en goed doordacht op zoek naar een nieuwe.
Laatst bijgewerkt door Nellekeee op 26-04-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:26

Heb je gelijk in, ik denk alleen niet dat het goed gaat komen. Ik heb zo een voorgevoel dat er hier nog enorm om gestreden gaat worden, waarom weet ik niet. Ik ben wel de persoon die zo koppig was en niet luisterde hé, ik denk dat ze me dat kwalijk gaan kunnen nemen. Aangezien je in de twee weken proefperiode de kans hebt om ze terug te doen, en ik dat niet gedaan heb. Dus heb ik wel een poot om op te staan?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:27

Heb je geen rechtsbijstandverzekering? En anders bestaat er iets als juridisch loket toch? Ik zou er als ik jou was in ieder geval niet zelf mee aan de slag gaan, maar sowieso hulp inschakelen. Het gaat hier niet om €10,- ofzo.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:28

Nee dat heb ik niet denk ik, maar ik ga eens contact opnemen met iemand van bokt die hier ervaring in heeft.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:29

Kan je dat niet ergens anders uitzoeken ipv in dit topic? Ik ben wel klaar met die soap van je.

Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten...

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:33

KarinvdM schreef:
Kan je dat niet ergens anders uitzoeken ipv in dit topic? Ik ben wel klaar met die soap van je.

Nou inderdaad. Ik heb er ook niet zo'n behoefte aan dat zij weer hier het topic gaat vol spammen met alleen maar ja maar reacties.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:34

equitation schreef:
KarinvdM schreef:

Nou inderdaad. Ik heb er ook niet zo'n behoefte aan dat zij weer hier het topic gaat vol spammen met alleen maar ja maar reacties.

Ben ik met jullie eens, zal er verder niet meer op ingaan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:35

KarinvdM schreef:

_/-\o_ Amen Karin! niet weer een hele soap en toch niet luisteren....

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:56

Volgens mij heb ik de soap gemist, heb echt geen idee waar dit over gaat :o?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:59

Ik verlicht je ook niet om de hele soap zoals jullie dat noemen, te lezen of er op te reageren hé. Als je mij op de negeerlijst zet, dan zie je mijn reacties niet en heb je dus ook geen last van me. :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:09

Volgens mij heb ik ook de hele soap gemist. Wel naar voor je Arabiertje :).
Ik zou wel Pbtje willen, want ik snap er de ballen niet van :D

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:23

De soap staat in deel 2 denk ik van het topic? Vanaf half december denk ik zo ongeveer.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:25

Oke. Hm nja :).

Wat mij opvalt trouwens is dat er ineens HEUL veel paarden worden aangeboden; Klik ohz is er niet, dan is hij mij de baas.
Volgens mij zou je als ruiter dan toch even door de zure appel heen moeten, maar dat is mijn mening en ervaring inmiddels :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:28

Volgens mij heb ik iets gemist, maar maakt niet zoveel uit. (gok ik). Ik denk dat het overal oppassen is, maar slechte namen.. toch maar uit de weggaan?
Ik heb Jan nu wel een kans gegeven omdat ik er al 2x een fijn paard heb gekocht.

Klopt, dat mensen hun paard even niet de baas kunnen. Tja zure appels blijven, ik heb het na de zomer ook ervaren. Maar daarna had ik weer een van de aller braafste paarden die ik ken.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:34

Ik zou inderdaad slechte namen uit de weggaan, ben te nuchter om te denken dat er maar een paard te koop staat waar je een klik mee hebt dus ik mijd slechte namen. Zou nooit naar Jansen en van den Hout gaan, nooit bij Jan Dolfing een paard kopen. Natuurlijk zullen zij niet alleen maar rotzooi verkopen en natuurlijk kan je ook ergens anders een paard met gebreken kopen maar ja het risico wordt een beetje kleiner. En aangezien er geen minder volk dan paardenvolk is moet je sowieso erg oppassen maar dat hou je..