[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 18:39

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:48

Tjonge Mo, wat een verhaal weer. Toch vind ik Callas, ondanks dat ze zo boos was heel braaf hoor. Eén boze zwiep van haar hoofd en jij ligt om en dat is niet gebeurd. Kennelijk houdt ze zich toch ook wel in als ze weet dat het niet kan. Natuurlijk is ze in zo'n situatie geen mak lammetje, maar hoe zou je zelf zijn :+ ? Jij nu maar weer goed uitrusten hoor, alleen het lopen met twee krukken daar bij jullie lijkt me al een grote uitdaging, laat staan wat jij verder nog doet...

Dank voor de felicitaties, ik ben echt jarig vandaag zo! De hele dag door, dan hier, dan daar, erg leuk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:00

En als je een noodstop moet maken komt er dan druk op de neus?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 19:17

Ja Jet met krukken hier is werkelijk een uitdaging. En mijn blog komt denk ik wat mopperig over. Maar dat komt omdat ik me zooo pennymeisje-verheugd had op het passen en prutsen met Callas en dat hoofdstel en dat had ik nu nog niet moeten doen. Ben enorm kwetsbaar en een paard is ongewild zo sterk, ook al bewegen ze maar een cm, in mijn rug teveel. Dus nog meer tijd nemen.

Voor pien. Een noodstop. Met dit soort hoofdstellen doe je de one rein stop. Dat is een aangeleerde noodstop bij het paard. https://www.thinkinghorse.org/the-one-r ... ncy-brake/

Echter dit is een combi hoofdstel. Ik heb er ook bithangers bij, maar dat kon ik allemaal vandaag niet doen, dat moet ik doen als ik weer beter ter been ben en alles zelf kan inhangen en fotograferen wat alle mogelijkheden van dit hoofdstel zijn. Ik zet hier ook even de link naar Dabo met de combi: bit erin. Het laatste plaatje is zo ongeveer als het bij mijn hoofdstel te combineren is. Niet helemaal hetzelfde maar dit idee : https://dabo-design.nl/shop/halster-hoo ... hangers-2/

Ik ga er ook het bit in hangen. Ik ga dan net als in het begin rijden met twee paar teugels. Het ene paar werkt met de kaakgekruiste riemen. Het andere paar daar rijd ik dan in principe niet mee, maar het is er wel in geval van nood om het bit op te kunnen pakken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:15

Wow, Mo, mooi hoofdstel! Enne, doe nou toch voorzichtig......

Jet gefeliciteerd!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:49

Mooi hoofdstel zeg!! Maar wel even pas opende plaats doen hoor. Des te eerder ben je weer de oude :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:23

Mo, dat mopperige leek me heel logisch hoor, jij had je er echt op verheugd en dan werkt je man zó niet mee, waardoor ook Callas zó niet meewerkt, waar jij helemaal geen zin in had en waardoor je eigenlijk al van te voren wist dat dit gedoemd was niet zo te lopen als waar jij je op verheugd had.

Rustig aan nu en op naar betere tijden, die komen weer hoor!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 08:01

Jet schreef:
Mo, dat mopperige leek me heel logisch hoor, jij had je er echt op verheugd en dan werkt je man zó niet mee, waardoor ook Callas zó niet meewerkt, waar jij helemaal geen zin in had en waardoor je eigenlijk al van te voren wist dat dit gedoemd was niet zo te lopen als waar jij je op verheugd had.

Rustig aan nu en op naar betere tijden, die komen weer hoor!

Ik sluit me volledig hier bij aan !

Het is een prachtig hoofdstel en een groot voordeel is dat ze heel makkelijk in onnderhoud zijn, effe met een vochtig doekje erover en ze zijn weer schoon..
Mooi kleurtje ook voor Callas.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 11:00

Hi Allemaal, ik had een heel verhaal getikt, druk ik op plaatsen, blijkt onze verbinding er niet meer te zijn. Hele post weg! K!

Afijn, ik was blij dat jullie het ook een mooi hoofdstel vonden. Op de foto zit de keelriem er nog bij, dat moet niet bij kaakgekruist, dus de volgende foto wordt wat rustiger.

Ik zal netjes naar jullie luisteren en rustigjes aan doen.

Iedereen een fijne zaterdag gewenst met jullie (v)paarden. Hier schijnt de zon! En zit ik binnen bij de haard :-(

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:11

Misschien stom, maar ik heb puzzelen ontdekt. Als je binnen moet blijven is dat misschien een idee.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 11:14

Hi Mainat, helemaal niet stom, i looooooove puzzelen. Sudoku's vooral. Ik heb gelukkig ook mijn computerspel Tribez. En ik ga walnoten kraken vandaag, hahhahaha, je moet wat...

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:06

Hahah ja, ik vind puzzelen ook niet stom, maar heeft wel een beetje een oudbollig imago. Ik doe aan leg puzzelen, vooral die van Jan van Haasteren. Die zijn zo grappig!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:15

Fijn die uitgebreide uitleg van het hoofdstel . Ik stop ook zo maar wist niet dat dit de one rein stop hete. Ik vind het erg mooi.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 17:50

Mainat, ik moest die puzzelman even opzoeken, dat zijn idd leuke puzzels. Ik houd ook van legpuzzels, maar doe het nooit meer. Zonde. Onze tafel is ook niet geschikt ervoor. Ik heb wel digitaal online legpuzzels gemaakt, ook een tijd heel verslavend geweest.

Pien als ik wat minder risico op pijnscheuten heb dan ga ik het hoofdstel in al zijn mogelijkheden optuigen bij Callas en fotograferen. Dan is het nog duidelijker.
Goed dat jij ook zo stopt in nood. Het is dus niet omtrekken, even voor de duidelijkheid. Ik heb Callas zo HO geleerd met een koekje in het begin.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 18:17

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:35

Oei wat leuk! Wat een leuke site. Een vriendin maakt daar ook puzzels online! Ja, is zo heerlijk ontspannend. Muziekje erbij en een drankje met een koekje of een appel oid. Als kind ook veel gepuzzeld en nu heb ik zelfs een speciale bureau voor gekocht haha
Afbeelding Dit is de storm van Jan van Haasteren. Omdat het hier morgen weer gaat stormen :Y)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 19:38

sowee wat een mooie!!! ik ga naar die site een puzzel van Callas sturen. Als ie klaar is zal ik je het doorgeven, kan je vriendin hem puzzelen! Ik ben nu al een uur aan een puzzel van 250 stukjes bezig, hahaha, ik heb spiraalvorm gekozen, dan hebben de stukjes heel aparte vormen en daaraan kun je ook zie waar ze in de puzzel horen. LOL, heeft allemaal niets met het topic te maken. Hoe houden we Mo met haar gebroken rug bezig, hahaha

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:55

Haha heeft idd niks met het topic te maken! Maar je moet wat als je zo min mogelijk mag doen! 250 stukjes is ook best lastig hoor soms. Ik heb ook puzzels van Wasgij eentje van 500 stuks, maar zonder voorbeeld. Deed daar ook erg lang over!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 20:17

poehe 500st. Ik weet nog dat mijn ouders een enorme puzzel hadden die aan twee kanten een plaatje had. Dat was dramatisch lastig. Afijn, de 250 van palm beach tower heb ik af. 1.49 u over gedaan. LOL. En ja, het is leuk dat je het gezegd hebt, want de tijd doden valt niet mee.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 20:32

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:40

Ik zie hem! *\%/* Ik zie haar, moet ik eigenlijk zeggen! Wat ontzettend grappig zeg! Een echte Callas puzzel :D Heel creatief! Als ik op de link klik dan zie een puzzel met groen en zwart. Kan niet missen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 21:12

klopt. Ik weet niet of jij dat ook kunt maar als je je muis op de foto houdt, kun je kiezen wat voor type puzzelstukjes je wilt en hoeveel. Ik heb net callas 150 stukjes gedaan en dat kostte me een half uur. Hahahaa, als ik haar in het echt doe, ben ik wel ff langer bezig. Met 'doe' bedoel ik dan poetsen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:33

Leuk die puzzels! Die van van Haaster ken ik wel, die heeft er heel veel te zien in gemaakt, gaaf! En die online site die Mo doorgeeft is ook leuk. Callas is geweldig als puzzel, gaaf dat dat zo kan! Ik neem er alleen denk ik geen tijd voor, ik heb nog zoveel andere dingen te doen. Maar als ik eens een tijdje niets kan of mag, is dit een mooi tijdverdrijf.

Mo, kan je hoofd dit wel allemaal aan?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 11:30

Hello goodmurning. De zon heeft ons hier helaas verlaten. Grauw miezerig weer. Ik heb net thuis voor het eerst gedouched. Ik heb van het zkh een ordonance voor een douchestoel. Ik had gevraagd of vriendje dat met arnicatabletjes en spiergel wilde halen. Tja mannen... zodoende ging ik vandaag zittend op een tuinstoel douchen. Die was goor. Dus ging ik die in de douche eerst borstelen met het enige voorhanden: de nagelborstel, LOL. Vriend vond dat totaal overbodig, maar zal nu toch het doucheputje moeten ontstoppen. Ik ben uiteindelijk op een handdoek op de tuinstoel gaan zitten. Maar het douchen was heerlijk!

Het hoofd kan goed puzzelen, tv kijken, computerspelletjes doen, tikken, maar is minder blij met een boek lezen en dan opstaan, en het hoofd kan niet midden in de nacht draaien. Ik kan alleen op mijn rug liggen dat houd ik een paar uur vol en dan wil ik van houding veranderen wat niet kan en dan draait mijn hoofd. Dat gebeurt ook bij alle nieuwe bewegingen. Dus opstaan, weer gaan zitten etc. Bij het douchen voelde ik de bult nog duidelijker, hij wordt wel kleiner maar puntiger. Dus het hoofd en ik zijn het nog niet met elkaar eens, maar we zijn al meer vrienden dan een week geleden in het zkh. ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 11:51

laatste puzzelspam in mijn topic LOL. Ze kijkt zo droopie op deze foto en die stomme vlechtjes hahhaha, niet de meest flatterende foto, maar wel grappig. Ik had nu een spiraaltje ;) gekozen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding