Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:47

Succes! Spannend hoor!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:03

succes! Spannend hoor.

Blijf dat toch wel gek vinden dat ze die paarden zo jong al bekijken. Als ik dan zie wat die van mij nog gegroeid is en ontwikkeld is van 2,5 naar 4. Je kon wel verwachten dat hij ongeveer zo zou uitpakken maar zeker weet je dat dan toch nooit. Terwijl de details dan toch maken of het een heel fijne wordt en net niet.
Aan de andere kant had mijn goed ingevoerde ex collega die mij toen geholpen heeft met de keuze wel 'verwacht' dat het zo'n paard zou worden. Gewoon een heel fijn model die gewoon simpel fijn kan bewegen. Dat dan weer wel.....

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:05

Babootje wat balen.

yeentll heel veel succes vandaag!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 16:29

Hij is helaas niet door, hij kroop helemaal in elkaar in de kooi. Dit was het commentaar:

Grootramige hengst die te strak is in de bovenlijn waardoor de hengst te veel op de voorhand komt in de beweging.

Fundament was verder goed, dus dat is fijn! Nu gaat hij lekker mee naar huis om een leuk sportpaard te worden, haha.

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:52

Oh wat ontzettend jammer yentl .. nu gaat het vast een heel fijn sportpaard worden :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:21

Wat jammer, Yentl.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:40

Jammer yentl. Maar het wordt vast een heel fijn sportpaard.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:05

Heb hem via de live stream gezien yentl. Lijkt me een fijn paard en vind hem inderdaad goed in elkaar zitten. Je zag dat hij gespannen was inderdaad van de entourag, hij komt er wel.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 22:19

@ Carmuh, ja hij was echt heel erg onder de indruk. Maar hij heeft wel een goede galoppade laten zien en changeerde heel makkelijk, dat vond ik fijn om te zien. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen als hij aan de longe loopt.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:24

Brrr wat is het koud. Hoe houden jullie jonkies zich. Sjef is tot nu toe gelukkig heel braaf.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:30

yeentll jammer maar dat wordt vast een fijn sportpaard. Ben benieuwd hoe hij het onder het zadel gaat doen.

Het is inderdaad koud Leonie... Voor mij iets te koud en het is iedere dag weer spannend of de bakken niet bevroren zijn (hebben alleen buitenbak). Paard is errug vrolijk op dit moment dus ik longeer voor het rijden op de koude dagen. Verder is hij wel braaf hoor :Y) als hij niet knorrend de longeerbak omploegt...

Verder heeft Santana de wissel ontdekt. Wij zijn proberen contra wat op te pakken maar als ik ook maar een centimeter verschuif of iets te veel vasthoud dan wisselt hij om. Soms zo klein dat ik echt moet kijken in welke galop we zitten. Fijn dat hij het zo makkelijk oppakt maar wel lastig voor mij als ruiter.

Verder gaat het wijken nog niet echt denderend, of heel snel of heel traag en hij mag meer scharen. Ik heb het gevoel dat ik hem nog in de weg zit en niet duidelijk genoeg ben dus daar zijn we ook mee bezig.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:37

Jammer Yentl op naar een sportpaard carriere!

Valt alles mee met de kou Leonie Hij maakt zich niet zo druk is in het vlug maken niet altijd fijn Maar geen last van frisheid iig

Komt vanzelf goed Bianca ben je al veel bezig geweest met gebroken lijnen in contra?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:39

Hier gelukkig ook een braaf maar wel iets frisser paard...

Bianca, lastig idd als hij steeds wisselt... maar het kan er maar vast opzitten.. wij zijn er ook al mee bezig .
Voor het wijken.. misschien helpt het als je van de hoefslag af een paar passen opzij gaat ? Ipvnaar de hoefslag toe ?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:23

Juist fijn hoor biancaa. Maarwel even puzzelen hoe je het knoje aan en niet aan zet.

Hier ook puzzelen ivm bevroren bak. Maar dan maar wat vaker naar binnen met de traiker. is toch goed voor hem want hij kent dat nog niet echt; met meerdere paarden. Hij blijft heel braaf jaar voelt wel. Echt een beetje vluchterig als we met een paar paarden rijden. Hij spurt er niet vandoor maar wordt er dan wel snel moe van, van dat steeds zo allert zijn. Dan is de batterij op een gegeven moment al weer leeg.
Ik vind dat echt knap hoe jullie al zo goed met je paarden op concours kunnen. Die van mij vind ik daar echt nog zo kuiken in.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:33

Pol , Hudson word ook heel energiek op wedstrijd .. in m'n 2e proef is hij vaak wel leeg hoor .. rij meestal 15 min los dat is echt genoeg voor hem ..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:46

ah, dan is het verschil misschien minder groot dan ik dacht.

'Probleem' is nu ook gewoon nog dat het een vrij 'harde grens' is. Als hij moe in zijn hoofd is dan wordt trailer laden bijvoorbeeld ook weer moeilijk. Maar ook reageren op de hulpen etc. Lijkt geen kwade wil, meer dat hij dan langzaam afwezig raakt :+ Power save modus aan......zzzzzz

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:03

Blijft toch een beetje wisselend met die jonkies Pol dat groeien kost ze ook nog een hoop energie daar vergissen mensen zich vaak in

Ik sta zelf op een manege dus hij is wel gewend aan drukte Passerende paarden heeft die gelukkig nooit op gereageerd

Vandaag de fysio weer langs geweest voor onderhoud Hij zat wat vast in zijn rechterschouder die is nu los gemaakt Verder mooi los in zijn lijf! maandag komt Custom langs voor een nieuw zadel dan kunnen we er voorlopig weer even tegen aan

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:54

Wat fijn om te lezen dat eigenlijk alle jonkies wel redelijk braaf blijven ondanks het koude weer de afgelopen dagen....brrr wat was het fris.

Biancaa....Zelf vond ik inderdaad het van de hoefslag af wijken een fijne oefening zoals moniek noemt.

Hier is hum vooral heel relaxed, ze is echt heel rustig op het moment. We poetsen lekker veel en beetje bewegen in de longeerbak. Het veulen is echt duidelijk te voelen nu dat is zo leuk!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:57

Ik had gisteren een enorme stuiterbal aan de longeerlijn.
Vanwege mijn rug heeft hij 3 weken zo goed als vakantie gehad. Wel elke dag van 9-17.30 op de wei.
Maar aan de longeerlijn moest er even wat opgekropte energie uit.

Hoop van de week tijd over te hebben om ook nog even te rijden, heb het gemist!
Maar omdat het zo vroeg donker is komt het er niet echt van.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:57

Dres , dat klinkt weer fijn dat ie lekker los is gemaakt door de fysio... en een nieuw custom zadel wauw daar ben ik wel een beetje jaloers op hoor hahaha.

Carmuh, ik ben zo benieuwd naar je veulen ... ik las dat de nakomelingen van Ferdeaux veel indruk hadden gemaakt op de HK ( als ik het goed zeg ;) )

Marije, altijd vervelend rug klachten ( ben zelf sinds 2000 rugpatient ) ik snap dat je het rijden mist ..

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:06

Ik vind het ook echt een hoop centen hoor Moniek maar het zadel is aanpasbaar nu een andere kopen en over 2 jaar weer een nieuwe ben ik nog meer geld kwijt! Lees ook echt 99% alleen maar goede dingen over Custom en de service moet voortreffelijk zijn!

Ik wil ook graag verkorte zweet bladen kom met mijn korte pootjes nauwelijks onder het zadel uit := En het close contact enkelvoudige zweetblad lijkt me ook echt super

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:27

dresjoepie schreef:
Ik vind het ook echt een hoop centen hoor Moniek maar het zadel is aanpasbaar nu een andere kopen en over 2 jaar weer een nieuwe ben ik nog meer geld kwijt! Lees ook echt 99% alleen maar goede dingen over Custom en de service moet voortreffelijk zijn!

Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen. ik ben redelijk kritisch t.o.v. alles wat "op maat gemaakt" wordt. Niet zulke goede ervaringen daarmee.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:30

Oh jeetje Babootje dat klinkt idd niet best Mijn paard heeft gelukkig geen moeilijke rug of bouw Het gaat mij er vooral om dat het mee kan groeien met hem Dat het dus aanpasbaar is

Als je het zadel niet goed vind na 2 weken hoef je niet te betalen en kan je het weer mee terug geven Ze staan dan zelf wel echt achter hun product

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:37

Moniek.....Ben ook heel benieuwd naar het veulen. Heb het positieve bericht gelezen inderdaad, best fijn om te lezen.

Dresjoepie.....Vind custom zelf prachtige zadels,hoor alleen hier in de omgeving best wisselende verhalen erover.

Net even wat foto's gemaakt van hum tijdens het poetsen, moet zeggen dat ze er super uit ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:00

Ohh jullie maken mij een beetje bang hahah Ik ga zwz kritisch kijken Dat mag ook wel voor dat geld ;) Een vriendin van mij kijkt zwz mee Als je er op zit zie je niks natuurlijk