Dus als jij de hoef vast pakt dan gaat hij hangen? 'Dwing' je hem toevallig in een bepaalde houding of laat je zelf zijn hoogte/plek bepalen? Ik doe het tweede namelijk en dan hoef ik ook niet vast te pakken. Ik leg mijn hand er onder en hoef niks te 'tillen' zegmaar. Als ik hem hoger of naar de buitenkant 'dwing' dan valt Elano ook sneller om.

@kab
Dunne vacht? Hoe kom je daar nou bij?!

Ja ideaal hoor als ze komen aangerend als je ze roept. Scheelt 50 km lopen voor mijn gevoel. Vooral omdat 1 nog wel eens durft weg te lopen/rennen.. Maar de andere 2 laten zich makkelijk pakken en ik ben simpel.. Laat je je niet pakken mag je blijven staan.. Daag, sta je hier in je eentje. Toen ging hij toch maar mee.

@Renee
Miles moet gewoon voor 30 ijzers om niet meer overbouwt te lijken..

Nou, vanochtend vroeg eruit en wat ben ik blij dat ik in de ochtend de avond hooibakken gevuld heb zeg.. Pff, kon met spoed naar de DA voor onze hond. Kon in het donker de paarden voeren, dus blij dat de bakken alleen nog geleegd hoefde te worden en niet ook nog gevuld. Middag-mest heb ik laten liggen, ik zie niet zoveel in het donker en veel energie heb ik niet meer over. Want ik kwam thuis van een paar sollicitaties en dan vervolgens kon ik mijn moeder half in paniek bellen..
Ze heeft nog niks gegeten of gedronken en moeten der goed in de gaten houden de aankomende dagen. Ze ligt nu diep te slapen.
Ergste is nog, toen we bij de dierenarts waren, was ze weer helemaal blij.. 'Ehh, je bent oud en ziek. Doe niet zo blij!' Maarja, dierenarts is altijd feest voor onze honden. De meeste honden zijn bang, maar die van ons?! Toen ze de dierenarts hoorde was het helemaal erg.

Van het weekend kijken of ik met Elano nog even tussendoor kan oefenen met de longeersingel en lijnen. En anders maar een ander keertje. De 14 jarige hondenkindje heeft even extra zorg nodig op het moment en zondag komt ook nog de smid. Maar het weekend moet in iedeer geval 1 iemand thuisblijven bij Queenie, voor het geval dat.