Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:39

Kenzo schreef:
Ik heb even niks van mij laten horen. Maar ik kan ook vertellen een match gevonden te hebben. 2 september gaat hij gekeurd worden. Spannend en leuk tegelijk

Ah leuk, ik ga voor je duimen. Ga je daarna vertellen wat het is geworden?

LDRD schreef:
Neem aan Sosha dat je de verkoper al een idee gegeven hebt van wie je bent en hoe het paard terecht zou komen? Dat kan al veel teleurstelling schelen vooraf.

Over teleurstelling gesproken, ik mag ook weer opnieuw op zoek, want de verkoper is zo ontfatsoenlijk geweest om tegen onze afspraak in, vanmorgen het veulen te verkopen. Na bezichtiging in Duitsland gistermiddag was de afspraak dat ik vandaag in de loop van de dag zou laten weten of ik het veulen wilde kopen. Tsja, en dan dit.
Maar goed, ik had al twijfels en iemand anders heeft de knoop nu doorgehakt.
Volgend jaar heeft ze weer veulens en die kwamen ook te koop liet ze nog weten. Tsja :') .

En doorrrrr naar de volgende.

Mocht iemand nog iets weten, ik houd me aanbevolen :D .

Oh jeetje en dan ook nog zeggen dat ze er volgend jaar wel weer een paar heeft... NEEEEXT.

Voor mijn gevoel staan er nu ook veel te koop omdat mensen (weer) gaan studeren of beginnen met werken.

Ik zag net een advertentie en die vraagprijs... Ik mag hopen dat het beestje goud uitpoept :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:33

Wat spannend voor iedereen die ergens gaat kijken of waarvan het paard gekeurd wordt. En wat balen voor diegene waarbij de boel niet door ging.

Ik ben afgelopen woensdag bij een leuke merrie wezen kijken. Heel fijn gevoel en ook met eigenaar fijne klik. Ga zondag nog een kee rijken. Als dat goed gaat, laat ik haar keuren. Echt heel spannend ook, want eigenaar zegt idd dat goed huis heel belangrijk is en ze bij mij een heel fijn gevoel heeft. Dus hopelijk niet ook aan mijn neus voorbij voor zondag.

Scheelt hopelijk dat de merrie wel geklasseerd is, maar toch met rijden niet de makkelijkste is. Vrij sterk maar wel heel braaf. Ze is 1.55 dus hoop dat de pony ruiters daar een beetje op af knappen :Y)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:32

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimren

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:29

Ik kom me hier ook maar melden :wave:
Inmiddels al een aantal weken op zoek maar nog niks gevonden. :(

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:40

Sosha schreef:
Ik ga donderdag naar een paardje kijken.
Ik ben overigens niet de enige geïnteresseerde, maar verkoper wil een goede match en huis voor het diertje. Dat zijn meestal wel de fijnste verkopers, al loop ik het risico als ik het paard wel leuk vind, de verkoper toch voor een andere koper gaat.
Dat vind ik ook de fijnste verkopers :j

LDRD schreef:
Over teleurstelling gesproken, ik mag ook weer opnieuw op zoek, want de verkoper is zo ontfatsoenlijk geweest om tegen onze afspraak in, vanmorgen het veulen te verkopen. Na bezichtiging in Duitsland gistermiddag was de afspraak dat ik vandaag in de loop van de dag zou laten weten of ik het veulen wilde kopen. Tsja, en dan dit.
Dat is zeker niet netjes!
Domi_94 schreef:
Voor mijn gevoel staan er nu ook veel te koop omdat mensen (weer) gaan studeren of beginnen met werken.
Klopt, ik heb ook veel advertenties gezien van dames die gaan studeren en daarom geen tijd meer hebben voor hun paard.

N0a en Nobel, klinkt goed!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:31

Helaas, mijn bezichtiging gaat niet door a.s. donderdag.
Paardje was bij het oppakken met rijden niet zo relaxed als dat ze verwacht hadden.
Die gaat even in de wacht, ik heb toch geen haast.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:01

Ik berichtte eerder dat ik een paard zou laten keuren maar het voelde niet goed door meerdere dingen. Dingen die ik liever niet op internet neerzet maar die echt niet een fijn gevoel geven.

Mijn zoektocht gaat weer verder

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:08

Sosha schreef:
Ja LDRD, we hebben al uitgebreid gecommuniceerd, dus ga er vanuit dat als ze die opzet niet zou zien zitten, ze dat wel gelijk zou zeggen.

Vervelend hoor, dat je veulen al weg was. Maar ja, als je toch twijfels had.

Succes Sosha!

LDRD, dat is stom. En onbeleefd. Stel je voor dat je al had besloten dat je het veulen wel wilde. Zei ik al dat ik het stom vond?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:32

Kenzo schreef:
Ik berichtte eerder dat ik een paard zou laten keuren maar het voelde niet goed door meerdere dingen. Dingen die ik liever niet op internet neerzet maar die echt niet een fijn gevoel geven.

Mijn zoektocht gaat weer verder

Wat jammer. Maar inderdaad altijd je gevoel volgen!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:34

Jammer Kenzo, maar als het niet goed voelt, doe ik het ook niet.

nowi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:37

Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het ook niet doen. Ook al is het maar 1 klein dingetje. Het word jouw paard, dus het moet wel 'perfect' voelen :)

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:11

Zo is het idd! Ben nu sporthorses weer aan het afstruinen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:34

Ik heb 13 september weer een bezichtiging! *\o/*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:37

Autumnn schreef:
Ik heb 13 september weer een bezichtiging! *\o/*

Spannend, duurt nog even! Wat voor 1 ga je bij kijken?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:51

Ik ben net bij een tinker wezen kijken en ik twijfel ...

Echt een super aanhankelijke pony, net een paar maanden uit Ierland en nu op de vermoedelijk tweede stal in Nederland.
Paar weken onder het zadel, maar wel heel braaf.
Klinische goedgekeurd in de afgelopen maand.
Schrikt niet van kliko's/auto's/blaffende honden en liep overal eigenlijk zo langs.

Ik heb zelf geen ervaring met jonge paarden,
Heb nu zo'n 11 jaar op de Manege gereden, en een jaar een bijrijdpony.
Ik ben bang dat het beestje nu nog overdonderd is door alle nieuwe ervaringen, en straks opeens anders blijkt.

Als hij zo blijft, zou ik het wel aandurven, want het is echt een schat.
Wel zou ik hem eerst nog wat maanden alleen aan de hand werken, want staat echt nog overbouwd.

Wat is nou wijsheid?
Ik vind het heel lastig

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:32

Bij twijfel niet inhalen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:34

Bij twijfel niet doen. Het is niet het enige paard op de wereld.

Ik heb zelf ook een project paard gekocht ( ipv leerpaard wat ik zocht ) maar had meerdere opties. Meerdere mensen die hem konden inrijden voor mij mocht ik vast lopen. Was ook een paard wat altijd heel stabiel voor de koets had gelopen, dus wel al veel levens ervaring had. Ben er na een week op gaan zitten en tot nu toe heb ik alles zelf gedaan. Braafste dier van stal.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:52

Ik ben vandaag ook wezen kijken bij een pony.
Was een vreselijk lief dier, heel ontspannen en toch geïnteresseerd.
Breder dan ik had verwacht, maar ook wel veel te dik, wat ze op de foto nog niet was.
Maar helaas had het diertje bultjes op haar rug en wat opgelopen benen achter, de DA zou er eerdaags naar kijken, maar proefrijden zal wel even op zich laten wachten.
Kortom, karakter een 10, maar de rest moeten we nog even afwachten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 23:40

gerlindie schreef:

Echt een super aanhankelijke pony, net een paar maanden uit Ierland en nu op de vermoedelijk tweede stal in Nederland.
Schrikt niet van kliko's/auto's/blaffende honden en liep overal eigenlijk zo langs.

Ik ben bang dat het beestje nu nog overdonderd is door alle nieuwe ervaringen, en straks opeens anders blijkt.

Wel zou ik hem eerst nog wat maanden alleen aan de hand werken, want staat echt nog overbouwd.

Wat is nou wijsheid?
Ik vind het heel lastig

Het blijft ten alle tijden een gok hoe een dier zich thuis zal laten zien. Kun je niet een 2e keer kijken? Als je gevoel wel goed is zou ik het er zeker niet zomaar bij laten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:29

MISTRAL94 schreef:
gerlindie schreef:

Wat is nou wijsheid?
Ik vind het heel lastig

Het blijft ten alle tijden een gok hoe een dier zich thuis zal laten zien. Kun je niet een 2e keer kijken? Als je gevoel wel goed is zou ik het er zeker niet zomaar bij laten.

Precies, leeftijd zegt niks karakter wel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:34

Er zijn bosjes trucs om een paard braaf te krijgen, ook zonder ze plat te spuiten.

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:56

Sinds wij rustig aan opzoek zijn naar een brave pony voor mijn dochters om te leren rijden, blijf ik me toch verbazen..
Nu ook weer, een 13 jr D pony, met hoefkatrolontsteking, waardoor hij dus niet geschikt voor de sport is en eigenlijk ook niet zo veel andere dingen meer, maar toch 3250,- vragen.
Eventueel over te nemen met zadel en hoofdstel tegen meerprijs 8)7
Maar ik hoor hier wel meer verhalen voorbij komen hoe verkopers met kopers omgaan dat ik denk :?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:22

joycejj schreef:
Sinds wij rustig aan opzoek zijn naar een brave pony voor mijn dochters om te leren rijden, blijf ik me toch verbazen..
Nu ook weer, een 13 jr D pony, met hoefkatrolontsteking, waardoor hij dus niet geschikt voor de sport is en eigenlijk ook niet zo veel andere dingen meer, maar toch 3250,- vragen.
Maar ik hoor hier wel meer verhalen voorbij komen hoe verkopers met kopers omgaan dat ik denk :?

Je zult altijd verkopers blijven houden die de hoofdprijs vragen voor een dier die dat absoluut niet waard is :$ Aan de andere kant genoeg kopers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
En ergens daar tussen bevinden zich de rest van de kopers en verkopers.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:59

ikke schreef:
Er zijn bosjes trucs om een paard braaf te krijgen, ook zonder ze plat te spuiten.

Je kunt natuurlijk ook overal wat achter zoeken. Ik heb zelf altijd jonge paarden, nu een van 6 te koop . Hier heb ik altijd veel tijd in gestoken en ze heeft ook vrij nuchter karakter met de meeste dingen.
Dus hoeft niet altijd wat achter te zitten. Er bestaan echt wel nuchtere paarden hoor

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:00

joycejj schreef:

Pb