Door jouw link Mahjong ik weer Mo! Zo leuk. En die foto van Callas als puzzel vind ik geweldig.
Monique1963
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-20 12:54
Hey Pien wat leuk dat jij Mahjong ook leuk vindt. Heb dat ook heel lang gedaan. Verslavend, LOL. Grappig hè dat je je eigen foto tot puzzel kan laten maken. Moet ik er ook eentje van Chico voor je maken?
Afijn, goed nieuws, ik heb vanmorgen een tussen-navel-en-uier-knuffel gedaan. hèhè eindelijk weer. Normaal heb ik in de wintermaanden, of de-nachten-op-stal-maanden dat zijn er wel 8, minimaal vier door-de-hand-momenten. Voeren om 8u 's morgens. Om 10u naar het land brengen, erna uitmesten. Om 18u uit het land halen en voeren en om 23u nog een nachthooi beurt en namesten. En als ik ga trainen of rijden, dan nog meer. Nu op dit moment zijn er geen door-de-hand-momentjes natuurlijk. Daar baal ik van. Ik zie ze wel langskomen, ik wandel mee, maar contact heb ik niet. En dat 10 weken?
Dus vanmorgen het roer om. Als vriendje uitmest, ga ik knuffen. Dus Callas op de poetsplaats en ik knuffen. Ouderwets gezellig. Op de poetsplaats staat ze 100% stil normaal gesproken dus moet kunnen. Vandaag lekker halsje laag en genietend ondergaan wat ik kon doen. De uierknuffel ging nog net maar lager kan ik niet. Voor de vorm een beetje met een borstel geklooid, ik kan moeilijk bij haar oren, maar alles tussen oren en navel kon ik wel bij. En ze was zo lief.
Maar ja, vriendje doet alles op zijn manier. Met uitmesten laat hij alle hekken van de boxgangen open staan en ik had Poupettekind al zien loeren. Ik zeg nog... En onze bordercollie hield haar nog even tegen... maar het gras was interessanter buiten. Floep weg kleine shet. En dat kan Callas dus niet hebben dat iemand háár verlaat. En nog wel naar interessant gras gaat. Dus Callas ging draaien. Ik vreesde niet snel genoeg uit de weg te kunnen. Ik hield haar nog even vast aan haar touw, wel keurig van haar ze trok niet, ze ging om me heen cirkelen, maar ik heb haar toch losgeklipt. Ik wilde deze strijd even niet met haar aangaan, dat gaat gewoon niet met krukken, een korset etc. Ze stormde de stal uit, in galop langs de camper, hop zo naar Poupette. Toen hebben we Shadow ook maar losgelaten.
Vriendje heeft de stallen verder gedaan en erna heeft hij ze op het erf gepakt en hebben we ze naar het land gebracht. Eigenwijze Poupette doet hij geen halster aan, omdat ze daar schuw in is. Ik doe haar wel op de heenweg altijd een halstertje aan. Maar nu was ze dus vrij en sheteigenwijs gaat ze de tuin in. Wij zijn doorgelopen, ik op grote afstand want ik kan niet zo hard en ik riep Poupetje en daar kwam mijn dribbeldruifje aan dribbelen in een haastig drafje, o jee, zijn jullie al zo ver, ik kom eraan hoor, hahaha.
In het land had mijn vriend een proefopstelling staan van een camerasysteem waar hij mee aan het spelen is. Dat moest afgebroken worden en Callas vond dat spannend en heeft het met grote belangstelling gevolgd. Ik denk dat ze de volgende keer ook zo'n systeem zelf kan aansluiten.
Ik ben weer helemaal blij. Zo lekker om even bezig te zijn met de paardjes. Ook hebben we het voer anders neergezet zodat ik ze zelf kan gaan voeren ochtend en avond. We maken voortgang.
Eefje1963
Geplaatst: 16-02-20 13:16
hoi hoi,ik kan het niet laten om toch nog even te waarschuwen! Je weet hoe snel en onverwacht iets kan gebeuren,je verzint het soms niet,wat paardjes verzinnen,dus pas goed op!Dat zie je nu maar weer met Poupette!Je moet gewoon even zuinig op jezelf zijn nu!En lekker puzzelen!Heel leuk,die puzzels! En het hoofdstel is ook super mooi!Een plaatje,zo,met Callas dr mooie koppie!
Hey die Eefje, uiteraard heb je gelijk. En je/jullie kennen me goed. Maar ik móést ff. Als ik 10 weken niet kan contacten ga ik dood. En hoofdstel is lekker kleurig en turquoise staat het prinsesje goed, LOL. En ze kijkt wel wat boos op de hoofdstelfoto vind ik. Maar desondanks toch leuk..
Ja precies dat ja. Madam weet heel goed te vertellen wat ze wel en niet wil. Ze is nu bij zichzelf aan het nadenken of ze net als prinses Marilène van Maurits, iets parttimes of zo kan gaan doen. Marilène werkt parttime bij het Rijksmuseum en Callas denkt nu toch aan een carrière in de it. Of misschien in de beveiligingscamera's want die zijn bijzonder interessant.
Hi Fardoe, dank voor je complimentje. Tja, als ik ga zitten treuren, dan wordt het ook niets. Er zijn ergere dingen op de wereld. Het had zoals iemand al zei ook nóg erger kunnen zijn. Ik had nog anders van dat trapje kunnen vallen en dan verlamd raken. Dus ik beschouw het maar als een vakantie waar ik ongestraft veel op mijn laptop mag spelen. Maar wel even contacten met de paardjes. Dat moet. Ik was een week zonder in het zkh en een leven zonder dieren is toch geen leven vind ik. Dus vanavond ga ik ze voeren YAY!
MaiNat
Geplaatst: 16-02-20 16:09
Heerlijk lekker bezig, maar idd let op je grenzen.Haha ja dat loeren van Poupette komt me zo bekend voor! Normaal geweldig dat soort dingen, maar nu even op jezelf letten. Anders kan je veel langer last van je hoofd krijgen hoor. Hier de storm Dennis. Maar valt mee met de andere storm Ciara.
maras
Geplaatst: 17-02-20 22:11
Wat een leuke puzzelsite, ik voel een verslaving aankomen
Monique1963
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 00:10
Mainat, ik neem mezelf echt in acht, maar ik ga met stappen, letterlijk vooruit. Maras, lekker verslaven...
Zo net een staaltje van stoutheid en braafheid. We gaan de nachtbeurt doen. Dus droogdekentjes van de shetten afhalen, beetje namesten en hooi voeren en opstrooien. Ik kan niet zo veel, maar met slimmigheid kan ik toch best het stro naar Shadow zijn boxje trekken met een kruk. O staldeur. Ok. Daar stap ik normaal overheen. Het is een shettenhoogte deurtje. Kan ik nu niet overheen. Dus doe het open. trek het stro in zijn box. trek droogdeken over zijn hoofdje eraf. Had het vanmiddag al niet vastgemaakt toen we ze nat binnenhaalden, want ik kan niet bukken. Ik loop het boxje weer uit, deurtje open. Shadow loopt stout achter me aan maar dat zie ik niet, heb ook na het vallen tegen de douchemuur geen ogen in mijn achterhoofd gekregen.
Vriend is de hooizakken aan het vullen. Callas doet wat ze altijd doet, namelijk op de exacte limiet van haar box staan, deur is open, want ze weet dat ze niet verder mag. Vriend ziet haar op die max staan en denkt dat ze eruit loopt, schreeuwt. Callas schrikt, en Shadow maakt misbruik van de situatie, all eyes on Callas, dus kan ik rottigheid uithalen en die staat opeens eigenwijs in het gangpad, Callas volgt in paniek door het schreeuwen van mijn vriend. Ze volgt haar shettenleider, uit haar box, ook het gangpad op. Drie paardjes op het gangpad, (want Poupette woont op het gangpad), dat gaat niet. Vriend schreeuwt nog meer, en zwiept met hooizakken, hij heeft het na 10 dagen voor de dieren zorgen helemaal gehad met eigenwijze dieren. Veel verschrikte hoofden omhoog, veel oogwit.
Ik overschreeuw, mag ik het oplossen svp? Vriend laat het mij maar uitzoeken. Er staan drie bange paardjes in 1 gangpad klem, staarten helemaal in de kroep. Ik vraag Callas backup en ze gaat keurig achteruit het hoekje ook nog om haar box weer in. YAY. Shadow, voelde aankomen dat hij stout was geweest en die vlucht... ook Callas' box in. Yay not. Callas weet dat dit niet klopt, een paard in haar box en voelt mijn opkomende nijd naar Shadow uiteraard en kruipt bang in een hoek waar Shadow zich voor mij verstopt. Ik wil linksom, maar ik ben niet zo vlot uiteraard met krukken en hij verstopt zich weer achter Callas, rechtsom idem. Uiteindelijk geeft hij op en gaat hij haar box uit en zijn box weer in.
Ik was heel blij met mijn brave Callas, ze had Shadow niet mogen volgen, maar ik kan me voorstellen dat dat geschreeuw van mijn vriend haar deed schrikken en ze ging zo keurig back up terug in haar box, ook nog het hoekje om!
Rug heeft het overleefd, ja Mo, doe nou rustig met je rug, niet teveel tegelijk doen, ja ik hoor het jullie zeggen, maar ik deed ook helemaal niets, maar het was weer een samenloop van bizarre omstandigheden. Nu weer wat uurtjes slaap proberen te pakken, maar de nachten zijn het ergst...
Wat een gedoe weer hé? Ik begrijp je wel. Je zult moeten lopen met de krukken die je hebt; ik neem tenminste aan dat je er niet mee gaat roeien. Niet kijken naar de dagen die nog vóór je liggen. Kijk naar de dagen die al om zijn. Totdat de heuvel voor je ineens kleiner is dan de berg achter je.
Wel mooi dat Callas dan naar je luistert en braaf back up haar stalletje in gaat , terwijl ze er ook voor had kunnen gaan kiezen om te gaan keten want tja de baas is nu "zwak" . Dus chapeau voor Callas en Foei voor Shadow..
Monique1963
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 11:33
balance schreef:
Je zult moeten lopen met de krukken die je hebt
Die is grappig Balance en je waarheden zijn wijs.
Sandra lol die smileys, ja precies dat.
Vanmorgen zelf de dieren allemaal weer gevoerd. Ook hooi gegeven, maar dan op mijn manier op dit moment. Verspil ik wat meer, maar ja dat is collatoral damage, of hoe zeg je dat. Ik kan geen hooizakken tillen nu, dus sleep ik het met een hark, (die ik dan gelijk als 2e kruk gebruik) naar de boxen.
Verder schijnt de zon volop, maar wel fris winterweer. Ik heb de zwaarste pijnstillers inclusief bijbehorende maagbeschermers overboord gegooid. Heb er niet minder slecht van geslapen. Dus nu alleen ontstekingsremmers en paracetamol. Dat is al erg genoeg. Het meest last nog steeds van mijn ribben en de duizeligheid alleen bij bewegen als ik lig en wil opstaan, dus dat gaat toch de goede kant op. De steken in mijn rug en bil zijn er alleen als ik over mijn grenzen ga en aangezien ik die goed moet bewaken van jullie, zijn die steken er niet zo vaak
Wat leuk, dan heb ik nog wat in het vat! Iedere keer weer een verrassing dan! Waardeer het echt enorm, ook gewoon al jullie berichtjes in dit topic en ook pb'tjes die ik heb gehad en ook sms'jes, echt lief!
Ik ga iedere dag een beetje vooruit, ik kan nu weer mijn benen over elkaar doen als ik zit zonder dat ik door de grond ga van de zenuwpijn, dus petit à petit l'oiseau fait son nid...