Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:58

Spannend N0a! Ik ga voor je duimen *\o/*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:19

Autumnn schreef:
Spannend N0a! Ik ga voor je duimen *\o/*

Hoe is het met jouw zoektocht?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:48

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:06

Dat zou ik ook niet vertrouwen hoor, heel ap3rt verhaal.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:14

Nobel01 schreef:
Gisteren een bezichtiging gedaan. Stond in advertentie recent rontgen gekeurd.
Blijkt dat iemand (geen dierenarts) rontgenfoto's heeft genomen, en die laten beoordelen door een dierenarts.
Blijkt wel een chip te hebben, maar ons niet bekend waar.
Nu wij de foto's willen opvragen(staat bij dat dat mogelijk is) reageren ze niet meer, ook niet als wij bellen.

Heb zo mijn twijfels..

Klinkt mij idd heel vreemd. Alsof iemand particulier zomaar eventjes een röntgenapparaat gaat aankopen. Zelfs DA'en moeten soms met meerdere samenleggen om het te kunnen betalen. Zou ik ook niet vertrouwen, en mss de advertentie negatief beoordelen (als dat kan op die site) zodat mensen gewaarschuwd zijn.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:16

Klinkt inderdaad niet goed Nobel, door naar de volgende.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:24

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:15

Dat is echt niks geks. Bij de meeste handelsstallen gaat het zo. Zo is mijn paard bij verkoop ook gekeurd. Hoefsmid met zo'n apparaat. Maakt voor een schijntje van het normale bedrag foto's. Kan ze redelijk beoordelen maar natuurlijk niet als een echte dierenarts. Volgens hem dus allemaal netjes. Mijn foto's werden door koper gecheckt bij de dierenarts, toen zag hij wel iets, maar was uiteindelijk niet spannend voor de verkoop.

Verbaasd mij wel dat ze de foto's niet willen laten checken.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:20

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:29

Ja die van mij was ook benen en rug en hals op de foto gezet. Alle foto's samen was €275. Dat scheelde een hoop geld. Foto's waren kwalitatief goed, maar de foto's werden niet helemaal in detail bekeken door degene die de foto's nam. Dierenarts zag een hele kleine onregelmatigheid op de foto. Dus snap wel dat mensen het zo doen, maar zeker laten checken door de DA :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:42

Heeft iemand een geüpdate lijst met wie wat zoekt? Misschien dat ik iemand kan helpen op dit moment.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:43

Marlies1 schreef:
Ben wel benieuwd, nooit spijt van gekregen dat je iets heel anders hebt gekocht? Of heb je hem nog maar net?
5 weken geleden heb ik voor het laatst een paard bekeken en gereden. Nu maandag eindelijk weer wat staan. Dus ik ben benieuwd.
Zijn er nog mensen op pad geweest voor een nieuw paard de afgelopen dagen?

Beetje laat antwoord, maar geen seconde spijt. Ik werd verliefd op dit paard. Dan maar iets langer wachten voor ik kan rijden, hij is het waard.

Spannend N0a, ik duim mee!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:51

Hoi,

Ik heb vorig jaar na 22 jaar mijn vriendinnetje moeten laten inslapen en ik ben heel langzaam op zoek naar een nieuw paard.

Maar hoe doen jullie dat met keuren? Bij de oude eigenaar of zodra het paard al hebt?

Het liefste zou ik namelijk willen dat mijn eigen dierenarts het paard keurt, maar het paard waar ik ga kijken staat niet om de hoek dus mijn dierenarts valt voor op locatie af. Of zoek je een dierenarts daar? Ik wil er sowieso bij zijn.

Verder vind ik het erg lastig om een paard te vinden. Zeker omdat ik niet helemaal zeker weet wat ik zoek.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:56

wyoming schreef:
Hoi,

Ik heb vorig jaar na 22 jaar mijn vriendinnetje moeten laten inslapen en ik ben heel langzaam op zoek naar een nieuw paard.

Maar hoe doen jullie dat met keuren? Bij de oude eigenaar of zodra het paard al hebt?

Het liefste zou ik namelijk willen dat mijn eigen dierenarts het paard keurt, maar het paard waar ik ga kijken staat niet om de hoek dus mijn dierenarts valt voor op locatie af. Of zoek je een dierenarts daar? Ik wil er sowieso bij zijn.

Verder vind ik het erg lastig om een paard te vinden. Zeker omdat ik niet helemaal zeker weet wat ik zoek.

Ik heb mijne laten keuren voor aankoop, dus toen hij nog bij de vorige eigenaar stond.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 20:25

Je kan ook naar je dierenarts rijden en bij goedkeuring gelijk mee naar huis

Is alleen wel lastig als hij iet goed is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:34

Ik zou voor dierenarts daar kijken en natuurlijk er bij zijn.
Zelf nog nooit wat laten keuren, koop meestal jonkies

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:37

Kies een dierenarts waarjij je goed bij voelt uit de regio waar je gaat kijken. Of spreek af dat je paard meeneemt naar je eigen DA. Maar als verkoper zou ik daar terughoudend mee zijn ivm risico tijdens transport.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 00:28

peach2001 schreef:
Heeft iemand een geüpdate lijst met wie wat zoekt? Misschien dat ik iemand kan helpen op dit moment.

Volgens mij is er (nog) geen lijst, maar ik vind een lijstje wel een leuk idee :j

Of ik heb over de lijst heengelezen, dat kan ook :+ :))

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 07:23

Djoena schreef:
peach2001 schreef:

Volgens mij is er (nog) geen lijst, maar ik vind een lijstje wel een leuk idee :j

Die lijst was er wel, maar later nooit echt geüpdatet.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 07:39

wyoming schreef:
Hoi,

Gewoon daar laten keuren en een dierenarts of kliniek daar in de buurt zoeken, uiteraard voor de aankoop. Die van mij stond ook op 1,5 uur rijden met de trailer en kan me niet voorstellen dat de eigenaar het een tof idee vind dat het paard dan op die afstand wordt gekeurd. Stel dat er iets gebeurd met transport of dat hij niet goed blijkt te zijn.

Succes met kijken en zoeken naar een nieuw maatje in ieder geval!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:38

Domi_94 schreef:
Djoena schreef:

Die lijst was er wel, maar later nooit echt geüpdatet.

Oh dat is jammer want je mag niet iets aanbieden hier :')

Ik vraag me af hoe jullie denken over een paard met een tuber coxae breuk (heupbeen breuk, dat uitstekende heupbot aan de zijkant, geen functieverlies) Paarden met zo'n breuk kunnen normaal weer gewoon de sport in (en vallen flink terug in prijs) etc maar zou je een paard daarom laten staan of niet?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:13

Nee zou ik niet om laten staan. Als verder gewoon alles goed is :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:28

Nobel01 schreef:
Gisteren een bezichtiging gedaan. Stond in advertentie recent rontgen gekeurd.
Blijkt dat iemand (geen dierenarts) rontgenfoto's heeft genomen, en die laten beoordelen door een dierenarts.
Blijkt wel een chip te hebben, maar ons niet bekend waar.
Nu wij de foto's willen opvragen(staat bij dat dat mogelijk is) reageren ze niet meer, ook niet als wij bellen.

Heb zo mijn twijfels..

Heeft een kennisje van mij ook meegemaakt. Ze kocht een paard met een DA rapport, foto's benen hals en rug bij een handelaar in Zuid-Holland en met een positief advies van de DA voor ca 6000 euro. Maar de verzekering accepteerde de foto's niet. Waren van te slechte kwaliteit. Inmiddels was het paard ook niet meer rad. De foto's bleken ook niet genomen door een DA maar door een hoefsmid met een röntgenservice, waren van uitermate slechte kwaliteit en dus niet beoordeelbaar. Bij het maken van nieuwe foto's bleek het paard stuk te zijn. Paard had nooit een positief advies mogen krijgen. Als je meer info wil, via PB.
Een advies, paard laten staan en verder kijken. :D

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:57

Ik ben voor mezelf al een tijdje op zoek naar een fijne pony waar ik lekker buitenritten mee kan maken. Liefst een koudbloed of kruising.
Al een paar bezichtigingen gehad, maar deze van net vond ik toch niet zo netjes. Er waren gister mensen voor die pony geweest die besloten het niet te doen. Wij waren de volgende die kwamen kijken, uur in de auto, komen we daar, krijgen we te horen dat die mensen er op terug zijn gekomen en de pony toch gekocht hebben.
Tsja.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:16

Je wordt ook tegen elkaar uitgespeeld om snel te beslissen en niet af te dingen. Want er zijn nog meer belangstellenden.......Vroeger waren dat misschien verkooppraatjes maar tegenwoordig is het vaak echt zo.