Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:27

T eerste wat ik denk is drachtig teefje ?

En duidelijk niet bang voor de auto .

Bedank voor het plaatsen

Fitzroy

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:34

Het is wel een mooi dier. En ziet er ook lief uit. := Jammer dat ze zoveel dieren doden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:34

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:36

Echwel schreef:
Ik ben bij geen wolf geblokkeerd omdat ik eens gezegd heb dat ik overrijden enz een nare dood vind voor de wolf.
Het is en blijft een dier en we pretenderen allemaal dierenliefhebbers te zijn, maar wensen ze wel een gruwelijke dood.

Ik niet hoor, ben fel op tegen om dieren inhumaan te doden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:38

Onali schreef:
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het gedrag van de chauffeur enorm afkeur.
Als het dat filmpje is.

Wat de wolf doet is absoluut niet fijn (wel een mooi dier) maar wat een achterlijke kerel.

Dit is toch wat Graus zegt, je hebt niks te vrezen en gewoon ksst roepen dan gaat hij weg. Hij steekt de "deskundigen" hiermee de gek aan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 13:46

Jawel, maar je kan deze wolf, die niks verkeerds doet, niet gaan lastig vallen.

Waarom stapt deze man uit? Wat is zijn doel?

Beetje stoer doen voor de likes?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:03

Ik denk laten zien dat ze niet schuw zijn.

Als ik het filmpje bekijk, snap ik wel hoe en waarom wolven op een gegeven moment gedomesticeerd zijn. En er hondenrassen zijn ontstaan.

Prachtig dier om te zien, maar ik houd ook van grote Duitse herders.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:04

Ik denk eigenlijk dat de bestuurder in het begin probeerde de wolf van de weg te houden. Misschien lag er een drukke weg naast? Omdat de wolf op een gegeven moment probeert over te steken en de auto dan gas geeft of de bestuurder wat roept.

Vind het een dubbel filmpje. Wolf is duidelijk gestresst en wil oversteken, krijgt nog meer stress van de auto (die haar mogelijk dus probeert te 'redden' van een drukke weg?).
Dit heeft verder niet zoveel te maken met het 'niet schuw' naar mensen imo. Als ik even denk aan leeuwen in Afrika: een auto is niks. Geen bedreiging, geen postieve associatie, niks. Het is ook gewoon iets wat je tegen komt op de savanne. De leeuw kan relaxed naast de auto liggen zonder gevaar voor de mens.
Stap jij uit, al sta je tegen de auto aan: leeuw is doodsbang en kiest ervoor om te vluchten of aan te vallen.

In dit geval kiest de wolf om te vluchten. Gaan mensen voer gooien vanuit de auto, kunnen ze een auto gaan linken aan de mens. Komt er een andere auto aan en krijgt die geen voer en stapt er dan iemand uit, kan het heel anders gaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:05

4 dode schapen in Putten.

Citaat:
Putten
Gelderland
11-2-2024
Aanval op schapen waarbij 3 gedood zijn. Van 1 schaap is de huid van de kop inclusief het rechteroog afgerukt.

Heel veel sterkte voor de eigenaar.

Wolvenmeldpunt GW 31617018889
#geenwolf

Afbeelding

Let op gruwelijke foto

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/PGVDj4 ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:06

Ik vind het dier behoorlijk rustig overkomen, op zijn hoede, staart tegen de kont gedrukt, maar allesbehalve gestresst.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 14:17

tienus63 schreef:
Ik vind het dier behoorlijk rustig overkomen, op zijn hoede, staart tegen de kont gedrukt, maar allesbehalve gestresst.

Dit.
Ik zie geen stress.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:39

Ligt aan je definitie van stress, daarnaast heb je te maken met een roofdier en geen prooidier. Dus als je met een paardenbril gaat kijken naar dit beeld is hij inderdaad chill.

Ik zie een relatief ontspannen dier aan het begin van het filmpje, dat steeds onrustiger wordt als de auto hem de pas af blijft snijden en uiteindelijk vlucht (=angstrespons dus stress) als de man de auto uit stapt. Ik zie een staart die steeds strakker wordt, van vloeiende beweging naar strak in het lijf en sprongetjes maken, actief ontwijken van oogcontact.

Op basis van deze beelden zeggen dat de wolf tam is, is grote flauwekul. Ook niet tamme roofdieren zijn niet bang voor auto's, hooguit van het geluid of snelheid (wat deze auto niet heeft op dat moment). Daarnaast maakt hij gelijk ruimte op het moment dat de mens uitstapt. Dit gedrag past bij mijn beeld bij een wild dier.

Zou ik blij zijn als ik deze wolf hier tegen kwam? Nee, maar dat heeft te maken met zijn natuurlijke drang om mijn dieren dood te maken. Niet omdat ik vind dat hij hier abnormaal gedrag laat zien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:41

Ik zag de stress ook nergens.... wel nieuwsgierig.

Dat schaap |( |( |(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:50

Staart tegen de kont gedrukt = stress.
Korte, statige bewegingen. Stukjes van het filmpje iet wat verkrampte pasjes / gespannen lijf.
Op het einde als ie de bosjes in loopt lijkt ie wat samen te drukken, kontje knijpen maar dat kan ik niet goed genoeg zien om zeker te zeggen.

C vorm in de bek, al weet ik niet of dat voor wolven hetzelfde werkt als bij honden.
Dat beest heeft toch gewoon stress? Nee niet paniek of angst maar zeker wel stress.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:52

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:10

Duitsland - Brandenburg

<<Vanochtend werd ik gebeld voor een wolvenincident in Bergsdorf bij Oberhavel. Een wolf probeerde in te breken in een kudde schapen, beschermd door een elektrisch raster en drie kuddebewakings- honden. Zelfs door de aanwezige herder en voorbijgangers ter plaatse kon de wolf slechts op enkele meters afstand van de kudde worden gehouden.

De herder informeerde het Ministerie van Milieu en de politie. Na een tijdje waren de agenten ter plaatse en troffen samen met ons een volwassen wolf aan die er gezond uitzag en geen vluchtreflex of andere schuwheid vertoonde. Omdat de situatie al een paar uur duurde, werd door een agent er een waarschuwingsschot afgevuurd, waardoor de wolf de afstand tot de kudde alleen maar met nog eens 200 meter had vergroot.

Na de melding dat deze maatregel niet het gewenste effect had, werd afschot van de wolf overwogen, maar ondanks de live verbinding met Potsdam duurde het ruim een ​​uur voordat er toestemming werd gegeven.

Maar na verdere intimidatie pogingen door de plaatselijke agenten had de wolf zich rustig een paar honderd meter het bos in terug getrokken. De actie werd vervolgens gestaagd. De wolf vertoont al enkele dagen ongewoon gedrag en loopt overdag ook rond in de omliggende dorpen.>> Google vertaling

https://www.facebook.com/share/p/1N69Sk ... tid=K35XfP

https://www.facebook.com/share/p/2zmM8YGaE6DmdHnC/ via hier ook filmpjes. Deze wolf ziet er stukken wilder uit qua uiterlijk dan die in Speult

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:28

Afbeelding
Calamiteitenregeli g Gelderland

Citaat:
Gelderland

Tijdelijke subsidie wolfwerende maatregelen

Schapen- of geitenhouders buiten het leefgebied van wolven kunnen bij calamiteiten een subsidie aanvragen voor afrastering om schade door zwervende wolven te voorkomen.

De calamiteitenregeling is nu van toepassing in:

* Gemeente Ede tot en met 22 februari
* Gemeente Nunspeet tot en met 17 februari wordt verlengt t/m 22 februari
* Gemeenten Putten en Nijkerk tot en met 21 februari
* Gemeente Elburg tot en met 21 februari
* Gemeente Barneveld tot en met 20 februari
* Gemeente Ermelo tot en met 20 februari
* Gemeente Oldebroek tot en met 15 februari
* Gemeenten Oude IJsselstreek en Doetinchem tot en met 21 januari

Meer informatie

https://www.gelderland.nl/themas/natuur ... aatregelen

Afbeelding

Bron no wolves Benelux

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:51

Zo dan := zelfs na een waarschuwingsschot nog schijt hebben :=

"Buiten het leefgebied van de wolf" hoe wordt dat bedoeld? Ik mag hopen dat alleen schaapjes op de heide daar dan buiten vallen maar ik ben er bang voor.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:54

Verwarde en agressieve mensen worden neer geschoten.
Maar stel je toch voor dat er een wolf geschoten word. Poeh Poeh.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:14

Nyaleti schreef:

"Buiten het leefgebied van de wolf" hoe wordt dat bedoeld? Ik mag hopen dat alleen schaapjes op de heide daar dan buiten vallen maar ik ben er bang voor.

Ja natuurlijk! Zo'n schot heeft toch helemaal geen betekenis voor een dier wat er nog nooit mee te maken heeft gehad?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:17

dierenfan schreef:
Duitsland - Brandenburg

<<Vanochtend werd ik gebeld voor een wolvenincident in Bergsdorf bij Oberhavel. Een wolf probeerde in te breken in een kudde schapen, beschermd door een elektrisch raster en drie kuddebewakings- honden. Zelfs door de aanwezige herder en voorbijgangers ter plaatse kon de wolf slechts op enkele meters afstand van de kudde worden gehouden.

De herder informeerde het Ministerie van Milieu en de politie. Na een tijdje waren de agenten ter plaatse en troffen samen met ons een volwassen wolf aan die er gezond uitzag en geen vluchtreflex of andere schuwheid vertoonde. Omdat de situatie al een paar uur duurde, werd door een agent er een waarschuwingsschot afgevuurd, waardoor de wolf de afstand tot de kudde alleen maar met nog eens 200 meter had vergroot.

Na de melding dat deze maatregel niet het gewenste effect had, werd afschot van de wolf overwogen, maar ondanks de live verbinding met Potsdam duurde het ruim een ​​uur voordat er toestemming werd gegeven.

Maar na verdere intimidatie pogingen door de plaatselijke agenten had de wolf zich rustig een paar honderd meter het bos in terug getrokken. De actie werd vervolgens gestaagd. De wolf vertoont al enkele dagen ongewoon gedrag en loopt overdag ook rond in de omliggende dorpen.>> Google vertaling

https://www.facebook.com/share/p/1N69Sk ... tid=K35XfP

https://www.facebook.com/share/p/2zmM8YGaE6DmdHnC/ via hier ook filmpjes. Deze wolf ziet er stukken wilder uit qua uiterlijk dan die in Speult

Ben benieuwd/bezorgd wanneer/dat die terug komt als de mensen weg zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:22

DuoPenotti schreef:

Te kort door de bocht dit.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:23

Ik zie toch wel degelijk een dier wat in het begin de auto op zoekt en bijna iets verwacht.
Op de momenten van de kst en het uitstappen zie ik even wat stress maar
het dier hersteld zeer snel weer en gaat
uiteindelijk omdat er niks te halen valt.

Aanvallen zal ie niet snel doen want ze weten echt wel dat ze alleen minder sterk zijn dan in een roedel.
Wolven werken in een roedel altijd samen en kunnen dan ook grotere prooien aan.
Daarom zal het ook niet lang duren voordat er een keer een mens aangevallen zal worden en ik kan alleen maar hopen dat het allemaal zal meevallen maar ik vrees het ergste.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:26

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:

Te kort door de bocht dit.

Waarom. Een schuwe wolf die niet schuw is is verward.
En komt te dichtbij mensen en daarmee een gevaar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:58

josien_m_ schreef:
Nyaleti schreef:

Ja natuurlijk! Zo'n schot heeft toch helemaal geen betekenis voor een dier wat er nog nooit mee te maken heeft gehad?

Angst voor een schot zit er in, bij elk (wild) dier. Onverwachte harde knal icm de geur. Daar amper reactie opgeven is echt vreemd.
al vraag ik me af met wat voor geweer ze op de proppen komen omdat ze uitgaan van een waarschuwing schot. Zo'n zielige luchtbuks, dan kun je nog beter in je handen klappen denk ik. Maar dat is wel offtopic