Fly_high schreef:Ongelijke voeten zijn het probleem niet, maar wel vaak een symptoom van onderliggende problemen. Het loont zich om er heel voorzichtig mee te zijn
Ik heb er namelijk een gehad met ongelijke voeten, bleek HKO in te zitten, straalbeen klasse 4 met cyste, heel wat inspuiten en compensatie blessures later het paard moeten laten inslapen

op ijzers liep die goed, zonder altijd net niet. Ga ik niet nog een keer doen.
Maar een gezond paard met goede voeten hoeft uiteraard niet verdacht te zijn alleen vanwege ijzers

Henk stond ook voor op ijzers en bij mij lekker kunnen springen en crossen op blote voeten, röntgenologisch ook allemaal op en top.
Goede keuze om hem te laten staan ynskek.
Net als hier boven had ik mijn vorige merrie ook moeten laten staan. Ik heb het nooit zo gezien maar haar voeten waren ligt ongelijk. Kon bekappen zijn maar ook een ander probleem. Bleek toch een ander probleem te zijn. Ernstige hals problemen onderin de hals waarbij dus vaak ongelijke voeten gezien worden. Met de kennis van nu zou ik hem ook laten staan.
LuffB schreef:Goede keuze ynskek om hem te laten staan, zeker als het verhaal ook niet lekker loopt.
Ik had verteld dat ik ging kijken bij een paard (ik voor de 2de keer, mede koopster zou het de eerste keer worden). Helaas had zij absoluut geen klik met het dier, dus waren we best snel alweer weg. Vriendin/ mede koopster zei; ja anders stap jij toch op, waarop ik bedankte want als zij de klik sowieso niet had, had extra rijden voor zowel het paard, als de verkoper als voor mij toch geen zin.
Rijden zonder koop intensies vind ik echt zo'n onzin. Als ik naar een paard ga kijken is het met de hoop dat de klik er is, het dier aan mijn wensen voldoet of eventueel naar die wensen toe kan groeien. Ik maak geen afspraak bij iemand als het paard A) duurder is dan dat ik uit kan geven of B) aan de hand van het verhaal al niet lijkt te gaan matchen.
Toevallig vandaag contact met iemand die wilde 20+ voor het paard hebben. Wij gaven aan dat we in een andere prijsklasse zochten. Zegt de verkoper ''kijken staat vrij''. Waarbij ik dus ook denk, ja dat kijken is misschien vrij, maar van kijken naar het paard wordt niet mijn portemonee opeens 2x zo dik..
Maar als ik dus op dat aanbod was ingegaan, was ik dus eigenlijk ook iemand geworden die zou gaan rijden zonder intentie tot kopen. Maar wel op uitnodiging van de eigenaar?
(wij hebben iig vriendelijk bedankt)
Zijn er nog mensen met lopende zoekertjes?
Ik weet er 1 die er voor 15k op staat maar als hij er 8-9k voor krijgt zo weg gaat. Misschien heeft degene dat ook? Vind het een vreemde manier van adverteren maar oke, ieder zijn ding. 
Ik had gisteravond een leuk paard zien staan, stond er net op. Dacht ik bel morgenochtend. Stond het paard al op gereserveerd. Heel stom dat ik niet gewoon direct actie heb ondernomen.
Leen paard gaat hier morgen weer weg. Stond veel meer opslot als dat er gedacht werd en daarnaast lag ze zo slecht in mijn groep dat ze lelijk verwond is. Ik gok door het vele op slot staan en daarom kan ze maar beter weer bij de eigenaar staan. Betekent dat ik weer meer op zoek kan.