maar hij had zo ontzettend veel beweging en lenigheid dat het voor mij heel moeilijk was om dat bij elkaar te rijden, achterhand er onder, losgelatenheid in de rug, gezonde aanspanning in de hals ets.
als ik de achterhand erbij had, dan was ik hem voor wel weer kwijt, als hij van voren goed liep, liep hij achter wel weer net een cm. scheef waardoor hij zijn broekspier niet meer correct aanspande etc
Kwam heel wat bij kijken. bij de verkoop kwamen ook een hoop beginners die afkwamen op het feit dat het een braaf z paard was, maar die kregen de schrik van hun leven als ze aan draafden.
toen heb ik de advertentie maar aangepast naar "niet geschikt voor beginners" en toen kreeg ik allemaal goeroe's die dachtten dat het in omgang een heel heet en moeilijk benaderbaar paard was
tja.. best lastig. de griebjes die ik ken zijn onwijs slim, meer te vergelijken met houdini's en clowns...en als ze de werklust missen, kunnen ze wel heel slim onder het echte werk uitkomen bij een gewone ruiter ja.
maar moeilijk nee, kijk maar in mijn profiel, bitloos, buitenrit, vrijheidsdressuur, springen en dressuur, hij kon het allemaal. ik maakte regelmatig een bosritje zonder zadel (omdat ik geen zin had met dat warme weer om met dat zadel te zeulen etc.
en als we dan een boomstam tegenkwamen in het bos namen we die ook nog wel mee. "een Gribaldi" hoeft helemaal niet duur te zien.
een Gribaldi van 8jaar die B dressuur is, kun je nou niet echt de hoofdprijs voor vragen.
en vergeet de moederlijn niet he, als je Gribaldi op een onwijs slecht gebouwd talentloos merrietje zet, komt daar niet perse een onwijs mooie gribus uit he.

Heb het dan maar even gelaten, en ga afwachten tot na het weekend. Heb voor de moment genoeg paardjes op het oog... 
) dus dat laatste is ook niet altijd waar...
garantie tot aan de deur!