Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carmuh

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:12

Yentl.....Je hebt echt een stel knapperds staan joh!!
Bianca....Santana ziet er goed uit, lijkt wel weer gegroeid inderdaad! Gefeliciteerd met de punten!
Dresjoepie.....Vind het er helemaal niet verkeerd uit zien hoor, lekker zo door gaan!
Marije.....Wat balen joh, wel fijn dat je iemand hebt die lekker met hem aan de gang gaat!
Pol.....Klinkt als een heerlijke vakantie. W.b.t zijn been denk ik dat je hem beter aan het lopen kan houden dan dat hij volledig uit zijn plaat gaat inderdaad.

Hier vooral chaotische dagen achter de rug. Mijn kleine man is al de hele week ziek maar gelukkig sinds vandaag weer wat beterder. Ook hum in de lappenmand, die haalde ik zondag met een dik been van de paddock. Zoals het er nu uit ziet valt het mee, nu 5 dagen metacam en in de nacht in bandageren dan moet het dinsdag weg zijn.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:10

Dank je Bianca wat een overwinning weer je krijgt al steeds meer vertrouwen in je paard heel fijn

Pol heerlijk zo een vakantie Zuid Afrika er zijn er meer met 1 of 2 dikke benen hoor ook op andere stallen begreep ik Schijnt van een virusje te zijn! Zolang die niet moeilijk loopt gwn beweging geven idd

Dank je Carmuh Loopt ze ook moeilijk? Misschien ook wel het virusje te pakken

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 09:54

@ Carmuh, hoe gaat het nu met Hum? Been al geslonken?

Ik heb een nieuwe 2,5 jarige hengst erbij gekocht, maar deze is voorlopig om aan te houden! Het is een Charmeur x First Heinrich en zal vrijdag 2 december aangeleverd worden voor de eerste bezichtiging. Ben erg benieuwd! Aan z'n looks zal het in iedergeval niet liggen.

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:56

Spannend yeentl. Leuke kop zo.

Ik zit er weer een paar dagen niet op. Heb een flinke hechting in mijn oksel zitten en mag officieel 2 weken niet sporten. Nou is paard rijden natuurlijk geen sport dus wil ik van het weekend weer eens voorzichtig aan de gang gaan...

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:58

Bedankt allemaal :) hij is inderdaad heel erg aan het groeien en ontwikkelen. Hij begint ook conditie te krijgen :Y) hij blijft gaan.

Carmuh beterschap met de kleine en Hum .

pol013 ook beterschap, klinkt akelig.

yeentll heel veel succes met je nieuwe (wederom veelte knappe) aanwinst!

Ik zit er aan te denken om volgend jaar een jonge paarden wedstrijd te doen met Santana. Waarschijnlijk hebben we daar qua niveau weinig te zoeken maar het lijkt me super ervaring om op een grote locatie te rijden waarbij hij tegelijk met andere paarden in de ring mag (daar heeft hij heel veel steun aan, hij is altijd veel relaxter met andere paarden in de bak, zonder te plakken). Hier in de buurt zijn voornamelijk kleinere wedstrijden en de selecties komen qua planning niet uit dus die slaan we over dit seizoen.

Iemand ervaring met jonge paarden wedstrijden? Is hier ergens een kalender of overzicht van? Heb tot zo ver van de Sande en Horsefood gevonden al kan ik van de laatste geen datums vinden.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:58

Dresjoepie.....Ze liep gewoon normaal, inmiddels na bezoekje van de dierenarts is hij weer goed.
Yentl....Hij is weer dun gelukkig, van het weekend weer lekker longeren. Knappe kop hoor, ben benieuwd naar een foto van hem helemaal. Spannende tijd dus.

Hier gelukkig alles en iedereen weer aan de betere hand. Ga hum van het weekend weer oppakken aan de longe om d'r toch lekker in beweging te houden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:29

Wauw alweer zon knapperd Yentl, ben benieuwd succes 2 dec +:)+

Bianca , ik ga met Hudson ook weer meedoen met de horsefood competitie.. zal eens zoeken of ik iets kan vinden aan datums.

Carmuh, wat fijn dat alles weer goed gaat met al je toppers. Goed dat je Hum in beweging houd alleen maar goed voor dr bevalling .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:35

Bianca, voor nu zie ik alleen de voorselectie van Berkel enschot op 18 en 19 maart en kan ik zien dat de finale op 2 april wordt gehouden ook op die locatie.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:59

We zijn weer terug van de wedstrijd :D hij deed super zn best in de 1e proef was hij wel wat te naar voren haha hij vond het wat spannend :o maar toch 1e met 202...
De 2e proef liep hij voor Mn gevoel beter maar hadden we wat rommeltjes erin, toch nog 198 ..
ik denk dat we als we gaan finetunen de komende maand dat we het best goed gaan doen op de kring selectie :D

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 21:33

Netjes Moniek, mooie punten! Kan alleen maar beter gaan nog :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:53

Klinkt goed, Moniek!

Knap kopie, Yentl.

Hum weer helemaal ok, Carmuh?

Au, Pol, wat heb jij gedaan? Klinkt pijnlijk!

Mijn rug gaat de goede kant op. Nog niet weer gereden.
Elmo is vandaag wel mee geweest op heuveltjesstaptraining in een groep van stal.
Met 6 andere paarden en mijn stalgenootje die een geblesseerd paard heeft op zijn rug, 2,5 uur stappen over de heuvels van de Posbank.
De grote groep deed hem niks (had hiervoor niet eerder in zo'n grote groep gereden, met 3 andere paarden was tot nog toe de grootste groep, maar ga meestal alleen of met z'n 2en).
Hij werd wel moe van de heuvels. Ach ja, hij had ook weinig gedaan de laatste 2 weken.
Normaal rijd ik 30-40 km per week. Nu is hij alleen vorig weekend met m'n stalgenootje 14 km op pad geweest en de rest bij huis gebleven.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 27-11-16 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:04

Marije dat klinkt idd als vermoeiend voor Elmo die heuveltjes training ... wauw 30-40 km per week dat is best veel volgens mij... Hudson en ik gaan over 2 wk naar het bos, ik hoop dat hij dan net zo braaf is als Elmo :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:20

Ik rijd hier al heel makkelijk een rondje van rond de 14-16 km. beetje afhankelijk van welke route ik neem.
Alleen bij weinig tijd een keer 9 of 6.
Met 2 tot 3 bosritten per week kom ik dan wel aan die kilometers.

Ik heb de mazzel dat ik vaak vroeg begin op het werk (7.00 is bijna standaard, maar 6.00 of 5.30 doen ook mee), maar dan ook op tijd thuis ben. En 4x9 werk, dus op mijn vrije woensdag ook doorgaans genoeg tijd heb om te rijden.

Mis het rijden nu wel heel erg. Wil van de week wel weer een stukje proberen te rijden.

Hudson is vast braaf in het bos.
Als hij zich op de hippiade ook niet van de wijs laat brengen.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:46

Super knap Moniek. Gefeliciteerd.

Fijn dat dat Elmore zo braaf was Marije. Heuveltraining is best pittig. Heb ooit is een buitenrit op de utrechtse heuvelrug gemaakt. Paard was kapot haha.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 07:43

Marije daar heb je wel een punt hahaha op de Hippiade was hij ook braaf idd ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:15

Marije: lekker dat je hem zo kunt uitbesteden. Nog steeds beterschap met je rug.
Lekker rondjes maak jij daar. Ik ben ook zooooo blij met het bos in de achtertuin. Minimaal 1 keer in de week een lekker rondje doen.

Ik ben ook weer aan het rijden. Gaat heel goed. Alleen opstappen en hoofdstel omdoen zijn even kritieke punten. Heb een bult onder mijn oksel weg laten halen dus heb daar een aantal hechtingen zitten die bij voorkeur niet open mogen springen :+

Moniek: inderdaad, als ze op zo'n groot concours braaf zijn dan gaat in een groepje naar buiten ook vast voorbeeldig. Enneh, fijne punten hoor!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:59

Carmuh fijn dat iedereen weer beter is en lekker weer met Hum aan de slag. Hoe gaat het met het andere paard dat je rijdt?

moniek21 leuk! Ik kan inderdaad ook alleen Berkel Enschot vinden… Heb Horsefood gemaild met de vraag of er meer selecties komen.

Ik ben ook hier naar aan het kijken, zou ook een optie zijn: https://www.facebook.com/SvdSDressuurtalent/

Ik twijfel overigens nog wel, ik kan helemaal niet zo netjes rondsturen als de meeste ruiters die ik op dit soort wedstrijden zie en Santana loopt fijn maar heeft niet zo’n spectaculaire gangen… Lijkt me wel toffe ervaring... Even kijken hoe het in januari gaat na mijn vakantie

Ook nog gefeliciteerd met de resultaten! Wat een punten zeg! En veel plezier met de buitenrit.

Marije_jiplover klinkt als een pittige training voor Elmo. Wel leuke afwisseling. Hopelijk kan je snel zelf weer rijden.

pol013 fijn dat het weer beter gaat en je weer aan het rijden bent.

Santana heeft gisteren zijn L1 debuut gehad en dat ging erg goed met 3 winstpunten als resultaat. Misschien in december nog 1 keer starten en dan heb ik vakantie.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:05

Gefeliciteerd met je punten Bianca .. ik had even gekeken naar die link die je neer had gezet, klinkt super gaaf maar helaas te ver voor mij ..
anders had ik zeker meegedaan .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:41

Zo zielig m'n moeder is vanmorgen gevallen samen met m'n dochtertje .. m'n dochtertje dr gezichie ligt helemaal open ;( gelukkig is het allemaal oppervlakkig en niks van een hersenschudding .. we zijn voor de zekerheid even langs de HA geweest , gelukkig was ze daar alweer dr eigen zelfie .. de dokter mocht ook overal aankomen en opdrukken om te checken op breukjes.. dat liet ze allemaal zonder huilen toe . Afbeelding

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:54

Ach gossie wat sneu :(:) heel veel beterschap voor je uk.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 20:17

Jeetje Moniek! Die zijn flink gevallen, gaat het met je moeder ook allemaal goed? Veel sterkte :(:)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:41

Dank jullie wel , gelukkig met m'n moeder alles goed op schrik na dan . Ik zei ook " mam dit had mij ook kennen gebeuren " m'n moeder moest ook helemaal huilen zo zielig .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 08:52

ah wat sneu voor beide. Beterschap

Pff, wordt lichtelijk gek van die barbaren van mij. Ik blijf dekens repareren! Wat hebben die monsters een lol samen.....Vermoed ik
gelukkig gaat het nu vaak om staartflappen en bilriemen die ze bij de naad los scheuren en geen gaten in dekens. Dat is zo weer te repareren maar pffff
Zelfs de buren spreken mij er op aan: dat ze zo blij zijn dat ze zelf merries hebben als ze dat geweld in mijn wei zien.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:53

Fijn dat je paard weer hersteld is Carmuh

Wat een knapperd weer yentl

Leuk Bianca jonge paarden wedstrijden een goede ervaring voor je paard En goede feedback voor jou

Gefeliciteerd met de punten Moniek dat is een lekker debuut! Beterschap voor je kleintje is een smak geweest

Jullie maken lekker kilometers zo marije

Ze hebben iig plezier moet je maar denken Pol ;)

Hier komen ze binnenkort van custom om een nieuw zadel aan te meten Ik zag op het filmpje dat die voor wat weg zakt in de schouder en achter wat omhoog komt! Zelf zou ik ook wel kortere zweet bladen willen Kom bijna niet onder het zadel uit nu

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:47

Agossie Moniek! Dat is wel schrikken als je ze zo ziet. Beterschap maar. Gelukkig valt het mee.