[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:56

Zo voorspelbaar dat er weer een discussie komt.
Goedzo Art je komt voor jezelf op +:)+

Je hebt voor een duidelijk plan en wat er na de uitkomst van de kliniek gaat gebeuren dat komt daarna wel.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:57

Leo schreef:
Echt een top motiverende opmerking zo. :j Daar wordt iemand echt beter van, ga zo door!

Als je het tegen mij heb, ik bedoelde het niet vervelend. Sorry als het zo over kwam.

Ik snap juist heel goed dat ts limo houdt en onderzoekt. Ook vanwege de grote kans dat hij in de handel terecht zou kunnen komen. Mijn opmerking was vanwege dat mensen zeggen waarom verkoop je hem niet gewoon.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:58

finnens schreef:
Leo schreef:
Echt een top motiverende opmerking zo. :j Daar wordt iemand echt beter van, ga zo door!

Als je het tegen mij heb, ik bedoelde het niet vervelend. Sorry als het zo over kwam.

Ik snap juist heel goed dat ts limo houdt en onderzoekt. Ook vanwege de grote kans dat hij in de handel terecht zou kunnen komen. Mijn opmerking was vanwege dat mensen zeggen waarom verkoop je hem niet gewoon.

Nee zeker niet!! :o was richting de post van Maiske. Excuus voor de verwarring.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:13

Ik denk zeker dat jullie een goed team zijn, ik twijfel geen moment aan de liefde voor limo. Is het moeilijk als je niet super rijk bent en geen begeleiding hebt.. zeker weten.

Ik heb al eerder geaegd mijn kinderpony werd een monster en dan terug een lieve kinderpony met hulp. Ik vind net goed wat ts doet, wat ts ook doet of ik ermee eens ben of niet ik geloof dat ze het beste voor heeft. Ik snap dzt ts nu zrgt het is nooit goed

Avalanche

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:11

Nou ja, het kan allemaal iets genuanceerder wel weer. Er zit nog iets tussen een top team en totaal ongeschikt. Het is de afgelopen tijd gewoon niet heel denderend gegaan, maar TS heeft nu gewoon wel een goede beslissing genomen, en daar moet ze gewoon nu voor gaan en voet bij stuk houden.

En dan kun je straks aan de hand van de diagnose een plan gaan maken om aan te pakken. En misschien is het wijs om een goede trainer te zoeken en daarmee te gaan werken, ipv alles op Bokt te posten, want je krijgt 100.000 verschillende meningen en je gaat het gewoon voor sommigen heel goed doen, en voor anderen helemaal niet.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 02:02

Wat een ellende krijg je altijd over je heen Art. Eerst is het niet goed dat je geen onderzoeken laat doen en nu je er een gepland hebt, is het weer niet goed dat je er nog geld in steekt. Ik lees ook al mee sinds Harley en sta niet altijd achter je aanpak, maar ik denk (en hoop) dat je nu een juiste keuze hebt gemaakt. Hopelijk komt er nu gewoon iets duidelijks uit met een advies van de kliniek en kun je daarvan uit verder gaan. Ik zou inderdaad kijken of evt. bloedonderzoek/myotonie (of pssm) kunt doen, maar dat is aan jou. Ik vind het knap dat je jezelf door alle kritiek en eindeloze discussies heen worstelt :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:35

Ik bedoel het ook genuanceerder hoor, ik geef ook toe dat ik ts niet begrijp in veel keuzes en daar kom ik gewoon openlijk voor uit. Maar ik hoop wel dat ze nu gewoon een plan volgt/hulp zoekt en dan geloof ik echt dat ze en limo een goed team gaan vormen.
Ook al begrijp ik ts niet, denk ik wel nog steeds met honderd procent overtuiging dat het wel vanaf een goede bedoeling komt.

Ik ben trouwens niet overtuigt dat een braaf ouder paard de oplossing is, zonder begeleiding zal de uitkomst vaak hetzelfde zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 13:58

:( spirit heeft wormen, ik vermoed aarsmaden aangezien ik iets wit rond de anus zag. Toen hij ging mesten ben ik meteen de mest gaan bekijken, en ja hoor er zaten witte wormen op.
Morgen meteen ontworming uithalen, Had al gelezen dat veel middelen niet helpen maar panacur zou wel helpen.
Ik doe limo dan ook maar meteen een kuurtje. Hebben beide vorige maand thans ontworming gehad, maar dierenarts zei dat spirit genoeg ging hebben met de restje van limo's tube. Limo krijgt altijd voor 450 kg dus had spirit toen voor 250kg gehad. (tube van paard voor 700kg)
Mij lijkt me dat toch te weinig. Dus vraag ik morgen meteen 2 tubes. (ik ga naar een andere dierenarts die bij de paarden in de straat zit)
Afbeelding

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:02

Dit lijkt me eerder lintworm zo op eerste zicht...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:05

Met die foto even naar een DA gaan of de mest laten testen. Dan weet je ook het beste welk type ontworming nodig is. Mest van Limo ook laten testen, niet per definitie meteen gaan ontwormen, dat lijkt me niet goed zo kort op elkaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:07

Lintworm zijn toch meer segmentjes? Ik heb hier op bokt wel eens foto's van lintworm gezien en dat waren vooral stukjes die uit de mest kwamen. Deze wormen lijken me intact.

Een mestonderzoek is trouwens niet altijd even betrouwbaar.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:08

Vleddertje1 schreef:
Dit lijkt me eerder lintworm zo op eerste zicht...

Lintwormen bestaan uit segmenten die op rijst lijken. Dat is dit helemaal niet. Heb het ook ooit gezien bij een paard die had zulke rijstachtige segmenten in de mest.

Google gaf me beter beeld en lijkt het dichtst bij aarsmaden te komen. Ook Ivm de witte troep rond de anus. (de eitjes van de aarsmaden worden rond de anus gelegd)

Aarsmaden komt niet uit een mestonderzoek omdat de eitjes dus niet in de darm gelegd worden. En is idd niet altijd betrouwbaar.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:10

Toch even advies vragen bij de DA. :) Aarsmaden worden namelijk niet door elk wormmiddel aangepakt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:17

Leo schreef:
Toch even advies vragen bij de DA. :) Aarsmaden worden namelijk niet door elk wormmiddel aangepakt.

Nee maar wel door panacur dus dat klopt wel.
Maar ik zou inderdaad ( telefonisch ) advies vragen en eventueel de foto laten zien.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:18

Née klopt heb gelezen dat ivermectine niet zou helpen. Maar dierenarts die ik nu gecontacteerd heb zegt ivermectine of equest pramox te nemen.
Hmm :?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:19

Ineke2 schreef:
Leo schreef:

Nee maar wel door panacur dus dat klopt wel.
Maar ik zou inderdaad ( telefonisch ) advies vragen en eventueel de foto laten zien.

En vragen wat te doen voor Limo gezien die vorige maand dus wel volledige dosis heeft gehad. :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:25

Limo mag ik gewoon opnieuw een kuur geven ook. Kan geen kwaad zei ze.
Ik heb de foto ook via messenger gestuurd.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:28

Art_Ificious schreef:
Vleddertje1 schreef:

Lintwormen bestaan uit segmenten die op rijst lijken. Dat is dit helemaal niet. Heb het ook ooit gezien bij een paard die had zulke rijstachtige segmenten in de mest.

Google gaf me beter beeld en lijkt het dichtst bij aarsmaden te komen. Ook Ivm de witte troep rond de anus. (de eitjes van de aarsmaden worden rond de anus gelegd)

Sorry je hebt gelijk, dacht het doordat ze zo plat leken op de foto

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:28

Ziet er idd uit als aarsmade en panacur is dan het juiste middel. Niet eenmalig geven maar met korte tussenpozen (ik meen een week, maar ben er niet zeker van) drie keer een kuur geven.

250 kg is echt te weinig. Dat weegt mijn (volwassen maar aan de dunne kant) Welsh van 1.20m.

Volgens mij kun je ook rond de anus schoonmaken en dan insmeren met babyolie. Dat vinden ze niet fijn. Zou ik dagelijks blijven doen, en dan na de laatste kuur even wachten en dan een plakbandtest laten doen bij de DA.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 28-04-19 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:29

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:39

Aah baby olie ruikt altijd zo goed :+
Lees nu net dat equest pramox ook voor aarsmaden is. Is dat ook zo?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:43

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:53

Aarsmaden zijn kort, vaak lastig te ontdekken. Ik vind deze op spoelwormen lijken. Komen vaker voor bij jonge paarden. Oudere hebben er betere weerstand tegen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:54

OK vreemd dat het dan in de omschrijving van pramox gezet wordt. Verkooppraatjes?

Dan ga ik panacur uithalen.

Direct na het leggen van de eieren gaan ze via de anusopening weer terug naar de darm. De lengte van de worm varieert, de vrouwtjes zijn 10 tot 15 centimeter en de mannetjes 1 tot 2 centimeter lang.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:10

Is het niet zo dat je in Belgie ook alleen anti worm middelen krijgt na mestonderzoek?