Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xkusjeirene schreef:Ik vind het bij de volbloeden vooral schandalig dat met name handelsstallen ze dus serieus voor niks of voor hooguit een paar honderd euro op de kop tikken, proberen te verzwijgen dat het ex-renpaarden zijn door de afstamming er heel raar op te zetten en het ras niet te noemen, er eigenlijk vrij weinig aan doen (ik zag er van de week ergens eentje staan die op 28 maart voor het laatst gekoerst heeft - echt no way dat die al fatsoenlijk omgeschoold is) en er meer dan het tienvoudige voor durven te vragen.Wat een prijzen he.. Mijn familie die al jaren in de paarden zit schrok er enorm van..Die hebben 2 jaar geleden ongeveer een paard net zadelmak gekocht voor 2500 ofzo. En nu betaal je 3x zoveel
Nee inderdaad! Bedankt voor je reactie!
xmarliez schreef:Moderatoropmerking:bericht verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels van dit topic
Mkango schreef:xkusjeirene schreef:Ik vind het bij de volbloeden vooral schandalig dat met name handelsstallen ze dus serieus voor niks of voor hooguit een paar honderd euro op de kop tikken, proberen te verzwijgen dat het ex-renpaarden zijn door de afstamming er heel raar op te zetten en het ras niet te noemen, er eigenlijk vrij weinig aan doen (ik zag er van de week ergens eentje staan die op 28 maart voor het laatst gekoerst heeft - echt no way dat die al fatsoenlijk omgeschoold is) en er meer dan het tienvoudige voor durven te vragen.Wat een prijzen he.. Mijn familie die al jaren in de paarden zit schrok er enorm van..Die hebben 2 jaar geleden ongeveer een paard net zadelmak gekocht voor 2500 ofzo. En nu betaal je 3x zoveel
Nee inderdaad! Bedankt voor je reactie!Die prijzen die je in mijn afbeelding ziet, zijn echt niet uitzonderlijk voor low-ranking renpaarden, en als de trainers en eigenaren besluiten ze echt met pensioen te sturen (deze paarden daar zouden potentieel nog in training kunnen blijven), kun je ze zo voor niks meenemen, dan zijn ze al lang blij dat er iemand is die zo'n dier wil hebben.
Het is dat export van de UK naar de EU nu zo moeilijk gemaakt wordt, anders zou ik, als ik over een paar maanden terug ben, serieus hebben overwogen om er één of twee per keer om te scholen en op een eerlijke manier naar Nederland te verkopen.
xkusjeirene schreef:14 mei wordt die van mij gekeurdVraagje, wat is voor jullie acceptabel als er iets uit de keuring komt? Ik ben hier totaal niet in thuis... Hij gaat volledig op de foto en uiteraard klinisch. Het is een 4,5 jarige ruin en wordt straks allround gebruikt (recreatief, dressuur, springen en cross)
MeggiieTommy schreef:xkusjeirene schreef:14 mei wordt die van mij gekeurdVraagje, wat is voor jullie acceptabel als er iets uit de keuring komt? Ik ben hier totaal niet in thuis... Hij gaat volledig op de foto en uiteraard klinisch. Het is een 4,5 jarige ruin en wordt straks allround gebruikt (recreatief, dressuur, springen en cross)
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, zeker omdat ik toch regelmatig lees dat paarden niet door de klinische keuring heen komen.
anjali schreef:Wat is dat met die ocd en chipjes? Die verwijderd kunnen of moeten worden? Bedoelen jullie dat je een paard gaat kopen die meteen geopereerd moet worden??
Autumnn schreef:Bij mij waren 1 en 2 acceptabel, daarboven niet. Ongeacht welk onderdeel
Moet zeggen dat het ook wel heel fijn is om te zeggen dat mocht er iets zijn, je weet dat hij recent helemaal op de foto is gezet
MyWishMax schreef:Een 2tje hoeft idd niks mee te gebeuren? Dat valt ook niet meer op te lossen en is gewoon hoe het bot/gewricht is op dat moment. Dat is ook gewoon acceptabel voor verzekering bijvoorbeeld. Vertel aan de dierenarts wat je wilt doen en vertrouw op zijn of haar oordeel. Daarom dus een dierenarts kiezen die je vertrouwt. Vooral als je er dus xelf niet genoeg verstand van hebt. OCD ligt er ook aan wat de dierenarts zegt. Ik wil geen paard wat ik meteen moet laten opereren dus ik laat die staan. Maar 1 en 2tjes zijn juist goed, een 3 wil ik niet.
Kissing spines begin ik niet aan. Je kan dat niet vergelijken met een mens met rugpijn. Bij ons zit er niemand op en wij kunnen aangeven dat iets pijn doet. Net als bepaalde halsproblemen.
xkusjeirene schreef:Ja oeps. Ik koop ook een volbloed, waarschijnlijk geen renpaard (is namelijk totaal niet heet en is net 5 maand onder het zadel) Ergens in augustus deze kant op gekomen, verkocht aan de toenmalige eigenaar en gaat nu waarschijnlijk voor nog veel meer weg dan de importprijs en koopprijs.
Ik denk dat je inderdaad een paar leuke goed kunt omscholen en naar NL kan sturen, maar helaas is de import nu vrijwel onmogelijk
MyWishMax schreef:Oh dat is zeker een goede. Ik ben altijd eerst begonnen met klinische keuring. Als dat goed was eerst hals en rug, mocht dat niet goed zijn was ik niet al het geld aan de verdere rontgenologische keuring kwijt.
De gradaties bij ks is trouwens anders. Die weet ik niet precies uit mijn hoofd, is niet van 1 tot 4. Volgens mij 1 tot 7? Ik wilde gewoon geen afwijkingen op de rug hebben, maar ik heb dus al een paard met ks gehad. Maar in die tijd was de gradatie ook nog anders, maar was wel een paard met graad 5 a 6.