Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:21

Of je een bemerking zwaar laat doorwegen, hangt denk ik ook af van wat je verleden is. Als je bv. net je 12-jarige paard hebt laten inslapen na 1 jaar plezier en 7 jaar dokteren, dan kan ik me voorstellen dat je minder happig bent op ook maar enig risico, hoe miniem ook. Dan kan ik ergens wel inkomen dat je puntgaaf wilt en gaat zeiken over ieder klein ding. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:22

MyWishMax schreef:
Ongeluk? Het zijn dieren en er kan altijd wat fout gaan. Of is dat ook de schuld van de eigenaar?

Soms wel.

Er worden dingen toegeschreven aan "pech" en "toeval" die dat bij nader onderzoek helemaal niet zijn.
Dat zijn meer dingen dan men graag wil horen.

De voorbeelden staan gewoon in dit topic en z'n voorgangers.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:26

ikke schreef:
MyWishMax schreef:
Ongeluk? Het zijn dieren en er kan altijd wat fout gaan. Of is dat ook de schuld van de eigenaar?

Soms wel.

Er worden dingen toegeschreven aan "pech" en "toeval" die dat bij nader onderzoek helemaal niet zijn.
Dat zijn meer dingen dan men graag wil horen.

De voorbeelden staan gewoon in dit topic en z'n voorgangers.

Soms wel ja, maar hoeveel paarden komen aan hun einde door iets wat niet voorkomen had kunnen worden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:30

Soms betekent niet altijd, dus zoals ik zei 100% is lekker simpel. Ja, er zijn echt dingen die voorkomen hadden kunnen worden, dat is altijd makkelijk praten achteraf. En ja, er zijn ook echt wel mensen die niet zien dat het misschien door iets komt wat zij gedaan hebben.
Er zijn alleen ook wel echt pechgevallen waar je niks aan had kunnen doen of wat 100 keer bij 100 paarden goed gaat en dan net bij 101 niet en die kan je dan af laten maken. Iets waar je niet eens van kan bedenken dat het fout kan gaan.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:54

Even een vraag in de trend van: wanneer laat je een paard staan.

Heb bij een leuk paard gekeken. Paard heeft een chip achter. Foto’s gezien en chip zit op een gunstige plek om eruit te halen. Eigen DA heeft er nog niet naar gekeken maar twijfel nu om de koop wel of niet door te zetten. Wanneer het wel is dan kijkt eigen da er sowieso na bij de keuring

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:58

elinedeau95 schreef:
Even een vraag in de trend van: wanneer laat je een paard staan.

Heb bij een leuk paard gekeken. Paard heeft een chip achter. Foto’s gezien en chip zit op een gunstige plek om eruit te halen. Eigen DA heeft er nog niet naar gekeken maar twijfel nu om de koop wel of niet door te zetten. Wanneer het wel is dan kijkt eigen da er sowieso na bij de keuring

Daar kunnen wij je niet over adviseren. Wat wil je zelf? Ik wil niet gelijk beginnen met een operatie met een nieuw paard (wat als…) maar als jij dat geen probleem vindt zou ik hem er niet op laten lopen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 00:04

Jaaaa, mijn paard is goedgekeurd! *\o/*

Ze was superbraaf met de keuring en op de trailer en op haar nieuwe stal. Zo'n lief dier <3
Heb alleen deze niet erg duidelijke foto's gemaakt, zal kijken of ik haar morgen wat beter op de foto kan zetten.

Afbeelding
Afbeelding

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 00:08

Proficiat lies! Leuk hoofd heeft ze! *\o/*

Gini

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 00:16

Proficiat!! Die oren <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 00:19

Gefeliciteerd! Wat een lieve blik heeft ze! <3

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 00:20

Gefeliciteerd lies! Ze ziet er zeker uit als een hele lieve dame <3

Ik ben nog steeds op zoek maar word er zo moedeloos van... vandaag een vliegles gehad met proefrijden, meneer is bij het opstappen bokkend ervandoor gegaan :+ ik moet het eindelijk echt leren om minder nonchalant te doen en verkopers eerst op te laten stappen, vooral als het aangeboden paard een mak lammetje hoort te zijn :+

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 01:23

Wauw wat een plaatje om te zien! Vriendelijke uitstraling.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 01:27

JeanneV schreef:
Bentuh schreef:
ik moet zeggen dat ik het behoorlijk lastig vind. Hoe kijken jullie aan tegen een paard met OC wat neigt naar OC-B?

Een B is een afvlakking.... Komt het paard gewoon een keuring mee door.. Ik moet de eerste nog tegenkomen die daar last van krijgt.

Niet alleen de markt is overspannen... kopers zijn dat ook....

Oke! Ik vind het echt lastig om een inschatting te maken. Op internet lees je zoveel verschillende verhalen! Gaat hij er wel of niet last van krijgen, niemand kan je die garantie geven zeker bij een 4 jarige niet.

Verder vind ik het proces van het aankopen van een eigen paard best spannend. Waardoor ik wel begrijp dat sommige kopers wat overspannen zijn :(:)

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 06:04

Fantastisch lies, van harte gefeliciteerd!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 07:11

Gefeliciteerd Lies! Ze ziet er leuk uit :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 07:33

Wat een prachtig dier lies! <3 Gefeliciteerd!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 07:36

Gefeliciteerd Lies!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 07:53

Gefeliciteerd Lies, wat een leukerd

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 07:59

Ik ben gisteren bij twee stallen geweest. De eerste was echt fantastisch, super paardvriendelijk. Heel fijn! Echter kun je daar geen hengsten houden en het paard wat maandag gekeurd word is nog hengst... Ik zou hem graag nog 1 a 2 jaar uit laten zwaren. Hij is nu 3 jaar.

Bij een tweede stal geweest waar je wel hengsten kon houden... wat een trieste bedoeling. Stallen 3 bij 3, aan drie kanten dicht, en als ze naar buiten ging in een paddock van 3x5 zonder hooi of water. Belachelijk! En dat was nog 100 euro duurder. :')

Dus ik zoek dit weekend nog even verder, anders laat ik hem ruinen. Liever ruin en wat minder chonky maar wel gewoon een goed paardenleven met vriendjes en 24/7 buiten!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:09

Tja, dat is wel een beetje inherent aan een hengst hebben :o . Er zijn weinig plekken waar dat goed kan en s je ziet wat hengsten soms uitvreten is dat best logisch. Gewoon ballen er af denk ik dan :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:15

Gefeliciteerd Lies! Kan je wat meer vertellen? Op de eerste foto lijkt hij wel wat op mijneAfbeelding

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:28

Gefeliciteerd Lies! Wat een knapperd <3

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:28

Gefeliciteerd Lies, wat een leuk paard! Ik ben gek op schimmmels :D

Captain: ik heb weinig stallen gezien waar hengsten niet staan te verpieteren. Maar ik ben natuurlijk niet overal geweest, ik hoop dat je wat fijns kunt vinden. En anders inderdaad ballen eraf, dat is dan gewoon de betere keuze.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:30

Ja inderdaad autumn, zelfde luxe oortjes ook! <3

Het is een 4 jarige merrie, een irish draught. Ze is pas 3 maanden onder het zadel, maar superleergierig en heel erg braaf en koel in haar kop. Een kleintje, ze is maar 1.60, zal mss nog wel een paar cm bij komen, maar ik hou van kleine ponypaardjes, dus geen probleem.
Geen springtalent, maar heb ook geen concours ambities meer. Gewoon een leuk lol-met-je-knol paard(je). Heel blij mee!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:52

Captain schreef:
Ik ben gisteren bij twee stallen geweest. De eerste was echt fantastisch, super paardvriendelijk. Heel fijn! Echter kun je daar geen hengsten houden en het paard wat maandag gekeurd word is nog hengst... Ik zou hem graag nog 1 a 2 jaar uit laten zwaren. Hij is nu 3 jaar.

Bij een tweede stal geweest waar je wel hengsten kon houden... wat een trieste bedoeling. Stallen 3 bij 3, aan drie kanten dicht, en als ze naar buiten ging in een paddock van 3x5 zonder hooi of water. Belachelijk! En dat was nog 100 euro duurder. :')

Dus ik zoek dit weekend nog even verder, anders laat ik hem ruinen. Liever ruin en wat minder chonky maar wel gewoon een goed paardenleven met vriendjes en 24/7 buiten!

Dit is dus de voornaamste reden dat ik geen hengst wil houden :o

Oke, die paddock van 3x5 dat zie ik hier wel meer, maar stallen waar je een hengst fatsoenlijk kunt houden ken ik hier nog niet :=