[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:34

Als ik jou zo bekijk blub kun je wel een paard van 1.75 gebruiken of wellicht nog groter. Weet niet hoe zwaar je bent?

Alja

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:38

ik vind dat je je wel heel blind staart op het paard van Cardy!
ik denk dat het voor het mooie niet echt gaat passen, op de foto zie je echt een meisje-meisje op het paard zitten en jij bent toch een stuk langer op jou fotos te zien...

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:44

@blubdevis die uit mijn onderschrift dan? is Z1, wel al 13 jaar, fijn te rijden, 1.76, stoer breed paard, en voor de liefhebber te koop :)

lovejoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:26

met pijn in ons hart moeten we afscheid nemen van onze 9 pony's. De gemeente gaat bouwen en we zijn nu genoodzaakt ze weg te doen, voor zaterdag moeten ze verkocht zijn anders moeten ze naar een handelaar.
er wordt met spoed een goed tehuis gezocht!!

Het zijn echt super beestjes!
Allemaal shetlanders.

Je kunt er heel veel mee. Ze kennen bijna allemaal vrijheidsdressuur , een paar zijn ingereden en een paar worden beleerd voor de kar.

dit is een van de advertenties:

http://www.bokt.nl/markt/ad/93106/super ... ie-te-koop

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 11:28

Wat ontzettend jammer lovejoris, maar waarom moeten ze weg omdat de gemeente gaat bouwen? Jullie kunnne geen ander plekje voor ze vinden.

lovejoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:35

nee. was het maar waar. we houden er een ,maar de rest moet echt weg.
omdat zaterdag het weiland leeg moet zijn moeten ze naar een handelaar. tenzij we ze voor zaterdag verkopen.
Het zijn ook niet onze eigen pony's maar het kwam er wel op neer dat wij degene waren die er altijd voor klaarstonden. nu is het ook onze taak om ze te verkopen. we hebben er dus 1 ovegenomen. die nu dus wel echt op papier ook van ons is. Als ze van ons waren geweest hadden we ze ook gratis weggedaan. zolang ze maar een goed tehuis krijgen. maar helaas gaan wij daar niet over, en dat maakt het alleen maar moeilijker...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:41

Wat een stoer dier die Siem van jou Ultimoo. Ik vind dat ook meer eruit zien als een mannenpaard ipv Bhaskar van Cardy... daarbij zie ik toch eerder een lange slanke jonge dame ;)

Sterkte lovejoris... zoveel shetjes kwijt moeten in korte tijd is lastig.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:15

Blub vind je inderdaad wel blind staren op die van Cardy, is een leuk paard maar twijfel of het plaatje gaat kloppen. Staar niet te blind dan kan het alleen maar tegen vallen!
Uiteraard succes voor beide partijen!

Lovejoris, dat is een lastige situatie. Wel erg kort dag, waarom zijn de eigenaren er niet eerder mee gekomen? Lijkt me toch niet dat de gemeente mensen nog geen week de tijd geeft om een plek te zoeken.
Heel veel succes met de verkoop!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:02

die van ons wordt vrijdag klinisch gekeurd..Ben benieuwd hoe het uit gaat vallen!
nu al 2x een afgekeurde gehad, dus we gaan voor de 3x is scheepsrecht hihi!
Vind het best spannend moet ik eerlijk zeggen, en zou wel echt balen als deze weer niet goed blijkt te zijn!

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:04

Waren dat paarden van marktplaats en sporthorses?

Dan zou ik wel willen weten welke niet goed gekeurd zijn

ninz schreef:
die van ons wordt vrijdag klinisch gekeurd..Ben benieuwd hoe het uit gaat vallen!
nu al 2x een afgekeurde gehad, dus we gaan voor de 3x is scheepsrecht hihi!
Vind het best spannend moet ik eerlijk zeggen, en zou wel echt balen als deze weer niet goed blijkt te zijn!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:11

Staar je niet blind op een klinische keuring.. Ik heb ook wel eens een paard over laten keuren. Het is toch maar een moment opname. En vind het ook raar dat het zo open en bloot word verteld zo op een forum, welke wel of niet zijn!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:13

fokfanaat schreef:
Is een stukje bot dat los is gekomen, kan bv het gewricht kapotmaken als het ertussen komt.

Ik ken een chip niet anders dan een stukje bos wat los zit door een schop etc :')

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:16

wij hebben te horen gekregen dat ons veulen een oc (afvlakking) heeft.
Ze vertelde erbij dat het toch wel vaak voorkomt dat het op jonge leeftijd nog verdwijnt.
In het ergste geval wordt de oc een ocd en zal hij mocht hij er last van krijgen geopereerd moeten worden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:19

Ocd kan ook zeker wel op plaatsen zijn waar de da zeker kan zeggen dat het niet van een schop komt. Dus erfelijk of door slechte opfok/ voer of een combi.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:20

Hoe oud is je veulen urobi en waarom heb je er nu voor gekozen hem te röntgenen.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:27

Johnnydepony schreef:
Als ik jou zo bekijk blub kun je wel een paard van 1.75 gebruiken of wellicht nog groter. Weet niet hoe zwaar je bent?

Nou 175 of groter vind ik een beetje onzin, dat andere paard (onder aan mn profiel) is ook maar 170..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:31

Denk dat 170 ook wel moet kunnen, met massa en front, staat ook al heel anders.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:32

fokfanaat schreef:
Hoe oud is je veulen urobi en waarom heb je er nu voor gekozen hem te röntgenen.

die is nu 4,5 maand.Hij kreeg wat vocht bij het spronggewricht en dat trok niet weg.Hij staat te koop aangezien wij geen hengstveulens aanhouden.Ik wilde weten over er iets aan de hand was en daarom hebben we van de sprong rontgen laten maken.Je ziet aan het been nu eigenlijk niks vanaf de buitenkant en hij is ook niet kreupel.Wij willen een paard eerlijk verkopen en vertellen het verhaal er nu bij.Er zijn mensen die tegen ons gezegd hebben dat we hem gewoon moeten verkopen zonder dit erbij te vertellen omdat de meeste veulens niet gerontgend worden en je er eigenlijk zo niks meer aan ziet.Ik wil zo niet verkopen en heb hem te koop staan met de bemerking erbij

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:34

Das lastig, vaak als er vocht is is er schade in het gewricht, maar als er op de foto geen stukjes los bot te zien zijn in dat wellicht toch ook onwaarschijnlijk.
Balen, zal het verkopen wel lastig maken, er is zoveel keus en de prijzen zijn zo belachelijk.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:35

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:39

Veel front vind ik niet, maar kan je er misschien wel aanrijden.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:39

das waar.. hij is pas 6..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:43

Gewoon gaan kijken en als jij er je goed op voelt gewoon doen. Je moet wel iets nemen dat bij je past, maar volgens mij 1m70 wel groot genoeg en als die genoeg body heeft waarom niet.
Zo reed ik een paard van 1m80 waar ik mij heel goed op voelde passen en waar ik geen problemen ondervond met mijn beenligging en voel ik me nu te klein voor die ruin van 1m75 die ik te koop heb staan waarbij ik wel problemen ondervind met mijn beenligging. Maat zegt dus niet altijd alles.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:51

Fokfanaat ik keek net even in je profiel en werd spontaan verliefd op Eenmaal andermaal. Die is echt zo knap. Hoe ziet die er nu uit ?

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:53

Ja dat klopt ook, alleen wil wel een leuke combinatie zijn, niet dat ze zeggen ´waar gaat die jongen met die pony naar toe´ :P