[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:55

Er is nooit volledig onderzoek gedaan, omdat de buigproeven al niet lukte en volgens mij was de rug een kleine afwijking. Wel een afwijkiny, maar geen enorme. Waar dus met goed management gewoon goed mee te leven is. Ik zou dus inderdaad eerst een completer beeld willen zien en nav dat beeld een plan opstellen qua management, training en noem maar op. Als je nu gaat trainen en hij blijkt ergens wel echt stuk te zijn? Het onderzoek is gestaakt omdat het niet lukte, niet omdat de da het niet nodig vond.

Ik vind het dus een hele verstandige keuze.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:56

Art_Ificious schreef:
OK nu wil ik onderzoek laten doen krijg ik opnieuw gezeik van jullie.
Echt is het dan werkelijk nóóit goed?

Ben blij dat er ook zijn die wel vriendelijk blijven.

Niet zo erg aantrekken :(:)
Doe wat jij denkt dat goed is en voor nu is dat naar de kliniek toch?
De meeste klinieken kun je je paard eerder brengen in overleg tegen een overnachtingsbijdrage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:59

Art_Ificious schreef:
Iemand enig idee of ik limo eventueel die zaterdag al kan brengen? Dat zou beter uitkomen en heb ik zelf minder stress over te brengen op Limo de dag dat het onderzoek doorgaat. Dan heeft limo ook 2 dagen op alvast aan de artsen en omgeving te wennen.

Mijn paard is destijds,samen met zijn pony vriendje, altijd de dag voor zijn onderzoeken/operaties opgehaald. Enkel met de gewone check-up is hij niet blijven overnachten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:59

Ik hoop dat welke keus je ook maakt, het komt vanuit jezelf en niet omdat je het gevoel heb dat het moet van bokt. Als je er zelf achter staat en denkt in het belang van je paard is het goed. Limo is van jou he, dus jouw keuzes.
Ik zou persoonlijk nooit dit soort topics blijven onderhouden en eens kijken wat je nou zelf wil, zonder heen en weer geslingerd te worden tussen allen meningen van bokkers. Je kunt het niet voor iedereen goed doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:02

Art_Ificious schreef:

Joh, je moet het voor Limo doen, wat anderen vinden maakt toch niet uit?
en iedereen heeft hier goede bedoelingen voor je. Hou dat vooral in het achterhoofd :)
Hoe doet Limo het vandaag?

Edit: Finnens was me voor :P Ik denk persoonlijk ook dat dit topic niet altijd even goed voor je is.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-04-19 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:03

Art_Ificious schreef:

Mijn reactie is helemaal niet onvriendelijk bedoeld. Het is niet omdat ik het niet eens ben met wat je onderneemt, dat ik daarom onvriendelijk ben...
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt, maar aangezien je eerst wel een scinti wou laten doen, dan weer niet, dan zelfs dacht aan inslapen en nu ineens wel een scinti wilt laten uitvoeren, doen bij mij uitschijnen dat je zelf niet weet wat je wilt en dat je het doet omdat Bokt het zegt.

Mywishmax: De rug had toch geen kleine afwijking? Er was artrose gevonden? Artrose bij zo'n jong paard vind ik best ernstig.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:08

Wildgirl schreef:
Ben ik nou de enige die zich achter de oren krabt ivm het uitvoeren van onderzoeken twv ruim 1000 euro?
TS geeft meerdere malen, in meerdere topics, aan dat ze niet weet wat ze moet maar dat ze dit eigenlijk ook niet wil.
Ze wil geen sensibel, jong en onstuimig paard. Of dit gedrag nou veroorzaakt wordt door pijn of karakter.
Neem je verlies op zo'n moment zou ik zeggen en verkoop het dier voor een symbolisch bedrag en met het hele verhaal erbij of laat het slachten/inslapen.
Maar nee, ts wordt hier door de bokt brigade verketterd en gaat als een dolle alle (goedbedoelde maar niet altijd even handige) adviezen opvolgen van bokkers.
Nog meer geld. Nog meer tijd. Nog meer frustratie.
Ik denk dat je eerlijk moet zijn naar jezelf ts. Stel dat er op de kliniek niets of iets uitkomt; ga jij daar dan mee aan de slag? Of begint het hele verhaal dan weer op nieuw?
Je bent nu ruim 2 jaar bezig. Het heeft je bloed, zweet, tranen en vooral heel veel geld gekost en waar sta je nu? Ben je gelukkig?
Paarden heb je voor je plezier, niet om mensen hier op bokt of anderen iets te bewijzen.
Mijn inziens is dat plezier bij jou al lang geleden verdwenen en is het uitsluitend zorg en verdriet.
Noem me advocaat vd duivel maar ik zou dat hele onderzoek + evt bijkomende kosten lekker laten voor wat het is. Zoek een goede plek voor Limo, ongeacht levend of dood en neem je verlies. Een paard is zich niet bewust van euthanasie of de slager, het zijn bokkers die dat moreel niet over hun tere hartje kunnen verkrijgen en jij laat je daar door beïnvloeden.
Focus je op je andere dier en investeer je geld daarin waarin het nut heeft!

Maar waarom zou je overwegen een jong dier te euthanasiëren enkel en alleen omdat hij wat stijf/onhandig loopt? Misschien komt er uit de onderzoeken wel iets dat makkelijk op te lossen is of misschien moet hij 'enkel maar' correct getraind worden. Limo loopt misschien niet zoalw we het graag van een (sport)paard zien maar ik betwijfel dat hijzelf er veel last van heeft.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 26-04-19 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:15

Art_Ificious schreef:

Maar heb je nu die haren al opgestuurd Art?
Je gaat toch geen 1000 of meer uitgeven aan een scinti als blijkt dat je pony Myotonie heeft?
Dan heb je toch je antwoord al?
Voor dat onderzoek hoeft je paard niet eens het erf af. Gewoon een paar haren trekken en opsturen.

Ik snap de volgorde waarin je dingen doet echt niet.
Dat is het meer eigenlijk. Ik ben heel erg voor onderzoek bij jouw ponty, al 2 jaar lang. Want hij loopt al lange tijd niet goed natuurlijk. Maar als blijkt dat hij myotonie heeft heb je de verklaring voor zijn stijvigheid en onregelmatigheid. Misschien is er nog wel meer aan de hand maar met myotonie heb je voldoende legitimiteit om aan inslapen te denken.

oji

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:38

Myotonie, of PSSM, of tying up, licht bevangen, of gewoon een vit E tekort.
Zou ook mijn volgorde zijn, eerst dmv goedkope onderzoeken die gewoon vanaf huis kunnen enkele (veel) voorkomende zaken die het beeld kunnen veroorzaken uitsluiten, dan pas door naar de kliniek en helemaal door laten lichten indien nodig.

Maar goed, als TS het anders wil is dat aan haar. Haar portemonnee.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:41

Myotonie geeft toch andere symptomen als wat Limo heeft ?Bovendien heeft het dier Atrose dan is een scinti toch niet gek.Ik neem aan dat Art dat niet verzonnen heeft maar dat het haar is aangeraden door een artts als mogelijkheid om te doen.

Het lijkt wel dat wat ze ook doet het nooit goed is.

Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt Art,want voor heel Bokt kan je nooit goed doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:42

Nogmaals. Stop op bokt en trek je eigen plan. Dit schiet toch niet op.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:45

Breng haar nu niet aan het twijfelen, ik vind juist heel goed dat ze nu gewoon kiest voor een goed onderzoek op de kliniek. Kunnen ze gewoon een goede diagnose stellen, en aan de hand daarvan een prognose.

Art_Ificious schreef:

En deze reactie snap ik echt heel goed. Anderzijds zul je het gewoon nooit voor iedereen goed doen. Ik zou zeggen, hou je nu gewoon aan je plan, en laat je niet van de wijs brengen hoor.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:54

Inderdaad, ze gaat naar de kliniek, dat lijkt me de beste stap nu voor haar en Limo. Prima om zelf een andere volgorde aan te houden maar deze TS raakt alleen maar onzeker van al die verschillende berichten. Laten we nu eerst dit afwachten. Alle adviezen die nu genoemd worden, zijn al voorbij gekomen en TS kiest voor de kliniek. Prima toch? Er komt iig onderzoek.

Dat euthanisatie topic is oud nieuws, TS heeft daar ook voldoende gehoord. Zullen we die discussie nu hier achterwege laten ipv nog eens over te doen? Zijn zowel TS als het paard niet mee geholpen. :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:16

Leo schreef:
Dat euthanisatie topic is oud nieuws, TS heeft daar ook voldoende gehoord. Zullen we die discussie nu hier achterwege laten ipv nog eens over te doen? Zijn zowel TS als het paard niet mee geholpen. :)

Klopt, ts is er idd m.n mee geholpen om nu kapitalen uit te geven aan allerlei onderzoeken om daarna alsnog te moeten concluderen, gezond of niet, dat zij en limo elkaar niet gelukkig gaan maken.
Dit soort onderzoeken doen heeft zin als je van te voren weet dat het paard je zo lief is dat het ongeacht de uitkomst op rust mag óf getraind gaat worden. Beide scenario's liggen niet in de kennis en kunde c.q het plezier van ts.
Ik snap werkelijk waar niet waarom er een aantal mensen zijn die hier zo naar toe pushen.
Hebben jullie er ooit bij stil gestaan wat er moet gebeuren ná de onderzoeken? Met alleen die scintigrafie ben je er nl niet. Men is enorm goed in het ts een schuldgevoel aanpraten zodat ze handen met geld gaat uitgeven aan een paard wat 1) al niet goed ís 2) waar ze niet mee door één deur kan en 3) waarbij ze niet in staat is hem van de juiste behandeling/ training te voorzien. Óók niet als ze straks 2x per week les krijgt(wat ook handen vol geld gaat kosten).
Imo is het advies niet gestaafd op de realiteit maar op gevoel en emotie want ja, 'je moet er alles aan gedaan hebben'.
Onzin. Grote onzin.
Ts heeft een niet gezond paard waar ze niet mee uit de voeten kan.
Daar gaat welke diagnose dan ook niets aan veranderen.
Het enige wat hier voor menig een telt is de emotie, stel voor dat ze er straks achter komt dat hij goed stuk is van binnen dan betaald ze duur leergeld.
Maar he, dan heeft ze er wél alles aan gedaan.
Kom op zeg, in welke aflevering van de penny is men blijven hangen.

@TS, ik hoop dat je er nog eens goed over nadenkt en zelf je keuze maakt. Niemand mag over jou oordelen, al doet men hier dat graag. Kies met je verstand en je hart en realiseer je wat de consequenties zijn bij welke uitkomst dan ook.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 17:22

Wildgirl denk je serieus dat limo en ik geen goed team zijn?
Werkelijk? Dan heb je limo en mij Echt nog nóóit samen gezien. Qua rijden ging het misschien niet altijd goed (wat misschien ook door pijn kan komen wie weet) maar gewoon bij hem zijn en met hem kroelen en wandelen zag je wel dat hij vertrouwen heeft in mij. Bij iets engs gaat hij steun zoeken bij mij.

Hoe haal je het in je hoofd zo te praten als je ons niet eens kent.

Sorry vind je post nergens op slaan.

Die scintigrafie heb ik zelf ter sprake gebracht gehad in dit topic. Die heeft niemand me opgelegd. Dus ga eerst alles GOED na voor je iets post.
Ik heb werkelijk over vanalles nagedacht. Maar uiteindelijk toch beslist de scintigrafie te doen. Mijn moeder steunt me hierin ook heb met haar ook veel over limo gesproken voorbije dagen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:26

Inhoudelijk volg ik je absoluut, zeker als dit welk willekeurig topic dan ook zou zijn. Maar gezien het verloop van dit topic en de grote hoeveelheid meningen die TS te verwerken krijgt en het feit dat dit voor haar heel moeilijk is om te filteren en ze er heel gevoelig voor is, lijkt het me nu hier niet de plaats om te blijven discussiëren. Daar is ze niet mee geholpen nee.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:29

Art_Ificious schreef:
Wildgirl denk je serieus dat limo en ik geen goed team zijn?
Werkelijk? Dan heb je limo en mij Echt nog nóóit samen gezien. Qua rijden ging het misschien niet altijd goed (wat misschien ook door pijn kan komen wie weet) maar gewoon bij hem zijn en met hem kroelen en wandelen zag je wel dat hij vertrouwen heeft in mij. Bij iets engs gaat hij steun zoeken bij mij.

Hoe haal je het in je hoofd zo te praten als je ons niet eens kent.

Sorry vind je post nergens op slaan.

Die scintigrafie heb ik zelf ter sprake gebracht gehad in dit topic. Die heeft niemand me opgelegd. Dus ga eerst alles GOED na voor je iets post.
Ik heb werkelijk over vanalles nagedacht. Maar uiteindelijk toch beslist de scintigrafie te doen. Mijn moeder steunt me hierin ook heb met haar ook veel over limo gesproken voorbije dagen.

Na de tig aantal uren film die je in de loop van de jaren hebt gepost is er wel een aardig beeld ontstaan hoor. .

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:32

@TS indien je in 2 jaar tijd amper een stap samen vooruitkomt ben je in mijn ogen geen goede combi.
Doet niets af aan liefde voor een dier of je best willen doen.
Het is jezelf kennen en daar een geschikt dier bij zoeken.
Zo ben ik geen type voor te slimme paarden of mieperds, iedereen heeft wel iets waarmee hij/zij niet klikt.
Dit toe durven geven getuigt van kracht.
Heen en weer bewegen in je keuzes en deze van anderen af laten hangen niet.
Je bent zelf degene die van links naar rechts gaat. Dan wel een onderzoek dan niet, je hevig verzetten tegen dekens en als heel bokt je daarop afvalt toch die deken kopen.

Maargoed, het is niet mijn bedoeling je een vervelend gevoel te geven of verdrietig te maken, ik wou je enkel de andere kant laten zien.
Als je daarvoor je hoofd wegdraait is dat jouw keuze. Ik wens je veel succes met Limo, wat je ook gaat doen en wat de uitkomst ook is! :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 17:35

:') yeah right. Omdat ik niet altijd film als het ook goed gaat. (beetje moeilijk ook als je 95% van de tijd alleen bent met je paard)

Echt als limo geen vertrouwen had zou die bij de schriktraining ook niet meegewerkt hebben laat staan door de donkere tent gegaan zijn.
Dan zou die zijn hoeven niet door mij laten bekappen in de wei waar die dus makkelijk weg kon vluchten. En zo kan ik véél meer opnoemen.
Of wat dacht je van zomaar op de rug gaan in de buitenbak zonder hoofdstel in en zonder zadel? Ja dat liet die zelfs beter toe dan opstijgen met zadel.

Weet je je post vat ik erg negatief op. En dat kwetst ja, dus heb ik liever dat je gewoon zwijgt als je niks beters kan zeggen.

Geen stap vooruit? Ik kon bij aankoop amper in zijn buurt komen. Na 2 maanden kon ik de vier voeten optillen en uitkrabben omdat ik heb volgehouden maar op een rustige manier.
Qua trainen heb ik nooit echt nood gehad aan een bepaald niveau binnen bepaalde tijd. En ja daar hebben vele over geroddeld en me uitgelachen op stal. So what? My horse my choices
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 26-04-19 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:37

Maar dat maakt toch niet uit? Stel er komt iets uit de onderzoeken en hij moet verkocht worden om wat dan ook, dan heeft art toch alles gedaan om zo eerlijk mogelijk uit te zoeken hoe en wat?

Bedoel als ze hem nu zou verkopen, waar zou zo'n beest dan terecht komen denk je? Ja juist.

Nee hoor art, doen wat je nu gaat doen.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:46

Ik heb het niet eens over de onderzoeken maar over dit eindeloze verhaal, dit sleept incl. Harley al sinds wat? 2015? Paard wisseld, probleem in de basis blijft.

Blijk je niet met auto's om te kunnen gaan dan pak je de fiets, voor je eigen veiligheid. Kan je niet met paarden omgaan dan kies je een andere hobby, voor het paard en je eigen plezier. Dit matched van geen kanten alleen niemand die het durft te zeggen maar liever bedenkt met de mantel der liefde..

Onderzocht moet hij zeker, in het geval dat TS door wil blijven modderen of toch tot inzicht komt een passender thuis voor hem te vinden.

Zeg absoluut niet dat je niet met paarden om kan gaan... maar jeetje.. in de aanloop/aankoop van Limo ging ook alweer zoveel mis. Kies je paarden naargelang je eigen kennis en kunde

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 17:51

Nou je zegt het nogthans heel letterlijk dat ik niet met paarden kan omgaan. Jezelf nu niet gaan tegenspreken he.

Voor de rest beëindig ik deze discussie nu.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:52

Wat wil je met je post bereiken Maike? Niet echt nodig.
Ts heeft dit paard nu, dan moet je er het beste van maken. Dat het misschien een miskoop was valt nu weinig meer aan te veranderen, dit paard is ook niet heel makkelijk verkoopbaar denk ik.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:52

Echt een top motiverende opmerking zo. :j Daar wordt iemand echt beter van, ga zo door!

@Maiske
Laatst bijgewerkt door Leo op 26-04-19 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:55

Daarnaast, genoeg mensen die paarden verkopen wegens geen klik.
Het siert art wel dat ze ondanks alles van alles probeerd. En ja vanwege onzekerheid is dat steeds niet goed genoeg. Maar ook voor haar is dit een leer proces denk ik dan maar. Geen enkel paard is hier in gevaar verder dus wie doet ze er schade aan? Let it goo