Hier verkoop ik niet gekeurde paarden in principe als keuren voor koper ongeacht uitkomst.
De tijd dat ik zelf keur komt wel, is de keuring positief dan gaat de prijs een stuk de lucht in (of juist niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
oji schreef:Onder de 15K heb je geen rug en hals foto's nodig om je paard volledig en zou uitgebreid als maar kan te verzekeren. Ikzelf heb nog nooit een paard van boven de 15K gekocht dus ik heb die foto's niet nodig om mijn paard te verzekeren. Als er op de rug en hals bij de klinische keuring geen gevoeligheden naar voren komen en het paard geen spieratrofie in de bovenlijn vertoond, is dat voor mij voldoende zekerheid.
Gini schreef:Naar mijn mening moet een verkoper weten welk "product" die aan het verkopen is. Je kan een paard op verschillende manieren in de markt zetten: als rijpaard, als fokmerrie, als topsportpaard. Als verkoper vind ik dat je die claim moet kunnen staven of potentiële kopers de mogelijkheid moet geven om die te kunnen staven.
Bij een negatief koopadvies zouden de kosten dus eigenlijk altijd bij de verkoper moeten liggen, want hij verkoopt een "product" dat niet voldoet aan wat hij/zij beweert.
mavantos schreef:Fijn dat jullie 3,5k normale prijzen vinden, maar ik betwijfel of er niet stiekem iets mankeert aan deze dieren. Een driejarige met onwijs ongelijke voeten, zeer ongunstige bouw, een stalgebrek, lastig karakter of gewoon niet gezond kan je vast wel vinden voor dat geld aangezien niemand ellende wil kopen. Maar een normaal en volledig klinisch en röntgenologisch gezond paard?... Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo![]()
Ik weet prima hoe marktwerking in elkaar steekt overigens. Daar heb ik geen les over nodig.
ruitje schreef:Zoals ik zei vlak voordat ik er klaar mee was: ze hebben het budget van een Fiat Panda
En willen een Ferrari.
Dat sloeg niet op het keuren overigens, maar op het gehele pakket aan eisen
Sky_As schreef:Feit is natuurlijk ook dat de meeste ( uitzonderingen daargelaten) die een budget van zo weinig hebben, vaak niet in staat zijn om zowel rijtechnisch als medisch een paard met een mindere rug op de been te houden....denk dat dat het punt is waarop het mis loopt.
En degenen die 15.000+ aan een paard uit willen geen voor dat geld niet zon risico willen lopen....
Sky_As schreef:Ik denk dat je mijn punt niet snapt....