slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:25

Gelukkig is het goed gegaan Barb, wat mankeerde je pony en hoe oud was ie? Sterkte iig ermee.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:30

sterkte met je verlies!

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 01:39

beantsje schreef:
@Helina
jouw verzorgpaard heeft vast niks in de gaten gehad; lees anders maar een keer mijn verhaal van de slacht van mijn paard.
Op een slachterij gaan ze netjes en respectvol met paarden om, echt waar. het paard heeft het niet eens in de gaten en kan nog niet met zn ogen knipperen, zo snel gaat het.
Sterkte!

ten eerste raar dat je me helina noemt Tong uitsteken das me paard die dus naar de slacht is gebracht, ik heb je verhaal gezien, echt mooi dat je dat hebt gedaan Lachen zou het niet kunnen! maar helina had nog van haar oude dag kunnen hebben genieten maarja dat is niet gebeurt.

bedankt voor je mede leven, vandaag is ze al weer 4 dagen dood :'(

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:34

ik heb daar geen keus aan.
Ik ben niet de eigenaar.
Maar als ik eérlijk ben. Ik zou hem naar de slacht doen voor de redenen die ook al eerder in dit topic zijn vernoemd.
das mijn mening

lazal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:46

Myfairytale schreef:
Ik weer niet, maar ja, ik heb dan ook besloten om mijn paard te laten cremeren... (jaja, ik weet wat de kosten zijn).

Zal jouw paard toch eerst dood moeten worden gemaakt, op welke manier dan ook, en dan cremeren.

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:17

als mijn paarden niet meer kunnen en echt heel ernstig ziek zijn
gaan ze naar de lacht.Ik neem mijn paard daarintegen wel mee
en laat hem cremern.Ik ben dus tegen het opeten maar voor
het schieten.

Maar aldus hoop ik op een vredige dood.Dus dat hij in zijn slaap
overlijdt en rusitg afscheidt kan nemen van alles om hem heen.
zonder dat hij pijn lijdt

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:27

Ik ben tegen slachten!
Met inslapen denk ik dat een paard rustig van alles afscheid kan nemen Bloos klinkt mss heel stom.
Maar als ik zelf naar de slacht zou moeten gaan en ik zie wat ze gaan doen dan zou ik de laatste seconde van m'n leven alleen maar in paniek zijn!

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:23

maximee schreef:
Ik ben tegen slachten!
Met inslapen denk ik dat een paard rustig van alles afscheid kan nemen Bloos klinkt mss heel stom.
Maar als ik zelf naar de slacht zou moeten gaan en ik zie wat ze gaan doen dan zou ik de laatste seconde van m'n leven alleen maar in paniek zijn!

Als je het goed bekijkt, is slachten veel vriendlijker voor je paard. Hij is veel sneller dood (op slag) dan een paard dat een spuitje krijgt. Mijn eigen paard heeft een spuitje gehad, en die bleef vechten om te overleven, ze wilde niet dood (had een gebroken been). Dat is echt een vreselijk gezicht, als ik zou mogen kiezen zou ik toch voor slechten kiezen

Major mag niet meer naar de slacht. Hij is vorig jaar bij de dierenarts met en of ander middeltje behandelt waardoor hij niet meer naar de slacht mag.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:26

@kekavo hij zou nog wel geschoten mogen worden maar het vlees mag niet meer gebruikt worden voor consumptie. Er zijn echter wel slagers die het paardje dan wel willen schieten tegen een vergoeding.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:16

Gister ochtend is Ramona ingeslapen, de 42-jarige pony waar ik op heb leren rijden.. Pas zat er een wortel in haar slokdarm vast, die is er na 2 dagen wel weer uitgegaan maar dit is haar fataal geworden.. Bedankt voor alles meisje, Rust in Vrede..
Afbeelding

Ik heb van de eigenaar niet gehoord dat het slecht ging (het inslapen). Maar toch wil ik liever mijn eigen paarden naar de slacht doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:19

damn,42 jaar?wat een leeftijd!

maximee jij bent geen paard dus is het ook niet te vergelijken.
zoals al zo vaak gezegd heeft een paard gewoon een heel ander denkwijze als wij.
jij zou weten van tevoren wat er gebeurd,een paard niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:32

42? Wow!

Gisteren is 25-jarige pony van een vriendin van mij gegaan zoals ik hoop dat het mij ooit overkomt (kleine kans Knipoog ): pony lag 's morgens dood in de stal...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:36

42! Moet je nagaan hoeveel kinderen daar op hebben leren rijden..
Sterkte hoor Ach gut
Ellen ik hoop voor je dat jouw paardje ook zo mooi aan zijn einde komt (als de tijd daar is..)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:12

Ze was net zo oud als mijn moeder Vork Ramona was echt geweldig Lovers Altijd superlief en hobbelde altijd met de kleine kinderen rond, sprong nog lekker en was ook wel eens lekker jolig! En dat voor een 42-jarige Haha!!

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:33

Ik ben absoluut geen voorstander van slachten. Ik denk als je een goede dierenarts hebt die goed doseert dat het absoluut niet in paniek raakt. Als jezelf en de omstanders maar rustig blijfen. Ik hoop dat mijn paarden aan een natuurlijke dood mogen sterven maar als dat niet het geval is zou ik never nooit niet voor de slager kiezen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:19

42 jaar. Mooie leeftijd en een mooi leven achter de rug zo te horen. Ik kies voor de natuurlijke dood of voor een spuitje, maar dat heb ik al eerder gezegd.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:04

Een natuurlijke dood kies je niet Knipoog

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:12

Kedevr schreef:
Ik ben absoluut geen voorstander van slachten. Ik denk als je een goede dierenarts hebt die goed doseert dat het absoluut niet in paniek raakt. Als jezelf en de omstanders maar rustig blijfen. Ik hoop dat mijn paarden aan een natuurlijke dood mogen sterven maar als dat niet het geval is zou ik never nooit niet voor de slager kiezen

Afgod precies,
mijn paard mag rustig op ze eigen vertrouwde plekje heen gaan, met ze vriendje bij hem,
geen gesleep trailer in en uit, vies stink hok in en dan pang, oh nee geen haar op me hoofd die daaraan denkt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:26

Wie is zijn vriendje dan in dit geval, ben jij dat of ben je van plan er een ander paard bij te zetten? Verward

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:36

gipsyboy schreef:
Afgod precies,
mijn paard mag rustig op ze eigen vertrouwde plekje heen gaan, met ze vriendje bij hem,
geen gesleep trailer in en uit, vies stink hok in en dan pang, oh nee geen haar op me hoofd die daaraan denkt.

Lees de rest van het topic eens, dan kan je lezen hoe het er daadwerkelijk aan toegaat bij de slacht Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:37

Slachten doen ze toch in een vies hok? Blond Gestoord

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:44

IKbenEllen schreef:
Slachten doen ze toch in een vies hok? Blond Gestoord

haha grappig joh,
kom op zeg wat zou je zelf liever willen??!!!!!!
ach het is maar een paard , en als je er nog geld voor kan krijgen waarom niet?
triest Misselijk

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:46

Ik sluit me in deze bij Richtje aan, verdiep je eerst eens ergens in voordat je onzin gaat blaten. Dat is pas Misselijk triest

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:51

IKbenEllen schreef:
Ik sluit me in deze bij Richtje aan, verdiep je eerst eens ergens in voordat je onzin gaat blaten. Dat is pas Misselijk triest

ik heb BTW allebei de verslagen gelezen en gezien van slachthuis.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:52

dan had je toch ook kunnen zien dat er geen vies hok was? Ieder zijn eigen keuze - maar respecteer elkaar.