Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:14

Tienus steekt er al een heleboel tijd en moeite in. Dus als het verdeeld kan worden is toch alleen maar fijn?
Waarom in een app groep stappen die voor haar persoonlijk niks bijdraagt?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:19

Nouja het feit is dat ze de meldingen graag wil lezen dus dan draagt het wel degelijk wat bij lijkt me. Het is toch onzin dat iemand er extra tijd voor moet inzetten en moeite voor moet doen terwijl er gewoon een appgroep is waar je gewoon mee kunt lezen zonder dat iemand daar extra moeite voor moet doen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:24

tamary schreef:
DuoPenotti schreef:
Klik ik in die lijst 23 op alle dieren, dus ook resultaat onbekend kom ik uit op

dode dieren 1104
gewonde dieren 313
vermist 87
Geëuthanaseerd 379
------------------------------------
1883

1883 : 365 = 5,16 dieren per dag. Is er een vergelijkende lijst voor zeg 2013?

2013 niks. of men wist het nog niet.

lijst 2015 is erg kort
4 aanvallen, 8 dode schapen

Dan enkele jaren niets

2017; 24 dode dieren
2018; 186 bewezen wolf, de rest diersoort onbekend.
2019; 119 dode dieren bewezen wolf
2020; 298 dode dieren bewezen wolf
2021; 271 dode dieren bewezen wolf
2022; 949 dode dieren bewezen wolf
2023; 1213 dode dieren bewezen wolf

Dit is dus zonder vermoedelijk wolf, zonder vermist en zonder onbekende status.

Dus 3060 Dna bewezen dode dieren, inclusief euthanasie.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 12-02-24 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:26

pluisje88 schreef:
Nouja het feit is dat ze de meldingen graag wil lezen dus dan draagt het wel degelijk wat bij lijkt me. Het is toch onzin dat iemand er extra tijd voor moet inzetten en moeite voor moet doen terwijl er gewoon een appgroep is waar je gewoon mee kunt lezen zonder dat iemand daar extra moeite voor moet doen?

Het is toch een vraag van Tienus? En volgens mij niet voor zichzelf maar voor in dit topic.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:35

Mensenlief, wat een aantallen.....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:36

Vreemde reactie Pluisje.

Tienus pluist het hele noorden uit om hier te melden, als iemand dat ook voor het zuiden kan doen, dan is dat toch mooi.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:45

Pluisje doe je naam eer aan en pluis het uit voor Achterhoek/ Veluwe zou ik zeggen.
Bedankt voor de moeite.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:47

DubbelFun schreef:
Ik weet wel zeker dat ik dan geen paarden meer heb (nu 27 en 20). De vraag is alleen of ik op deze manier nog wel paarden wil houden. IK slaap rustiger nu ze verplicht 's nachts op stal staan, of ik hun er een plezier mee doe is maar de vraag.

Als ik had geweten wat ik nu weet dat had ik liever geen paarden gehad. Maar ik wil ze ook niet verkopen. Waar komen ze dan terecht en is het daar dan zoveel veiliger? Ik begin er in elk geval nooit meer aan en ben blij dat ik geen andere weidedieren meer heb.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:48

Poeh wat een groot aantal dode dieren al. Echt verschrikkelijk.. en wat staat ons nog allemaal te wachten.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:51

DuoPenotti schreef:
tamary schreef:
Klik ik in die lijst 23 op alle dieren, dus ook resultaat onbekend kom ik uit op

dode dieren 1104
gewonde dieren 313
vermist 87
Geëuthanaseerd 379
------------------------------------
1883
1883 : 365 = 5,16 dieren per dag. Is er een vergelijkende lijst voor zeg 2013?

2013 niks. of men wist het nog niet.

lijst 2015 is erg kort
4 aanvallen, 8 dode schapen

Dan enkele jaren niets

2017; 24 dode dieren
2018; 186 bewezen wolf, de rest diersoort onbekend.
2019; 119 dode dieren bewezen wolf
2020; 298 dode dieren bewezen wolf
2021; 271 dode dieren bewezen wolf
2022; 949 dode dieren bewezen wolf
2023; 1213 dode dieren bewezen wolf

Dit is dus zonder vermoedelijk wolf, zonder vermist en zonder onbekende status.

Dus 3060 Dna bewezen dode dieren, inclusief euthanasie.

Daarmee schieten wolvenorganisaties zichzelf mee in de voet. Met hun onderrapportage van zo’n 40 volwassen wolven in NL in 2023, zou iedere wolf dus jaarlijks gemiddeld 30 gedomesticeerde dieren doden.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:15

pluisje88 schreef:

Ik waardeer het werk van tienus heel erg. Ik kan mij voorstellen dat het veel werk vergt. Het gaat er niet om dat het gelezen moet worden maar ook het plaatsen hier. Voor ons. Als iemand dan nog een extra stuk wil meenemen is alleen maar goed.
Dus ik ben erg blij met de meldingen.

Woon net buiten het wolvengebied maar loop s avonds niet meer met de hond de es op bv. En ben ook heel blij dat ik geen weide dieren meer heb. Maar vrienden van ons wel en wat een stress geeft dat .

Dus tienus. Heel erg bedankt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:30

pluisje88 schreef:

Zij steekt er al ik weet niet hoelang heel veel tijd in zodat o.a. jij de meldingen van Drenthe kunt lezen. Wat is het probleem als ze dat aan iemand uit een andere regio vraagt?)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:58

Ik zit in de app groep van Tholen ,die pakt een flink gebied tot halverwege Brabant mee. Mochten daar meldingen komen, dan zal ik ze hier sowieso plaatsen.

Ik wil best een ander gebied waar nu wel meldingen zijn, mee plaatsen vanuit de appgroep. Alleen ben ik daar dan helemaal niet bekend dus linkjes leggen tussen locaties of leefgebieden kan ik niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:33

Bedankt mensen.
Zou jij omgeving Tholen/West Brabant mee willen nemen.

Ik ben daar niet bekend. Mijn topografiekennis is wel redelijk goed, maar info van iemand die bekend is in de regio is wel handig en zeker als je in een app groep zit van je regio, is het ook veel sneller hier bekend.

Ik vind het een dooddoener om te zeggen dan ga je maar in een alert app of volg je Facebook maar.
Niet iedereen kan het handelen om al die ‘fijne’ foto’s op whatsapp te zien.
En er zijn legio mensen die geen Facebook account willen hebben.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:56

Tienus63, blijkbaar stelt ze jouw inzet niet op prijs. Persoonlijk zou ik haar in mijn foeilijstje gezet hebben. Hoeft ze het ook niet meer te lezen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:06

Dreamboy schreef:
Tienus63, blijkbaar stelt ze jouw inzet niet op prijs. Persoonlijk zou ik haar in mijn foeilijstje gezet hebben. Hoeft ze het ook niet meer te lezen.

Zo werkt foei helaas niet.
Als ik jou er op zet kan ik jou berichten niet meer lezen, jij de mijne wel :D

Ik ben iig blij met het vele werk wat Tienus doet :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:06

Nou echt. Zit veel werk in, het zorgt voor gesprekken hier (oneindig op FB met allemaal comments over afschieten ben je ook zo beu) en het zorgt er voor dat dit topic actief blijft. Als dit telkens hoog in de lijsten staat, lezen er vanzelf meer mensen mee.

Inderdaad in een onbekende omgeving is niet handig. Het is toch fijn als je de eindjes aan elkaar kan knopen zegmaar.
Zal wel eens vragen tot waar de Tholen groep gaat, wat het gebied is. En zelf zou ik ook nog in de groep die Oost Brabant en een stukje België mee pakt. Het is toen een tijdje helemaal los gegaan in Lommel, over de grens bij Eindhoven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:10

Hier komt het ook steeds dichterbij, kennis van me werd afgelopen zaterdag nog achtervolgd door een wolf op de Hoge Veluwe, te paard uiteraard. Afgelopen weekend zijn er hier in de buurt op minstens drie plekken schapen gepakt. Tijdje terug volwassen paarden (stonden in het bos) opgejaagd en uitgebroken waarvan eentje het uiteindelijk niet overleefd heeft. Ik ben bang dat het alleen maar erger gaat worden..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 17:36

Ik kan het wel voor Utrecht/ Veluwe doen.
Maar als ik nachtdienst heb gehad dan kan ik het pas plaatsen als ik wakker ben (meeste meldingen komen 's morgens)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:36

@elisa: echt de Hoge Veluwe (het park) of gewoon de Veluwe ??
Overigens zitten ze in beide delen, dus er is hier geen ontkomen meer aan ;(

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:37

Mochten jullie op de hoogte willen blijven van alle meldingen dan kunnen jullie je gratis aanmelden bij de alertgroepen. Mocht je zelf een melding door willen geven dan kan dan dat via whatsapp naar het wolvenmeldpunt +31617018889

Om je aan te melden kun je hieronder de aanmeldinformatie lezen die je nodig hebt.
Aangezien we afhankelijk zijn van wat mensen ons doorgeven aan zicht- en aanval meldingen is toetreding niet geheel vrijblijvend,
maar we verwachten ook jouw eigen inzet om ons op de hoogte te brengen van meldingen in jouw omgeving en in buurtappjes.

Je zit dus niet alleen voor jezelf in deze alertapp maar ook om anderen mensen te waarschuwen.
Alleen zo kunnen we elkaar up-to-date op de hoogte houden.

Beantwoord de volgende vragen:
*Voor en achternaam?
*Waar woon je?
*Welke dieren heb je?
*Standpunt tov de wolf in ons land in eigen bewoording.

Stuur dit bericht door naar iedereen die op de hoogte wil blijven van onze meldingen.

Facebook groep
Team "Geen Wolf"

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:49

Top, dank je wel voor up to date info wbt alert groepen.
Misschien kan dit bericht van jouw even toegevoegd worden aan de openingspost van dit topic.
Dan is het eenvoudig terug te vinden voor mensen die zich willen aanmelden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:54

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:00

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:09

Zat ook net te denken dat het aanmeld bericht zou passen in de openingspost. Zou er dan ook nog bij vermeld kunnen worden dat het een dringend verzoek is om (zicht)meldingen altijd door te appen naar bovenstaand nummer en niet enkel hier?

Ik had geappt of ik in de oost-Brabant groep toegevoegd kon worden, met het verhaal over het topic hier.
Ik kreeg het volgende als reactie:

Citaat:
Ik denk dat het misschien een beter idee is om onze aanmeldinformatie te delen in die groep dan kunnen ze zich aanmelden voor hun eigen regio en worden ze automatisch op de hoogte gebracht zonder het te moeten opzoeken. Op die manier zorgen we er ook voor dat deze mensen hun meldingen bij ons doorgeven en blijft alles op 1 plek. In onze Drenthegroep zitten al ong 1500mensen en in de Veluwe ook ong 1000.
Het is heel lief dat jullie die informatie delen maar daarmee zorg je ook dat die mensen zich niet bij ons gaan aanmelden en belangrijke informatie via verschillende kanalen gedeeld gaat worden.

Citaat:
Aangezien we afhankelijk zijn van wat mensen ons doorgeven aan zicht- en aanval meldingen is toetreding niet geheel vrijblijvend,
maar we verwachten ook jouw eigen inzet om ons op de hoogte te brengen van meldingen in jouw omgeving en in buurtappjes.

Je zit dus niet alleen voor jezelf in deze alertapp maar ook om anderen mensen te waarschuwen.
Alleen zo kunnen we elkaar up-to-date op de hoogte houden.

Ik heb gereageerd dat het altijd vanuit hun komt, de meldingen die hier gedeeld worden. En dat het juist is voor de mensen die hier nog niet mee te maken hebben maar hier wel meelezen en toch ineens hun dorpje voorbij zien komen.

Zat laatst te kijken wie er uit mijn omgeving in de FB groepen zit. 1 vriend en maar een stuk of 20 met 'overeenkomsten'. Het leeft hier gewoon niet. Mocht er een melding komen, dan bereikt het via FB amper iemand.
Voordeel is wel dat er dan toch wel een lokale krant op duikt.