Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:11

Jessix schreef:
Wel fijne vooruitzichten: over 20 jaar zijn we er aan gewend! :+

Ik denk eerder dat het eens tijd wordt om eens te zeggen. Tot hier en niet verder en ons niet zo laten ringeloren.

Onze voorouders waren echt niet gek door de wolf uit te roeien. Dat blijkt maar weer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:12

Maar als de boeren dat doen word er over ze geklaagd.
Misschien moeten we eens aansluiten...

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:14

DuoPenotti schreef:
Dreamboy schreef:
Tienus63, blijkbaar stelt ze jouw inzet niet op prijs. Persoonlijk zou ik haar in mijn foeilijstje gezet hebben. Hoeft ze het ook niet meer te lezen.

Zo werkt foei helaas niet.
Als ik jou er op zet kan ik jou berichten niet meer lezen, jij de mijne wel :D

Ik ben iig blij met het vele werk wat Tienus doet :j

Dat is dan weer jammer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:19

DuoPenotti schreef:
Maar als de boeren dat doen word er over ze geklaagd.
Misschien moeten we eens aansluiten...

Daar heb je gelijk aan. Het ingewikkelde met de boeren is wel dat ze ook punten hebben waar ik als burger niet achter kan staan en die ook echt njet samen gaan met een robuuste natuur.

Dat maakt de hele discussie i gewikkeld. Aan de andere kant, de huidige natuurorganisaties maken ook heel veel kapot met hun dioxine vervuild slib, recyclingsgranulaat, ontbossingsprojecten en bizarre experimenten waar de wolf slechts 1 van is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:22

Wow zeg jullie trekken mijn bericht nogal uit proportie en dat is absoluut ook niet wat ik bedoel. Ik waardeer het juist heel erg dat mensen zowel hier als ook op Facebook alsook in de WhatsApp groep tijd vrij maken elke dag weer, om ons op de hoogte te houden. Jullie zeggen zelf hoeveel werk het is. Als je dan iemand vraagt om het uit te pluizen gebied te vergroten zadel je die gene met meer werk op terwijl iemand anders dat werk eigenlijk ook al heeft gedaan door de melding in de verschillende app groepen te plaatsen.

Nu leggen jullie mij woorden in de mond dat ik niet dankbaar zou zijn. Dat heb ik nergens gezegd. Ik vind het gewoon nogal onnodig om mensen voor mij werk te laten doen wat ik wegens anders ook al zou kunnen lezen. Tijd is een kostbaar goed. Je kunt je tijd maar 1x besteden..

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:43

pluisje88 schreef:
Wow zeg jullie trekken mijn bericht nogal uit proportie en dat is absoluut ook niet wat ik bedoel. Ik waardeer het juist heel erg dat mensen zowel hier als ook op Facebook alsook in de WhatsApp groep tijd vrij maken elke dag weer, om ons op de hoogte te houden. Jullie zeggen zelf hoeveel werk het is. Als je dan iemand vraagt om het uit te pluizen gebied te vergroten zadel je die gene met meer werk op terwijl iemand anders dat werk eigenlijk ook al heeft gedaan door de melding in de verschillende app groepen te plaatsen.

Nu leggen jullie mij woorden in de mond dat ik niet dankbaar zou zijn. Dat heb ik nergens gezegd. Ik vind het gewoon nogal onnodig om mensen voor mij werk te laten doen wat ik wegens anders ook al zou kunnen lezen. Tijd is een kostbaar goed. Je kunt je tijd maar 1x besteden..

Je mist het punt. Er zijn nog genoeg mensen die nu nog niet zozeer met de wolf te maken hebben en dus ook niet in die app groepen zitten en zelfs geen facebook hebben (echt, ze bestaan) maar die toch graag op de hoogte gehouden willen worden. Je zal maar een vakantie gepland hebben en er blijkt ineens een wolf actief in dat gebied. Ik woon zelf niet eens in Nederland, wel tegen Drenthe aan, zit daar ook in de app groep en vind het maar wat fijn om alles hier terug te kunnen lezen, ook wat er verder in het land gebeurt. Ze zadelt niemand op met extra werk. Het is gewoon een vraag, geheel vrijblijvend zonder verplichtingen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:51

DubbelFun schreef:
@elisa: echt de Hoge Veluwe (het park) of gewoon de Veluwe ??
Overigens zitten ze in beide delen, dus er is hier geen ontkomen meer aan ;(

Dit was in het park zelf.

Afbeelding

Maar vrijdag/ zaterdag zijn er ook nog 9 schapen doodgebeten bij een weiland naast het bos in Lunteren.

Het komt voor mijn gevoel steeds dichterbij dus ik heb me ook aangemeld voor de app groep. Wil gewoon graag goed voorbereid zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:52

Nou, het is inderdaad een vraag. Wil je niet, doe je het niet. Niemand die daar wakker van ligt.

Het is ook niet uitpluizen, de melding is al gemaakt door Geen Wolf. Maar als er zoveel opgevreten wordt zoals de laatste dagen, dan is zelfs het kopiëren hierheen veel werk. En (ik dan) wil zeker zijn dat ik geen bericht mis, maar zie met zoveel meldingen het overzicht maar eens te houden.

Het is handig als het iemand uit dat gebied is want die weet waar bijvoorbeeld de natuurgebieden liggen en kan dat weer linken aan een dorpje de dag erna.
Ik ga het niet voor het noorden doen want ik ken daar 0,0 en eerlijk is eerlijk, ik heb geen zin om alles door Google maps te gooien of er een verband is.
Maar het is wel fijn als dat verband hier in het topic gelegd kan worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:09

Ik probeer de meldingen van gezien en of aanvallen expres al zo duidelijk mogelijk te houden , zodat eigenlijk in één oogopslag te zien is na je laatste bezoek aan dit topic of ik iets nieuws heb toegevoegd.

Tekst
Citaat:
Quote tekst

Afbeeldingen
Link naar de bron(nen)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:21

Bedankt mod voor het aanvullen van de openingspost zodat bokkers zich eenvoudig kunnen aanmelden bij een alertgroep in hun omgeving.
Heel fijn.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:24

DuoPenotti schreef:
2015; 4 aanvallen, 8 dode schapen
2017; 24 dode dieren
2018; 186 bewezen wolf, de rest diersoort onbekend.
2019; 119 dode dieren bewezen wolf
2020; 298 dode dieren bewezen wolf
2021; 271 dode dieren bewezen wolf
2022; 949 dode dieren bewezen wolf
2023; 1213 dode dieren bewezen wolf

Dit is toch gewoon om te huilen?!
En dan zal 2023 ook nog niet compleet zijn, denk ik?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:26

Wolf met prooi in zijn bek, Elspeet/de Stakenberg
Citaat:
11 februari 2024/Elspeet/Gelderland/Nederland

Zichtmelding wolf
Ter hoogte van De Stakenberg
Wolf met een prooi in zijn bek.

Schermprint uit filmpje

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolven in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/v/ruLnJ5 ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:30

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:18

Documentaire Wolvendrift laat zien hoe Drenthe worstelt met de wolf

Op zaterdag 17 februari zendt RTV Drenthe de documentaire Wolvendrift uit.�
12.02.2024
Programmamaker Petra Wijnsema volgt een jaar lang gebeurtenissen rondom de wolf in Drenthe. Zo is ze als enige verslaggever aanwezig in Wapse als daar een wolf wordt doodgeschoten en is ze is bij een inspectie door de Universiteit Wageningen van een doodgereden wolf. Verder volgt ze een rechtszaak waarin Animal Rights de NVWA maant om te handhaven bij een Drentse schapenhouder.�
Wolvenkenner Hans Hasper laat zijn fascinatie voor de wolf zien, terwijl schapenhouders Jacqueline Koppelaar en Albert Jan van Triest vertellen over de impact van een wolvenaanval op hun schaapskudde. Voorman van het Platform Kleinschalige Schapen- en Geitenhouders Gijsbert Six beschrijft zijn tweestrijd om wel of niet te leren leven met de wolf.�
Daarnaast zitten in Wolvendrift nog niet eerder vertoonde beelden van Drentse wolven.�
Wolvendrift – te zien op TV Drenthe
De documentaire Wolvendrift wordt a.s. zaterdag, 17 februari, uitgezonden om 19.00 uur, 21.00 uur en 23.00 uur, op zondag 18 februari worden herhalingen uitgezonden. De documentaire is ook te zien op rtvdrenthe.nl.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:02

Zichtmelding Doornspijk.

Citaat:
Zichtmelding, Doornspijk Gelderland, 12-02-2024, 21:15.

Vanavond 21:15 u zichtmelding wolf in Doornspijk aan de Haerderweg t.h.v. waar voor heen de roskam zat.

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
Hier kunt u zich ook aanmelden voor onze alertgroepen.
#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/T7z5zh ... tid=K35XfP

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 08:03

Ingezonden stuk uit de Leeuwarder Courant.
Na het lezen denk je wat is de meerwaarde van het lezen :+
Weer dat broodje shoarma verhaal erbij.
Afbeelding

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 08:38

Citaat:
Miljoenen landbouwdieren belanden vroegtijdig in het slachthuis.

Laten we iets wat krom is recht praten. Het is verdorie een vergelijking van dag en nacht. Als de slachter een dier opjaagt en dusdanig toetakelt, om het vervolgens achter te laten en langzaam te laten sterven, is het land te klein. Waarom zou je deze vergelijking maken? Rechtvaardigt dit het stukje vlees op je bord?!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:31

Dat stukje in de Leeuwarder courant is tenenkrommend idd. Welke andere prooi dan schaap gaat ie in Drenthe en Friesland vinden? En waar is ooit bewezen dat ze minder jongen krijgen als er minder eten is. Kijk naar Yellowstone daar gebeurt dat iig niet. Daar maken ze elkaar af bij gebrek aan eten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:58

Dat stuk haalt zijn eigen argumentatie naar beneden. Als er echt te weinig prooi is zal de wolf minder jongen krijgen.
Nou, als de wolf van het uitmoorden van vee kan leven, dan gaat het juist meer jongen krijgen.

Het zou werken wannneer de wolf zich ook daadwerkelijk enkel met wild bezig zou houden. Maar dat is nu juist net het probleem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:10

Dat zie je op de Veluwe ook wel, daar worden ruim schapen gepakt momenteel. En het wild is nog niet op hoor.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:18

Dit is precies een voorbeeld van waar ik in een ander topic met iemand tegen aan liep die zei dat hij enkel deskundigen die er voor geleerd hadden serieus nam.

Het hele probleem met die deskundigen is dat ze op papier heel goed weten hoe het werkt. Maar de praktijk is weerbarstig. Ze weten precies hoe een ecosysteem zou functioneren zonder invloeden van buitenaf. Maar er zijn duizenden invloeden van buitenaf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:46

Vermoedelijke Zichtmelding wolf Leusden.
Citaat:
Leusden
Utrecht
13-2-2024
Tijdstip 9.00 uur
Zichtmelding mogelijke wolf in een woongebied vlakbij de Schoolsteegbosjes.

Aan de andere kant van het dorp zitten twee gevestigde wolven in bos/landgoed de Treek.

Wolvenmeldpunt GW 31617018889
#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/g5xLid ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:48

Vermoedelijke zichtmelding Heelsum
Citaat:
Heelsum
Gelderland
13-2-2024
Tijdstip 9.00 uur
Zichtmelding van een hele grote (mogelijke) wolf op Landgoed de Kamp in Heelsum.
Beest zou op de stoep bij een huis gezien zijn.

Wolvenmeldpunt GW 31617018889
#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/c2hF6F ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:51

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:53