Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:34

Dreamboy schreef:
Maar zonder dollen. Er zijn al schapen doodgebeten in Weiteveen en in Nieuw-Schoonebeek een paard ernstig gewond. Echt niet leuk meer.

Nee, ik voel echt met jullie mee |( In onze regio zitten ze niet, maar als het zover zou komen lig ik gewapend op stal kan ik je vertellen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:54

Dreamboy schreef:
Bankpas oid naast leggen ter vergelijk. Die van een wolf zouden ong even groot of groter zijn.

Groter dan een bankpas zijn ze zeker. Ik schat formaat Duitse herder

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:03

Esperanza schreef:
Dreamboy schreef:
Maar zonder dollen. Er zijn al schapen doodgebeten in Weiteveen en in Nieuw-Schoonebeek een paard ernstig gewond. Echt niet leuk meer.

Nee, ik voel echt met jullie mee |( In onze regio zitten ze niet, maar als het zover zou komen lig ik gewapend op stal kan ik je vertellen.

Eerst maar weer mijn wildcamera opgehangen. Niet dat dat ze tegen houdt maar toch...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:18

Tinka schreef:
Dreamboy schreef:
Bankpas oid naast leggen ter vergelijk. Die van een wolf zouden ong even groot of groter zijn.

Groter dan een bankpas zijn ze zeker. Ik schat formaat Duitse herder

Zelfs dat is nog aan de kleine kant denk ik, bij ons loopt een (kleine) Mechelaar rond maar diens pootafdruk komt in de verste verte niet in de buurt van formaat bankpas.

Eilinora

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:43

Dat verhaal van de schapen bij de schaapskooi en het paard is nog twijfelachtig of het waar is.
De schaapskooi geeft aan dat er niks dood is.
En niemand weet van wie het paard met bijtwonden is.

Dus nog even afwachten of het geen vals nieuws is.

Weiteveen is maar 5 minuten van ons weg.
Mijn schoonvader ligt daar begraven

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:46

Eilinora schreef:
Dat verhaal van de schapen bij de schaapskooi en het paard is nog twijfelachtig of het waar is.
De schaapskooi geeft aan dat er niks dood is.
En niemand weet van wie het paard met bijtwonden is.

Dus nog even afwachten of het geen vals nieuws is.

Weiteveen is maar 5 minuten van ons weg.
Mijn schoonvader ligt daar begraven

Dat zou niet best zijn als dat niet waar is. Of eigenlijk is het juist beter dat het niet waar is natuurlijk maar onnodig paniek zaaien is niet echt grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:54

Dat was toch destijds met de beul net zo? Werkelijk iedere schram en snee was ineens de beul. Veelal door mensen met 0,0 bewijs.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:19

Nouja het is in schoonebeek waar ik woon en in nieuw schoonebeek vooral ook ons kent ons en iedereen dus als niemand al weet van wie het paard is dan weet je ook niet of het waar is.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:32

Eilinora schreef:
Nouja het is in schoonebeek waar ik woon en in nieuw schoonebeek vooral ook ons kent ons en iedereen dus als niemand al weet van wie het paard is dan weet je ook niet of het waar is.

Maar je hebt daar ook het rusthuis. Die paarden lopen verdeeld over verschillende weilanden. Zou het er daar niet een van geweest kunnen zijn?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:53

Normaal gaan alle nieuwtjes en roddels erg snel,heb nog helemaal niemand gehoord die wel weet wie het is geweest.
Zoiets word dan wel op oa Facebook gezet

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:38

Eilinora schreef:
Normaal gaan alle nieuwtjes en roddels erg snel,heb nog helemaal niemand gehoord die wel weet wie het is geweest.
Zoiets word dan wel op oa Facebook gezet

Is die zichtmelding dan wel waar of ook niet?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:42

Even wat anders: mocht er sneeuw vallen de komende maanden: hoe houd je de onderste stroomdraad vrij. Die zit echt laag en als het hard sneeuwt kun je het misschien niet bijtijds wegruimen. (kans is klein tegenwoordig, maar just in case).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:26

De zichtmelding kan zomaar wel waar zijn natuurlijk aangezien in de omgeving de wolf meer gezien is.
Dus daar twijfel ik dan weer niet aan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:34

Zeer tegen mijn wil en gevoel in, vandaag al mijn dieren voor de nacht binnen gehaald. Vreselijk. Heb er jaren aan gewerkt om hun plekje zo goed mogelijk te maken. En dan staan ze gewoon weer op stal. En dan ook nog met ramen en deur dicht. Hoe ongezond wil je het hebben? Maar het alternatief .......

Zal ik ze ooit weer lekker 24/7 buiten kunnen hebben? Ik word er echt beroerd van als ik er over nadenk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:35

tine10 schreef:
Zeer tegen mijn wil en gevoel in, vandaag al mijn dieren voor de nacht binnen gehaald. Vreselijk. Heb er jaren aan gewerkt om hun plekje zo goed mogelijk te maken. En dan staan ze gewoon weer op stal. En dan ook nog met ramen en deur dicht. Hoe ongezond wil je het hebben? Maar het alternatief .......

Zal ik ze ooit weer lekker 24/7 buiten kunnen hebben? Ik word er echt beroerd van als ik er over nadenk.

Diep triest is het

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:50

Sommige schapenhouders hier durven hun kleinkind zelfs niet meer alleen op het erf/in de tuin te laten.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:06

Ik las op de website van agrishop dat je de bovenste draad moet vervangen door blauw schriklint. Dat zou wild en wolven afschrikken. Iemand hier ervaring mee?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:30

Lukasje schreef:
Sommige schapenhouders hier durven hun kleinkind zelfs niet meer alleen op het erf/in de tuin te laten.

Het is toch echt vreselijk

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:36

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/150294 ... vinciehuis

De geit van deze familie werd 15 meter van het huis gepakt, overdag.
Ik snap wel dat de wanhoop en angst groot is.
"Ik durf 's avonds geen hout meer achter uit de schuur vandaan te halen. Mijn kinderen mogen niet meer alleen spelen achter het huis, in onze achtertuin".

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:38

senna21 schreef:

"Ik durf 's avonds geen hout meer achter uit de schuur vandaan te halen. Mijn kinderen mogen niet meer alleen spelen achter het huis, in onze achtertuin".

Waar gaat dit heen! Ik durf '-savonds amper nog de honden uit te laten.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:39

[/quote]

Waar gaat dit heen! Ik durf '-savonds amper nog de honden uit te laten.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:03

Ik merk dat ik angstiger word om met de hond naar het bos te gaan. Ik loop graag bij Amen en Grolloo en daar loopt ook wat rond..

Ik ben vooral erg bang dat er wat gebeurt met mijn hond.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:14

welmoed__ schreef:
Ik merk dat ik angstiger word om met de hond naar het bos te gaan. Ik loop graag bij Amen en Grolloo en daar loopt ook wat rond..

Ik ben vooral erg bang dat er wat gebeurt met mijn hond.

Nou, dat heb ik ook. In mijn omgeving de laatste weken ook veel zichtmeldingen van 1 wolf, en dan weer 2 wolven, en ik twijfel echt, wil mijn hond haar beweging geven, maar wil haar vooral heel houden.
Wat een gekke wereld zijn we in beland… :(

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:22

Woon tegenover het bos, maar ik durf niet meer alleen het bos in met mijn hond. 4 jaar geleden toen de wolven nog niet "gevestigd" waren ben ik 1 tegen gekomen. Zat gelukkig in de auto. En nu ze er meer zijn lijkt me de kans dus nog groter ze tegen te komen. Al zijn ze hier op het moment nog op 30 km afstand... en op het moment niet in de buurt maar is denk ik een kwestie van tijd.

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:47

Ik woon zelf in de randstad en na zoveelste melding gister gezien te hebben hier op bokt toch verder gaan lezen in de reacties. Vooral het bericht van iemand die nu door de wolf 2 paarden weg moet doen maakte me erg verdrietig. Ik ben echt geschokt te lezen dat ze zo niet schuw gedrag vertonen, zo dichtbij komen en ook gewoon overdag aanvallen. Het klinkt ook niet meer als het kleine groepje waar ik vanuit ging. Ik heb nooit eerder gereageerd op wolven verhalen maar wil jullie laten weten dat dit mijn ogen echt wel geopend heeft. Ik leef met jullie mee. Jullie zitten gewoon midden in een grimm sprookje en dan niet de leuke vermoderniseerde variant maar de ouderwetse gruwel! Ik hoop dat het snel voorbij is voor jullie en je je plezier met je dieren weer terug mag krijgen. Misschien dat er dan ooit een klein groepje ergens kan leven waar ze idd het wild kunnen onderhouden zonder ooit gezien te worden. Ben bang dat het een onrealistische droom is die uitgegroeid is tot nachtmerrie. :(:)