Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MairiMacBran

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:54

We hadden een half uur daarvoor nog contact gehad. Wees dan zo netjes om af te bellen en mensen niet dat hele eind the laten rijden. Of beter nog, zeg tegen de mensen die hebben gezegd de pony niet te willen en daar later weer op terug komen dat de eerstkomende kijkers (die je zelf hebt gebeld dat ze niet verkocht is en of wij willen komen) nu aan de beurt zijn en als zij niet willen, zij weer in beeld komen.
Maar misschien verwacht ik dan te veel.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:59

anjali schreef:
Je wordt ook tegen elkaar uitgespeeld om snel te beslissen en niet af te dingen. Want er zijn nog meer belangstellenden.......Vroeger waren dat misschien verkooppraatjes maar tegenwoordig is het vaak echt zo.

Dat is zeker tegenwoordig vaak echt zo. Ik heb recent 2 paarden verkocht en ik heb ook steeds meerdere serieus geinteresseerden gehad.
Maar als ik dat hier zo af en toe lees ben ik toch wel erg netjes geweest :o . Steeds maar één afspraak tegelijk gemaakt en na bezichtiging deze mensen ruim de tijd gegeven om te beslissen. En ruim dan bedoel ik 2 tot zelfs 3 weken. En dan niet tussendoor nog anderen laten komen met het risico dat die sneller zouden beslissen. Vind ik gewoon niet netjes.

Overigens waren deze paarden al rondom geröntgend en heb ik de mogelijkheid gegeven om de foto's ter beoordeling aan de eigen veearts voor te leggen. Scheelt een hoop gedoe rondom dat hele keuren :j .

En over mijn eigen zoektocht: morgen rijd ik naar Duitsland om een veulen te gaan bekijken. Erg benieuwd natuurlijk :D .

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:18

Wauw dat is zeker netjes LDRD, al zou ik het zelf ook zo doen.

Ik ga morgen ook naar een paard kijken, zie ik net dat die op gereserveerd staat, hoop toch dat dat is omdat de verkoper ook netjes is en niet omdat ie al verkocht is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:37

Als hij verkocht was lieten ze je het toch wel weten?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:05

wyoming schreef:
Wauw dat is zeker netjes LDRD, al zou ik het zelf ook zo doen.

Ik ga morgen ook naar een paard kijken, zie ik net dat die op gereserveerd staat, hoop toch dat dat is omdat de verkoper ook netjes is en niet omdat ie al verkocht is.

Zou het even toch vragen.
Had ik ook maar die persoon deed dat omdat ze de hele week bezichtigingen had

Wyoming maar leuk voor je, hoe ga je alles doen komt paard in pension?
Ik “ken” je nog uit ander topic dus weet wel hoe druk je leven is .....ik zou het niet kunnen in jouw situatie

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:43

LDRD wat ontzettend onbeschoft! Daar sta je dan met je goede gedrag! :(

Bij de verkoop van mijn tweejarige heb ik in sommige gevallen ook 3 weken gewacht tot ik naar de volgende kijker doorging. Vind ik zelf wel zo netjes en zo zou ik zelf ook behandeld willen worden.

Hier zijn we er helemaal over uit wat voor paard we gaan zoeken in 2021. Merrie, ruin of hengst van 160 cm of hoger. Kleur onbelangrijk (maar liever geen schimmel :+ ). 100% verkeersmak en alleen op pad kunnen. Leeftijd tot 16 jaar. Ras niet belangrijk, papier ook niet. Al heb ik zelf al wel een aantal supermooie en geschikte Andalusiers gezien, maar bijvoorbeeld ook een prachtige kruising kwpn x fries (zonder sokken) en een super knappe BWP. Het belangrijkste voor ons is dat het paard sociaal is naar mens en dier en niet snel onder de indruk is van onverwachte dingen. :j

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:41

LDRD schreef:

Nou paard is dus verkocht, het is dat ik er dus zelf naar vroeg anders had ik daar dus ook voor niks gestaan.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:38

Jeetje, echt balen weer wyoming, gelukkig dat je het even gecheckt hebt van te voren.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:51

wyoming schreef:
LDRD schreef:

Nou paard is dus verkocht, het is dat ik er dus zelf naar vroeg anders had ik daar dus ook voor niks gestaan.

Jeetje wat onfatsoenlijk dat ze je niet even bellen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:19

Heb je nog gevraagd Wyoming waarom ze je niet op de hoogte had gesteld
Ik vind niet netjes

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:55

tita schreef:
Heb je nog gevraagd Wyoming waarom ze je niet op de hoogte had gesteld
Ik vind niet netjes

Ja kreeg een excuus, met paard moest snel verkocht worden. Koop je niks voor, en verklaard ook niet waarom iemand het niet even netjes meldt. Maar goed. Gelukkig zijn er meer paarden in de wereld.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:04

Ik begrijp werkelijk niet waarom als het op paarden kopen en verkopen aankomt mensen ineens zo raar gaan communiceren. Zowel potentiele kopers als verkopers kunnen er wat van hoor :roll: . Er zijn erbij die mij ook wel eens bijna tot waanzin hebben gedreven |o :x .
Wat is er mis met fatsoen en een normale communicatie zou je zeggen.

Maar goed, nu even in mijn rol als potentiele koper : het veulen waar ik ben wezen kijken was absoluut niet van plan om te laten zien of ze een beetje kan lopen :( . Beetje jammer als je daarvoor naar Duitsland rijdt. Ben er nog niet uit wat ik daarmee moet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:06

Lekker dan. Ik snap niet dat mensen het fatsoen niet hebben om alles netjes af te handelen.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:39

Nog mensen op pad geweest voor een paard dit weekend?
Ik heb trouwens het idee dat de markt aan begint te trekken. Er komt weer wat meer te koop en niet alles is binnen no time verkocht.
Wat ik ook zie is dat mensen die een paar maanden geleden een paard hebben gekocht, nu om wat voor reden dan ook spijt hebben en het paard weer te koop zetten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:10

Marlies1 schreef:
Ik heb trouwens het idee dat de markt aan begint te trekken. Er komt weer wat meer te koop en niet alles is binnen no time verkocht.
Wat ik ook zie is dat mensen die een paar maanden geleden een paard hebben gekocht, nu om wat voor reden dan ook spijt hebben en het paard weer te koop zetten.

Dat idee heb ik ook! Hou al een tijdje wat dieren in de gaten maar die staan nog steeds te koop. *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:21

Autumnn schreef:
Marlies1 schreef:

Dat idee heb ik ook! Hou al een tijdje wat dieren in de gaten maar die staan nog steeds te koop. *\o/*

Tja, vakanties zijn weer voorbij.....

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:29

Ik ga vanavond weer ergens kijken :) Hoe gaat het met jouw zoektocht, Autumn? Jij bent ook al een poos aan het zoeken, toch?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:43

Ik heb even niks van mij laten horen. Maar ik kan ook vertellen een match gevonden te hebben. 2 september gaat hij gekeurd worden. Spannend en leuk tegelijk

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:10

Autumnn schreef:
Marlies1 schreef:

Tja, vakanties zijn weer voorbij.....

Dat viel mij ook al op!

Ik heb het weekend 3 paardjes bekeken

Een heel brave 3 jarige die aan al mijn "eisen" voldoet maar ik voelde er zelf niet zoveel bij. Had niet de klik

Dan een heel ervaren 11 jarige merrie. Ook exact wat ik zoek, maar helaas was eczeem. In combinatie met de leeftijd weet ik niet of ik dat helmaal wel wil

En dan een 4 jarige ruin. Superbraaf en relaxt karakter. Ik had er echt een klik mee. Heel vriendelijk en open karakter. Nadeel... onbereden. Wordt wel buiten ingereden, mag over een maandje nog eens terugkomen en wordt op de hoogte gehouden hoe het beleerproces gaat.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:10

Kenzo schreef:
Ik heb even niks van mij laten horen. Maar ik kan ook vertellen een match gevonden te hebben. 2 september gaat hij gekeurd worden. Spannend en leuk tegelijk

Spannend! Ik ga duimen voor je

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:11

LDRD schreef:
Ik begrijp werkelijk niet waarom als het op paarden kopen en verkopen aankomt mensen ineens zo raar gaan communiceren. Zowel potentiele kopers als verkopers kunnen er wat van hoor :roll: . Er zijn erbij die mij ook wel eens bijna tot waanzin hebben gedreven |o :x .
Wat is er mis met fatsoen en een normale communicatie zou je zeggen.

Maar goed, nu even in mijn rol als potentiele koper : het veulen waar ik ben wezen kijken was absoluut niet van plan om te laten zien of ze een beetje kan lopen :( . Beetje jammer als je daarvoor naar Duitsland rijdt. Ben er nog niet uit wat ik daarmee moet.

Balen, konden ze veulen niet een beetje opjagen oid? Zonde van je tijd inderdaad. Karakter verder wel leuk/lief?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:22

Kenzo schreef:

Leuk! En spannend natuurlijk.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:03

Leuk Kenzo, ik hoop dat de keuring positief verloopt.

Ik ga donderdag naar een paardje kijken.
Ik ben overigens niet de enige geïnteresseerde, maar verkoper wil een goede match en huis voor het diertje. Dat zijn meestal wel de fijnste verkopers, al loop ik het risico als ik het paard wel leuk vind, de verkoper toch voor een andere koper gaat.
Maar ik ga er dan maar vanuit dat de verkoper het dier het beste kent en als die denkt dat ik er niet bij pas, dan is het misschien maar beter ook als ik haar niet meeneem.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:45

Neem aan Sosha dat je de verkoper al een idee gegeven hebt van wie je bent en hoe het paard terecht zou komen? Dat kan al veel teleurstelling schelen vooraf.

Over teleurstelling gesproken, ik mag ook weer opnieuw op zoek, want de verkoper is zo ontfatsoenlijk geweest om tegen onze afspraak in, vanmorgen het veulen te verkopen. Na bezichtiging in Duitsland gistermiddag was de afspraak dat ik vandaag in de loop van de dag zou laten weten of ik het veulen wilde kopen. Tsja, en dan dit.
Maar goed, ik had al twijfels en iemand anders heeft de knoop nu doorgehakt.
Volgend jaar heeft ze weer veulens en die kwamen ook te koop liet ze nog weten. Tsja :') .

En doorrrrr naar de volgende.

Mocht iemand nog iets weten, ik houd me aanbevolen :D .

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:00

Ja LDRD, we hebben al uitgebreid gecommuniceerd, dus ga er vanuit dat als ze die opzet niet zou zien zitten, ze dat wel gelijk zou zeggen.

Vervelend hoor, dat je veulen al weg was. Maar ja, als je toch twijfels had.