[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 23:23

Ik zat op 1000 3x pd. Nu doe ik de helft 3x pd. Boodsch gaan maandag gedaan worden. Traumeel moet ik opzoeken hoe dat in het frans heet en of ik dat kan krijgen.

Ik heb wel meer pijn nu met de helft, maar ik slik al 3 weken troep en het is zo slecht voor je lijf. Dus wil echt minderen. Als ik de pijn respecteer dan rust mijn lijf ook beter. Anders doe ik misschien toch meer dan eigenlijk kan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:26

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:06

Heb je een voedingskussen of kun je daar aan komen? Daar slaap ik mee (heb EDS) en misschien is het voor jou ook wel wat. De mijne ligt voor me en dan mijn bovenste arm en bovenste been er op.

In je rug kun je een kussen (laten) doen, geeft veel steun. 1 punt prop je onder je rug, de 2 aanliggende punten vouw je wat naar elkaar toe (als een croissantje zeg maar) en stop je ernaast onder je rug. En de 4e punt vouw je naar onder zodat er een stevig rolletje ontstaat. Ik hoop dat je er een beetje een beeld bij hebt, is lastig uit te leggen. Is ook lekker als je half op je zij wilt in zo'n tussenin-houding.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 11:11

Hi Mjelleke, een voedingskussen ken ik niet, ook geen idee of dat in fr bestaat. Het croissantje heb je goed uitgelegd dat snap ik. LOL, in Frankrijk zijn we erg goed in croissantjes.

Pien, ik zal bij de pharma navragen, de link van jou is voor dieren, de verhoudingen voor mensen zijn anders vermoed ik.

Vandaag ga ik de paardjes zelf naar het land drijven. Nog niet aan de lijn met ze lopen, maar ik zal er achter lopen met mijn krukken handig om te sturen en drijven.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 07:42

Hoe gaat het inmiddels met je?
Hebben de krukken de drijf test doorstaan?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 10:16

Hey gezellig dat je informeert. Het is nu een maand geleden. Ik ga dagelijks iets vooruit in het genezingsproces, maar echt indrukwekkend vind ik het niet. Ik loop inmiddels zonder krukken dat wel. Korset draag ik alleen nog als ik verwacht lang te moeten staan. Maar mijn ribben blijven zeer doen. Het zal er wel bij horen. De duizeligheid is er ook nog steeds bij het opstaan en gaan liggen. En als ik lang in de auto heb gezeten en dan uitstap, aiaiaiai. Ik doe inmiddels alles met de dieren weer zelf. Gisteren nog 1x samen met vriendlief de paarden uitgemest, nu gaat het wel weer zo goed dat ik het zelf blijf doen. Heel in het begin ook gedaan, maar dat ging toch niet zo fijn. Mijn gebroken wervel eigenlijk het minst last van.

En tja, hoe gaat het met drijven. Nou Callas is erg humeurig. Ze heeft helemaal geen zin in knuffelen aan haar hoofd, er zijn weinig rustmomentjes (een maand geleden kon ze genieten van een oorknuffel en stopte ze haar hoofd in mijn jas en vroeg ze om meer om door te gaan) nu is ze alleen maar geirriteerd. Ik denk dat het weer over gaat als ik met haar aan de gang ga. Ze heeft volgens mij duidelijk last van haar eigen druktemakerij. En van de week zag mijn vriend haar in het land schrikken en vluchten van een vlinder. Zucht. Dat geeft niet veel hoop voor de toekomst. Ik zal weer helemaal opnieuw moeten beginnen met haar en de trt training.

Aan de andere kant is het ook wel fijn te merken dat kennelijk het dagelijks met haar bezig zijn, grondwerken, rijden, wandelen, haar helpt rustig te worden. Ik zie ook dat haar kont bespiering gaat missen.

Ze zal nog een maand moeten wachten. Buiten dat het rot weer is, durf ik geen paard aan een lijn te hebben. Ik heb dat vorige week gedaan en ze deed niets fout, maar ze liep achter mij en vond een pluk gras lekker, had ik niet door dus ik kwam abrupt tot stilstand en dát vond mijn rug dus echt niet grappig. Dus lopen met de schatjes aan een lijn gaat nog niet. Drijven (met of zonder krukken) was niet altijd zo succesvol. Men besloot toch zijn eigen zin te gaan doen.

Ik ga gewoon geduld hebben...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:40

Beetje bij beetje dus. Geduld, probeer in je hoofd de rust te vinden. Mindfulness of meditatie helpt misschien.
Ik kan alleen iets over de ribben delen. Ik heb gekneusde ribben gehad, dat duurde ruim een maand.
Als je een beetje een idee hebt hoe lang het kan gaan duren helpt wel denk ik.
Mij helpt dat tenminste wel want dan kan ik gaan afstrepen.

Callas.. ik heb ook zo’n merrie gehad. Telkens weer opnieuw beginnen. Ik heb haar uiteindelijk verkocht aan een jong meisje. Zolang je maar niet teveel van haar vroeg was er niets aan de hand. Hoewel ik bij mijn merrie toch wel tot de conclusie kwam dat het gebaseerd was op angst en dat ze moeite had met veranderingen.
Bij Callas denk ik dat er meer aan de hand is.
Maar goed, ik bewonder jou om je vasthoudendheid. Die wordt gevoed door een diepe verbinding en dat laatste gevoel, dat had ik niet met de merrie.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 02:02

Ik vind het zo knap Mo, dat je steeds de moed erin houdt om opnieuw te beginnen met Callas..!
Wil echt niet zeggen dat ik snel op geef met dingen, maar jij spant (voor mijn ‘referentiekader’ dan) toch echt wel de kroon!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 10:44

Hi Balance en Benthhh, ik begin de laatste dagen wel erg te twijfelen moet ik zeggen. Behalve haar nukkigheid de laatste tijd, hopelijk door minder aandacht en niet werken, wilde ze gisteren en eergisteren haar halster niet om laten doen. Met mijn zere rug echt niet fijn als ze haar hoofd hoog in de lucht doet omdat ze niet wil. Ik kan er dan bijna niet bij sowieso al, en rekken is behoorlijk pijnlijk nog steeds. Ook toen ik haar uit het land haalde gisterenavond draaide ze meerdere keren haar hoofd weg. Heel in het begin deed ze dat ook, maar nadat dat issue was opgelost heb ik nooit meer problemen daarmee gehad. Meest steekt ze zelf haar neus in het halster. Ik snap best dat ze beledigd is, ik kan nu gewoon niet zoveel aandacht geven. Wel gisterenavond eindelijk weer een oorknuffel kunnen doen en ze vroeg gelukkig twee keer zelf om meer. Maar het gaat allemaal erg ruw en ongeduldig. Meer van: Knuffelen B*tch en wel NU, DUW! Terwijl het een maand geleden meer was van: Vrouwtje nog een keertje? duwtje. Dus nou ja, ik hoop dat we weer op hetzelfde niveau gaan komen als voor dat ik in de douche viel.

libert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:47

Nou ja, Callas kan er niks aan doen hè.
Wat voor mij belangrijk is, is de weg die je samen gaat, niet zozeer het einddoel. En dan zoeken naar een manier die bij jullie samen past, qua methode, discipline en whatever.
Ik bedoel dit in het algemeen, niet perse tegen jou Monique. Heb met meerdere paarden zo'n traject doorlopen, een keer echt met wanhoop, waarbij ik dacht al is het Latijns-Amerikaans of Chinees hoe we rijden, als het maar voor ons past. En uiteindelijk ging het passen. Okay, als je elkaar niet kunt uitstaan, kun je beter scheiden, maar dat lees ik helemaal niet over M&C. Heb er ook zo één, die praatjes krijgt als ik 4 dagen of langer niets gedaan heb, en dan iid ook hoofd omhoog met halster, niet fijn met mijn standaard pijnlijke schouder. Als nietsdoen in de winter een paar weken duurt legt ze zich er wel bij neer, maar als we dan weer gaan beginnen moeten er wel een paar punten op de i gezet worden. En dan zijn we weer heel blij met elkaar!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:33

Monique, hou van jezelf. Je hebt al zo vaak bewezen hoe ver je bereid bent om te gaan voor Callas. Wanneer is het genoeg? Je lijf wordt er niet beter op en bijna onvermijdelijk zal de dag komen dat je nèt niet vlug genoeg kunt reageren. Of misschien je vriend niet, die gewoon net dat beetje inzicht in paardengedrag mist en niet altijd even vlug kan anticiperen.
O wat vind ik dit vervelend om te schrijven want ik vind dat iedereen mag en kan beslissen welk pad gevolgd gaat worden.
Ik heb gezien dat dat bij jou ook vaak goed gaat maar niet permanent.
Nog steeds denk ik dat het bij Callas iets te doen heeft met haar cyclus trouwens. Maar ja, dan zou je jouw schrijfsels eens moeten nalopen om te kijken wanneer die heftige reacties er zijn geweest.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:51

Twijfelen en andere keuzes maken als eerst Monique staat niet gelijk aan falen. Je bent er zo voor gegaan.
Ik vind het mooi omschreven van Balance "houd van jezelf".

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:14

Balance wat zeg je dat goed! Helemaal mee eens!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:55

balance schreef:
Monique, hou van jezelf. Je hebt al zo vaak bewezen hoe ver je bereid bent om te gaan voor Callas. Wanneer is het genoeg? Je lijf wordt er niet beter op en bijna onvermijdelijk zal de dag komen dat je nèt niet vlug genoeg kunt reageren. Of misschien je vriend niet, die gewoon net dat beetje inzicht in paardengedrag mist en niet altijd even vlug kan anticiperen.
O wat vind ik dit vervelend om te schrijven want ik vind dat iedereen mag en kan beslissen welk pad gevolgd gaat worden.
Ik heb gezien dat dat bij jou ook vaak goed gaat maar niet permanent.
Nog steeds denk ik dat het bij Callas iets te doen heeft met haar cyclus trouwens. Maar ja, dan zou je jouw schrijfsels eens moeten nalopen om te kijken wanneer die heftige reacties er zijn geweest.

Ja zeker, maar dit laatste ernstige ongeluk van Monique was helemaal niet de schuld van Callas.Die was niet eens in de buurt toen het gebeurde!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:58

Eh, qué?
Hoe kom je daar nu bij Anjali? Ik heb het over het gedrag van Callas nu, op dit moment.
Nou vooruit, ook de andere aanvaringen die Monique met haar heeft gehad.
Waarom insinueer je dat ik zeg dat het ongeval in huis iets daarmee heeft te maken?
Laatst bijgewerkt door balance op 08-03-20 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toevoeging

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:24

Citaat:
Waarom insinueer je dat ik zeg dat het ongeval in huis iets daarmee heeft te maken?
insinueer is een naar woord want doet denken aan opzet.

Mijn 1ste reactie was ook "mo is in de douche gevallen ", en 2de reactie was "Callas gedrag nu is echt niet ok". Of anders gezegd ik had even dezelfde verwarring als Anjali, alleen kreeg ikzelf vrij snel de feiten op een rijtje in mijn hoofd.

Dus ik lees die opmerking anders als jij en zie het als een vergissing.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:48

Tja het is wel moeilijk als je denkt echt helemaal opnieuw te moeten beginnen, maar mijn persoonlijke ervaring is dat dat maar zo lijkt. Ja je moet een paar pasjes terug, maar je vindt ze over het algemeen de tweede (en latere) keer steeds sneller terug.

Ik denk dat je gewoon BAALT Mo. En dat is heel terecht. Jouw lijf en alles gaat helemaal niet zoals je wilt, en dat straal je uit. Ik vind het niet gek dat Callas daar op reageert, ze heeft al eerder bewezen heel gevoelig te zijn voor jouw gemoedstoestand.

De zon komt wel weer een keer op, echt waar :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:13

pien_2010 schreef:
Citaat:
insinueer is een naar woord want doet denken aan opzet.

Mijn 1ste reactie was ook "mo is in de douche gevallen ", en 2de reactie was "Callas gedrag nu is echt niet ok". Of anders gezegd ik had even dezelfde verwarring als Anjali, alleen kreeg ikzelf vrij snel de feiten op een rijtje in mijn hoofd.

Dus ik lees die opmerking anders als jij en zie het als een vergissing.

Ik bedoelde alleen dat Callas helemaal niets kan doen aan het ongeluk van Monique. Ik weet niet hoe ik precies moet uitleggen hoe ik dit bedoel! Ik snap wel dat het nu voor Monique moeilijker is haar te verzorgen.Maar dat komt wel weer goed natuurlijk.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:59

Lieve anjali: mijn excuses. Ik zie nu dat ik jou verkeerd heb begrepen.
Monique: ook aan jou mijn excuses. Callas is jóuw paard, net als dit topic.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 14:14

Hi allemaal, dank allemaal voor jullie gedachten en misverstandjes kunnen er zijn bij teksten als je het gesproken woord niet hoort. En ja Callas is mijn paard, maar ik waardeer enorm jullie meningen, ook als ze niet in mijn straatje passen. En ik blijf Callas leuk en karaktervol, grappig en mooi vinden. Zelfs als ooit rijden met haar niet meer gaat, dan blijft ze toch bij ons. Punt.

Ik ben even een paar daagjes niet op bokt geweest. Tja hoe gaat het. Er gebeurt hier erg veel. Op te delen in drie dingen Callas, Mo en huizen.

Callas. Ik denk niet dat het aan haar hengstigheid ligt. Het is een dame met veel karakter en beslist gezien en gehoord wil worden. En daar zit het hem denk ik in. De laatste weken neem ik mijn honden mee naar de stallen. Ik kon niet met ze wandelen, ze willen niet alleen op het erf zijn (gaan ze aan de deur zitten krabben om weer naar binnen te mogen) maar ze willen wel mee als ik op het erf ben. En ik ben op het erf als ik naar de paarden ga. En dus zijn ze in de schuur als ik bij Callas ben. Callas heeft een hekel aan de honden. Als die in haar buurt zijn dan gaat de hals laag, neus op de grond, oren plat en jaagt ze ze weg. Ik denk als ik haar niet zou tegenhouden, dat ze ze zou bijten. Dus, nu zijn de honden altijd bij me, dat was vroeger niet, en ik praat tegen iedereen. En ik aai de hondjes ook af en toe. Ook Poupette is aanhankelijker geworden en komt vragen om een knuffel in haar maantopje. Aangezien Poupetje in het gangpad vóór Callas' box woont, is dat natuurlijk grote concurrentie. Dus dat zijn veranderde zaken. Callas krijgt nu al veel minder aandacht en dat ik dan ook nog mijn aandacht deel met anderen... Ik denk dat dat de oorzaak o.a. van haar nukkigheid was. En onderschat ook niet dat ze sinds mijn val in de douche niet meer op magnesium staat. Maakt ook heel erg veel uit. Dus toen ik bovenstaande bedacht had, van die jaloezie heb ik de honden binnen gelaten en haar weer mijn onverdeelde aandacht gegeven en verdomd sinds 2 avonden hebben we weer rustige(re) oorknuffels en vraagt ze weer om meer, ipv te dwingen om meer. Met magnesium ga ik pas weer beginnen als ik weer met haar kan gaan werken. Hoewel ik me afvraag of ik er toch niet nu al mee zou starten want het helpt haar denk ik wel om de scherpe kanten van het leven af te halen. Vanmorgen schrok ze zich helemaal te pletter van onze kat die in de struiken sprong, toen mijn vriend de paardjes naar het hoge land bracht.

Afijn, ik kijk erg uit naar paardrijden. Maar dat duurt nog ruim een maand. Want hoe gaat het nu met mij? HOERA ik ben halverwege de 10 weken! Gisteren was het 5 weken. Ik doe alles weer zelf. Dus ook sinds 2 dagen, sinds ik besloten heb de honden dan niet meer mee te nemen naar de stallen, wandel ik weer met de honden. Nou ja, wandelen, uitlaten. Ik kan weer een minuut of 20 wandelen. Vreemd genoeg is het mijn heup die het meeste opspeelt bij het lopen. Ik merk erg dat mij conditie enorm achteruit is gegaan. Mijn rug doet alleen zeer bij en na het uitmesten. Maar mijn ribben zijn continu aanwezig. Blijft een rotgevoel op links. Op rechts is het nu ok, kan ik ook op slapen. Links niet. En mijn duizeligheid blijft een issue. Qua rug zou ik nu wel kunnen rijden vind ik zelf, maar niet qua ribben. Ook niet qua duizeligheid. Dus geduld.

En waar we ook een jaar geduld in hebben gehad, is ons huis, want... sinds afgelopen maandag hebben we een prijsafspraak met kopers. Zwart op wit. Zonder ontbindende voorwaarden. We zijn hartstikke blij dat het huis dus verkocht is. We wachten nu op de oproep voor een voorlopig koopcontract. Dat zou binnen 3 weken klaar moeten liggen. De mensen willen voor het volgende schoolseizoen in ons huis. Dus ergens tussen juli en augustus moet het echte koopcontract getekend gaan worden. Dus we moeten binnen 4 maanden hier weg (alhoewel de nieuwe mensen wel aangeboden hebben een oplossing voor ons allemaal op het terrein te vinden als wij nog niets gevonden hebben) Dus 100% van mijn tijd gaat nu zitten in het zoeken op internet naar huizen. En dat is erg lastig om te vinden wat we zoeken. Geen buren en veel terrein en geen drukke wegen is niet makkelijk in frankrijk te vinden... Wish me luck.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:50

Bij deze: I wish you luck :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:34

Oh monique, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd. En ja natuurlijk wens ik je succes en geluk met zoeken naar een mooi en geschikt nieuw plekje.

libert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:42

Gefeliciteerd Monique, met de verkoop van het huis!

Ik hoop dat jullie iets kunnen vinden waar je een bak kunt realiseren. Toen ik in het begin het topic meelas, dacht ik vaak dat het jammer was dat je geen bak had, veiliger aftasten, zoeken, trainen enzovoort.. Ik ben alleen soms bang iemand een richting uit te duwen. Blij om te lezen dat je oud en (eigen)wijs genoeg bent en je niet laat duwen. Behalve door Callas dan, haha. Je schreef al eerder dat ze hoe dan ook blijft, dan moet dat stuk op de grond ook weer goed komen. En dat komt het!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:55

*\o/* *\o/* Zo gaaf Mo. Wat gun ik jullie dit. Fijn verlost van alle zorgen. Er is genoeg te koop in Zuid Frankrijk dus dat gaat echt wel lukken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 16:01

Hi Guys ('n dolls), wat lief! dank voor felicitaties. Voorzichtige felicitaties dan, want de notaris moet nog (2x). Ik ben al een jaar aan het kijken naar huizen en sinds een week dagelijks aan het bellen met makelaars. Eigenlijk komen we tot de conclusie dat we beter zelf een huis kunnen gaan bouwen. Dus een terrein kopen, stallen, rijbak, garage en huis van hout allemaal. Dus kijken we ook die kant op. We gaan het zien wat de toekomst gaat brengen!