Ayasha schreef:Ben je klaar?
Ben je klaar Varekaj? Want ik ben wel klaar met al die verhalen eerlijk gezegd. Gelukkig nog nooit zo iets naars meegemaakt met de paarden.
Fijn dat het droog is. Ik ben zeer brnieuwd hoe het gaat vanmiddag Kath.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pien_2010 schreef:Ayasha schreef:Ben je klaar?
Ben je klaar Varekaj? Want ik ben wel klaar met al die verhalen eerlijk gezegd. Gelukkig nog nooit zo iets naars meegemaakt met de paarden.
pien_2010 schreef:Ayasha schreef:Ben je klaar?

straks nog een proef maar onweer komt wel op.
Wat Kim al weet maar jullie nog niet is dat onze chaos koningin een tweede prijs mee naar huis genomen heeft. 
jury had wel de slappe lach dus we konden niet meteen beginnen.
Ayasha schreef:Wat Kim al weet maar jullie nog niet is dat onze chaos koningin een tweede prijs mee naar huis genomen heeft.
Ik doe straks het hele verhaal ook over de discussie. Maar ze is ook even de ring weer uit gegaan. Er was nog niet gebeld dus heb haar gewoon weer binnen gereden.jury had wel de slappe lach dus we konden niet meteen beginnen.
Nu is Rêve een paard dat in deze situatie wel degelijk durft trappen omdat ze stijf staat van de spanning dus ik was boos dat ze het een keer eens moeten worden over hun reglementen. Mijn man heeft uiteindelijk het strikje er uit gehaald en de proef ging prima maar toen ik buiten kwam begon hij er opnieuw over. Ik heb op mail dat het mag. hij zei "ja maar de jury kan er iets van zeggen."
Bij het aansingelen ging ze al even omhoog omdat ze zo lang niet wilde stil staan, toen heb ik haar dus maar even voorwaarts gereden dat ze haar ei wat kwijt kon. Omdat ze gespannen was heeft ze hier en daar wel een beentje geheven maar niks echt uit geslagen. 
Op haar dooie gemakje over het hekje.
Jury had nog niet gebeld dus ik dacht "the show must go on." en reed langs het hekje op en terug de ring in.
Toen ik de ring in reed lag de jury dubbel van het lachen omdat Rêve heel droog er over ging en ik even droog haar weer naar binnen stuurde alsof er niks gebeurt was.
Eerste rondje haar iets verder van het hekje gestuurd en toen raakten we wel rond.
De tweede proef voelde veel minder fijn dan de 1e maar iedereen had een beetje gelijkaardige issues blijkbaar. Dus we landde uiteindelijk op een 2e plek (zelfde deelnemers als vorige week).

De voorzitter van mijn club heeft haar ook even vast gehouden toen ze moest stilstaan want dat zag Rêve niet zitten.
die snapte echt helemaal niks van die prijsuitreiking. 

Maar hier zie je wel hoe veel spanning er in haar zit.
Muga schreef:Ahhh gossie, arme merrie. Zo dapper maar zoveel stress. Dikke knuffel voor haar!
Maar dan krijg je dus die momenten dat ze zich er even uit wil trekken. Ik snap haar wel en het is dat ik weet dat ze terug aan de vrachtwagen staat als ik haar meer teugel geef want anders kreeg ze meer teugel op zo'n moment. 
Sintara schreef:Aaawhh maar alsnog deed ze dat best netjes. Ik werd alleen wat nerveus van de man die er zonder kijken achterlangs loopt
(incl haar levade)
En als ze met zoveel spanning al zoveel doet dan kijk ik uit naar het moment dat ze dat vertrouwen vindt en all in gaat.
In de eerste proef heeft ze een paar momenten dat ze wat meer durft tonen maar dan ziet ze weer iets of moet ze weer langs de geiten en dan spant ze weer op. Thuis ben ik nu ook veel met haar bezig om meer lengte in die bovenlijn te krijgen. Ook als ik aanspanning vraag. pien_2010 schreef:Zo licht als een veertje en dan rêve zo kunnen rijden onder die omstandigheden ...ik vind het super knap Kath....en wat is Rêve mooi als ze zo heet is...Echt wel heel veel paard, dat dan weer wel...
Terwijl ze helemaal niet groot is. Maar haar uitstraling en haar massa maken dat iedereen toch wel een zeker respect voor haar heeft. Je ziet ook gewoon aan haar manier van doen (en aan die nek) dat als ze die kop er op zou zetten dat je dan gewoon uit gel*ld bent. Je moet dus vooral voorkomen dat ze die neiging krijgt want dan ga je over het hekje bv.
(dat was een 1e waarschuwing voor mij van haar uit dat ze vond dat ik te bruut was.
) Dan kan je of pushen en dan eindig je in het zand (in het beste geval) of je kan zeggen "oke, je hebt gelijk sorry" en vriendjes maken en dan doet ze het ook weer voor je.
Respect geven en je krijgt respect.
Ga ze zo uploaden.