[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:08

Elke kleine verbetering is er eentje! Gelukkig maar!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:45

Monique1963 schreef:
Yep, die van jou, van Jet en van Jeannette (Jeetje), echt hartstikke leuk!

Ah, joepie hij is binnengekomen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:58

Monique1963 schreef:
Wat leuk, dan heb ik nog wat in het vat! Iedere keer weer een verrassing dan! Waardeer het echt enorm, ook gewoon al jullie berichtjes in dit topic en ook pb'tjes die ik heb gehad en ook sms'jes, echt lief!

Ik ga iedere dag een beetje vooruit, ik kan nu weer mijn benen over elkaar doen als ik zit zonder dat ik door de grond ga van de zenuwpijn, dus petit à petit l'oiseau fait son nid...

Oh dat is altijd wel prettig om te kunnen :D Fijn hee!

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:31

hi Monique, heb me weer eens bijgelezen. Wat doe je toch ontzettend je best met Callas en wat heb je een prachtige band met haar. Ik heb ook een irish cob, Suzy( haar naam op haar paspoort is Woozy Suzy :) ). Ik denk dat er best wel overeenkomsten zijn met Callas en haar. Ze lijkt redelijk relaxed en zgn left brained(parelli) maar heb recentelijk geleerd dat zij juist het to is wat ik dacht. En dat helpt wel omdat ik nu besef dat zij erg sensitief is en dat is best een opsteker voor mij! Ze heeft mij er vorig jaar zo lelijk afgegooid maar ik zie nu wel in dat zij waarschijnlijk al allerlei signalen gaf die ik niet zag. Als je dan vanuit de 'andere bril' naar haar kijkt zie je een paard waar je veel meer rekening mee moet houden.
Wat goed dat je dat stuk gelezen hebt van paard en recht. Het probleem van een bit is dat je niet ziet wat er in die mond afspeelt. Ik vind het persoonlijk een ouderwets dwangmiddel. Een goede verstandhouding met je paard is wat telt en als je niet overtuigd bent of je paard wegrent of niet dan zou ik persoonlijk er niet op gaan zitten want is niet veilig. Ik rij altijd met alleen een touwhalster en nog nooit is 1 van mijn tinkers er vandoor gegaan of zoiets. Voelt het niet goed erop, dan onmiddellijk eraf. Waarom in hemelsnaam toch blijven zitten want veel ruiters doen.
Groetjes Jean

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:23

Ik ben vandaag weer zo trots op mijn verzorgpaardje.. Gister in de halve storm in een verzopen bak is de eigenaresse na een beetje aandringen van mij toch gaan longeren. En wat een toppertje was vp´tje, zelfs met dr hoofdje laag gegaloppeerd op de moeilijke kant! En dan vandaag de osteo.. Gelukkig is ze lichamelijk helemaal ok, de osteopaat was helemaal in de wolken over haar. Entingen waren ook geen probleem. Van alle paarden op stal was nou net zij het allerbraafst <3 .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 17:08

Hi allemaal,

@Jeetje, en behalve jouw en jullie kaarten schijnen er ook nog pakjes te moeten liggen in het zkh, maar ik denk dat de zuster dat zelf opgegeten hebben...

@Sintara wat heerlijk dat je zo hebt genoten! En wat fijn dat ze lichamelijk helemaal ok is. Dat is toch het beste wat je kunt hebben.

@Cajabol leuk je weer in het topic te zien en veel tinkers hebben idd hetzelfde soort karakter. Ik vind het rapport over bitten toch best wel heftig, vandaar dat ik het weer bitloos ga proberen, ooit, als ik weer kan rijden...

@Mainat, ja elke verbetering is er eentje.

Maar ik heb wel een erge terugval gehad sinds twee dagen. Donderdag hadden we een makelaar over de vloer om foto's te maken en dus moest het huis opgeruimd zijn. Schoon niet eens zo, dat zie je toch niet op de foto, maar wel opgeruimd. Het huis verkopen is priori nummer 1 op dit moment en dus over mijn grenzen gegaan en dus 's middags ziek van de pijn. Letterlijk. Op bed gelegen, misselijk, draaiierig, ellendig. Ook had ik besloten de heftige pijnstillers niet meer te nemen en paracetamol was op, dus vrijdag zonder pijnstilling geprobeerd, mwah. Vriendje kunnen overhalen toch naar de apotheek te gaan en nu weer op 3000g paracetamol. Zelfs met heb ik niet echt het idee dat het helpt. Wordt mijn toekomst er eentje met nog meer pijn, ik hoop het toch niet zeg. Positief is dat de duizeligheid er alleen nog maar is bij opstaan en soms in bed. Overdag niet meer. Dus dat gaat de goede kant op. Mijn ribben zijn belabberd, maar ik weet dat dat over een paar weken weg is, maar die rug en bil...

Ondertussen is Callas opstandig aan het worden. Van de week had ik ze zelf uit het land gehaald, niet aan de lijn, maar ze gewoon los naar stal laten lopen, ging ongeveer goed, en de volgende dag gooi ik ze in dat land, me niet realiserend dat ik de schrikdraadveren de avond ervoor er niet op had gedaan. Dus halverwege de dag staan er ineens paardjes in de tuin te grazen. Hm. Ik moest het aan vriendje overlaten om ze weer in goede banen te leiden en het prinsesje was het er zo niet mee eens. Had ze net lekker gras gevonden, moest ze weg. Wat een geweld en een power. Ze liet zich wel wegsturen, maar ging in het land uit haar dak. Bokken piepen heuvel op galopperen, weer naar beneden galopperen, terug naar de tuin stieren, o schrikdraad zit er nu voor en dan gaan meppen naar het schrikdraad! Ik hield mijn hart vast dat ze er niet in verstrikt zou raken, maar ze weet tot op de cm te mikken! En wat een power en geweld, gewoon bokkend een steile helling op racen en piepen, ze was het er zoooo niet mee eens!

Verder heb ik weinig met haar gedaan sinds de malaise van donderdag. Heb weinig bewogen, dus ook weinig op stal geweest. Als deze dip weer voorbij is, ga ik weer uierknuffen...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 18:18

En Sandra, ook jij bent doorverwezen door het ziekenhuis ;-)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:29

Nou Monique, ik had een tijdje niet bijgelezen. Nu dus wel en dat is schrikken, val je niet van je paard maar van een trapje in de badkamer!! Ik hoop dat het al veel beter met je gaat. Je hebt pech maar je bent wel een enorme dappere doorzetter!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:34

Monique1963 schreef:
En Sandra, ook jij bent doorverwezen door het ziekenhuis ;-)

Yes *\o/* . Leuk dat ze de kaarten doorsturen!
Top van het ziekenhuis +:)+

Oei jammer om te lezen dat je over je grens bent moeten gaan om t huis in orde re krijgen. Balen dat je een flinke stap terug hebt moeten doen.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:48

Hoe is het nu met je?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 18:52

Hi Mainat, Sandra en Anjali, het gaat iedere dag een beetje beter. Ben korset en krukken en pijnstillers steeds een beetje meer aan het afbouwen. Slapen blijft onprettig. Ik kan nog steeds nauwelijks op mijn zij liggen, dat is het enige waardeloze op dit moment, ja en niet kunnen paardrijden... Dus ik puzzel veel op die site Mainat! En ik ben zo ongeveer vastgegroeid aan mijn pc. Dus erg weinig te melden. Saaaaai.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:53

Geduld dan komt het goed en dat is meer als dat ik vlak na je val had durven hopen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 18:55

Hi Pien, mijn rug lijkt wel goed te herstellen idd, dus geduld is een schone zaak, het zijn mijn ribben die me het meest dwars zitten. Duizelig ben ik alleen nog bij het opstaan gelukkig.

Voor jou een goede reis morgen!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:11

Mo, wat ik destijds fijn vond was een stevig opgerold dekbed ( in de lengte) achter mijn rug, zodat ik niet helemaal plat op mijn rug lag, maar ook niet helemaal op mijn zij. Die lag dan over de hele lengte vanaf mijn nek achter mijn rug, zo kregen mij ribben de ruimte die ze nodig hadden en kon ik beter ademhalen. De "bovenste arm" legde ik dan niet voor me, dan druk je je ribben weer in elkaar. Zo'n beetje bovenop mijn heup zeg maar. Zo kon ik toch wel een aardig tijdje slapen.
Ik wilde het je al eerder zeggen, maar ik vergat het steeds weer.

Als je opstaat, blijf je dan nog wel een tijdje op de rand van je bed zitten? Dat scheelt vaak ook wel wat met duizeligheid.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 19:17

Jet schreef:
Mo, wat ik destijds fijn vond was een stevig opgerold dekbed ( in de lengte) achter mijn rug, zodat ik niet helemaal plat op mijn rug lag, maar ook niet helemaal op mijn zij. Die lag dan over de hele lengte vanaf mijn nek achter mijn rug, zo kregen mij ribben de ruimte die ze nodig hadden en kon ik beter ademhalen. De "bovenste arm" legde ik dan niet voor me, dan druk je je ribben weer in elkaar. Zo'n beetje bovenop mijn heup zeg maar. Zo kon ik toch wel een aardig tijdje slapen.
Ik wilde het je al eerder zeggen, maar ik vergat het steeds weer.

Als je opstaat, blijf je dan nog wel een tijdje op de rand van je bed zitten? Dat scheelt vaak ook wel wat met duizeligheid.

Jet klopt absoluut 100% helemaal wat je uitlegt. Ik ben blij dat ik niet de enige ben, dacht al dat ik me aanstelde of zo. Dank voor het delen. Idd, kan ik een ietsiepietsie op mijn zij liggen als ik idd mijn dekbed achter me prop. Ook ik weet dan niet waar ik mijn arm moet laten, want op mijn zij neerleggen kan niet. Precies wat jij beschrijft. Je weet pas dat je een lijf hebt als je het voelt, wat een heerlijke vanzelfsprekendheid is slapen als je geen pijn of ongemak hebt. Gezegend zijn zij die lekker kunnen slapen! Count your blessings. Ik kan op links absoluut niet liggen. Ik heb het gevoel dat mijn hele ribbenkast los ligt en indrukt op mijn ingewanden als ik op links lig, waar ze gekneusd zijn, maar volgens mij zijn ze gebroken. Afijn. Op rechts kan ik qua rug wel liggen, maar dan zakt de linker kapotte ribbenkast naar onderen en dat voelt zo akelig. Dus inderdaad ontlast ik mijn rug iets door wat te keren en dan mijn dekbed erin te proppen. Een extra rol heb ik nog niet aan gedacht, is misschien ook een idee.
Als ik opsta, kan ik niet anders dan de draaiingen af te wachten en dan loop ik ook niet zonder mijn krukken, ben dan erg in onbalans. Het is wel snel over gelukkig, maar duidt zeer zeker op de hersenschudding.

Tijd...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:26

Ja, tijd inderdaad!

Ik lag inderdaad het liefst zo half op mijn rug, half op mijn zij, maar dan wel met de slechte kant onder. Als die bovenlag voelde dat heel vervelend ( op zijn zachtst gezegd) aan mijn ribben, inderdaad het idee dat ze in elkaar schoven ofzo.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 19:29

Jet schreef:
Ja, tijd inderdaad!

Ik lag inderdaad het liefst zo half op mijn rug, half op mijn zij, maar dan wel met de slechte kant onder. Als die bovenlag voelde dat heel vervelend ( op zijn zachtst gezegd) aan mijn ribben, inderdaad het idee dat ze in elkaar schoven ofzo.

ja dat ja! Ik ga midden in de nacht ook even lopen. Dan heb ik het gevoel dat de doorligplekken, hahaha, weer even rust krijgen en daarna slaap ik ook weer een paar uur. Op mijn rug. Ik wissel het ook af met en zonder kussen en ook doe ik het hoofdeinde van het bed soms in een andere stand. Maar lekker slapen, wat zal dat weer een genot zijn. Overigens neem ik wel voor de nacht mijn paracetasnolletjes, overdag kan ik wel met minder, maar de nacht...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:49

Tijd en arnica d6 3x 2 tabletjes per dag. Of andere potentiëring en dan advies pharmacie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 20:32

Ik moet nog steeds naar de pharma toe, Pien, kom de deur nog niet uit...

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:33

anjali schreef:
Nou Monique, ik had een tijdje niet bijgelezen. Nu dus wel en dat is schrikken, val je niet van je paard maar van een trapje in de badkamer!! Ik hoop dat het al veel beter met je gaat. Je hebt pech maar je bent wel een enorme dappere doorzetter!

Nou, inderdaadd! Precies dit!

Beterschap lieve Mo!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:34

Monique1963 schreef:
Ik moet nog steeds naar de pharma toe, Pien, kom de deur nog niet uit...

Ah, de Pharma, op elk hoekje van de straat in ook maar iets op een dorpje lijkt in Frankrijk :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 20:37

Hey die Benthhh, je droomhuis al gevonden in Frankrijk?

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:41

Monique1963 schreef:
Hey die Benthhh, je droomhuis al gevonden in Frankrijk?

Nee... :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:45

Hebben jullie al die tijd geen boodschappen nodig? Misschien kan je man dan die Arnica tabletjes ( https://zelfzorg.nl/arnica-montana-d6-tabletten-vsm ) voor je meenemen? Of Traumeeltabletjes/-druppels ( https://zelfzorg.nl/traumeel-tabletten) ?

Ik heb altijd begrepen dat je van Paracetamol een spiegel op moet bouwen en dat dat niet lukt met 1 x per dag nemen. Maar als jij voelt dat het helpt is het natuurlijk prima. Mocht je het idee hebbend at het inderdaad weinig tot niets doet, kan je overwegen om weer meerdere keren per dag te nemen of ze juist niet meer te nemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:52

Klopt Jet je informatie over paracetamol en traumeel is ook een goede.