oji schreef:Ik doel met mijn reactie op jouw verhaal...ooit een keer gehad... Met dat verhaal geef jij voor mij aan de waarde van een keuring in twijfel te trekken en dat verhaal vergelijk ik met de 85 jarige kettingroker zonder longkanker.
Dat jij geen keuring gaat betalen bij afkeuring, geeft voor mij ook aan dat jij dus niet in wil staan voor de gezondheid van jouw te verkopen paard. Dat is prima, alleen zul je dan aan mij geen koper vinden. Overigens hebben paarden die een redelijk recente set van foto's hebben sowieso mijn voorkeur. Hoeft echt niet minder dan 3 maanden te zijn, ik laat met alle plezier een nieuwe set maken voor de verzekering. Maar lukraak een RX keuring gaan doen bij paarden waarvoor de verkoper niet instaat voor de gezondheid, dan heb ik echt wel betere dingen te doen met mijn geld.
Datzelfde verhaal had ik hier nog een week of 2 geleden. Voordat paard de verkoop in ging helemaal laten keuren, RX en klinisch. Klinisch top, RX een bemerking dus voor een lage prijs te koop gezet.
Mensen hebben paard ovv keuring gekocht, tussendoor ineens weer proberen te onderhandelen wat mislukte en toen werd hij klinisch afgekeurd...
Volgende dag paard weer opgeladen, bij een andere kliniek weer klinisch laten keuren en fluitend erdoor.
Ik snap helemaal dat je dan als verkoper niet gaat betalen bij afkeur, helemaal bij een klinische keuring die schijnbaar enorm subjectief is.