Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 12:28

Ayasha schreef:
Ben je klaar? :)

Ben je klaar Varekaj? Want ik ben wel klaar met al die verhalen eerlijk gezegd. Gelukkig nog nooit zo iets naars meegemaakt met de paarden.

Fijn dat het droog is. Ik ben zeer brnieuwd hoe het gaat vanmiddag Kath.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:42

pien_2010 schreef:
Ayasha schreef:

Ben je klaar Varekaj? Want ik ben wel klaar met al die verhalen eerlijk gezegd. Gelukkig nog nooit zo iets naars meegemaakt met de paarden.

Dank je Pien, ik had ook t idee naar een lp te luisteren..

Succes Kath..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 13:49

pien_2010 schreef:
Ayasha schreef:

Eerste proef vierde met 69,6% :+: :+:

Ze liep veel fijner. Paar hakkeltjes maar al bij al hele goede proef. Wel even ruzie gehad met de chef d’equipe. :o straks nog een proef maar onweer komt wel op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:54

Wouw, net geen 70%, jullie zijn kanjers!!!!! Over die ruzie horen we straks wel.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:14

En een 8 voor zuiverheid der gangen!!! Heel mooie cijfers Kath!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:22

Kay_Kim schreef:
wouw dat is heel hoog *\o/*

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 15:37

Kay_Kim schreef:

Wauw!!!! En wat een mooie score!!
Die ruzie wil ik nog wel wat details van eigenlijk :D

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 16:07

Wauw Kath! Zelfs ik ben trots op jou en je ‘kleine’ terror!

Hopelijk is de camion nog heel en de chef d’equippe ook _O- benieuwd naar het verhaal maar ik denk dat je nu toch wel op je roze wolkje zit!

Proficiat toppersssssssss

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 16:45

Netjes hoor :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:33

Woop woop dat klinkt alsof mademoiselle Terror zich goed heeft gedragen !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 18:32

:D Wat Kim al weet maar jullie nog niet is dat onze chaos koningin een tweede prijs mee naar huis genomen heeft. :D

Ik doe straks het hele verhaal ook over de discussie. Maar ze is ook even de ring weer uit gegaan. Er was nog niet gebeld dus heb haar gewoon weer binnen gereden. _O- jury had wel de slappe lach dus we konden niet meteen beginnen. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:42

Gefeliciteerd :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:45

Ayasha schreef:
:D Wat Kim al weet maar jullie nog niet is dat onze chaos koningin een tweede prijs mee naar huis genomen heeft. :D

Ik doe straks het hele verhaal ook over de discussie. Maar ze is ook even de ring weer uit gegaan. Er was nog niet gebeld dus heb haar gewoon weer binnen gereden. _O- jury had wel de slappe lach dus we konden niet meteen beginnen. :=

Dat klinkt als een veel belovend verhaal.

En 2de prijs is zoooooooooooooooooo gaaf!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:47

Super joh! Gefeliciteerd *\o/*

Ben benieuwd wat voor spektakel er nog omheen zat :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:48

pmarena schreef:
Super joh! Gefeliciteerd *\o/*

Ben benieuwd wat voor spektakel er nog omheen zat :=

Ik ook. De zak chips ligt al klaar _O-
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 07-05-23 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 18:55

Het ‘oepsje’ staat op film dus jullie kunnen mee genieten straks. _O-

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 19:09

Ik wacht geduldig af! Enne gefeliciteerd met de 2e plek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 20:40

Zo, filmpjes zijn aan het uploaden. Wb de discussie: het ging over het rode lintje. Ik heb speciaal gemaild om te vragen hoe het daarmee zat en het mocht erin blijven. Er wordt me gezegd dat ik voor de ring me mag gaan klaar houden dus ik ga er heen. Ineens komt de ringmeester vlak voor ik binnen moest zeggen dat het strikje er uit moest. :x Nu is Rêve een paard dat in deze situatie wel degelijk durft trappen omdat ze stijf staat van de spanning dus ik was boos dat ze het een keer eens moeten worden over hun reglementen. Mijn man heeft uiteindelijk het strikje er uit gehaald en de proef ging prima maar toen ik buiten kwam begon hij er opnieuw over. Ik heb op mail dat het mag. hij zei "ja maar de jury kan er iets van zeggen."
Ja dan mag het dus niet als de jury er iets van mag zeggen. Geef dat dan ook zo door. Dus toen werd ik pissig en heb ik gezegd "voor mij is het dan heel simpel, ik heb er gene last van als ze slaat, ze leren vanzelf afstand houden maar dan gaat de waarschuwing er gewoon niet meer in. Ik ga mijn grooms niet riskeren omdat jullie geen rechte lijn kunnen trekken over wat mag en wat niet.
Strik is er dus ook niet meer in gegaan.
proef 1 liep ze 4e en net buiten de prijzen:

Tijdens het losrijden voor proef twee was er een licht onweer, drukkend, gerommel, wind... Vrijwel alle paarden werden er een beetje klierig van en dus ook Rêve. :+ Bij het aansingelen ging ze al even omhoog omdat ze zo lang niet wilde stil staan, toen heb ik haar dus maar even voorwaarts gereden dat ze haar ei wat kwijt kon. Omdat ze gespannen was heeft ze hier en daar wel een beentje geheven maar niks echt uit geslagen. :+

Er was achter de ring een bbq bezig (en er zaten geiten.) dus er speelde ineens heel veel en Rêve besloot dat ze die hoek niet meer in wilde. We hadden een korte (niet zo subtiele) discussie en ineens voel ik haar een besluit nemen... Ik kon nog net zeggen "Rêve nee!!!" maar daar ging madam al. :+ Op haar dooie gemakje over het hekje. >;) Jury had nog niet gebeld dus ik dacht "the show must go on." en reed langs het hekje op en terug de ring in. :+ Toen ik de ring in reed lag de jury dubbel van het lachen omdat Rêve heel droog er over ging en ik even droog haar weer naar binnen stuurde alsof er niks gebeurt was. :+ Eerste rondje haar iets verder van het hekje gestuurd en toen raakten we wel rond. :j De tweede proef voelde veel minder fijn dan de 1e maar iedereen had een beetje gelijkaardige issues blijkbaar. Dus we landde uiteindelijk op een 2e plek (zelfde deelnemers als vorige week).

We mochten dus de prijsuitreiking rijden samen met nog een paard dat dat ook nog niet vaak gedaan had. _O-
Terwijl nummer 3 nuchter stond te wachten waren de twee onervaren dwazen alle kanten op aan het springen. Volgens mij dacht nummer 3 (ik ken haar niet) echt "hoe zijn die twee idioten in vredesnaam voor mij geplaatst..." _O-

We gingen eigenlijk het rondje in draf doen maar nr 1 haar paard wilde graag naar huis denk ik want die trok een sprintje wat er in resulteerde dat ik Rêve nipt in draf kon houden maar zonder echte controle. := De voorzitter van mijn club heeft haar ook even vast gehouden toen ze moest stilstaan want dat zag Rêve niet zitten. :n die snapte echt helemaal niks van die prijsuitreiking. _O-

Ze loopt trouwens 5'en maar ook 8'en dus ze heft de momenten dat het mis gaat op met momenten dat het goed gaat momenteel. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:24

Koelbloedig opgelost en keurig gereden. Ik moest hartelijk lachen om je verhaal.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:33

Dan maar zonder rood lintje idd. Ik geef je groot gelijk.
Wat een mooi beeld in je proeven. Ik vind haar al veel stabieler in dr aanleuning dan bij je vorige wedstrijd. Echt heel mooie vooruitgang!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 21:37

Ja ik ben daar echt heel simpel in hoor. Ik blijf wel zitten als ze ook een keer goed uit slaat. Voor mezelf moet ik het niet doen. En als ze gewoon op een normale manier passeren slaat ze ook niet, het is als ze echt vlak achter haar door komen dat ze mept. Het is goodwill van mij dat ik die staart vlecht om dat strikje er in te steken. Des te makkelijker voor mij als het zo moet.

Ik kon er ook veel meer aan rijden, in beide proeven. Wat er nog uit moet voor mij is dat ze af en toe zich er uit wil trekken. Ik houd nu gewoon mijn hand op z'n plaats en laat haar het uit zoeken en zodra ze normaal doet geef ik meteen mee. Thuis doet ze dat eigenlijk niet dus ik denk dat dat echt spanning is. Je ziet eigenlijk ook elke keer dat ze aan het kijken is naar het één of ander als ze dat doet dus ik denk dat dat gewoon een beetje kilometers maken is. Ik vind het prachtig hoe ze zich herpakt nadat ze schrikt of wanneer ze bang is voor iets. :+:

Edit:
En zo ging de prijsuitreiking. :+

De jongeman die er bij komt is de eigenaar van de club waar ik bij ben. De vrouw die het lintje komt geven de organisator (en mijn eerste mentor en nog zoveel meer). Alleen kent die ook Pretty haar moeder en ze zag Rêve haar gedrag en wilde pas in de buurt komen als iemand haar vast had. := := Maar hier zie je wel hoe veel spanning er in haar zit. :(:)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:45

Ahhh gossie, arme merrie. Zo dapper maar zoveel stress. Dikke knuffel voor haar!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:46

Aaawhh maar alsnog deed ze dat best netjes. Ik werd alleen wat nerveus van de man die er zonder kijken achterlangs loopt :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:51

Zo licht als een veertje en dan rêve zo kunnen rijden onder die omstandigheden ...ik vind het super knap Kath....en wat is Rêve mooi als ze zo heet is...Echt wel heel veel paard, dat dan weer wel...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 22:07

Muga schreef:
Ahhh gossie, arme merrie. Zo dapper maar zoveel stress. Dikke knuffel voor haar!

Je ziet het niet zo aan haar in de proeven van buiten maar ik voel het wel aan haar. Ik voel ook hoe ze echt, echt, écht haar best doet om bij mij te blijven maar af en toe moet het er dan even uit. Ik kan haar dan niet helemaal laten gaan want dan is ze weg. :+ Maar dan krijg je dus die momenten dat ze zich er even uit wil trekken. Ik snap haar wel en het is dat ik weet dat ze terug aan de vrachtwagen staat als ik haar meer teugel geef want anders kreeg ze meer teugel op zo'n moment. :=

Sintara schreef:
Aaawhh maar alsnog deed ze dat best netjes. Ik werd alleen wat nerveus van de man die er zonder kijken achterlangs loopt :=

Op de prijsuitreiking? Die loopt wel verder van haar af dan het lijkt. Hij weet dat ze trapt. Hij liep echt een meter of 4 van haar af. Vanuit de hoek lijkt het alsof hij korter langs haar door loopt maar dat was de ringmeester. Die had dus al haar kunstjes in de losrijpiste gezien. _O- (incl haar levade)

Ze doet het naar omstandigheden echt gewoon goed. Ik weet dat het allemaal niet perfect is maar ze doet zo enorm haar best... Dat is me zoveel waard... Ben gewoon vreselijk trots op haar, kan er niets aan doen. :+: En als ze met zoveel spanning al zoveel doet dan kijk ik uit naar het moment dat ze dat vertrouwen vindt en all in gaat. :+: In de eerste proef heeft ze een paar momenten dat ze wat meer durft tonen maar dan ziet ze weer iets of moet ze weer langs de geiten en dan spant ze weer op. Thuis ben ik nu ook veel met haar bezig om meer lengte in die bovenlijn te krijgen. Ook als ik aanspanning vraag.

pien_2010 schreef:
Zo licht als een veertje en dan rêve zo kunnen rijden onder die omstandigheden ...ik vind het super knap Kath....en wat is Rêve mooi als ze zo heet is...Echt wel heel veel paard, dat dan weer wel...

Met Rêve (met geen enkel paard maar zeker Rêve niet) mag je geen gevechten aan gaan. Je mag tot een zekere grens je poot stijf houden (zoals je me in de proef ziet doen als ze haar hoofd in de lucht wil steken om er vandoor te gaan.) maar op zo'n moment moet ik geen ophouding geven want dan springt ze omhoog en is ze weg. Rêve is echt zo'n paard dat elke ruiter kan leren om niet op kracht te rijden. Dat win je niet. Ze weet dat ze sterker is en als je kracht/gewicht in de strijd wil gooien dan doet zij dat ook en dat verlies je.

Ze is inderdaad heel veel paard voor niet zo groot te zijn. Iedereen die me aanspreekt heeft ook ontzag voor haar eigenlijk... := Terwijl ze helemaal niet groot is. Maar haar uitstraling en haar massa maken dat iedereen toch wel een zeker respect voor haar heeft. Je ziet ook gewoon aan haar manier van doen (en aan die nek) dat als ze die kop er op zou zetten dat je dan gewoon uit gel*ld bent. Je moet dus vooral voorkomen dat ze die neiging krijgt want dan ga je over het hekje bv. :+ (dat was een 1e waarschuwing voor mij van haar uit dat ze vond dat ik te bruut was. :+) Dan kan je of pushen en dan eindig je in het zand (in het beste geval) of je kan zeggen "oke, je hebt gelijk sorry" en vriendjes maken en dan doet ze het ook weer voor je. :j Respect geven en je krijgt respect.

Heb een paar foto's waar ze die macht ook echt uit straalt. :+: Ga ze zo uploaden.