Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Ongeluk? Het zijn dieren en er kan altijd wat fout gaan. Of is dat ook de schuld van de eigenaar?
ikke schreef:MyWishMax schreef:Ongeluk? Het zijn dieren en er kan altijd wat fout gaan. Of is dat ook de schuld van de eigenaar?
Soms wel.
Er worden dingen toegeschreven aan "pech" en "toeval" die dat bij nader onderzoek helemaal niet zijn.
Dat zijn meer dingen dan men graag wil horen.
De voorbeelden staan gewoon in dit topic en z'n voorgangers.
elinedeau95 schreef:Even een vraag in de trend van: wanneer laat je een paard staan.
Heb bij een leuk paard gekeken. Paard heeft een chip achter. Foto’s gezien en chip zit op een gunstige plek om eruit te halen. Eigen DA heeft er nog niet naar gekeken maar twijfel nu om de koop wel of niet door te zetten. Wanneer het wel is dan kijkt eigen da er sowieso na bij de keuring
JeanneV schreef:Bentuh schreef:ik moet zeggen dat ik het behoorlijk lastig vind. Hoe kijken jullie aan tegen een paard met OC wat neigt naar OC-B?
Een B is een afvlakking.... Komt het paard gewoon een keuring mee door.. Ik moet de eerste nog tegenkomen die daar last van krijgt.
Niet alleen de markt is overspannen... kopers zijn dat ook....
Captain schreef:Ik ben gisteren bij twee stallen geweest. De eerste was echt fantastisch, super paardvriendelijk. Heel fijn! Echter kun je daar geen hengsten houden en het paard wat maandag gekeurd word is nog hengst... Ik zou hem graag nog 1 a 2 jaar uit laten zwaren. Hij is nu 3 jaar.
Bij een tweede stal geweest waar je wel hengsten kon houden... wat een trieste bedoeling. Stallen 3 bij 3, aan drie kanten dicht, en als ze naar buiten ging in een paddock van 3x5 zonder hooi of water. Belachelijk! En dat was nog 100 euro duurder.
Dus ik zoek dit weekend nog even verder, anders laat ik hem ruinen. Liever ruin en wat minder chonky maar wel gewoon een goed paardenleven met vriendjes en 24/7 buiten!