de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:17

Anonymous: ik ga geen jonge paarden competities rijden, geen ervaring mee en met een holsteiner kan je in Nederland ook nergens terecht. Als ze volgend jaar de eventing nou heel goed doet, dan overweeg ik wel om haar bij het kwpn te laten opnemen zodat ik het kampioenschap voor jonge eventingpaarden rijden kan.
Iwanluver: Wat balen zeg :(:) . hopelijk kan je terecht bij een zadelmaker.
Manubres: Wat fijn dat ze bij jou zo goed liep bitloos,als het goed voelt gewoon doen :).

Gister met Nasi haar cross debuut gereden. Toen ze van de wagen kwam was ze erg van slag van al de mensen, paarden en entourage. Gelukkig trok dat snel weg. Heb fijn dressuur kunnen rijden, met echt fijne vloeiende overgangen. Werd beloond met 199 punten (B proef).

Springen had ze twee weken niet gedaan, dus ze was weer erg voorzichtig, maar wel foutloos.

Cross vond ze in het begin reuze spannend, maar met genoeg aanmoediging deed ze alles. Na de eerste 5 hindernissen kreeg ze meer flow. Zelfs de waterbak liep ze zo in een keer in,daar was ik echt blij mee :) . twee hindernissen voor de finish moesten we schuin een stijle heuvel op naar een hindernis. Ze kwam niet lekker uit en in de afzet ging er iets fout..toen lag ik er ineens naast.helaas pindakaas. Heel jammer, maar ben echt tevreden hoe ze de rest van de dag heeft aangepakt. De val was gewoon domme pech en nog een gebrek aan ervaring.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:48

Iwanluver, lastig is dat :(:)

Manubres, wauw wat een fijne ervaring!

Eef-Bam, dat klinkt als een geslaagd weekend. Knap van je jonkie dat ze het allemaal zo goed deed! :j

IwanLuver

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:05

Volgende week vrijdag een afspraak met de zadelmaker gemaakt, de eerste afspraak staat dus.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:39

Ik zal jullie op de hoogte houden van het verloop en een keer een filmpje proberen te plaatsen.

Iwanluver...jammer dat het bij jou niet het gewenste effect had. Maar het kan idd een probleem elders zijn dan in de mond en daarom wilde ik bitloos proberen, als hij dan nog klierde wist ik zeker dat het geen mondprobleem was. Moet wel zeggen dat ik denk dat een gewoon hoofdstel zonder bit niet te vergelijken is met een bitloos (gekruist) hoofdstel. Wel wat betreft mondvrijheid, maar niet wat betreft aanleuning en sturen.

Anneruth...dat is wel mooi dat jullie een probeerservice hebben. Als ik opnieuw een bit ga proberen zal ik aan je denken. Mijn tandarts zei dat er paarden zijn die niet tegen metaal kunnen, dus dan zou een ander materiaal nog een optie zijn. Maar voor mijn gevoel moet er gewoon niet teveel bewegende delen in zijn mond zitten. Het laatste bit dat ik geprobeerd heb was een ondoorbroken, vrij dunne trens...wel anatomisch gevormd voor de tong. En daar deed hij het, vergeleken met andere bitten nog het best op....Misschien zit er toch ergens een wondje in de mond en heeft het nu tijd even te helen met bitloos rijden.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:50

Iwanluver, is het dan zo lastig dat er geen enkel bit in kan?

en een geslaagde vross zie ik, wat knap zeg!Toch een hele happening!

Golden Girl liep gister weer twee x 1e in de L2 met 190 en 193.
Was een vreemde bak waar veel te zien was, en lekker koud( was ook 21u) dus ze begon een beetje te knorren.Keek nergens naar verder maar toonde nogal veeeeeel bravour waardoor mn controle niet optimaal was!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:10

@ Peetje ik heb 3 bitten geprobeerd, maar om nou elke keer een bit aan te schaffen is niet goed voor mijn portefeuille ;)
Vandaar dat ik een bitfitter laat komen.

Eef, knap paard heb je hoor! Echt wel dapper, jij ook trouwens dat je durft te crossen :)

Je was weer lekker bezig met Golden Girl, van harte!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:17

@Eef_Bam: jouw jonkie heeft weer een boel bijgeleerd dit weekend :-). Jammer van je val maar je weet waar het van komt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:30

@Iwanluver,
dacht dat je bitloos ging vandaar.
Bitfittter is altijd goed om eens te doen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:51

Peetje: Gefeliciteerd, goede punten, en knap dat je al L2 rijd!
Anneruth: Veel geleerd heeft ze zeker! Heb de cross ook echt gereden als een training, niet op de tijd gelet en gewoon lekker gaan rijden. Ook zat er 1 hindernis in die ik voor haar ervaring gewoon nog niet fair vond, die ben ik "vergeten" O:) . Dus had hoe dan ook een fout parcours gereden, dus dat maakt de val een stuk minder erg (en niks aan overgehouden gelukkig door de zachte landing op mijn airbag). Maar paardje heeft veel geleerd en me positief verbaasd :D .

Komende winter gaan we lekker doortrainen en wat starten in de dressuur en het springen en dan volgend seizoen de cross in. Ga nu lessen bij de vereniging om de hoek bij Fried van Stiphout. Die doet ook veel met cross dus dat is wel fijn.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:26

Klinkt helemaal goed, Eef_Bam!

Ik mis een vind-ik-leuk knop op bokt ;-).

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:33

Voor degene die het leuk vinden, ik heb nog een kort trainingsfilmpje van afgelopen weekend. Als je hem graag wilt zien, ik stuur hem even per PB. Het gaat niet perfect hoor ;-).

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:17

Gaaf eef_bam, ik heb deze week ook m'n eerste oefencross gehad. Hij deed het super alleen is m'n eigen houding wel belabberd zag ik op de foto's :') maar was wel leuk, houd het alleen toch maar bij dressuur.

En filmpje lijkt me leuk Anneruth!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:35

Leuk Anneruth, ben wel benieuwd! :j
Interessant om te weten dat jullie ook bitten laten proberen. Ik wil tijdens het springen een keer een kneveltrens uitproberen op aanraden van instructeur. :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:56

Anneruth, ik ben ook benieuwd! Vind Gideon zo'n lekker dier! :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:01

Ja, Anneruth ik ben ook benieuwd!

Eef-bam wat lekker al een cross rijden met een 4 jarige...vallen is minder natuurlijk :o

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:26

Respect hoor, nu al crossen!! En vallen hoort er helaas soms bij. Zolang het niet een ontzettend rotstreek van het paard is kan ik er meestal wel mee leven.

Ik heb vanavond zo fijn gereden met Gio, de stijgende lijn hebben we weer te pakken volgens mij! Zat na afloop met mijn cap op en een big smile op de tractor om de bak te slepen, nagenietend van het fijne ritje. Denk dat de fietsers zich wel afgevraagd hebben of ik wel spoorde.... Zat op een roze wolk! :D

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:44

Ik vind filmpjes altijd leuk.
Wat lekker dat het ook bitloos kan zier er fijn uit op het filmpje
L2 en dat al van die mooie punten.
Ik zit voor mijn gevoel nog steeds op een net zadelmak paard.
Maar hij heeft dit jaar ook weinig gedaan
Van de week na lange tijd weer les

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:23

Golden Girl doet het goed zo te horen!

Peetje: dat is toch een eindje rijden voor ons, zeker voor een wedstrijd.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:08

Ik heb geen idee hoever het is.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:10

We zijn 2 jaar geleden een weekendje naar zeeuws-vlaanderen geweest met de paarden en het was toen toch een dikke 2 uur rijden... En mijn merrie is niet zo geduldig op de vrachtwagen :P

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:52

Hier weer even een update...
Tweede keer bitloos rijden ging ook weer heel fijn! Vind het zo lekker rijden dat ik misschien wel om ben..Vond nog een mooi filmpje op YouTube.

https://youtu.be/A5XUq56P_I0

Osteopaa(rd)t is gisteren geweest voor een pony van een meisje dat ik les geef en heeft ze Chicago ook even gecheckt. Rug en lendenen waren prima maar hij zat bij de schouder erg vast, binnenkort komt ze hem behandelen. Met haar over het bitloos rijden gehad. Ze zegt als hij bitloos wel goed wil afbuigen dan is het geen lichamelijk probleem, maar echt een mondprobleem.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:55

Fijn dat het bitloos zo bevalt. Ik heb mijn hoop gevestigd op vanmiddag, dan komt de bitfitter.

Hopelijk kunnen we wat geschikts vinden en anders ook maar over op bitloos.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:58

IwanLuver...succes, hopelijk vind je een geschikt bit!

Bitloos proberen kan altijd nog, maar zeker keer het proberen waard :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:56

Fijn, Manubres dat er zo op het eerste oog geen grote dingen naar voren kwamen bij de check.
@IwanLuver: ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met de bitfitter.

Ik had gister weer les en potjandikkie wat hadden we het zwaar.. |(. Gideon weet bijna op slinkse onzichtbare wijze (voor mij dan) net onder het werk uit te komen en ik ben verdikkeme niet consequent genoeg. Er gaan geen grote dingen mis ofzo maar we komen dan net niet daar waar we komen moeten. Los, ontspannen, over de rug, door zijn lijf, dragend etc etc.. Mijn instructeur is er nog even op gestapt en die kreeg hem gelukkig wel fijn aan het lopen en dan sta ik even kwijlend langs de kant :D.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:11

Ik ben gisteren gelest.
Ging erg fijn.
Maar merk dat het hij nu wat vaker van huis moet.
Dus de startpas is aangevraagd .