Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 17:46

knollentuin schreef:
Ik heb ook gevraagd op wolven van Nederland fb site hoeveel wolven er op dot moment in Nederland zijn, hoe groot t leefgebied voor 1 wolf hoort te zijn en hoe groot het aangewezen leefgebied voor wolven in Nederland is, geen antwoord alleen verwijzing naar hun site en het verwijt dat ik geen antwoorden wil maar een discussie, ja zo ken ik r ook nog wel een paar

Ze willen alleen maar horen hoe prachtig de wolf is. Samen met gelijkgestemden vergapen aan hoe geweldig de wolf wel niet is. En af en toe even weer lekker tegen de mens aan schoppen. Want oei, oei, oei. Wat is de mens toch slecht.

Er valt niet met die lui te praten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 20:42

Het kan toch niet zo zijn dat we alle dieren op moeten hokken voor de wolf?!

Het land is te klein voor diegene die opperen dat paarden meer natuurlijk gedrag/vrijheid moeten kennen. Ophokken is geen optie maar nu ontkom je er niet aan. Als je ze niet veilig stelt, dan ben je ze kwijt…

Dat is toch de omgekeerde wereld?!

knollentuin

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:01

Ook dat kaja, ik woon op een plek waar ik niet verwacht dat de wolf komt ( al zou het me niets verbazen nu hij steeds minder schuw blijkt te zijn. Maar ik vertik het toch m'n paarden te moeten gaan beperken. En van m'n weides of paddock halve dierentuinverblijven te moeten gaan maken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:07

En toch doe je dat als je in een territorium woont. Ik heb al twee jaar een soort fort van de paddock gemaakt. En alsnog slaap ik niet gerust.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:20

Je kunt het vertikken, maar zodra er zichtmeldingen in de buurt van je paarden volgen dan is het gedaan met je gemoedsrust én je nachtrust. Dat verzeker ik je.

Ik ga m’n lidmaatschap van de DB ook opzeggen. Natuurlijk zijn zij er voor elk dier, maar tegen beter weten in een dier binnenhalen wat dood en verderf zaait. Vervolgens verkettert word, wat ook weer leed met zich mee brengt en dan nog verkondigen dat het allemaal zo geweldig is, in plaats van erkennen dat het de omgekeerde wereld betreft, gaat mij een stap te ver.
Pure dierenmishandeling als je het mij vraagt. Opgejaagd en volledig in paniek geen kant op kunnen, zo ernstig verwond dat de dood volgt, al dan niet uren later.
Om dit te voorkomen worden de dieren opgesloten, wat indruist tegen alles waar de DB voor staat en juist nu zijn ze niet thuis. Walgelijk!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:43

Oh ja ik snap jullie helemaal en ik zal ook alles doen om m'n beesten te beschermen, maar ik ga vol op de barricades om iets tegen die wolven te doen. Nogmaals mooie beesten maar dit beleid werkt niet

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:57

Ik heb me sinds een paar weken aangesloten bij de app groep. Op zich ben ik natuurlijk heel blij dat ik een waarschuwing krijg als er een wolf in de buurt is gespot. Maar ik merk dat ik er ook heel onrustig van word. Vooral ook door de gruwelijke foto's die voorbij komen als er eeer een aanval is geweest. En dat is dagelijks momenteel. 'S-avonds de honden uitlaten loop ik niet meer zo ontspannen als voorheen en bij elk geluid wat mijn paarden maken vlieg ik naar buiten. Gelukkig slaap ik nog wel gewoon anders zou het niet goed komen denk ik. Meer mensen die hier last van hebben?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:02

Dreamboy schreef:
Ik heb me sinds een paar weken aangesloten bij de app groep. Op zich ben ik natuurlijk heel blij dat ik een waarschuwing krijg als er een wolf in de buurt is gespot. Maar ik merk dat ik er ook heel onrustig van word. Vooral ook door de gruwelijke foto's die voorbij komen als er eeer een aanval is geweest. En dat is dagelijks momenteel. 'S-avonds de honden uitlaten loop ik niet meer zo ontspannen als voorheen en bij elk geluid wat mijn paarden maken vlieg ik naar buiten. Gelukkig slaap ik nog wel gewoon anders zou het niet goed komen denk ik. Meer mensen die hier last van hebben?

Ja, ik ben nu precies een maand aangesloten bij de app groep, en zeker de eerste week ( zo’n 10 aanvallen met foto’s) wilde ik me alweer afmelden, zo heftig en zoveel. Nu al 3 meldingen van 1 of 2 wolven binnen 2 km van mijn huis. Ik wandel ook niet meer ontspannen met mijn kleine hond.
Heb zelf geen paarden, maar wandel dus graag alleen, en dat word minder fijn zo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:12

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:21

Heel naar om te zien,de aangeschoten coyotes die niet onmiddellijk dood neervallen.
Maar vee dat levend aangevreten wordt of uren opengereten rond loopt is vele malen erger.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:26

Popstra schreef:
Zo doen ze dat elimineren van in dit geval coyotes elders...

https://fb.watch/g3vPfjyYUC/

Onze voorouders in de 19e eeuw hadden al die mooie technologie niet. Die moesten het doen met een eenvoudig geweer. En daarmee is het ze ook gelukt. Wanneer het gezonde verstand in Brussel terug keert. Is het appeltje eitje om de wolf weer weg te krijgen.

Helaas bestaat er dan weer geen technologie om politiekers gezond verstand te geven.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:42

knollentuin schreef:
Ook dat kaja, ik woon op een plek waar ik niet verwacht dat de wolf komt ( al zou het me niets verbazen nu hij steeds minder schuw blijkt te zijn. Maar ik vertik het toch m'n paarden te moeten gaan beperken. En van m'n weides of paddock halve dierentuinverblijven te moeten gaan maken.

Makkelijk gezegd omdat je er niet midden in zit.
Als ik mijn dieren hier buiten laat dan weet ik dat ik een keer op een ochtend wat ga aantreffen waar ik in en in triest van word.
Gewoon een kwestie van tijd.

Gister zag ik nog een filmpje hier niet ver vandaan, wolf was even gaan kijken bij een schapenweitje in iemand z'n achtertuin maar gelukkig waren die opgehokt en is hij weer onverricht ter zake gegaan door een paardenbak. ( sporen )

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:08

schuin tegenover ons huis zijn volkstuinen , daar was een wolf door gelopen, ze hebben de sporen gezien en laten beoordelen door een wolvenexpert, de man dacht eerst aan een grote hond tot iemand anders zei dat het misschien wel een wolf was, hij was dus op nog geen 100 meter van mijn paardjes af, pas geleden was een kennis vroeg in de ochtend op weg naar zijn werk en zag een wolf langs de weg lopen, iets verderop, zo'n 500 meter, gelukkig ging hij de andere kant op , maar was ws hier langsgekomen , mijn paardjes stonden toen op de weide aan de weg dus hij moet ze op 10 meter zijn gepasseerd, er is wel een stalletje en daar stonden ze in denk ik, maar het is een stal zonder deur omdat ik normaal gesproken vind dat ze ook 's nachts naar buiten moeten kunnen, ze staan nu verder naar achteren, die wei staat ook een stal zonder deur op, over een week of twee gaan ze naar de winterwei, daar is een grote stal met deuren, dan gaan ze 's nachts echt opgesloten worden, wat eigenlijk helemaal tegen mijn gevoel ingaat, maar het kan niet anders, ze moeten daar maar aan wennen, in de winter maar eens kijken of we de andere stalletjes meer kunnen beveiligen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:50

Kaja schreef:
Je kunt het vertikken, maar zodra er zichtmeldingen in de buurt van je paarden volgen dan is het gedaan met je gemoedsrust én je nachtrust. Dat verzeker ik je.

Ik ga m’n lidmaatschap van de DB ook opzeggen. Natuurlijk zijn zij er voor elk dier, maar tegen beter weten in een dier binnenhalen wat dood en verderf zaait. Vervolgens verkettert word, wat ook weer leed met zich mee brengt en dan nog verkondigen dat het allemaal zo geweldig is, in plaats van erkennen dat het de omgekeerde wereld betreft, gaat mij een stap te ver.
Pure dierenmishandeling als je het mij vraagt. Opgejaagd en volledig in paniek geen kant op kunnen, zo ernstig verwond dat de dood volgt, al dan niet uren later.
Om dit te voorkomen worden de dieren opgesloten, wat indruist tegen alles waar de DB voor staat en juist nu zijn ze niet thuis. Walgelijk!

Ik merk dat ik me verduidelijken moet aan jullie reacties te lezen.
Ik bedoel dat ik nog eerder met een geweer in m'n achtertuin ga liggen dan dat ik m'n paarden opsluit, dat ik als de wolf hier komt aan alle bellen trek die op media aandacht kan rekenen. Natuurlijk laat ik m'n paarden niet het slachtoffer worden, maar daar bedoel ik mee naar beide kanten- ik vind dat de verhouding zoek is dankzij de komst van de heilige wolf. En ik snap niet dat dit al zo uit de hand lopen mag er vallen nogal wat slachtoffers op het moment ,voor mij niet goed te praten wat daar gebeurd in Drenthe op het moment

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:02

Was mij wel duidelijk hoor! Ik zou zelf denk ik niet schieten, heb ook geen wapen. Maar iets met rubberkogels ofzo zou ik dan weer wel aankunnen. Of een taser ofzo. :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:15

Nouja dat idd al gooi ik stenen

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:02

Happinez schreef:
knollentuin schreef:

Makkelijk gezegd omdat je er niet midden in zit.
Als ik mijn dieren hier buiten laat dan weet ik dat ik een keer op een ochtend wat ga aantreffen waar ik in en in triest van word.
Gewoon een kwestie van tijd.

Gister zag ik nog een filmpje hier niet ver vandaan, wolf was even gaan kijken bij een schapenweitje in iemand z'n achtertuin maar gelukkig waren die opgehokt en is hij weer onverricht ter zake gegaan door een paardenbak. ( sporen )

En dat is bij mijn buurvrouw, die paardenbak ligt stijf naast het woonhuis , hoezo schuw… niet dus he.

Wij hebben de paarden vroeger binnen staan en zelfs ons oudje voortijdig laten inslapen omdat deze echt niet meer in een kleine ruimte zoals zijn stal kon gaan liggen. In de paddock s’nachts ging nog prima, hij ging zo hard achteruit dat we in overleg met de kliniek hem hebben laten inslapen.
Als de wolf hier niet rond had gelopen had hij nog kunnen leven maar je wilt er niet aan denken dat ze komen en hij niet weg kan komen..

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:12

knollentuin schreef:
Kaja schreef:

Ik bedoel dat ik nog eerder met een geweer in m'n achtertuin ga liggen dan dat ik m'n paarden opsluit, dat ik als de wolf hier komt aan alle bellen trek die op media aandacht kan rekenen. Natuurlijk laat ik m'n paarden niet het slachtoffer worden, maar daar bedoel ik mee naar beide kanten- ik vind dat de verhouding zoek is dankzij de komst van de heilige wolf. En ik snap niet dat dit al zo uit de hand lopen mag er vallen nogal wat slachtoffers op het moment ,voor mij niet goed te praten wat daar gebeurd in Drenthe op het moment

Iemand als jou kunnen we goed gebruiken hier, dus je bent van harte welkom !!

Er zijn echter al een hoop mensen die in eerste instantie heel fanatiek de strijd aan gaan. Helaas is het zo dat er mensen bedreigd worden via facebook en zelfs rechtstreeks via telefoon en post, en dat er daardoor ook veel mensen zijn die hun berichten en foto’s uit angst maar weer weghalen van facebook. Dat is volgens mij ook een van de redenen dat het leed niet erg bekend en serieus genomen wordt in Nederland , de foto’s gaan niet echt viraal. Gelukkig pakt de media het nu wat meer op maar zelfs als ik collega’s vraag uit de stad wat zij ervan denken wordt ik afgescheept met .. ach het beestje ..hij moet toch ook leven, en dat ene schaapje … |(

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:04

Ik moet bekennen dat ik in het begin ook dacht dat het allemaal wel mee viel. Maar nu er dagelijks wel 1 of meer zichtmeldingen of erger langs komen heb ik mijn mening wel bij gesteld. Ik blijf het heel dubbel vinden want ik vind het prachtige dieren en ik ben een groot dierenliefhebber. Maar het leed en de schade die ze aanrichten is gewoon te groot en te gruwelijk. Dat kan zo gewoon niet langer doorgaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:15

Wie kan er goed sporen lezen?
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:17

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:27

Deze kwam ik dus vanmiddag tegen in het bos.
Ik heb nog niets gehoord over dode/gewonde dieren hier in de buurt.
Maar alles wel doorgegeven aan wolfalert en buurt bewoners en boeren.
Wolfalert meldt het op dit moment nog niet omdat dit een prenten/sporen melding is en er op dit moment nog geen zichtmeldingen zijn in deze regio.

Omgeving Westerhuizingerveld/Kievitshaar Balkbrug. Uitloper Boswachterij Staphorst.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:36

knollentuin schreef:

Nee hoor, ik begrijp je prima na onderstaande reactie.

knollentuin schreef:
Oh ja ik snap jullie helemaal en ik zal ook alles doen om m'n beesten te beschermen, maar ik ga vol op de barricades om iets tegen die wolven te doen. Nogmaals mooie beesten maar dit beleid werkt niet

Dit beleid werkt zeker niet!

Ik vraag mij wel af hoe mensen/ bedrijven dit probleem gaan tackelen met bijvoorbeeld een paddock paradijs. Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat ze daar dezelfde problemen krijgen…

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:46

tienus63 schreef:
Wie kan er goed sporen lezen?
[ [url=m/DvBHNO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk wolf
Zag je ook schoenafdrukken? Dan zou het toch hond kunnen zijn. Ik zag laatst deze:

Afbeelding

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:50

Kaja schreef:
knollentuin schreef:

Dit beleid werkt zeker niet!

Ik vraag mij wel af hoe mensen/ bedrijven dit probleem gaan tackelen met bijvoorbeeld een paddock paradijs. Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat ze daar dezelfde problemen krijgen…

Ik heb weliswaar geen paddock paradise maar ze lopen wel 24/7 buiten. Ik heb ook geen stallen. Wel een schuilstal maar die is te klein om ze in op te sluiten. Wij gaan op zeer korte termijn beginnen met een grotere (schuil)stal te maken zodat ze naar binnen kunnen. Ik ben daar niet blij mee maar ik laat ze ook niet opvreten en ik kan ze helaas niet 24 uur per dag in de gaten houden. Dan maar het minst erge van twee kwade.