Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 12:06

De twee die ik hier gespot heb waren wel degelijk nijlganzen. Die hadden wel meer zwart aan de vleugels (op het eerste zicht had ik ze toen bijna verward met een ooievaar tot ze lande) maar op de foto zie ik idd veel minde zwart aan de vleugels dan de ganzen die ik hier had zitten. Ik heb hier nog geen andere gezien buiten de canadese. :)

Ik heb in mijn kindertijd veel pluimvee gekend, Een canadese gans is geen grauwe gans. En als jij een canadese gans wil mak maken wens ik je veel succes. Als er nu 1 type gans agressief is als de pest. Die twee hier vallen de paarden zelfs aan. :x Hoop dat de canadezen snel op flikkeren al heb ik ze de afgelopen dagen allemaal niet meer gezien eigenlijk. Als dit de grauwe zijn, dan komen ze niet van mijn weide af in elk geval want daarvan weet ik zeker dat het neilganzen zijn. (nonkel die bij natuur en bos werkt heeft dat ook bevestigd.) maar heb van die twee eigenlijk nooit last ondervonden. Nu heb ik vorige week geloof ik wel het koppel neilganzen zien ruzie maken met het koppel canadezen. Sam vond dat erg verontrustend en heb hem toen van weide moeten wisselen. :(:) En ik zag dat er toen 4 ganzen extra waren maar die vier heb ik eigenlijk zo nauw niet bekeken maar dat zouden dan grauwe geweest kunnen zijn. Dan zijn het dus niet de neilganzen die zich voort geplant hebben, of iig niet hier. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 20:07

Ik heb er ook van betere kwaliteit maar..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sommige dingen blijven hetzelfde… <3

nafkedemi

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:12

Nah dat is gewoon te lief!!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:15

Aaaaaaaaaah wat lief.......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 20:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Knuffeltje terug.

:+:
Hij kwam toen ik zijn naam riep. <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:25

Hebbuh, hebbuh ... Welnee, ik heb helemaal geen last van hebberitis. Wat is het toch een leukerd. Jij mag er ook zijn trouwens. :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:26

Hij is echt jouw mannetje hè.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:27

Heerlijke foto's!

Heb je nog zo'n slaapfoto met baby joy? Leuke vergelijkfoto haha. Zo'n groot hoofd ineens in je schoot. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 20:45

Maflinger_S schreef:
Hebbuh, hebbuh ... Welnee, ik heb helemaal geen last van hebberitis. Wat is het toch een leukerd. Jij mag er ook zijn trouwens. :D

:o Dankje :o

petraaken schreef:
Hij is echt jouw mannetje hè.

:j mijn man kliert hij steeds. _O- met mij komt hij altijd knuffelen. _O-

Muga schreef:
Heerlijke foto's!

Heb je nog zo'n slaapfoto met baby joy? Leuke vergelijkfoto haha. Zo'n groot hoofd ineens in je schoot. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:47

Ja, jij bent duidelijk zijn mens. Altijd geweest.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:02

<3 zo lief!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 21:03

Maflinger_S schreef:
Ja, jij bent duidelijk zijn mens. Altijd geweest.

Ik heb met hem ook echt dat ‘lezen en schrijven’ gevoel…. Ik denk eigenlijk dat ie me bij wijze van spreken zo zou laten op stappen.

Fysiek is hij bijna een kopie van Rêve maar kwa karakter is hij zoveel gemoedelijker… :+:

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:13

Je ziet het ook gewoon aan zijn koppie. Zijn uitdrukking is er een van nieuwsgierigheid, vertrouwen en positiviteit, zo van: "Ik ben benieuwd wat we gaan doen en ontdekken maar ik ben er vrij zeker van dat ik er wel wat mee kan en het is OK.".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 23:02

Zó heb mijn man in slaap gel*lt met kleurgenetica. _O- (hij kon niet slapen dus ging vragen stellen over hoe we welke kleur uit Rêve konden halen. >;) is ie morgen vergeten maar hij slaapt nu wel. Weet niet of dat nu een compliment is…….. >;) )

Anyhow, Joy voelt ook vanaf dag 1 als ‘voor mij gemaakt.’

Ik zie hem nog zo naar me toe wankelen toen hij net geboren was en resoluut zich weer neer leggen met zijn hoofd op mijn schoot. _O- en op één of andere manier blijft hij daar rust uit halen. Hij heeft ook echt liggen ronken. Dat mijn moeder zei ‘snurkt die nu?’
Jep. :+ lichtjes. _O-

Ik ben overigens 1,50m dus reken maar uit hoe groot mijn ‘pony’ is…. Tel daarbij op dat Rêve na haar 3e nog een groeischeut kreeg…. :=
Ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat worden maar hij is nu groter en steviger dan Rêve op die leeftijd iig. :=

Ik denk dat Joy inderdaad zo’n ‘ik weet niet wat we gaan doen maar volgens mij wordt het wel leuk’ paard is.

Dat ie pikt als een raaf als je met iets bezig bent is ook puur omdat ie weet dat je achter hem aan gaat (want meestal heb je het nodig en wil je het terug. _O- ) en das aandacht natuurlijk:+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 23:22

Joy <3 Wat een heerlijk dier is ie en hij wordt steeds maar knapper!

Dat gezichtje is ook om te smelten, groot kind en toch wijs tegelijk

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 00:32

Hij is zo leuk hè... is toch wel echt mijn favoriete boktpaard :

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 01:21

Moet je Knorrie nou zien liggen joh, haha. Heerlijk hoor :+:

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 06:35

Ayasha schreef:
De twee die ik hier gespot heb waren wel degelijk nijlganzen. Die hadden wel meer zwart aan de vleugels (op het eerste zicht had ik ze toen bijna verward met een ooievaar tot ze lande) maar op de foto zie ik idd veel minde zwart aan de vleugels dan de ganzen die ik hier had zitten. Ik heb hier nog geen andere gezien buiten de canadese. :)

Ik heb in mijn kindertijd veel pluimvee gekend, Een canadese gans is geen grauwe gans. En als jij een canadese gans wil mak maken wens ik je veel succes. Als er nu 1 type gans agressief is als de pest. Die twee hier vallen de paarden zelfs aan. :x Hoop dat de canadezen snel op flikkeren al heb ik ze de afgelopen dagen allemaal niet meer gezien eigenlijk. Als dit de grauwe zijn, dan komen ze niet van mijn weide af in elk geval want daarvan weet ik zeker dat het neilganzen zijn. (nonkel die bij natuur en bos werkt heeft dat ook bevestigd.) maar heb van die twee eigenlijk nooit last ondervonden. Nu heb ik vorige week geloof ik wel het koppel neilganzen zien ruzie maken met het koppel canadezen. Sam vond dat erg verontrustend en heb hem toen van weide moeten wisselen. :(:) En ik zag dat er toen 4 ganzen extra waren maar die vier heb ik eigenlijk zo nauw niet bekeken maar dat zouden dan grauwe geweest kunnen zijn. Dan zijn het dus niet de neilganzen die zich voort geplant hebben, of iig niet hier. _O-

Canadezen zijn net zo erg, waar wij eerst woonden stikte het van de Nijletters en Canadezen, dat geschetter en getoeter een hele nacht door, gek werd je ervan. En alle andere watervogels waren weg.
Die 2 verjagen we ook altijd. Grauwe ganzen scholen samen en zijn een stuk schuwer en meer timide..

Maar mooi foto’s samen met Joy, hij is echt een plaatje..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:58

Joy is gewoon Joy en een geweldig leuk mensgericht paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 13:03

pmarena schreef:
Moet je Knorrie nou zien liggen joh, haha. Heerlijk hoor :+:

zalig he. Mijn kleine baby :+: Onze verhoudingen zijn een tikkeltje veranderd ( :+ ) maar buiten dat is hij nog steeds mijn kleine Joy ;+:

Neon schreef:
Hij is zo leuk hè... is toch wel echt mijn favoriete boktpaard :

<3

Mars schreef:
Joy <3 Wat een heerlijk dier is ie en hij wordt steeds maar knapper!

Dat gezichtje is ook om te smelten, groot kind en toch wijs tegelijk

Afbeelding
sky wist niet goed wat hij van de situatie moest vinden.
Afbeelding
Zijn koppie... :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij heet zooooo'n zwaar leven. :(:)
Afbeelding
Krijg ook altijd meteen een snoet zodra hij me ziet. Note to self: Als je ze zo iets leert als veulen blijven ze dat doen. _O- _O- Kreeg zo een tijd terug een bericht van N wat Vigo wilde als hij met zijn hoofd voor haar bleef staan. Dus ik stuur terug "een kus op zijn snoet."
N stuurt terug "ben jij nu serieus?" "jep. je handen vlak op zijn 'wangen' leggen en dan een kus op zijn snoet geven en dan is ie tevreden."
iets later: "dat was dus echt wat hij wilde...."

_O- _O- Sorry N.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:42

Hele mooie foto's Kath, je mag er zelf ook wezen net als je paarden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 21:50

pien_2010 schreef:
Hele mooie foto's Kath, je mag er zelf ook wezen net als je paarden!

Dankjewel. :o
Ik weet dat ik geen draak ben maar ik zie ook geen schoonheidsprijs in de spiegel zeg maar. Ik schaar mezelf een beetje in die middenmoot die noch negatief, noch positief op valt. :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 23:04

Jullie zijn een mooi stel!
En op de derde foto uit je laatste post is het wel echt een kasteel naast jou! Met een ‘Kath for scale’ ernaast toont ie nog groter :D , maar hij lijkt zo van de foto’s wel weer net wat luxer dan een tijdje terug. Mooi om te zien hoe hij groeit en de verhouding steeds meer in balans komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 23:26

Het zijn hele kleine verandering en toch maken ze een wereld van verschil hè? :D
Ik denk dat hij kwa hoogte gelijk Rêve gaat worden. Klein paard dus (of grote E/net uit de E bij jullie) hoewel hij nu groter is dan Rêve op die leeftijd was, Rêve was meer een laatbloeier en dat zag je ook.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:14

Ach troost je, zelfs topmodellen schalen zichzelf in middenmoot haha. Ik vind het er ook goed uitzien hoor!