Achterom schreef:Kent Sam dubbele lijnen? Ook daarmee kun je veel in stap en het voordeel van er naast lopen vind ik altijd dat je precies kunt zien wat er gebeurt in het lijf.
We hebben hem er our kennis mee willen laten maken maar dat vond hij zo eng dat hij zich prompt achterover gooide…. Ik weet niet of ik dat nog eens wil proberen.

Op zich kan ik wel korte stukken langs ze stappen. Draven mag Sam sowieso niet dus gewoon naast hem wandelen kan wel. Geen uur maar goed, dat zou voor hem ook niet goed zijn gok ik. Het zou echt puur zijn om hem gewoon het ide van bezig zijn te geven.
Varekaj schreef:Wat voor elastieken heb je nodig? Van die zwarte om je paard aan vast te zetten? Dan moet je eens googelen op trailer elastiek, en ik geloof dat bij agradi zo die zwarte rubbers in de sale zijn. Aan elke kant een musketon (die rubbers hebben een ring op elk uiteinde) en je bent er.
Ik gebruik zelf zo een stuk touw waar een doorzichtig stuk kunststof omheen zit. Ene kant musketon en andere kant paniekhaak. Iets te vaak elastiek fout zien gaan dus dat komt er bij mij niet meer in.
Wat ik deed in de weken dat ik alleen mocht stappen met Icaro zijn pees (wel véél lichtere blessure dan bij Sam) was als het kan afwisselen tijdens het opbouwen. En veel op het harde. In stap kan je eigenlijk best veel, je moet gewoon stapsgewijs voorzichtig opbouwen. Verzameld stappen, arbeidstap, middenstap, gestrekte stap, pasje wijken, pasje schoudervoor, halt en stap, lang en laag of meer opgericht, pasje travers, balkjes stappen, opties genoeg.
Ik moest eerst 3 weken uitsluitend op harde ondergrond en opbouwen tot 30min/dag voor ik pistewerk mocht beginnen en dat was dan max. 10min/keer, met draf en galop mettertijd opbouwend.
Ik heb gewoon altijd de pees gebruikt als graadmeter en verder gezond verstand. En veel blijven koelen, soms zelfs voor het "werk".
Echt werken mag hij sowieso nog niet. Daarom zoek ik meer iets waar ik hem mentaal mee kan bezig houden. Hij heeft echt een scheur in de pees dus van opbouwen is dit jaar nog geen sprake.

Ik zoek echt elastieken. Niet die zwarte rubberen. De camion heeft een polyester voorbak met aluminium frame. Het is sterk zat gezien ze er met haar voorhoeven op gestaan heeft maar met kettingen vrees ik dat ze op zo’n moment de ringen gewoon uit de polyester zou rukken. Waar de plaatjes geschroefd zitten is natuurlijk een zwak punt. Die zitten wel ook nog door het aluminium maar ik heb Rêve al meer dan eens ijzeren tralies zien verbuigen zonder veel moeite dus ik maak me weinig illusies over dat aluminium kaderement. Ze heeft hier zelfs al kettingen uit de bakstenen getrokken…

jde schroeven zijn gewoon zwakke punten als miss chaos haar gewicht in de strijd gooit. Daarom dus elastieken. Heb liever dat ze die stuk trekt dan de hele camion en zichzelf verbouwt.

Manlief heeft een ader in het oog die gesprongen is. Hij heeft nu voor zes weken twee verschillende oogdruppels gekregen en over zes weken terug controle. De dokter kon echter niet garaneren dat het zicht weer 100% normaal zou worden. Hij ziet ‘donkerder’ (zoals met een zonnebril) aan dat oog en dat zou blijvend kunnen zijn maar al de rest zou moeten weg gaan. Heb hem maar bij de arm gepakt toen we naar buiten gingen want door de druppels die hij voor het onderzoek gekregen had zag hij alleen schimmen.

Hij wilde gaan trainen (bodybuilding.) heb gezegd dat ik hem bracht als hij de melk uit de koelkast kon pakken zonder af te tasten. (Die ik natuurlijk niet op de gewoonlijke plek zou zetten.) toen dat niet lukte zei ik ‘hoe wil je gewichten vinden en veilig bevestigen. Ge zijt zo blind als ne mol van die druppels.’
Hij is niet gaan trainen.