Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dolor schreef:een vriendin van mij heeft het aan haar da gevraagd, ze werkt daar en 9 van de 10 paarden vechten tegen het spuitje. voor mij dus duidelijk, het wordt de slacht. ik wil mijn paard niet zo lang zien lijden en zien vechten tegen dat spuitje. dat is hier op stal al vaker gebeurd en dat was echt verschrikkelijk. paard viel en stond weer op en viel weer en stond weer op. was echt niet leuk.
maikeltje schreef:dolor schreef:een vriendin van mij heeft het aan haar da gevraagd, ze werkt daar en 9 van de 10 paarden vechten tegen het spuitje. voor mij dus duidelijk, het wordt de slacht. ik wil mijn paard niet zo lang zien lijden en zien vechten tegen dat spuitje. dat is hier op stal al vaker gebeurd en dat was echt verschrikkelijk. paard viel en stond weer op en viel weer en stond weer op. was echt niet leuk.
Wat een klets zeg!
Ik heb het mijn DA ook gevraagd, zijn vader is ook weer DA en in hun praktijk is het nog nooit voorgekomen dat een paard tegen dat spuitje heeft gevochten.
Wel tegen het eerste sedatiespuitje, maar nooit tegen de narcose en ook niet tegen de fatale spuit.
En als een paard vecht tegen het suf worden door de sedatie dan wordt het dier op het gemak gesteld en wordt gewacht met narcose tot het paard rustig is.
coco25 schreef:Ik ben zelf al bij heel wat paarden geweest die we in hebben laten slapen.In mijn hele paarden leven (20 jaar) heb ik het nu 1 x mee gemaakt dat een paardje (een shetje) niet goed reageerde op de verdoving spuit. De DA heeft hem meerder narcose spuiten gegeven en uiteindelijk 2 direct in het hart gespoten, het heeft uitendelijk ongeveer een half uur tot drie kwartier geduurd.Het was vreselijk om te zien zelfs de veearts stond met tranen in zijn ogen en we hebben na aflopp samen bijna een heel pakkie peuken opgerookt. De laaste die we hebben laten inslapen ging ook niet snel maar dat kwam omdat het hart niet goed genoeg meer pompte omdat ze al heel oud was, ze heeft hier weinig van gemerkt. Het is nooit leuk om ze te zien vallen en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat maar 1 x gezien heb dat een paard echt viel. De meeste zakken rustig door hun benen en dan pas dient onze veearts de narcose toe en dan pas de doden spuit. Ik ben niet tegen de slacht, maar ik vindt het een fijner idee om het paard/pony in zijn eigen omgeving te laten inslapen zodat zijn of haar vriendjes nog afscheid kunnen nemen.
PinkyBubble schreef:Ik heb 4 September afschijd moeten neme van mijn paardje, Ik heb haar op laten halen voor de slacht, en heb er nogsteeds geen spijt van, ze is een vredige dood zonder pijn en angst gestorven en daar ben ik blij omWat jullie vinden moeten jullie lekker zelf weten , maar ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt voor mijn soulmate.
PinkyBubble schreef:Ik heb 4 September afschijd moeten neme van mijn paardje, Ik heb haar op laten halen voor de slacht, en heb er nogsteeds geen spijt van, ze is een vredige dood zonder pijn en angst gestorven en daar ben ik blij omWat jullie vinden moeten jullie lekker zelf weten , maar ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt voor mijn soulmate.
dolor schreef:een vriendin van mij heeft het aan haar da gevraagd, ze werkt daar en 9 van de 10 paarden vechten tegen het spuitje. voor mij dus duidelijk, het wordt de slacht. ik wil mijn paard niet zo lang zien lijden en zien vechten tegen dat spuitje. dat is hier op stal al vaker gebeurd en dat was echt verschrikkelijk. paard viel en stond weer op en viel weer en stond weer op. was echt niet leuk.
maikeltje schreef:Wat een klets zeg!
Ik heb het mijn DA ook gevraagd, zijn vader is ook weer DA en in hun praktijk is het nog nooit voorgekomen dat een paard tegen dat spuitje heeft gevochten.
Wel tegen het eerste sedatiespuitje, maar nooit tegen de narcose en ook niet tegen de fatale spuit.
En als een paard vecht tegen het suf worden door de sedatie dan wordt het dier op het gemak gesteld en wordt gewacht met narcose tot het paard rustig is.