Waidida schreef:mavantos schreef:In oktober een tweejarige verkopen of een driejarige in januari helpt zeker wel voor het prijsverschil, ondanks dat die evenveel kent. Maar ik begrijp dat het paard je aangeboden is via social media? Stond je budget bij een eventueel oproepje? Dan zie je dat wel vaker. Hetzelfde paard is bij een hoger budget ineens duurder dan dat die bij iemand met een lager budget.
Longeren kunnen ze vaak prima. Op de kliniek heb je meestal een longeercirkel en desnoods laat je het paard gewoon los lopen. Harde volte kan door aan de hand rondjes mee te rennen ipv aan de longeerlijn.
Ik zou overigens de rug en de hals ook maar op de röntgenfoto laten zetten als je de benen al laat doen. Die laatste €200 kan er dan ook nog wel bij denk ik altijd maar. Als er iets mis mee is dan ben je meer kwijt...
Ik had erbij gezet lagere/gemiddelde prijsklasse. Dus niet perse een bedrag, maar dat kan wel meegespeeld hebben. Dat ze gewoon dacht ik probeer het.
Ik vrees alleen dat rug en nek iets meer zal zijn dan 200 euro, alleen de benen en beperkte klinische is 500 euro. Ik heb geen idee of dat gangbare prijzen zijn, maar dat is alleszins wat onze DA vraagt.
Dan nog. Zelfs al is het €500 meer dan bespaar je het nog aan toekomstige dierenartskosten uit als het paard niet gezond blijkt.
Het is natuurlijk ook gewoon heel fijn om zeker te weten dat de rug en hals goed is voordat je met een jonkie begint.